Lol. Als je naar Duitsland smst moet je smsen naar +4915 153 xxx xxx. In plaats van de + kan je ook twee nullen gebruiken. Echter, zo ver ik weet, heeft een Duits nummer na de +49 tien cijfers en geen elf!?
Je hebt deels gelijk, nr kan na de +49 uit 10 of 11 cijfers bestaan
Ik belde via www.bel1649.nl een keer naar een nummer in duitsland,bleek het een mobiel nummer te zijn dus helaas 20 cent per minuut,
Hoe kan ik aan de duitse nummers zien dat het een mobiel nummer is?
Kent iemand een duits telefoon boek met mobiele nummers ?
Dit nummer begon met 049.1551xxxxxx dus in duitsland begint het mobiel niet met o6 maar met 01 ???
Oude series: 0170 tot 0179
Nieuwe series verschillen erg, maar beginnen altijd met 01. Vanuit Nederland vervalt deze eerste nul natuurlijk wel.
Je kunt trouwens ook eerst 0800-1649 bellen en daar kiezen voor het beluisteren van een tarief. Je toetst dan het nummer in dat je wilt bellen en je hoor meteen wat het gaat kosten!
dank voor je reactie,
ik zie nu ook dat een mobiel nummer in duitsland bestaat uit 13 cijfers, dat is dus ook anders dan in nederland waar het bestaat uit 10 cijfers.
Wellicht dat er hier ook mobiele nrs tussen staan:
www.telefonbuch.de
Gepost door gnosis op 03/03/2006 21:28
dank voor je reactie,
ik zie nu ook dat een mobiel nummer in duitsland bestaat uit 13 cijfers, dat is dus ook anders dan in nederland waar het bestaat uit 10 cijfers. Zal ook wel moeten met dat aantal mensen daaro he
HELP MIJ AUB!!
Ik heb een super mega leuke jongen ontmoet. Hij gaf aan het einde van de avond zijn nummer en ik de mijne.
Alleen.. hij gaf dit nummer: 00491629742, kan dat kloppen??
Ik heb meteen op internet gekeken en ik zag dat een nummer uit 13 cijfers moet bestaan, deze bestaat uit 11.
En dat er iets met 01 of 0170 of 0179 ofzo moet?
Zijn naam in Patrick.. niet dat dat uitmaakt maar kan iemand dat opzoeken of in ieder geval reageren!!
@Trudyy:
Misschien heeft hij per ongeluk (paar biertjes op ?) of expres (dat laten we even in het midden), een paar cijfers vergeten.
Je hebt hem in elk geval ook jouw nummer gegeven, dus als hij interesse heeft, zal hij zich wel melden .
gnossis: een Nl nummer heetf officieel 11 cijfers (zonder 0 maar met 31): 31 6 12345678
En duitse mobiele nummers beginnen volgens wikipedia altijd met 015, 016 of 017. Met de 9 cijfers na de prefix geeft dat dus maximaal 3 miljard duitse GSM nummers.
Trudy: Het begin van het nummer is goed 00-49-16 is een duits mobiel nummer (net als 00-31-6 voor een nederlands mobiel nummer) Alleen 29742 zijn veel te weinig cijfers, dat zouden er 4 meer moeten zijn.
Hoe kan ik aan de duitse nummers zien dat het een mobiel nummer is?
Waar het om gaat is of het een (relatief) duur nummer is. Er zijn prijslijsten waarmee je kunt zien of een willekeurig nummer in de wereld duur is. Bijvoorbeeld hier.
Trudy,
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik kreeg het nummer 00491628708571, wat volgensmij ook teweinig cijfers zijn. Hoe kan dit?
Groetjes
Een optie zou kunnen zijn dat de jongen je probeert met een kluitje in het spreekwoordelijke riet te sturen.
@Trudie en Eveline: Zo leuk was die gast dan blijkbaar toch niet....toch niet zwanger hoop ik....
Voor we de vakantieperikelen van iedereen hier gaan lezen en TV onderdeel van Hyves wordt, toch graag maar weer on topic.
ik heb een nummer gekregen van een jongen, alleen heb ik een vraag.
Hij is nu in nederland, en het nummer begint met 015 en heeft 12 cijfers. Ik heb hem gesmst en het heeft me 1 euro gekost. Ik ben nu benieuw of hij mijn smsje hier in nederland kan ontvangen, of moet hij eerst terug naar duitsland en kan hij het daar pas ontvangen.
Wie kan me helpen?
Als je zeker wilt zijn of een sms is ontvangen kan je als het goed is in je toestel kiezen voor het ontvangen van een bevestiging (geldt ook voor buitenlandse mobiele nummers). Verder maakt het voor het ontvangen van sms niet uit waar hij zich ter wereld bevindt, zolang er maar dekking is van een of ander netwerk.
› reageerIk heb net gelezen dat je als het nummer met 01 begint, je de nul weg moet laten klopt dat? Maar hij is nog in nederland, ik bedoel als wij smsen halen we de 0 toch ook niet weg bij 06.....?
› reageerJij hebt zelf dus een Nederlands nummer, en dus een Duits nummer van hem gekregen? Ook al is hij in Nederland, toch moet je 0049 voor het nummer doen en dan inderdaad de 0 van 01 weglaten dan zou het goed moeten gaan!
Ik heb ook een duits telefoon nr wat ik niet kan bereiken
Het begint met 01706 en dan volgen er nog 5 cijfers.
Als iemand me ermee kan helpen heel fijn, gr
Ja tuurlijk, ik heb het nummer gebeld en hij gaf aan dat hij zou bellen..... Of is dat niet wat je bedoelde? Is dit telecomvergelijker.hyves.nl??
› reageerduitse mobiele nummers beginnen met 015 tot 017
Vorwahl
na de "Vorwahl" (bv 0170) heb je altijd 7 cijfers.
Gewoon heeft de "Vorwahl" 4 cijfers, met uitzondering van 015xx en 01609
Via http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=phonenr :
Information on phone number range +49 162XXXXXXX(X)
Number billable as mobile number
Country or destination Germany
City or exchange location
Original network provider* Vodafone D2
*) Number portability has not been taken into account
Na de 162 volgens dus nog 7 of 8 cijfers. Minder? Dan is het nummer te kort.
wie kan mij helpen??
ik heb een paar dagen geleden echt een super leuke jongen ontmoet, en heb dus ook zijn nummer gekregen (0176********)
Ik weet zeker dat het het goeie nummer is, aleen als ik hem smsen wil moet ik dan ook wat aan het nummer verranderen of niet?
Pliezzz help me?!!
Xx
+49 ervoor zetten en de 0 weglaten. Dus 0176******** is +49176********
je moet naar +49 176******** schrijven/bellen (dus zonder 0 voor 176)
Edit: 123456 was sneller...
hallo mensen,
ik heb en probleem, ik heb een duits nummer gekregen van iemand,
namelijk 01738803028, maar hoe moet ik die landcode er voor zetten want zo kan ik diegene niet bereiken.
kan iemand mij helpen?:|
00491738803028
› reageer@remmie92:
Heb je het topic wel gelezen ? In de post boven de jouwe staat, hoe je de landcode moet invoeren .
edit: Leuk trouwens, voor die persoon, dat je zijn telefoonnummer op internet zet .
Erg opvallend dat er in dit topic altijd vlak na het weekend wordt gepost
maar inderdaad, +49 ervoor en de 0 weglaten.. opletten met hoge kosten als je vanaf je eigen mobiel belt!!
Hey,
ik heb alles gelezen maar snap het niet zo goed.
is 0049 17 85 xxx xxx een echt nummers?
waren 2 duitse meisjes die in nederland studeren.
leek wel dat ze echt geinteresseerd waren. ze gaf ook
haar naam thea.
De kerstvakantie is begonnen?
is 0049 17 85 xxx xxx een echt nummers?
Ja hoor, 0178 komt uit de nummerreeks van E-Plus:
E-Plus: 01577, 01578, 0163, 0177, 0178Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Mobilfunkgesellschaft#Vorwahlen
Hallo!
Ik woon in België en heb een duits gsm nummer gekregen
--> 015 771 417 498
Welk moet ik veranderen om een sms te kunnen sturen naar Duitsland?
Groetjes.
@niekjes: Het is niet erg netjes, iemands volledige telefoonnummer op internet te zetten
Ik woon in België en heb een duits gsm nummer gekregen. Welk moet ik veranderen om een sms te kunnen sturen naar Duitsland? +49 ervoor zetten en de eerste 0 (nul) weglaten.
› reageerlol @topic
We kunnen er beter een rebus van maken + (+49) - (0)
Wil ook wel helpen mobiele nummers om te zetten van leuke buitenlandse vrouwen die bij voorkeur net over de Nederlandse grens wonen.
Post ze zou ik zeggen!
Goedemorgen allemaal,
Ik heb beetje zelfde probleem als anderen, het lukt me wel om 0049 voor een nr te zetten en de 0 weg te laten alleen doet het nr nog niks..
het nr is 0049 (0) 1518*******
ik twijfel een beetje of het klopt ivm de 15 aan het begin.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem, want deze persoon moet ik spreken!
Alvast bedankt
het nr is 0049 (0) 1518**********Niet zo netjes om het hele nummer maar op internet te zetten! Even klikken op edit dus.
Klik eens hier, dan kun je zien dat alle mobiele nummers in Duitsland beginnen met (0)15, (0)16 of (0)17. Overigens bestaat de door jou genoemde nummerreeks (0)1518 helemaal niet, wel bestaan (0)1510 t/m (0)1516. Of staat er op het bierviltje wellicht (0)1578, want dat bestaat weer wel.
Als ik zo dit topic doorlees, dan lijkt er een nieuwe weg gevonden te zijn om bellers op kosten te jagen waar anderen aan verdienen.
In Nederland hebben we toch ook verkorte telefoonnummers waar je door genaaid wordt? (nog wel)
090X moeten straks kiezen voor een vast laag bedrag per minuut of een eenmalig bedrag van € 1,30
Zou de trend zich nu naar Duitsland zich aan het verhuizen zijn waar het misschien volgens de dure voorwaarden mogelijk is?
Van uit het buitenland kan je niet naar dure 090X bellen of SMSen naar XXXX nummers, mogelijk is dat naar het buitenland niet geblokkeerd waardoor er erg dure grappen kunnen ontstaan.
oke duidelijke dan ligt het waarschijnlijk aan die 18.. dan is het een kwestie van proberen van alle andere mogelijkheden haha
bedankt!
Aangezien het zojuist geplaatste Duitse mobielenummer niet kan bestaan, heb je dus een verkeerd Duits nummer door gekregen.
@Caspar
Wat heeft dit met 0900-nummers te maken? Dit gaat over Duitse mobiele nummers en de verwarring die dat voor mensen oproept i.v.m. de prefixen (0)15 (0)16 en (0)17 en het internationale formaat.
Bedankt allen ik heb degene onlangs gesproken!!
› reageerGermany (Mobile) SuperDeal!** € 0.010 via megavoip. en is ook een handige site om nummers uit te zoeken en voor informatie
http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=phonenr
of http://www.numberingplans.com/?page=plans&sub=phonenr
ik heb op vakantie een hele leuke duitse jongen ontmoet,
hij heeft me dit nummer gegeven; 015 153 xxx xxx
ik heb al een paar ik geprobeerd hem te smsen (met mn bb) maar hij verzend niet
kheb ook al zo geprobeerd: 4915 153 xxx xxx
maar hij verzend nogsteeds niet
weet iemand wat ik moet doen?
x een verliefd meisje
Lol. Als je naar Duitsland smst moet je smsen naar +4915 153 xxx xxx. In plaats van de + kan je ook twee nullen gebruiken. Echter, zo ver ik weet, heeft een Duits nummer na de +49 tien cijfers en geen elf!?
› reageerLol. Als je naar Duitsland smst moet je smsen naar +4915 153 xxx xxx. In plaats van de + kan je ook twee nullen gebruiken. Echter, zo ver ik weet, heeft een Duits nummer na de +49 tien cijfers en geen elf!?
Je hebt deels gelijk, nr kan na de +49 uit 10 of 11 cijfers bestaan
Ik heb een mobile telefoon nummer van een meisje alleen ik kan haar niet bereiken
het nummer is 015782478997
Well finding mobile numbers and its ownership is always difficult and I believe the only thing can be helpful in this manner is different apps that helps you identify numbers with their data, like TRUE CALLER.
[url]https://www.pennysaviour.com/[/url]