Nieuwe Roaming tarieven bij Telfort

Opzeggen boeit me ook niet. Het gaat mij erom dat ze tariefswijzigingen op tijd dienen aan te kondigen. Volgens de opta tenminste 2 weken van te voren meen ik. Als ze alleen zeggen dat er iets gaat veranderen is dat mijns inziens niet voldoende.
Vorige keer was de vereenvoudiging een smerige prijsverhoging....

› reageer

Vanaf 4 april komen er nieuwe roamingtarieven bij Telfort.

Kijk voor meer info op: www.telfort.nl/nieuwetarieven

Het zal wel te maken hebben met de EU perikelen (die Roaming te duur vind) en met de overname van het Telfort door KPN. Een aantal voordeelnetwerken worden in ieder geval vervangen door de KPN voordeel partners.

Of dat zo gunstig is? Misschien wel voor de tarieven, maar niet altijd voor de dekking. In een aatal gevallen ga je van een GSM 900 provider met goede dekking naar een gsm 1800 provider met mindere dekking. Ik verwacht dat prepaid klanten misschien straks helemaal geen keuze meer hebben maar alleen de voordeelpartner van Telfort/KPN kunnen gebruiken wat dus voor abonnees betekent: bellen op een niet voordeel netwerk wat duurder is, en voor prepaid klanten betekent dat er bij geen dekking van het voordeelnetwerk helemaal niet meer gebeld kan worden!)

› reageer

Het ziet er vooralsnog gunstig uit! Ze blijven alleen enorm duur met gebeld worden. Het lijkt eerder op een antwoord vlak voor de zomer met het oog op de vakantieperiode, veel mensen zijn dan geinteresseerd in de kosten in het buitenland.

› reageer

De verlaging van Telfort is niet laag genoeg. Het is toch bedoeling dat bellen binnen Europa hetzelfde moet zijn als in het binnenland. Het is nog steeds veel te duur. Als Europa één is dan moet we gewoon tegen het binnenlands tarief kunnen bellen. Dit is echt niet goed genoeg. Dat zal ook blijken denk ik als het voorstel van Vivian Reding wordt aangenomen. Dan moeten ze wel verder omlaag.

› reageer

en het tarief voor gebeld worden blijft 95 cent per minuuut?
dat is natuurlijk veel te hoog!

met mn huidige abo vind ik 48 cent per minuut redelijk als jeje gesprekken kort houd maar eigenlijk ook best wel veel.

en dat in schril contrast met mijn vodafone passport kaart waar 99 cent per gesprek afgerekend word terwijl je daarvoor netzolang kunt babbelen als je zelf wil.

ik vind het erg raar dat kpn en andere aanbieders bij prepay kaarten nog steeds 65 tot zelfs 1,25 euro/cent pm rekenen.

en daarbij.. geef mij maar gewoon het kpn netwerk zoals nu

› reageer

Waar kan je de nieuwe lagere tarieven dan zien? Op hun site staat vanaf 4 april pas.

› reageer

Ik zie op de door mij gegeven link alleen maar de voordeelnetwerken en de volgende tekst staan:

Uitbreiding aantal landen in laagste tarief zone
In de nieuwe landen van de EU, namelijk Cyprus, Estland, Letland, Litouwen, Malta, Slowakije en Slovenië, worden de beltarieven bijna gehalveerd. Het tarief wordt hetzelfde als in de West Europese landen, namelijk € 1,15 per minuut (i.p.v. het huidige tarief van € 2,25).

Verlaging beltarieven in andere landen
Ook het bellen in de andere landen wordt voordeliger. Alleen het tarief voor bellen in de VS, Canada en Turkije blijft gelijk. Het exacte tarief per land kunt u vanaf 4 april nakijken op de roaming pagina's van deze site.

Wijziging data-tarieven
Het gebruik van datadiensten, zoals mobiel internet en toegang tot de mobiele portal van Telfort Spot, wordt fors voordeliger in veel landen. Op de voordeelnetwerken daalt het tarief van € 14,88 naar € 7,14 per MB. De afrekeneenheid wordt verlaagd van 75 kB naar 10kB per sessie.

Kijk voor de exacte wijzigingen vanaf 4 april op de aangepaste buitenland pagina's.

Volgens mij is er inderdaad nog niets bekend over de tarieven voor gebeld worden en of die gelijk blijven aan nu. Al verwacht ik wel dat dat het geval zal zijn. Ook als de EU echt stevig er tegenin gaat zullen de providers de tarieven stapsgewijs verlagen en nooit tot het uiterste gaan. Er zijn vooral door Vodafone wat verschuivingen bezig, maar ondanks dat Vodafone in andere landen het buitenland bellen voor UMTS klanten gewoon uit de UMTS bundel laat gaan, voor Nederland verwacht ik dat het nog wel even kan duren.

› reageer

E-Plus heeft een beter netwerk dan O2 Duitsland: T-Mobile, E-Plus en Vodafone ontlopen elkaar niet zoveel. Dat lijkt me dus een vooruitgang

› reageer

In Duitsland ga je er iig op vooruit ja, E-Plus is beter dan O2, die hebben in Duitsland alleen goed bereik op de belangrijke (auto)wegen, en in het Ruhrgebied plus alle grote steden. E-Plus is zeker niet slecht in Duitsland, het was beter geweest als ze T-Mobile of Vodafone als voordeelnetwerk genomen hadden.

In de landen Frankrijk, Italie, Spanje en Zwitserland ga je er zeker op achteruit qua dekking. De landen die er Voordeelnetwerk waren, waren ook gelijk de best dekkende netwerken van dat land.

› reageer

E-Plus is van KPN dus voor Duitsland is het logisch dat ze E-Plus kiezen. Duitse O2 klanten kunnen in Duitsland het netwerk van T-Mobile zonder meerkosten gebruiken. Voor roamers geldt dat inderdaad niet, dus daarvoor is de overgang naar E-Plus alleen maar een voordeel.

Sunrise Zwitserland is dan wel een nieuw netwerk, maar wel met zeer goede dekking. Dus je zal vooral in de andere landen de verschillen merken. Op de Spaanse vakantie eilanden werkt vooral Movistar goed. Amena doet het daar alleen in de grote steden. Groot verschil dus.

› reageer

@ Koen
Klopt wat je zegt over Duitsland. E-Plus is van KPN, logisch idd dat dit dan het voordeelnetwerk wordt. O2 klanten kunnen idd op T-Mobile D overstappen waar geen O2-dekking is, goede service. (off-topic: misschen een tip voor Orange in Nederland om dit ook te doen )

Ben zelf in de kerstvakantie nog in Zwitserland geweest, Swisscom is er gewoon de beste (vooral in de bergen ed.) Sunrise (wat dus nu Voordeelnetwerk wordt) en Orange zijn er idd zeker niet slecht.

› reageer

Ze kondigen nieuwe tarieven aan, maar geven niet aan wat die tarieven zijn. Vervolgens voldoen ze volgens mij niet aan de eigen Algemene Voorwaarden dat wijzigingen op tijd dienen te worden doorgegeven

› reageer

Het is een tariefsdaling, dus alleen maar in je voordeel. Dus geen reden voor opzegging

› reageer

In de AV staat dat ze buitenlandse tarieven altijd mogen wijzigen

› reageer

Opzeggen boeit me ook niet. Het gaat mij erom dat ze tariefswijzigingen op tijd dienen aan te kondigen. Volgens de opta tenminste 2 weken van te voren meen ik. Als ze alleen zeggen dat er iets gaat veranderen is dat mijns inziens niet voldoende.
Vorige keer was de vereenvoudiging een smerige prijsverhoging....

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.