Nav4All Java navigatie via GPRS

Dat is wel jammer, ik had het als backup op mijn toestel en het werkte in de praktijk best goed.

Uit de tekst op de website hebben we dit nu te danken aan Nokia die na de overname van Navteq geen kaartlicenties meer beschikbaar wil stellen aan Nav4all. Zij zien natuurlijk dat Nav4all een concurrent zal zijn voor de eigen maps dienst.

› reageer

http://www.nav4all.com/site/IE/#

› reageer

Betere link voor meer browsers.

Dit moet haast wel een on-line pakket zijn want op de (beperkte reeks) telefoons waar Nav4all op draait heb je nooit genoeg ruimte voor de kaarten, stemmen e.d. Ze zeggen dat er weinig dataverkeer ("paar seconden" is maar dat lijkt mij sterk.

Het lijkt op een offensief van Navteq tegen Tele Atlas, want ze noemen bij 'free updates' alleen maar pakketten op die Tele Atlas kaarten gebruiken.

Beetje te mooi om waar te zijn.

› reageer

Binnenkort is het 1 april ...

Bij de talen staan ook Latijn en Fries !!

› reageer

Als het zo is zoals ze zeggen dat het is. dan zou dat fantatstisch zijn. Maar ik denk dat het een beetje tegen zal vallen en er ergens toch kosten moeten worden gemaakt die meer zijn dan 'een paar seconden'. Want het is en het blijft een commercieel product....
ik hoop dat ik ongelijk heb!

› reageer

Mooi initiatief!
Ze hebben vanaf 7 mrt ook nog 20 kanaals - sirf III-bluetooth gps ontvanger in de aanbieding. 69,50 euro voor de Holux GR-236.

› reageer

Dit bedrijf lijkt er ook bij betrokken:

Logistiek Adviesburo (Hendrikus J.M.) Groot Koerkamp
Torenweg 15
8161 AT Epe
T: 0578-676930
F: 0578-614808
KvK: 080344220000

› reageer

denk niet dat het een grap is, heb het net geinstalleerd en werkt ook nog, na downloaden kon ik gelijk kaarten opvragen in 50+ landen!

in de browser van mijn telefoon de volgende link gebruikt:

http://www.nav4all.com/install

msl

› reageer

F.A.Q.

7. Waarom is Nav4All gratis?
Omdat we willen dat je onze kwaliteit leert kennen. Zodat je op termijn geen ander systeem meer wilt, ook niet als je er jaarlijks een klein bedrag voor moet betalen.

8. Ik heb alleen in mijn vakanties een navigatiesysteem nodig.....
Dan zijn we je gratis gids onderweg en op je vakantiebestemming.
Zodra je moet gaan betalen voor onze diensten, kun je een abonnement voor één of meer weken nemen, voor een paar Euro’s of dollars. Dat is nog voordeliger dan een jaarabonnement dat varieert van $ 10 tot $ 25.

› reageer

Het is een combinatie van 1 april en slim een gps ontvanger aan de man brnegen!
Wel goedkoop overigens EUR 69,50 voor een nieuwe bluetooth gps-ontvanger.

› reageer

werkt niet op mijn d600

› reageer

Ik hou het wel bij Route 66 Mobile is ook erg goed

› reageer

ben dit product al op tweakers.net tegengekomen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1115438/0//nav4all).

Heb er gisteren en vandaag mee gereden, werkte gewoon. Wat opviel was het lage gprs verbruik (heb ook Wayfinder, is veel meer) en de snelle herberekening bij fout rijden.

Zou zeggen; probeer het eens.....zeker een aanrader

› reageer

Vraagje: hebben meerdere tv met deze navigatie ervaringen mee? En wie hfft er zo`n bleutooth gps besteld? Ik kan helaas niet achter het telefoonnummer van hun komen. Ik vertrouw het niet om iets daat te bestellen.

› reageer

heb gister die gps voor 70 euro gekocht bij nav4all, nu maar afwachten of die komt. betaling was via paypal. Hebben meer mensen hier dat gedaan?

ik rij nu al een aantal dagen rond met dit nav systeem en ontdek steeds meer functies; er verschijnt bijvoorbeeld een handleiding als je op # drukt!!

› reageer

@ se_w900i_user

Wil je tv laten weten of je de gps gekregen heb en hoelang het duurde. Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in om iets bij hun te bestellen.

› reageer

@Pinokkia: Ik heb hetzelfde probleem, ik vertrouw het echt niet.
Heb uitgebreid ge'Googeld'. De posts in fora die positief zijn, zijn altijd van newbies, die zich kort tevoren (1 of 2 dagen) bij het betreffende forum aangemeld hebben (in Nederland, Duitsland, Engeland, etc).

Toch zijn er ook een heel klein aantal (3 0f 4, in totaal) 'oude rotten', die zeggen dat het een fantastisch programma is!

Ik houd het voorlopig op een aardig 'marketing-experiment' waarvoor een aantal ('oude rotten') mensen gecompenseerd wordt!!

› reageer

Ik heb het gister even geprobeert maar het werkt perfect. Zelfs een straat in mijn dorp die nog maar 2 maanden bestaat herkende hij al. Ik denk dus dat je rustig de GPS muis kunt bestellen aangezien het wel heel veel moeite zou zijn om een werkend navigatieprogramma te bouwen om vervolgens de opbrengst van een paar GPS muisjes te incasseren. En 70 euro is niet duur!

› reageer

n.a.v. het topic op tweakers heb de gps-muis besteld, gewoon omdat 70E geen geld is voor een Holux 236, en ik al een tijdje op zoek was naar een goedkope gps muis.

Zolang het gebruik gratis is lijkt het me een relaxed om op mijn standaard telefoon te kunnen navigeren. Als je moet gaan betalen regel ik wel ergens TT of R66

› reageer

Ik heb de GPS ontvanger gisteren besteld en had hem vandaag al in huis. Lijkt dus perfect. Ik snap nog steeds niet hoe ze dit voor elkaar krijgen: gratis navigatie en voordelige GPS muis.

NB. de muis zat in een envelop met daarin een Nav4all verpakking die al was open geweest. De verpakking die daar weer in zat was nog gesealed. Ik heb de muis nog niet getest, maar het toont goed. Geleverd wordt de GPS ontvanger, een USB autolader, een Li-ion accu (van het type wat in de Nokia N-Gage/N70 etc. zit). TZT. zal ik een kijken of hij goed werkt.

› reageer

koen> USB autolader? ik neem aan een USB lader en een autolader?

› reageer

Nee alleen een 12 volt autolader. De muis laad je via de USB poort. Op de 12volt lader zit dus een USB stekker. Kortom: karige levering van GPS met accu en 12 volt lader. Geen handleiding of originele doos.

Net even getest en hij werkt prima!

› reageer

Hij bedoelt waarschijnlijk een usb plug voor aan de receiver.

› reageer

Ik bedoel dat de muis een mini-usb ingang heeft en hij dus alleen geladen kan worden met een lader die een mini-USB stekker heeft.

› reageer

2 dgn geleden holux 236 besteld en = reeds binnen. nav4all gedownload echter bij downloaden taal voor display en audio een foutmelding: NO GPRS (P:1000 1)
wie kan mij helpen dit op te lossen? SE W800i, KPN Mobile.

› reageer

voor mijn k750i met kpn moest ik dit doen (gevonden bij tweakers.net):

ga naar instellingen/verbindingen:
je moet een nieuwe dataaccount aanmaken met als APN ingevuld: "internet" wachtwoord en username leeg.

Daarna maak je een nieuwe internetverbinding welke gebruik maakt van deze nieuwe dataaccount.

Daarna ga je naar de instellingen voor verbindingen via java en selecteer je deze nieuwe account.

bij mij werkte het nu

› reageer

vanaf inst./verbindingen snap ik er al niets meer van.

wellicht kun je duidelijker uitleg geven. bvd

› reageer

ging inderdaad misschien iets te snel, bij deze stap-voor-stap hoe ik het gedaan heb:

1. ga in je telefoon naar menu
2. kies instellingen
3. kies verbindingen
4. kies datacomm.
5. kies data-accounts
6. kies nieuw
7. verzin naam voor nieuw
8. vul APN in, dit is "internet" voor KPN
(geen gebruikersnaam/passwoord invullen)
9. ga naar internet profielen
10. kies nieuw
11. verzin naam en kies dataaccount die je bij stap 6 hebt gemaakt
12. ga naar java instellingen
13. kies verbinding (weer die van stap 6)

› reageer

het werkt ..... hartstikke bedankt voor de snelle reactie en de helder uitleg. greetings.

› reageer

Kan iemand mij precies vertellen hoe ik het werkzaam kan krijgen op een 6230i met vodafone? Heb een gprs abonnement mar krijg een foutmelding precies zo een als hierboven vermeld is maar ik heb geen KPN.
Ben namelijk vreselijk benieuwd...

› reageer

Kijk eerst eens op de website van je provider (We kunnen hier trouwens geen gedachten lezen en het is sowieso handiger om er bij zo'n soort vraag je provider bij te vermelden en of je prepaid of abonnement hebt. Op prepaid werkt het vaak niet.) Het is hier trouwens geen helpdesk voor zaken die je zelf makkelijk kan vinden. Via je gsm provider kan je je binnen een paar muisklikken een SMS laten toesturen met alle instellingen erin. (kan ook via de Nokia website trouwens). Controleer wel even of je GPRS wel aan hebt staan en wat de kosten zijn bij jouw provider.

Kijk ook even naar de [tvr] als je deze nog niet gelezen had.

› reageer

Ha Koen

Ik heb GPRS en een abonnement van Vodafone, alles stond al in mijn tekstje.... Heb ook de standaard instellingen, dus NEE ik ben niet op zoek naar standaard dingen en kijk verder dan dat mijn neus lang is...

Ik wil graag wat hulp van iemand die mij kan vertellen hoe ik precies alles zo kan instellen dat nav4all bij mij ook werkt op mijn Nokia 6230i met Vodafone abonnement!! Namelijk mijn standaard GPRS vodafone instelling werkt niet. De foutmelding ondanks GPRS verbinding NO GPRS (p:100011) error on HTTP verschijnt in mijn display.

› reageer

vragen mag altijd, toch? deze link had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden

LINK
(naar beneden scrollen)

Hier vind je het APN adres van alle providers. Voor vodafone maakt het nog uit of je live hebt of niet (=volgens mij type abonnement?).

Het APN adres dat je hier vindt moet je dus invullen zoals bij de stap-voor-stap hierboven, en dan i.p.v. "internet" het juiste APN van vodafone invullen. vergeet niet dat je bij vodafone ook username en password moet invullen.

good luck

› reageer

Ben ik nou de enige die het niet lukt met een nokia 6230i?
Vodafone (zakelijk) GPRS, Nokia 6230i en Nav4all.
Ik krijg het niet voor elkaar...
Heb een vodafone zakelijke aansluiting.
Ondertussen heb ik al heel wat varianten geprobeerd maar als iemand mij zou kunnen en willen helpen, heel graag!

› reageer

GPS-device = temporarily unavailable. Wel jammer dat het geen Vario of MDA Pro ondersteunt.

› reageer

Kan iemand mij vertellen hoe men te werk gaat met de installatie voor een Nokia 6600? De java app wordt bij mij deels gedownload en krijg de volgende error melding: "fout bij beveiling bij installatie, kan installatie niet uitvoeren." Ik heb tevens geprobeerd de JAD te downloaden naar PC en dan naar de 6600; dit heeft ook niet geholpen. Mijn KPN GPRS settings werken voor Route66, dus ik neem aan dat de GPRS settings in orde zijn.
Dank!

› reageer

Wie kan mij vertellen hoe groot dit programma is? Ik wil dit graag weten omdat ik anders een grotere geheugenkaart moet kopen.

› reageer

@H-W
Ik denk niet dat je er een grotere geheugen kaart voor hoeft aan te schaffen. Grootte: 259KB van het programmatje zelf. Weet even niet hoeveel geheugen etc nodig is voor kaarten/routes die binnen komen etc.

› reageer

@Mark2002 :

Dat is inderdaad niet veel, maar ik ben toch benieuwd hoeveel geheugen die kaarten innemen. Als je de kaarten van bijv. TomTom of Route66 neemt, die zijn nogal groot ...

› reageer

Zou iemand die dit systeem gebruikt hier willen vertellen op hoeveel GPRS-verkeer je ongeveer kunt rekenen? Ik bedoel: Wat is een normaal gemiddelde per uur in KB of MB? Als dit namelijk echt zo goed werkt als sommige users hier beweren, begrijp ik niet waarom er zo weinig interesse in is.

› reageer

Ik kan me niet voorstellen dat dit net zo relaxed werkt als bijv. TomTom op je telefoon, dat de GPS ontvangers goed werken is ook niet zo raar, aangezien dit gewoon een bluetooth apparaat is . Graag hands-on ervaringen.

› reageer

Ik heb net nav4all gedownload en geinstaleerd op mijn Nokia, alleen zit ik nu met het probleem dat het programma mijn Nokia LD-1W gps ontvanger niet als gps ontvanger ziet.
Het programma vind hem eerst wel maar geeft vervolgens de melding: geen bluetooth gps sensor gevonden

› reageer

Ik heb ook een beetje zitten klooien om mijn gps ontvanger gevonden te krijgen. Om een of andere reden doet hij het nou ineens prima.

Hij haalt geen kaarten op maar geeft gewoon pijlen in het scherm tijdens de rit. Data verkeer lijkt mij wel meevallen, alleen (her)berekenen van de route. Ik ga dinsdag eens kijken wat hij tijdens een lange rit doet.

Het is jammer dat er geen fatsoenlijke handleiding is, ik heb hem niet kunnen vinden althans. Het menu werkt een beetje wazig en bij POI staan geen flitspalen. POI zelf toevoegen is mij ook nog niet gelukt.
Leuke opties zijn parkeerplek onthouden, kompas en zonder gps een route plannen. En natuurlijk geen kaarten wisselen.

› reageer

Ik heb de datateller van mijn N70 in de gaten gehouden vandaag tijdens een rit van Alkmaar naar omgeving Tilburg, 144km. Helaas niet nauwkeurig maar ontvangen data is 0,01mb (telefoon geeft xx,xxMB aan)
Al met al zal het liggen tussen de 5 en 15kb als ik even goed reken, valt reuze mee dus.

› reageer

Kan er iemand mij al vertellen hoe groot dit programma is?

› reageer

Het programma neemt geinstalleerd 246kb in.

› reageer

Ik heb het intussen gebruikt op een Nokia 6230. De navigatie route klopt goed. Ik mis wel de kaartweergave van TomTom/Navigon. Verder geen gesproken aanwijzingen maar alleen piep signalen als je af moet slaan. Is dat op jullie toestellen ook zo?

› reageer

Je kan in het menu instellen of je gesproken navigatie wilt hebben. Tijdens het instaleren heeft ie ook gevraagd audio te downloaden. Het werkte in principe prima maar tijdens de zelfde rit knalde het programma er 3 keer uit. Heb het toen maar weer verwijderd en mijn vertrouwde Route 66 gebruikt.

› reageer

Ik heb vandaag een paar uur met het bedrijf achter deze toepassing gesproken. Op http://www.telecomwereld.nl/n0001013.htm daardoor nog wat aanvullende informatie kunnen plaatsen. Binnenkort zal ik ook een test publiceren.

› reageer

Gister die gps-reciever besteld via hun site en vandaag al in huis. Dus voor de mensen die nog twijfelen!!!! € 69.95 incl verzendkosten.

› reageer

Zijn er mensen die nav4all al werkend op hun D800 hebben?

› reageer

Lukt mij ook niet om het goed te instaleren op 6230i met de provider telfort later dit jaar orange
ook die zelfde foutcode wie kan mij helpen?

› reageer

Hoe zit dat, als je zo'n GPRS ontvanger heb, moet je dan ook nog betalen voor het dataverkeer? Van je provider dus? Of word het gebruik hierna dus helemaal kosteloos?

› reageer

volgens mij haal jij het verschil tussen gprs en gps door elkaar.

gprs http://nl.wikipedia.org/wiki/General_Packet_Radio_Service

gps http://nl.wikipedia.org/wiki/GPS

› reageer

Ik heb net ook zo'n gps muis besteld bij nav4all, ben benieuwd of het gaat werken met mijn d800...

› reageer

Dus in feite is het met zo'n "GPS" muis het gebruik compleet gratis?

› reageer

Je betaald alleen voor het gprs verkeer om de kaarten te downloaden.

› reageer

jace> nee het is niet gratis, je moet aan je gsm-provider betalen voor het GPRS gebruik, en na 15 augustus moet je -waarschijnlijk- ook aan nav4all betalen om van de dienst gebruik te maken.

› reageer

Ik heb de Holux besteld, ben benieuwd!

› reageer

T-Mobile Pocket Internet Totaal lijkt me het handigste, ben je voor 9,50 per maand (onbeperkt) klaar.

Zie ook http://www.t-mobile.nl/t-zones/htdocs/page/pocket_internet.asp

› reageer

Ik heb 'm ondertussen binnen. Wat een heerlijk dingetje zeg! Ik gebruik 'm met mijn Vario + TomTom 5.210. Zeer snel een fix, en zelfs hier binnen in huis nog 3 satelieten! Birdie is blij en fietst door Utrecht met Bram op z'n kop.

› reageer

Hoe lang heb je op die holux gps moeten wachten? Ik heb hem namelijk 17 april besteld, en heb hem nog niet ontvangen. Hoop dat ie snel komt, dan kan ik hem eindelijk uitproberen.

› reageer

Maandag 14.36 besteld en betaald via Ideal.
Woensdag in huis!

› reageer

hmm.. Dan zou ik hem toch ook al moeten hebben. Hoe kreeg je hem thuis gestuurd, in een pakketje of in een envlop?
Hoop dat ik hem vandaag ontvang, of anders maandag

› reageer

Hij kwam in een envelop.

› reageer

Ik heb hem op maandag 17 april om 10.45 u besteld, en heb nog niet

› reageer

Vreemd dat je zo lang moet wachten. Ik had m de volgende dag al in huis. Overigens een prima apparaatje. Ik gebruik hem i.c.m. TomTom Mobile 5 en draait als een trein.

› reageer

Ik snap er ook niks van...iedereen heeft hem al binnen 2 dagen in huis.. zal maandag wel eens bellen als ie er dan nog niet is.

› reageer

Ik heb het programma op m'n 6230 gezet en i.c.m. m'n Tomtom bluetooth GPSmuis werkt het, tenminste, hij geeft netjes m'n adres aan. Echter als ik de kaart wil zien geeft ie een fout. Iemand enig idee wat ik fout doe, of waar ik op hun site een FAQ kan vinden? Ik heb me trouwens wel netjes geregistreerd.

› reageer

Nou, vanmorgen op 2 korte ritjes getest.(ong. 10km) Ik moet zeggen, het werkt best aardig. Snelle fix, zeer actuele kaarten en geeft op de snelweg netjes de max. snelheid en het nummer van de afrit die je moet hebben aan. De stemmen krijg ik nog niet aan de praat, hoor alleen piepjes, is niet echt duidelijk wanneer je af moet slaan. Vooral omdat ie niet aangeeft hoe de straat heet waar je in moet is dat in de bebouwde kom soms lastig. Wat weer wel super is, is dat ie als je in de straat van je bestemming rijdt hij aangeeft aan welke kant het door jou gezochte huisnummer is! Dat doet m'n Tomtom dus niet.
Totaal was 188335B, moet nog even uitzoeken wat dat kost.

› reageer

Ben ik nou de enige die zo lang moet wachten op die gps muis? wacht al een week en nog steeds niks

› reageer

Kan je niet even navragen of je bestelling wel goed is doorgekomen?

T: +31 (0) 20 520 7919
F: +31 (0) 20 520 7510
E-mail: info@nav4all.com

› reageer

Heb net gebeld.. maar ze konden er niks over zeggen, ze zouden me er over terug bellen.. Nog maar effe afwachten dan. heb ik weer...

› reageer

Update; vandaag even opgezocht wat de paar korte ritjes met Nav4all hebben gekost. Totaal 25 min. genavigeerd, kosten aan data 6,10 euro.
Best prijzig dus. Ik blijf lekker bij Tommie

› reageer

wessel> hoeveel KB heb je gebruikt?

› reageer

@Wessel12: heb je daar ook het downloaden van het programma bij gerekend? Dat is natuurlijk een grote hoeveelheid data. In mijn test verbruikt hij alleen bij de start van een route heel kort wat data. Pas als je van je route af gaat wijken moet hij weer even kort verbinden. Volgens mij zou het dataverbruik heel weinig moeten zijn. Daarbij: wat voor een datatarief gebruik je? Losse MB's voor 10 tot 15 euro per MB soms? (6 euro alleen zegt niets namelijk)

› reageer

283951B ontvangen,40029B verzonden, volgens de GPRS teller in m'n telefoon. Het programma zelf heb ik met WAP via inbellen binnengehaald, dat kost me dus alleen belminuten. Ik heb een T-Mobile Relax 300 abo, zonder databundel.
Bij alle 3 gereden routes ben ik 1 keer verkeerd gereden en heeft het programma moeten herberekenen.

› reageer

Ik heb vandaag de holux ontvangen, Alleen krijg het nog niet aan de praat.. Op een of andere manier krijg ik bij gps instellingen de holux niet zichtbaar..hij reageert niet als ik kies: zoek gps... raar. weet iemand waar dat aan ligt?

› reageer

Ik gooi het programma er direct weer af.
Krijg net mijn rekening binnen van abo. staat er €30,- aan kosten op voor gprs voor een testritje van 20 min. Klote programma. Afrader!!
Ik blijf bij mij programma van Navigon op de PDA.

› reageer

Zoals gezegd: die kosten hangen meer af van het datatarief wat je betaalt dan van het programma. Afhankelijk van de keuzes die je maakt kost een MB aan data van 50 cent tot zo'n 15 euro!

In een 20 minuten testdrive heb je vast geprobeerd wat er gebeurt als je van een route afwijkt. Bij elke afwijking wordt er opnieuw data gedownload en een nieuwe route gepland. Dat kost geld. Van A naar B zonder nieuwe planningen is vast veel goedkoper. Het lijkt mij in iedergeval geen reden het programma meteen als waardeloos te beoordelen. Vooral voor personen met een databundel van een paar MB is dit veel goedkoper dan het kopen van een programma.

› reageer

hallo kan iemand mij helpen ik heb die software ginsteleert van nav4all en ik dan zegt hij no gps sensor wat moet ik doe hoe leg ik hem aan
alvast bedankt :d:d

› reageer

20673

ik heb alles gedaan stap voor stap maar toev zij hij weer van
no gps sensor hoe zet ik dat aan of zo ?

› reageer

Dat probleem heb ik ook.. En als ik de gps instellingen selecteer en probeer 'zoek gps'dan doet hij niks. Waarschijnlijk werkt het nog niet op een samsung D800.. Weet het anders ook niet.

› reageer

Ik heb nu zo'n 2 weken Nav4All in gebruik en ik heb er ff een databundel van T-Mobile voor 9,50 p/m erbij genomen. Van mijn deur naar het exacte adres in frankrijk zonder problemen. Systeem werk erg goed, en zeg nou zelf; 70 piek voor een GPS ontvanger.. zo goedkoop vind je ze nog niet een 2e hands..

Een aanrader duzz

› reageer

de holux gpsmuis is binnen en werkt met een k750i prima, wel missen bij mij in het programma alle stemmen en talen en zijn deze niet binnen te halen (een gprs foutmelding terwijl er wel netwerk is en het programma ook net via gprs binnen is gekomen)
nog niet is het me gelukt om de holux 236 via een usb snoertje met de pc te gebruiken, iemand tips hoe dit moet? ik wil graag via snoer de holus gebruiken voor navigatie in wingps een zeekaarten programma.
wel weer ik dat het bijgeleverde snoertje waarschijnlijk alleen voor laden is, dit staat op de site van holux. om zeker te zijn heb ik maar een ander usb kabeltje gebruikt

› reageer

Heb net ook de nieuwe versie 6.2.0 geinstalleerd, werkt nog steeds niet op de samsung D800. Bij de gps instellingen kan ik nog steeds niet de gps sensor zoeken heeft iemand het uberhaupt al werkend op een samsung toestel?

› reageer

1. Nav4All is een navigatie hulpmiddel, dat U gratis mag gebruiken tot 15 augustus 2006.

nav4all condities

vreemd...

anyways, ik heb dit programma'tje ook gebruikt. werkt wel maar is niet vergelijkbaar met tomtom.
het enige wat in je beeld staat is een grote pijl, de afstand tot de volgende afslag in 10m nauwkeurig ofzo en een vriendelijke stem die vertelt wat je moet doen. je kunt dus NIET de andere afslagen zien of überhaupt een weg zien in je scherm.

aan de andere kant, linksaf is linksaf, met of zonder weg in je schermpje.

› reageer

@Mr Mark: vergeet niet de GPRS roaming tarieven voor de terugreis

› reageer

Idd.. was een heftige rekening..

› reageer

Nav4all heeft een nieuwe banner op zijn site:

"FOR FREE UNTIL 2008"

We kunnen dus nog wel even doornavigeren.....!!!

› reageer

Goed nieuws, maar waar leeft dat bedrijf toch van? Die GPS ontvangers zijn ook al spot goedkoop!

› reageer

Ik sta op het punt de Holux GR-236 bij nav4all te bestellen maar ik las bij forum.pocketinfo.nl dat de drivers van de GPS muis door nav4all zouden zij aangepast aan hun software zodat alles goed functioneert. Mijn vraag hier is of er mensen zijn die problemen ondervinden bij gebruik van deze GPS muis icm met andere navigatie software zoals TomTom/Route/Destinator op Symbian of Windows Mobile telefoons/pda's.

› reageer

Ik heb hem met TomTom gebruikt en was zeer te spreken over de ontvangst van deze GPS etc. De prijs is ook goed.

› reageer

Ook ik gebruik deze GPS ontvanger i.c.m. Tomtom, prima resultaat.

› reageer

Ik heb een vraag, is het, ongeacht welk toestel je hebt noodzakelijk een GPS ontvanger te kopen?
Ik heb een Nokia 6233 en wil hier graag mee navigeren. Zijn er ook andere mogelijkheden naast de GPS ontvanger?

› reageer

@wendyr: Ja, een sextant gebruiken en hopen op een onbewolkte nacht. Oftewel: nee, je hebt een GPS-receiver nodig.

› reageer

Volgens mij is dit programma nog redelijk onbekend. Vandaar dat ik het (nog maar eens) onder de aandacht breng.

Nav4All heet het, en je kan (tijdelijk?) gratis navigatie gebruiken. Kaarten downloaden gebeurt niet eenmalig, maar elke keer dat je navigeert. Op deze manier dus weinig opslagruimte nodig. Wel internetkosten. Overigens zijn deze zeer gering (weinig kb).

http://nav4all.com/site2/nav4all.com/dut/index.php

Voor de kenners: waarom is dit programma al zo lang gratis? En welk bedrijf&filosofie zit er achter?

› reageer

anyways, ik heb dit programma'tje ook gebruikt. werkt wel maar is niet vergelijkbaar met tomtom.
het enige wat in je beeld staat is een grote pijl, de afstand tot de volgende afslag in 10m nauwkeurig ofzo en een vriendelijke stem die vertelt wat je moet doen. je kunt dus NIET de andere afslagen zien of überhaupt een weg zien in je scherm.

aan de andere kant, linksaf is linksaf, met of zonder weg in je schermpje.

Het is inderdaad niet te vergelijken met tomtom, maar het is dan ook gemaakt voor 'simpele' telefoons waar TomTom niet op kan draaien. Geen navigatie of beperkte navigatie is dus de keuze die je hebt, geef mij dan de laatste maar

› reageer

Ik heb een KPN abbo.en nav4all op mijn Sony Ericsson C905, maar graag het niet werkend.
wie kan mij helpen aan de juiste instellingen. GPS staat ingesteld op LAPI. Het lijkt erop dat KPn de data blokkeert (HTTP error 404), maar kan dit ook aan een instelling liggen.
Internetverbinding ingesteld op KPn mobiel internet-2. Of moet ik iets met Java instellen??
GPS by wayfinder werkt prima, dus die doet het iig.

Alvast bedankt voor jullie hulp...

› reageer

Nav4ALL gaat stoppen....jammer

http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/index.php

› reageer

Dat is werkelijk jammer. Niet dat ik Nav4All veel gebruikte, maar zo nu en dan was het ook wel handig om de topografische kaarten en de kadastrale kaarten te raadplegen.

› reageer

Heel erg jammer, vooral omdat het niet voor een bepaald merk of OS was ontwikkeld, maar ook op veel "gewone" (dus niet-smart) phones, zonder ingebouwde GPS, prima werkte i.c.m een Bluetooth GPS-muisje.

› reageer

Dat is wel jammer, ik had het als backup op mijn toestel en het werkte in de praktijk best goed.

Uit de tekst op de website hebben we dit nu te danken aan Nokia die na de overname van Navteq geen kaartlicenties meer beschikbaar wil stellen aan Nav4all. Zij zien natuurlijk dat Nav4all een concurrent zal zijn voor de eigen maps dienst.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.