T-Mobile[Orange] Orange berekent geblokkeerde nr's toch door !

Ik kan mijn rekening over een paar dagen weer online inzien. Dan weet ik ook of ze de onterecht in rekening gebrachte gesprekken weer hebben gecrediteerd.
Zodra ik meer weet kom ik er nog even op terug.

› reageer

Ik krijg tot mijn verbazing gewoon gebruikskosten op mijn rekening die van het beltegoed worden afgehaald voor bellen naar geblokkeerde 090*-nummers ! De (netwerk ?)mededeling: "dit nummer is tijdelijk niet bereikbaar" kost me dus telkens € 1,38 (1,30 tarief en 8 cent starttarief) Antwoord klantenservice: u heeft wel gebeld (8 seconden) dus moet wel betalen. En wederom krijg je als antwoord dat er toch echt geen blokkering in het systeem vermeld is.

› reageer

Dit is dus te belachelijk voor woorden. Oplichting, zoals ik dat al vaker heb opgemerkt bij Orange.

› reageer

Lijkt me gek dit. Ik zou eens contact opnemen met de OPTA

› reageer

Bij mij dus ook zo. Vage zooi hoor dat Orange

› reageer

Dat is dan pas sinds kort, sinds 1 maart denk ik. Omdat ik eind februari nog gebeld heb, ook die mededeling kreeg en er niets werd afgetrokken. Dat zou anders helemaal mooi zijn.

By the way, je kunt een klacht per email indienen bij de opta:
frontoffice@opta.nl

› reageer

Je moet zowiezo ook uitkijken omdat ze vaak voor 0900-nr's met het lokale tarief, 1,38 per minuut rekenen. Ik ben laatst al mijn facturen van het afgelopen jaar nagegaan en het is een keer of 10 voorgekomen. Pas na lang aandringen (meerdere telefoontjes + e-mails) bij de klantenservice heb ik het geld gecrediteerd gekregen op de afgelopen factuur. Schandalig dat je je rekening bij elk gesprek op correctheid moet controleren. Je gaat er toch vanuit dat een beursgenoteerd bedrijf zich niet schuldig maakt aan oplichting, maar het tegenovergestelde blijkt maar weer...

› reageer

Zo wil ik mijn papieren factuur wel eens online bekijken om dit soort zaken te checken met van die korte 'gesprekken', en blijkt dat meer dan een week na de snailmail nog niet de E-factuur is op te vragen...
Ik geloof dat de harde lijn van Orange na de massale "aanbiedingen" zeg maar eind vorig jaar en begin januari, nu vorm begint te krijgen.

Van dat soort acties en onvoorspelbaarheid moet ik in ieder geval niets meer hebben, en het lesje dat ik voortaan max 1 jaar abo's aanga heb ik nu wel geleerd. Okee, 1 actief en 1 minder actief abo'tje dus geen gouden klant wellicht, maar 'wat van jou is blijft van jou' voorzien van allerhande beperkingen geeft te denken over de toekomst.
OPTA en de geschillencommissie telecom zijn echter niet voor dit soort kleine dingetjes - helaas.

Zie dit artikel over de Geschillencommissie:

Het klachtengeld bedraagt € 35,-
*knip*
De gemiddelde behandelingsduur bij de Geschillencommissie Telecommunicatie bedraagt op dit moment
4,4 maanden.

En bij de OPTA:
OPTA bemiddelt niet in individuele geschillen tussen aanbieder en consument. Daarvoor kunt u terecht bij een geschillencommissie.

› reageer

Dit is toch geen individueel geschil?
Dit treft toch iedereen met een Orange abo en misschien ook prepaid? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

› reageer

"dit nummer is tijdelijk niet bereikbaar"

Zegt Orange dat, of het systeem waar je naar belt?

In dat laatste geval heeft Orange namelijk wel gelijk.

Het is dan 1,30 + de kosten voor het bellen vanaf je mobiele telefoon!!!

› reageer

Natuurlijk kun je voor dit soort wissewasjes niet bij de OPTA terecht. Als Orange deze gesprekken onterecht gefactureerd heeft (en dat lijkt me wel), bel dan even met de klantenservice. Ervaringen die elders op dit forum te vinden zijn maken duidelijk dat je dan gewoon je geld terug krijgt. En wat die facturen betreft: op iedere 11e van de maand staat je Orange factuur online. Het duurt meestal nog een dag of tien voordat je die factuur per snailmail ontvangt.

› reageer

Dat berichtje is van Orange. Ik heb het zelf bij de hand gehad.

@Arnie. Antwoord klantenservice: u heeft wel gebeld (8 seconden) dus moet wel betalen. En wederom krijg je als antwoord dat er toch echt geen blokkering in het systeem vermeld is.
Dit is wat erover gezegd is. Dus je krijgt je geld niet terug! Is toch iets anders dan wat jij beweert.
Ervaringen die elders op dit forum te vinden zijn maken duidelijk dat je dan gewoon je geld terug krijgt
Kun je anders ff een link geven dat Orange in dit specifieke geval heeft terugbetaald?
Kan het namelijk nergens vinden.

› reageer

Als Orange na het bellen van de klantenservice niet thuis geeft en het gaat inderdaad om een geblokkeerd nummer, dan is dat inderdaad een hele slechte zaak. Niet slecht genoeg voor de OPTA, wel slecht genoeg om bij de eerstvolgende kans een andere provider te kiezen!

› reageer

Is dat niet je kop in het zand steken? Je geeft wel erg makkelijk op. En wat doe je dan in die tijd dat je er nog aan vast zit? Velen dus, op een paar maanden na, nog bijna 1 of 2 jaar.

› reageer

bij mij ook gewoon afgeschreven zowel op prepaid als free abbo van orange, terwijl je het nummer, tijdelijk uitgeschakeld geeft. dit begint toch wel echt op oplichting te lijken...

› reageer

Wat is dat nu weer voor iets, een tijdelijk uitgeschakeld 0900-nummer ? Wie heeft dat uitgeschakeld ?
Overigens is de geschillencommissie telecommunicatie wel degelijk voor kleine wissewasjes, want je kan bij je eis toevoegen, dat je je klachtengeld terugbetaald wil krijgen.

› reageer

Bij abonnement gaat t toch niet om hele hoge bedragen die ze dan afschrijven(die 1.30 pm)?

› reageer

Bij mij gaat het telkens om 1,30 per minuut voor een 0900-nr. met een lokaal tarief. Het betreft o.a. het nr. van de lokale taxidienst.

› reageer

na deze thread gelezen te hebben, mijn laatste rekening gecontroleerd. (februari 2006) en ontdekt dat het inderdaad met 0900 nummers tegen lokaal tarief verkeerd gaat. In mijn geval 0900-0151 van @home. Klantenservice van Orange gebeld, moet ik volgens die lullo met @home gaan bellen want die geven het bedrag dat in rekening gebracht moet worden door aan Orange, daar zou Orange niets aan kunnen doen. :S

na veel zeiken een postbusadres gekregen waar ik deze klacht dan maar heen moest sturen. (Orange adres in Arhnem)

Heeft misschien iemand tips om dit opgelost te krijgen. Een gesprek naar een 0900 nummer tegen lokaal tarief + kosten mobiele telefoon van 11:19 minuten moest ik 8,69 voor betalen. (sim-only 22,50 dus 20 cent per minuut)

› reageer

Ik heb hier volgens mij wel eens gelezen dat er bij Orange bepaalde klantenwaardes zijn, een Bronze, Silver, Gold en nog wat statussen. Iemand enig idee wat er met deze status gebeurd wanneer met hulp gaat halen bij de geschillencommisie, of überhaupt met een dergelijk probleem bij de KS aan komt? Ik kan me zo voorstellen dat Orange dan gelijk -1 geeft bij een dergelijk probleem, wat dan nog niet eens de fout is van de consument zelf.

Nogmaals: ik _denk_ dat dit het geval is. Om een modbreak te voorkomen geef ik dus nog even aan dat ik het niet zeker weet....

› reageer

@ iedereen

Test voor de zekerheid eerst even of het nummer met bijvoorbeeld de vastelijn wel te bereiken is, is dit het geval dan is het een blokkade door Orange.

› reageer

@Napsju, niks -1, je staat dan gewoon op de blacklist. Net als bij ieder ander bedrijf.

› reageer

"Heeft misschien iemand tips om dit opgelost te krijgen. Een gesprek naar een 0900 nummer tegen lokaal tarief + kosten mobiele telefoon van 11:19 minuten moest ik 8,69 voor betalen. (sim-only 22,50 dus 20 cent per minuut)"

Ja, gewoon blijven bellen met 0800-2870728, totdat je een medewerker treft die er verstand van heeft en je klacht doorstuurt naar de afdeling 'billing'. Deze controleren het geheel dan en crediteren het geld op je volgende nota. Ze zeggen dat vervolgens ook dat ze de fout in hun systeem hebben aangepast, zodat het niet meer zal gebeuren. Dat moet je echter met een korreltje zout nemen, want na 5 van deze beloftes gaat het bij mij nog steeds mis. Maar je hebt dan iig je geld terug en kunt dan per maand nagaan of en zo ja wat je teveel betaald hebt.

› reageer

@mrmm85

Bedankt voor de tip, werkt inderdaad. In eerste instantie zelfde lulverhaal dat hun dat niet kunnen zien enzo. Pas toen ik zelf vroeg over doorsturen naar billing, kon hij dat doen. Dit werd helaas niet door de helpdesker zelf voorgesteld ... dat vind ik wel teleurstellend!

De informatie dat als hij het doorstuurde hij me niet direct antwoord kon geven vond ik naast verwacht overigens wel correct overkomen.

tis nu dus doorgestuurd, en tijdens de werkweek zal er dan naar gekeken worden. we wachten af ...

› reageer

Orange blokeert idd een aantal 0909-nummers. waaronder 0909-0606. Dit is een betaalnummer van Mollie (www.mollie.nl). Ik gebruikte het nr. tot voorkort iedere maand om een abo op een usenetsearch te betalen. Maar na 1 maart is het dus HELAAS voor Orange klanten.
Ik heb al gebeld met de klantenservice, ze zeggen eerst dat het probleem bij Mollie ligt, zij zouden mijn tel.nr. blokkeren. Ik heb contact gehad met Mollie, en zij zeggen dat Orange de nummers blokkeert, en dat ze er tegenover Mollie ook erg vreemd over doen. Ik heb ook contact gehad met andere Orange-klanten, en die kunnen het nummer ook niet bellen! Dus, ik terug gebeld naar de KS, en die zeggen nu: Ik ga nog een mail sturen naar de juiste afdeling, en die zullen u dan WEER terug bellen. Ben benieuwd wat ze te melden hebben, maar laat me niet meer zomaar afschepen. En ik ben ook ZEER benieuwd of bij mij ook de melding "Deze service is uitgeschakeld" in rekening wordt gebracht.

Wordt vervolgd...

› reageer

Al bericht gehad?

› reageer

Ja, inmiddels al bericht gehad.

Orange blokkeert de nummers omdat ze niet blij zijn met mensen die hun beltegoed "cashen" via dergelijke 0909-nummers. Maar...Ik kan 0909-0606 weer bellen met orange! Schijnbaar is er geluisterd naar de vele klachten en hebben de iig dat nummer weer gedeblokkeerd! Nu nog afw88 of ze de melding "Deze service is tijdelijk uitgeschakeld" in rekening durven te brengen. Ik zie het wel op mijn rekening. Ben benieuwd...

› reageer

Dan zal Orange juridisch wel niet sterk staan. Goed nieuws!!

› reageer

Ik kan mijn rekening over een paar dagen weer online inzien. Dan weet ik ook of ze de onterecht in rekening gebrachte gesprekken weer hebben gecrediteerd.
Zodra ik meer weet kom ik er nog even op terug.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.