debitel heeft in een ver verleden al iets met vaste telefonie gedaan. een soort carriersselect dienst. Ik denk dat dit in '96 of zo was. Dat was iig geen succes. Ik ben een voorstander van de mogelijkheden zoals debitel die nu wil gaan inzetten, echter of het ze lukt zonder zelf een netwerk te hebben? Het lijkt me erg lastig al die protocollen etc op elkaar af te stemmen wanneer je afhankelijk bent van derden om het voor jou te implementeren.
› reageerDebitel stapt nog dit jaar in vaste telefonie
LEON WILLEMS
HOOFDDORP — Mobieletelefonieaanbieder en belwinkelketen Debitel biedt na de zomer vaste telefonie aan voor zijn circa 1,3 miljoen belklanten. Dat zegt Huib Kloosterhuis, de kersverse topman van Debitel, tegenover deze krant. ‘We testen de komende maanden of de combinatie van mobiele telefonie en ip-telefonie technisch werkt. Na rollen we deze nieuwe dienst uit.’ Debitel gaat hiertoe samenwerken met een eigenaar van een adsl-netwerk of een kabelbedrijf. Wie de infrastructuurpartner is, wil Kloosterhuis, afkomstig van Telfort, niet zeggen.
Het gaat om zogeheten ip-telefonie, vaste telefonie op basis van het internetprotocol. Doelwit voor Debitel is daarom een klant met een snelle (adsl)-verbinding of consumenten die zo’n verbinding willen aanschaffen. Door speciale softwaretechnologie is het mogelijk om van een breedbandverbinding een smal deel te reserveren voor spraaktelefonie. De overgrote rest van de capaciteit kan worden gebruikt voor internetten, muziek downloaden of televisiekijken.
Uitbreiding van het productenpakket is noodzakelijk voor Debitel, dat noch over een eigen mobiel noch over een eigen vast netwerk beschikt. Grote mobieletelefonieaanbieders die wel een eigen netwerk hebben, zoals KPN, Vodafone en T-Mobile, openen steeds meer belwinkels. KPN kocht onlangs een groep winkelpanden uit de boedel van de failliete fotowinkelketen Kral. Ook T-Mobile wil uitbreiden en mikt op zestig winkels.
De grote aanbieders concurreren met ruim dertig winkels van Debitel. Daarnaast azen andere belwinkelketens als BelCompany en T for Telecom op winkelpubliek. Om ook meer in contact te komen met het winkelpubliek start Debitel een samenwerking met elektronicaketen It’s. In deze witgoedketen opent Debitel een eigen winkel onder de naam van zijn partner It’s.
Bron: FD.nl
Huib Kloosterhuis heeft ook een interview gegeven aan Telecompaper.nl waar het volgende instaat:
Debitel to test converged fixed-mobile service | 10 March 2006 | NLD
Dutch mobile operator Debitel is planning to test a converged
fixed-mobile service, using broadband internet, Wi-Fi and GSM networks, CEO Huib Kloosterhuis told Telecompaper. Users can call at home using Wi-Fi or broadband internet connections and use mobile networks when outside the home. The pilot is planned for after the summer and the company plans to form a partnership with a cable or DSL network operator for the project. With around 1.3 million customers in the Netherlands, Debitel is shifting its focus more towards improving profitability rather than growing the customer base. This includes building customer loyalty with new services, such as the converged service, tele-parking, payment and security services.
Debitel in talks for MVNE partnerships | 10 March 2006 | NLD
Dutch mobile operator debitel is looking to expand in the virtual
operator enabler (MVNE) market, CEO Huib Kloosterhuis told Telecompaper.
The company has already attracted its first customer, and expects to
soon sign a second. Debitel is also in talks with various cable network operators on offering mobile services. Debitel already operates as a virtual network operator, using Telfort, KPN and Vodafone networks. The company is in talks to extend its contract with Vodafone, after recently signing a new multi-year agreement with KPN. The company has also launched a low-cost MVNO Lowcall.nl, with internet-based sales, which has attracted around 5,000 customers, while SIM-only sales for debitel services are also going well, the CEO said. With 34 stores already, debitel is also pursuing new sales channels, such as shops-within-a-shop at other retailers. Four such outlets will open shortly at the It's electronics chain and the concept will be expanded if successful.
debitel heeft dus nog een boel plannen voor dit jaar
Het begint leuk te worden
Voip is toch zo goed als gratis (€5 per maand bij je ADSL abo), hoe willen ze daar dan iets aan verdienen?!
› reageerHeeft ook meer met klantenbinding en marktaandeel te maken, denk ik.
› reageerIk houd mijn hart echt vast als er Debitel ADSL komt.
Misschien gaan ze wel samen met Tele 2 :
@roppie laten we hopen dat ze dat iig niet doen
debitel heeft in een ver verleden al iets met vaste telefonie gedaan. een soort carriersselect dienst. Ik denk dat dit in '96 of zo was. Dat was iig geen succes. Ik ben een voorstander van de mogelijkheden zoals debitel die nu wil gaan inzetten, echter of het ze lukt zonder zelf een netwerk te hebben? Het lijkt me erg lastig al die protocollen etc op elkaar af te stemmen wanneer je afhankelijk bent van derden om het voor jou te implementeren.
› reageer