Daar heb je gelijk in Casper. Kijk maar eens hier, daar staan voorbeelden te over van mensen die opgelicht zijn, niet alleen met gsm's hoor.
› reageerDEN HAAG - De politie heeft maandag een Zoetermeerder aangehouden die de afgelopen jaren minstens negentien mensen zou hebben opgelicht. Het Openbaar Ministerie (OM) maakte vrijdag bekend dat hij dat deed door mobiele telefoons aan te bieden en er vervolgens met het geld vandoor te gaan.
De man zou mensen hebben benaderd die via internet iets wilden verkopen. Tijdens de onderhandelingen vertelde hij dat hij bij KPN werkte en dat hij telefoons in de aanbieding had. Hij maakte een afspraak met zijn slachtoffers bij het KPN-gebouw in Den Haag, nam hun geld aan, ging weg 'om de telefoons te halen' en keerde niet terug, aldus het OM.
De slachtoffers zijn voor enkele tienduizenden euro's benadeeld en van het geld is niets teruggevonden. De man heeft volgens het OM gedeeltelijk bekend.
Bron: nu.nl
Lekker handig, contant betalen en hem dan weg laten lopen terwijl je nog geen produkt gezien hebt
Minsten 19 mensen opgelicht.
10.000den euro's benadeelt.
Vind ik toch knap als de telefoons op marktplaats max 200 euro opleveren.
Hoe weet je dat ze max 200 opleveren? Het type gsm wordt niet eens vermeld Het kunnen toch duurdere modellen zijn geweest en dat iedereen er meerdere heeft besteld?
Zoiets is enkele jaren geleden ook bij Peter R. de Vries geweest. Toen heeft Peter ook enkele van die gasten opgepakt i.s.m. de politie. Toch blijft het een raar verhaal, je geeft iemand geld om telefoons te gaan halen en dan gaat die persoon ervan door ... dan ga je er toch minimaal achteraan? Of je loopt even mee, als ik iets via Marktplaats koop, dan ga ik altijd met de verkoper mee als die ergens heen loopt.
Dit toont in elk geval wel aan dat Hollanders als het om aanbiedingen en koopjes gaat zo blind (en dom) als een stel Belgische trekpaarden zijn!
Dit toont in elk geval wel aan dat Hollanders als het om aanbiedingen en koopjes gaat zo blind (en dom) als een stel Belgische trekpaarden zijn!
Wie zegt dat het Nederlanders zijn geweest die de aankoop hebben gedaan? Volgens mij is dit een universele eigenschap van de mens en geldt dit niet alleen voor Hollanders
En ook trekpaarden uit België zijn meestal lang niet zo blind en dom als hier wordt gesuggereerd. Bovendien zouden ook ándere trekpaarden blind en dom kunnen zijn
Maar ik weet niet hoor, als ik een of andere KPN-medewerker aan de telefoon krijg, die me opeens een aantal (nieuwe?) telefoons heel goedkoop aanbiedt (met zo'n totaalbedrag), zou ik toch allereerst aan heling denken..
Over geld geven en vervolgens weglopen gesproken,
ik hoorde laatst bij Opgelicht (Tros) het volgende verhaal.
Er werd geadverteerd in kranten met het halen van je rijbewijs in Polen. Dit zou stukken sneller en goedkoper zijn. Men werd naar Utrecht Centraal geleid, ging de bus in met z'n 30-en oid, betaalde geld aan iemand en de bus ging weg. Onderweg moest de "reisleider" (degene die het geld in ontvangst nam) nog even langs een winkelcentrum oid om nog even iets op te halen. Maar meneer ging weg en werd nooit meer teruggezien... Evenals het geld.
Het gaat hier natuurlijk om mensen die denken lekker veel te kunnen verdienen met de handel en er meteen 10 tegelijk kopen. Vandaar die hoge bedragen.
› reageerDat bedoel ik, als, gezien de huidige marges, toestellen zó goedkoop worden aangeboden, dat er hoge winsten mee behaald kunnen worden, dan is daar vrijwel altijd iets aan mee de hand. En dan met zo'n rare afspraak, zouden toch alle alarmbellen moeten gaan rinkelen..
@Rob: En zo zijn we weer aanbeland bij de Belgische trekpaarden van H-W
REC> dat geld natuurlijk voor veel meer vormen van oplichting. De euro-tekens in de ogen van het slachtoffer vertroebelen zijn blik
Die trekpaarden hebben toch altijd oogkleppen voor? Dan worden ze niet afgeleid van hun doel. Ik heb trouwens nog nooit een blinde Belgisch trekpaard mobieltjes zien kopen, maar ik vond het wel een leuke woordspeling!
› reageerNee, maar dat komt omdat die paarden geen GSM-abonnement mogen afsluiten, en dan hebben ze er niks aan
[sup]maar de woordspeling blijft idd. leuk, hoor [/sup]
Ik vind één ding altijd jammer, ze worden wel gepakt, maar hoe snel ze weer op straat lopen om het volgende slachtoffer in de maling te nemen is schikbarend. Ik hoop dat ze die gasten eens flink aanpakken.
› reageerDaar heb je gelijk in Casper. Kijk maar eens hier, daar staan voorbeelden te over van mensen die opgelicht zijn, niet alleen met gsm's hoor.
› reageer