Nieuw KPN-logo

Vandaag stond er in NRC.next een leuke strip over de "paaseieren" van KPN

› reageer

KPN kondigde maandag aan dat ze over een week, op 21 maart, met een nieuwe 'merkpositionering' komt en een 'eigentijdse presentatie in de markt'.

KPN doet dat in het Olympisch Stadion in Amsterdam-Zuid, het gebied in Nederland waar veel reclamebureaus gevestigd zijn. Voorzitter Ad Scheepbouwer zelf zal het nieuwe merkenbeleid onthullen.

Onder meer de naam van winkelketen Primafoon verdwijnt. Na de snelle uitbereiding van het aantal KPN-winkels, door onder meer overname van de boedel van de keten Kral, krijgt de winkelketen een ander aanzien.

Wie weet hier meer over te vertellen??

› reageer

Het lijkt me een vervolg op deze discussie

› reageer

Lijkt me niet, 576 is al bekend en dus geen nieuw merk. Denk dat ze dus met iets anders komen. Misschien 1 merk voor vast en mobiel samen?

› reageer

Ik heb anders nog helemaal niks gezien van KPN 576 Of mis ik dan iets ?

› reageer

Bron?

› reageer

Heeft dit misschien met Baron te maken?

› reageer

KPN heroverweegt Planet-merk

Gepubliceerd op dinsdag 07 februari 2006

(P7) "KPN zal in de loop van 2006 bepaalde elementen van zijn merkportfolio herstructureren, wat onder andere de merken 'Primafoon' en 'Planet' zal raken."
Dit heeft KPN-voorzitter Ad Scheepbouwer vanmorgen tijdens de persconferentie over de kwartaalcijfers bekendgemaakt, bij de bespreking van de gang van zaken in het lopende kwartaal.

"KPN is bezig met een algehele herziening van het merkenbeleid. Er is veel gaande in de communicatiesector en wij willen ons daaraan aanpassen", aldus Scheepbouwer.

Hij ontkende dat reeds is besloten dat de merken Primafoon en Planet Internet aan de wilgen worden gehangen.

Nieuwe organisatie
KPN maakt een plan om de organisatie geheel te kantelen. Nu is die verdeeld in een divisie Vast en een divisie Mobiel. KPN komt met een op consumenten gerichte organisatie, die effectiever kan concurreren in de convergerende vast-mobiel markt.

De veranderingen vinden vooral plaats aan 'de voorkant': integrale verkoop, hulp, marketing en andere dienstverlening.

KPN komt 'in de eerste helft van 2006' met een voorstel voor de Ondernemingsraad. Dit betekent dat met de reorganisatie ook arbeidsplaatsen kunnen vervallen en verschuiven, zo zei financieel bestuurder Marcel Smits.

Het schrappen van arbeidsplaatsen gaat de goede kant op, voor de werkgever. "We hebben meer arbeidsplaatsen eruit kunnen managen dan we aanvankelijk hadden voorzien", aldus Smits.

In 2005 schrapte KPN 2.100 arbeidsplaatsen in plaats van de voorziene 1.500. Dit betekent dat in 2006 de vermindering van werk bij KPN wat minder zal zijn dan voorzien: over 2005 en 2006 samen wilde KPN 3.000 arbeidsplaatsen kwijt, van de totaal 8.000 tot en met 2009.

Er kwamen in 2005 wel 755 werknemers bij door de overname van Telfort (+574) en winkelketen Kral (+169). KPN telde eind 2005 19.900 arbeidsplaatsen in Nederland. Buiten Nederland telt KPN nu bijna 6.700 werknemers, 70 minder dan een jaar terug.

› reageer

Primafoon en Planet zijn natuurlijk welke sterke en bekende merken van KPN. Ik hoop dat ze er goed aan doen dit te wijzigen. Ik ben wel benieuwd hoe mijn Planet ADSL straks zal gaan heten dan.

› reageer

Ik ben wel benieuwd hoe mijn Planet ADSL straks zal gaan heten dan.

Hi click click

› reageer

Zou leuk zijn.
een paar maanden geleden is mijn internetaansluiting door Tiscali aan Planet verkocht en heb ik al mijn e-mailadressen kunnen wijzigen.
Zou ik nu alles weer kunnen wijzigen naar een nieuwe naam.
Noemen zo iets klantvriendelijk?

› reageer

@ REC

Misschien wel "576 Internet"

› reageer

@KMK: neem een eigen domein Dan kan je elk jaar van internetprovider wisselen ... net als van GSM-aanbieder door nummerbehoud

› reageer

tis voor ons al helemaal spannend, helaas krijgen wij het ook maar een dag ofzo van te voren te horen, mijn manager gaat naar de presentatie in a'dam

› reageer

@ Tosbaga

Zou je ons dan op de hoogte willen stellen als je wat meer weet van je manager?

› reageer

primafoon en business center gaan er niet uit, er komt een herpositionering en in de loop van het jaar worden de winkels omgebouwd...

› reageer

KPN kondigde maandag aan dat ze over een week, op 21 maart, met een nieuwe 'merkpositionering' komt en een 'eigentijdse presentatie in de markt'.
@Tosbaga: kan jij in de toekomst kijken

› reageer

tosbaga werkt bij de primafoon en kan in het nieuwsbericht kijken...

› reageer

@ tosbaga

Heeft dit nog gevolgen voor de huidige werknemers?
Like me?

Nee ik ben nog niet op de zaak geweest ik zie het bericht dus pas morgen rond een uur of 10...

› reageer

nope

› reageer

Uit de wandelgangen:
KPN krijgt witte auto's met vraagtekens als logo, deze vraagtekens zullen binnenkort de nieuwe logo/naam bekend maken.
Nieuwe naam zal ook te maken hebben met een overname....

› reageer

Overname? Door wat.
Toch niet die spanjaarden eh?

› reageer

Wit=BT

› reageer

Die KPN-jongens hebben toch onlangs Telfort overgenomen? Waarschijnlijk gaat dhr Scheepbouwer deze 2 bedrijven tot 1 smeden Ik ben benieuwd!

› reageer

mrmm85 : Goed nagedacht

Ik hoorde die naam vaak voorbij komen ja...

› reageer

Veel Simyo.nl reclame op het moment. Daarover heen bij de abri's een sticker STOP SIMYO met www.reddeprepaidbeller.nl. Volgens het SIDN heeft KPN Mobile de site geclaimed.

Ik hoorde overigens van een monteur van KPN iets over witte busjes en British Telecom, nu hoor ik het nog een keer... Misschien dat de monteurs uitbesteed worden ofsow?

› reageer

Ik meen me wel iets te herinneren dat KPN het eigen personeel zou verhuren aan een bedrijf, en dan dezelfde mensen weer van dat bedrijf zou gaan inhuren. Dit zou goedkoper zijn voor KPN.

› reageer

Of gaat KPN haar logo aanpassen?

› reageer

Nieuwe logo zowieso... maar of t metr KPN als naam is...

› reageer

Ik geloof dat Planet en Het Net hernoemd gaan worden naar KPN Internet, maar wanneer dit dient te gebeuren.. ik heb geen idee.

› reageer

Ik vindt het logotje juist wel mooi, beetje chique.

Misschien gaan ze alvast met het oog op de toekomst, het kroontje eraf halen

› reageer

@ Da_masta:

Als je belt naar Planet in Amersfoort, nr uit telefoonboek (niet die 0900) wordt er ook al opgenomen met "KPN Internet".

› reageer

Heb tijdje terug (2 maanden ofzo) van geloof ik Stempunt.nl al eens een vraag gehad over aantal mogelijke nieuwe KPN-logo'tjes. Kennelijk is het dan nu zover. Iets gestroomlijnder en mooiere kleurstelling. Maar het blijft KPN

› reageer

Inderdaad nemen ze in Amersfoort daar al mee op. Denk dat het niet zo heel lang meer duurt voordat alles KPN Internet wordt, maar we zullen het zien.

› reageer

Denk dat dat wel logisch is, dat KPN af wil van de naam Planet, ook al heeft deze merknaam een hoge reputatie qua service en kwaliteit.

Maar ook Wanadoo wil van haar naam af en zal waarschijnlijk Orange heten. Dit alles heeft te maken met het aanbieden van internet-telefoniediensten onder 1 naam, zodat klanten bij 1 aanbieder pakketkortingen zou kunnen bedingen. Zo is er ook duidelijkheid bij de consument dat ze hun telefonie en internet van 1 aanbieder afnemen.

KPN Internet zou wel een goede naam zijn, maar niet zo sterk als Planet.

› reageer

In onze systemen staat al als leverancier KPN Internet, i.p.v. HetNet of Planet Internet. Het rare is dat ook TV van KPN onder KPN Internet valt!

Daarnaast is pas bekend geworden dat KPN komt met televisiediensten: TV van KPN, maar dat lijkt mij verwarrend doordat ze al digitale televisie aanbieden via TV van KPN (dat tot 2006 Digitale TV van KPN heette)... wat ze willen is me een raadsel!

› reageer

Misschien leuk om te zien, bushokje in nijmegen:

http://img56.imageshack.us/img56/7527/foto1400ej.jpg

› reageer

@Senna85

Wat staat er op die poster achter het logo. KPN en dan zie ik "sl" staan.

Oja, www.kpn-internet.nl linkt naar een pagina met uitleg over KPN. De helpdesk van Planet/KPN tweedelijns heeft nu al emailadressen eindigend op @kpn-internet.nl in gebruik.

Het zou dus zomaar kunnen zijn dat iedereen met een @planet.nl, @pi.net, @wxs.nl of @hetnet.nl adres binnenkort een @kpn-internet.nl adres heeft.

› reageer

Toen ik nog KPN-Direct internet had werd de afhandeling daarvan al via Planet gedaan. Ook Hetnet werd volgens mij al via Planet afgehandeld en dan nu tenslotte een nieuwe naam. Of het veel zin heeft vraag ik mij wel af. Tot vandaag had je 3 verschillende kanalen met verschillende abonnementsvormen en diensten. Keuze voor eail/webspace/extra's en keuze over hoe duur de helpdesk moet zijn. Veel klanten beseften nooit dat je bij hetzelfde bedrijf uit kwam denk ik. Nu heb je opeens 1 bedrijf met vermoedelijk een paar abonnementen en minder keus voor extra's. We zullen zien.

Zal KPN nu ook in Nederland "Base" met flatfee bellen en UMTS en "Ay Yildiz Hazirkart" gaan introduceren? (Na het succes van Simyo den genoemde providers in Duitsland en België?)

› reageer

Logo KPN nieuw
Logo BT
Het heeft wel iets van elkaar weg ...

› reageer

@Chris17

Daar staat "Sluit je aan". Dat is de nieuwe slogan van KPN

Hier nog wat foto's:

http://img213.imageshack.us/img213/7477/foto1457ar.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/1032/foto1433om.jpg

› reageer

"Nieuwe marketingstrategie KPN

(P7) KPN heeft zojuist een nieuw logo en de hoofdlijnen van een nieuwe marketingstrategie onthuld. De kleuren groen en blauw blijven, tegen een lichte achtergrond, kenmerkend voor het bedrijf. De nieuwe slogan is: 'KPN sluit je aan'.
De slogan 'sluit je aan' etaleert KPN op twee manieren. KPN sluit mensen aan en mensen sluiten zich aan bij KPN. Het nieuwe logo is onthuld op de KPN-gebouwen aan het telecomplein in Den Haag met 4.000 personeelsleden buiten, onder leiding van financieel bestuurder Marcel Smits. Ook de overige KPN-kantoren krijgen nieuwe facadebekleding, zoals te zien op de foto die een PMM-lezer doorstuurde uit Amersfoort.

KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer en marketingdirecteur Patrick Kuijsters presenteerden onder begeleiding van tv-presentatrice Tessa de Boer de nieuwe marketingstrategie van KPN voor genodigden. Dat vond plaats in het Olympisch Stadion te Amsterdam.

Kleine letters
Uit reclames op abri's blijkt voorts dat de bedrijfsnaam KPN tegenwoordig niet meer met hoofdletters maar met kleine letters geschreven wordt in de reclame-uitingen.

KPN toonde in het Olympisch Stadion interviews met klanten op twaalf grote beeldschermen. Daarmee wilde KPN vooral laten zien dat Nederlanders nieuwe producten accepteren en aanschaffen als het aanbod begrijpelijk en betrouwbaar is. Dat zijn dan ook de uitgangspunten van de nieuwe marketingstrategie.

Tegenstrijdig
Kuijsters sprak van een tegenstrijdigheid: "We willen tegelijkertijd vernieuwend zijn, maar ook zekerheid bieden. Dat betekent dat we voortdurend nieuwe diensten zullen bieden, maar niet altijd als eerste. Dat doen we pas als ze goed werken en toegankelijk zijn." Daarmee verwijst Kuijsters impliciet naar het feit dat concurrent Versatel sinds kort op grote schaal televisie via ADSL aanbiedt. KPN komt daar naar verwachting uiterlijk voor juni 2006 mee, als het WK Voetbal begint.

Volgens marketingbaas Kuijsters is de lancering van nieuwe diensten gestoeld op drie aspecten: de techniek moet werken, KPN moet meer sturen op nut (‘Wat heb ik er aan?’) en 'mensentaal' spreken in plaats van 'digitaal'. "We willen meer vriendelijkheid en toegankelijkheid uitstralen en niet langer een instituut zijn", aldus de marketingdirecteur.

Ad Scheepbouwer vindt dat Nederland beter en sneller moet profiteren van de voorsprong op het gebied van breedband. Nederland heeft na Zuid-Korea de hoogste breedbandpenetratie ter wereld. Vanochtend publiceerde marktonderzoeker Telecom Paper uit Houten cijfers waaruit blijkt dat eind 2005 58 procent van de Nederlandse huishoudens een kabel- of ADSL-aansluiting had. Dat zijn bijna 4,5 miljoen aansluitingen.

Vooruitgang
Scheepbouwer vestigt de hoop op digitale tv en beeldbellen. "Zodra ik me nu verveel, kan ik e-mail lezen op mijn Blackberry en ik wil eigenlijk aansluitend ook televisie kunnen kijken op mijn mobiel. Het zijn jonge mensen die het eerst deze nieuwe toepassingen oppakken, zonder gebruiksaanwijzing. Volwassen volgen de jongeren, ze zijn wat trager en stellen meer vragen. Het oude maakt plaats voor het nieuwe en dat noemen ze vooruitgang."

'Niet aan te slepen'
De presentatie vandaag markeert een belangrijk punt in de technologische vernieuwing en reorganisatie bij KPN. Volgens Scheepbouwer is KPN aanbeland in de fase van de marketing- en distributiebedrijf in plaats van een netwerkbedrijf. Hij noemde daarbij alle nieuwe diensten van KPN en zei dat InternetPlusBellen een enorm succes is. "Het is niet aan te slepen."

Tijdens de persconferentie zei Scheepbouwer verder dat het voornemen waar hij het eerder over had om de merken Primafoon en Planet bij het oud vuil te zetten, niet wordt geeffectueerd."

bron:
www.planet.nl
Gepubliceerd op dinsdag 21 maart 2006

› reageer

Het nieuwe KPN busje is inderdaad wit.

› reageer

Kleine letters
Uit reclames op abri's blijkt voorts dat de bedrijfsnaam KPN tegenwoordig niet meer met hoofdletters maar met kleine letters geschreven wordt in de reclame-uitingen.

in de vorige post stond echter een link naar het KPN-busje (Met hoofdletters)

Op zich een slimme stap om de hoofdletters af te schaffen als je strategie is om van het beeld "Instituut" af te komen.

› reageer

TV spotje

de frontpage van kpn.com is nu ook aangepast.

› reageer

Ziet er netjes uit..

› reageer

Ik kan niet zeggen dat het lelijk is. Vind de uitstraling lekker vrolijk en luchtig. Beetje vreemd, dat wel, na al die jaren dat groen weg... idioot eigenlijk: ze hebben nog geen 2 jaar geleden het logo een beetje aangepast en nu ineens dit!

Misschien kan iemand de topictitel aanpassen?

› reageer

Ik vind het er ook leuk uitzien. KPN wil duidelijk van haar ambtenaren-imago af.

› reageer

Over die hoofdletters, in oude stijl werd KPN ook vaak in kleine letters geschreven. Op de Telefooncellen staat gewoon kpn.

› reageer

@ SENNA85

Volgens mij woon jij in Hatert of niet?

› reageer

Wanneer gaan de oude koffiekopjes en de mobieltjes met het oude KPN logo erop in de spectaculaire uitverkoop?

› reageer

Nog even wat olie op het BT geruchten vuurtje: Ben Verwaayen, oud topman van Koninklijke PTT Nederland is de huidige CEO van BT... De heer Verwaayen schijnt nog steeds goede contacten te hebben in het concern

› reageer

Wanneer gaan de oude koffiekopjes en de mobieltjes met het oude KPN logo erop in de spectaculaire uitverkoop?
Ik heb ergens nog wel iets liggen van "PTT Telecom" ...

› reageer

Ik vermoed wel dat KPN met de nieuwe slogan sluit je aan wederom een prima insteek geeft voor de nodige flauwe grappen, zoals vroeger bij Ben het geval was.

KPN sluit je af als je niet betaald hebt ...

› reageer

Het lijkt nogal veel op 'connecting people' van Nokia.

› reageer

Ik zag het nieuwe logo ook vandaag. Dacht dat het was, omdat het bijna pasen was. Dacht dus dat het paaseieren waren ..

› reageer

Voor wie het nieuwe kpn logo nog inet gezien heeft:

› reageer

Vandaag stond er in NRC.next een leuke strip over de "paaseieren" van KPN

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.