Steeds meer tweede mobieltjes

Of die gratis AH simkaartjes van een tijd geleden, dat zijn ook allemaal aansluitingen

› reageer

Steeds meer tweede mobieltjes

AMSTERDAM - Steeds meer Nederlanders schaffen een tweede mobiele telefoon aan. Er zijn inmiddels meer mobiele aansluitingen in Nederland dan dat er inwoners zijn. Uit woensdag gepubliceerde cijfers van het onderzoeksbureau Telecompaper blijkt dat de zogenoemde penetratiegraad vorig jaar is gestegen tot 103 procent. In totaal zijn er 16,9 miljoen mobiele aansluitingen tegen 16,4 miljoen een jaar eerder.

Het betekent dat er 3 procent meer mobiele aansluitingen dan dat er mensen wonen in Nederland. Bejaarden en baby's zijn ook meegerekend en deze groepen zijn doorgaans niet in het bezit van een mobieltje.

De Nederlanders geven ook steeds meer uit aan mobiel bellen. Vorig jaar gaven we met zijn allen 5,94 miljard euro uit aan mobiel bellen en mobiele dataservices zoals sms-en en internetten. Dat is een stijging met 5,6 procent ten opzichte van 2004, aldus Telecompaper. Vooral in het tweede kwartaal van vorig jaar kwamen er veel meer aansluitingen bij.

Marktleider in deze tak van sport is nog altijd KPN met een aandeel van circa 39,9 procent. KPN nam vorig jaar Telfort over. Dat bedrijf had een marktaandeel van 6,4 procent, waarmee KPN op 31 december 2005 een marktaandeel van ruim 46 procent in handen had. Vodafone heeft een belang van 27,9 procent, T-Mobile 16,7 procent en Orange op 9,1 procent.

Telecompaper denkt dat de markt dit jaar met 4 tot 5 procent verder groeit. Daarmee doorbreekt de mobiele bel- en datamarkt de grens van 6 miljard euro.

Bron

› reageer

Ik heb sinds kort ook weer 2 mobieltjes in gebruik. Niet omdat ik nou zo graag de nieuwste modellen wil hebben, maar omdat het voor mij goedkoper is Ik snap best dat er mensen zijn die meerdere mobieltjes hebben, je wilt toch steeds het nieuwste toestel hebben toch? En wachten tot er 2 jaar voorbij is, dat duurt zo lang ...
Hoe vaak lees je niet op TV dat iemand weer een mobieltje heeft besteld omdat er een geweldige aanbieding mee was ... ik denk dat het gemiddelde aantal (actieve) mobieltjes op TV wel een stuk hoger ligt dan 2

› reageer

Grappig dat ze het de ene keer hebben over mensen met meerdere mobieltjes, de andere keer over mensen met meerdere aansluitingen. Dat is natuurlijk niet hetzelfde. Persoonlijk denk ik dat er misschien wel 100 miljoen mobieltjes zijn in Nederland (incl oude die niet meer gebruikt worden). Ach, zelf heb ik 8 abonnementen tegelijk en ook ongeveer zoveel mobieltjes .
Sorry, dit had ik natuurlijk niet moeten zeggen, nu gaat iedereen hier posten hoveel 'ie er heeft.

› reageer

H-W> het gaat hier natuurlijk om actieve aansluitingen (abonnementen of prepaid). Het komt volgens mij met name doordat mensen een prive gsm hebben en eentje van/voor hun werk.

› reageer

@Rob. :

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Mijn mobieltje is voor 25% van de zaak
Het wordt er allemaal niet makkelijker op om dan precies te bepalen wie er hoeveel mobiele telefoons heeft. Ik denk toch dat men bedoelt dat Nederlanders steeds vaker een extra mobiel voor privegebruik aanschaffen, naast hun bestaande mobiel voor privegebruik.

› reageer

Weet niet of ze het mee tellen, maar hoeveel 'nonchalante' mensen schaffen een extra abo aan, vanwege een gestolen, verloren of onbruikbare gsm? Vaak gelokt door zo'n 'mooie aanbieding'..
Ook zie ik om me heen en in de winkel steeds jongere kinderen abo's (met ouders dan he?) afsluiten of prepaids kopen..

› reageer

Ik denk toch dat men bedoelt dat Nederlanders steeds vaker een extra mobiel voor privegebruik aanschaffen, naast hun bestaande mobiel voor privegebruik.
Ten eerste gaat het toch echt over aansluitingen en niet over telefoons.
En ten tweede gaat het bericht er alleen over dat er meer aansluitingen in nderland zijn dan mensen, en dat het aantal nog steeds groeit. De logische conlusie is dan dus dat steeds meer mensen een 2e aansluiting hebben.
Het bericht zegt niets over of dat prive aansluitingen zijn of niet, simpelweg omdat daar geen gegevens over zijn.

› reageer

Telfort de kleinste speler? Gaat dat om omzet, want qua klanten waren ze nummer drie toch?

› reageer

ik vraag me af hoeveel niet inwoners van NL een simkaartje hebben dat zijn er vast wel wat. En daarbij het afsluiten van een prepaidnr gebeurd niet zo snel meer met de regel 1 keer wat doen met je mobiel is het kaartje weer een jaar geldig dus de nrs lopen op

› reageer

Wat dachten jullie van die gratis weggeef sims? (UPC mobile, EasyMobile, Hi etc...) Zijn toch allemaal aansluitingen.

Ook zijn er nog een hoop mensen met cash-back abo's of extra prepaidkaarten om bijvoorbeeld mee naar het buitenland te bellen. (Lebara, Ortel...)

› reageer

Orange loopt helaas ver achter bij de op 1 na kleinste speler. Ze hebben nog een lange weg te gaan. Ik ben er iig tevreden mee.

› reageer

Of die gratis AH simkaartjes van een tijd geleden, dat zijn ook allemaal aansluitingen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.