HotSpot-Roaming T-Mobile en KPN

Relax dat je nu met PIT ook op KPN Hotsports kunt. Maar ik heb met PIT wel heel onhandige wachtwoorden. Kan ik die ergens veranderen? En kan ik ook automatisch inloggen op hotspots met mijn vario en wifi aan?

› reageer

HotSpot-samenwerking T-Mobile en KPN

Met ingang van vandaag kunnen abonnees van KPN en T-Mobile gebruikmaken van elkaars HotSpots in Nederland. Zakelijke klanten en consumenten kunnen nu op ruim 1300 HotSpots de vrijheid en het gemak beleven van snel draadloos Internet onderweg. Het is voor het eerst dat de twee grootste HotSpot-aanbieders van Nederland hun klanten over en weer toegang geven tot elkaars HotSpots.

Een van de belangrijkste barrières om onderweg draadloos te internetten valt als gevolg van deze samenwerking weg. Het maakt voor abonnees nu niet meer uit of ze zich bevinden op een HotSpot van T-Mobile of van KPN. Op deze manier kunnen beide partijen zich beter concentreren op een goed geïntegreerd mobiel internetaanbod voor hun klanten en biedt de unieke samenwerking kansen voor de verdere ontwikkeling van de mobiele Internetmarkt in Nederland.

Zowel Peter Haug, Directeur Business Marketing bij T-Mobile Netherlands, als Ardjan Konijnenberg, Directeur KPN HotSpots zijn van mening dat deze overeenkomst het gebruik van HotSpots in Nederland aantrekkelijker maakt. Deze ‘roaming’ overeenkomst heeft namelijk als gevolg dat het aantal HotSpots waar klanten kunnen inloggen ruim verdubbelt.

Via HotSpots van KPN en T-Mobile kunnen mobiele Internetgebruikers met een laptop of een zakcomputer, draadloos surfen, e-mailen en inloggen op hun bedrijfsnetwerk. Door de breedbandsnelheid (tot 11 Mb/sec) van Wi-Fi is het mogelijk om heel snel, grote bestanden te downloaden en te verzenden. 'Wi-Fi' staat voor ‘Wireless Fidelity’ en is de standaard voor draadloos Internet. Door de samenwerking kunnen abonnees nu onder andere bij NS stations, Mc Donalds restaurants, hotels, tankstations, recreatieparken en horecagelegenheden gebruik maken van snel draadloos Internet.

Of abonnees nu op een KPN of een T-Mobile HotSpot inloggen, het invoeren van de username en password zijn gelijk aan die van de eigen aanbieder. De kosten die men voor het gebruik van een HotSpot maakt worden verrekend op de reguliere factuur. Daarnaast is het ook mogelijk om met een kraskaart, die verkrijgbaar is bij diverse HotSpot-locaties, te betalen. De kraskaarten zijn uitsluitend te gebruiken bij de HotSpots van de eigen aanbieder.

Voor meer informatie over T-Mobile HotSpots zie: www.t-mobile.nl/hotspot
Voor meer informatie over KPN HotSpots: www.kpn.com/hotspots

Over KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie-, internet- en televisiediensten in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België. Per 31 december 2005 bediende KPN met 29.286 medewerkers (26.598 fte’s). 6,9 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,2 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 20,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.

KPN HotSpots b.v.
KPN HotSpots is een dochter onderneming van KPN en richt zich op de exploitatie van draadloos internet op HotSpots in Nederland. KPN HotSpots heeft samenwerkingsovereenkomsten met diverse locatie partners, waaronder NS. KPN HotSpots heeft begin 2006 Attingo b.v overgenomen, de exploitant van telefoon– en internetdiensten voor bezoekers van Schiphol. KPN HotSpots geeft invulling aan de ambitie van KPN om klanten onderweg altijd en overal toegang te bieden met de beste verbinding, via Wi-Fi HotSpots, UMTS of GPRS.

bron: T-mobile.nl
28 maart 2006

› reageer

Wat een verrasende ontwikkeling....

Nu wordt Pocket Internet Totaal (PIT) nog aantrekkelijker!
PIT op alle grote NS-stations, La Place!

Zou KPN nu ook met een gelijkend product komen?

› reageer

ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, zouden ze voor een grootstedelijke dekking van wifi gaan?

› reageer

Dus nu kan ik gratis 1300 hotspots gebruiken? Dat is geweldig! KPN en T-Mobile: Bedankt!

› reageer

Wat kost het?
T-Mobile heeft het gebruik van KPN HotSpots tijdelijk extra voordelig gemaakt. Tot 1 januari 2007 maakt het voor u als T-Mobile abonnee niet meer uit of u zich bevindt op een T-Mobile HotSpot van KPN HotSpot. U betaalt gewoon overal hetzelfde tarief!

Heeft u (nog) geen mobiel internetabonnement?
Normaal betaalt u voor hotspots van andere aanbieders € 2,- (excl. btw) per tijdsblok van 10 minuten. Tot 1 januari 2007 betaalt u hetzelfde tarief als dat u betaalt voor T-Mobile HotSpots. Tenzij u anders heeft aangegeven betaalt u € 2,- per MB (excl. btw). U kunt ook betalen per minuut (€ 0,20 per minuut excl. btw) als u dat wilt. Belt u dan even naar T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt via 0800-7112 om dat door te geven.

Heeft u een Wi-Fi Totaal abonnement of een Internet Totaal abonnement?
Dan is het gebruik van KPN HotSpots tot 1 januari 2007 helemaal gratis!

Het is dus een tijdelijke actie om HotSpots extra in de picture te zetten. Maar het is natuurlijk nog lang geen 1 januari 2007

› reageer

@Tequila: waarschijnlijk gaat het om een Pilot en wordt deze alleen voortgezet als het beide partijen bevalt. Dikke kans dus dat het ook na 1.1.07 zo blijft.

› reageer

en met PIT is het toch al gratis, dus...

› reageer

..maar ook met PIT betaal je in 2007 dus 2,- per 10 minuten als ik het goed lees. (en met andere abonnementen je normale MB tarief PLUS 2,- per 10 minuten voor WiFi "roaming".

Ik vind het een hele slimme zet van de beide partijen. Het is op dit moment belangrijker waar je snel online kunt gaan, dan wat het kost. Nu zijn er opeens veel gecombineerde acces points. De hoeveelheid is altijd al de beperking van WiFi. Nu hebben beide partijen opeens binnen 1 dag een veel groter net en kunnen klanten eerder rekenen op verbinding.

› reageer

er is een monopolie ontstaan. Misschien zijn er wel prijsafspraken gemaakt en gaan de prijzen straks omhoog.

› reageer

Klantenservicemedewerkster zei dat het niet uitmaakte of je bij een kpn of een tmobile hotspot was, het is met PIT toch gratis. Gewoon 'open' smsen naar 'wifi' (9434) en dan komt het allemaal goed.

› reageer

Ik had niet verwacht dat ze het samen zouden aanpakken, maar het blijft een goede combinatie: KPN heeft vooral Hotspots op stations in congrescentra, bij Van der Valk, Landal vakantieparken en in de wat luxere hotels. T-Mobile heeft ze vooral in de MC Donald restaurants (en in diverse andere restaurants) en ook in stadscentra. Beide providers hebben dus Hotspots op interessante plekken. Als ze niet samen zouden werken dam moesten ze daar allemaal er zelf 1 bouwen en dan had je vermoedelijk 2 matig gebruikte Hotspots. Echt storm loopt het volgens mij namelijk niet (anders was het ook vast wel interessant geweest er zelf een Hotspot naast te zetten).

› reageer

Relax dat je nu met PIT ook op KPN Hotsports kunt. Maar ik heb met PIT wel heel onhandige wachtwoorden. Kan ik die ergens veranderen? En kan ik ook automatisch inloggen op hotspots met mijn vario en wifi aan?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.