[Nokia 6280] Ervaring 6280

Ja, dat kan hij zeker aan!
Ik ben ook terug naar de winkel geweest en daar lukte het wel, maar toen ik thuis kwam niet!

› reageer

Aangezien er al wat mensen de 6280 hebben, laat ff je ervaring achter, is ie echt zo mooi als op de plaatjes en hoe zijn de foto's etc etc!

› reageer

Ik vind de 6280 echt ontzettend mooi. Schuift erg goed, ziet er mooi uit. Kwaliteit foto's is goed. Ligt lekker in de hand.

› reageer

Net binnengekregen op t werk. Wat een lelijk ding. Te groot weer. Wachten op de N80 dan maar...

› reageer

Waar werk je dan? In een telecomwinkel? Wat vond je van de 6280 toen je m nog niet in het echt gezien had, ook al lelijk?

› reageer

Werk bij TPH. Ik dacht in eerste instantie dat het toestel wel mooi klein zou zijn, maar dat valt echt tegen en de afwerking valt ook tegen. Morgen even kijken of ik hem ook even in gebruik kan testen. Updates volgen...

› reageer

Ik heb hem ook net binnen via GSMtrack.

http://www.flurl.com/item/nokia_6280_u_107255/
http://x.flurl.com/2006/Mar/29/107255.jpg

http://www.flurl.com/item/nokia_6280_3_u_107258/
http://x.flurl.com/2006/Mar/29/107258.jpg

http://www.flurl.com/item/nokia_6280_2_u_107257/
http://x.flurl.com/2006/Mar/29/107257.jpg

ik vind hem wel mooi afgewerkt, hij oogt vrij groot omdat het een slidephone is met een 'enorm' display.

Iemand die al de voorste camera al in werking heeft kunnen krijgen zonder een video-gesprek?

› reageer

Issie vanaf nu dan bij the phone house te verkrijgen in de winkel en in welke winkels nog meer! IK vind het een mooi toestel!

› reageer

Zow die foto's zien er mooi uit en hij lijkt opzich niet echt breder dan de 6230 vind ik! Ben benieuwd hoe die er in t zilver uit ziet!

In winkels geloof ik nog niet, maaruh daarvoor moet je bij release date kijken, daar gaat een andere discussie daar ook over! Ik wil m namelijk zelf ook graag ff zien en vasthouden etc

› reageer

Tph almelo heeft m binnen. Heb nog geen kans gehad de andere filialen te bekijken, maar ga ervanuit dat die hem ook al hebben, want wij hebben er 2, die overigens al gereserveerd waren, maar dat terzijde.

› reageer

ff wat opsommen wat ik er van vind:

-plastic toestel, ziet beetje goedkoop uit.
-Tril werkt te goed. De 2 delen trilt tegen elkaar aan. Wel hoorbaar.
-geen autofocus (als je toch met w810 vergelijkt)

-scherp beeld weergave.
-keypad voeld goed aan.
-snelle menu, gelukkig geen symbian 60 serie

› reageer

Ziet er goed uit allemaal!!
kan niet wachten tot de mijne binnen is!
hoe is trouwens het geluid van de beltonen??
vergelijkbaar met bijvoorbeeld een D600?

› reageer

heb de telefoon na lang wachten eindelijk binnen
Leuk toestel, alleen de voorste 'slide' rammelt een beetje, en zit niet stevig vast. Hebben meer mensen hier last van?

› reageer

ja heb daar ook last van jammer genoeg! heb meteen een mailtje gestuurd!! maar dat is alleen als hij naar benende zit!! ma als ie open staat niet!! maar dat vind ik wel jammer!!! en weet iemand of je de fotos ook 90 graden kunt omdraaien ofzo? en dat je een andere menuweergave kunt instellen? en of je een foto van ieman kunt instellen als die gene belt dat je die foto ziet

› reageer

@Helvo: bij de N70 kun je gewoon naar Media gaan en dan camara, als je dan de slide dicht houdt, pakt hij automatisch de voorste camera

› reageer

@Helvo: bij de N70 kun je gewoon naar Media gaan en dan camara, als je dan de slide dicht houdt, pakt hij automatisch de voorste camera

dat weet ik ja, maar dit is geen N70 en heb inmiddels gelezen dat je de voorste camera niet afzonderlijk kunt gebruiken, alleen met videobellen dus.

De menuweergave kan je aanpassen door op menu te klikken en dan de linker blauwe knop opties te kiezen en dan Hoofdmenuweergave. Zie handleiding hoofdstuk 5.

› reageer

en of je een foto van ieman kunt instellen als die gene belt dat je die foto ziet

Dat kan bij je contactenlijst...
Gewoon naar het contact dat je de foto wil toevoegen gaan en dan info toevoegen en dan zie je ergens staan Afbeelding

› reageer

ik heb nu zolang zitten wachten op dit prachtige toestel en zelfs deze forum elek dag (smorgen en avond) gevolgt ( dus stel je voor hoeveel vrije tijd ik heb ) en maar gewacht.

mensen die hem hebben je hoeft me niet te vertellen hoe mooi die is want dat weet ik al .. maar is hij het waard met een 1 jarige flex 30 abno..??
aangezien ik nu lees over het rammelen van het bovenste klepje of valt dit wel mee ... want je moet niet vergeten wat beweegt moet nou eenmaal een beetje rammellen tog ?

› reageer

naja het klinkt niet zo goed dat rammelen! Dat rammelen valt neem ik aan onder de nokia garantie toch? Of is het wel zo handy om met deze telefoon een verzekering af te sluiten? Stel dat er nog meer mis gaat dan alleen een rammelend klepje....

› reageer

Zooo! ik ben blij dat ik togh voor de W900i heb gekozen! Ook hier in Nederland heeft iedereen als last van het rammelen en de andere minpunten zoals de voorcamera die het niet doet afzonderlijk enzo.. Wat ik me niet kan voorstellen is dat sommige hem "groot" vinden! Dan moet in het echt wel heel erg groter ogen dan op foto's.. Majah ik krijg één van de grootste telefoons die er zijn, dus alles is bij mij klein was de 6280 heel lang mijn eerste keuze, nu zou ik hem als 3e of 4e keuze hebben gehad...

› reageer

dat rammelen is meer een speling tussen de slide en het achterste gedeelte, dit is niet echt een probleem want het hoort bij de telefoon (iedereen heeft dit). Mocht het zo zijn dat dit later problemen geeft dan heb je natuurlijk de garantie van Nokia nog...

Dat de voorste camera niet afzonderlijk te gebruiken is vind ik wel jammer, maar verder maakt het me niet uit, misschien na een firmware update dat Nokia het fixt.

› reageer

Iemand een oplossing of idee voor het volgende: ik gebruik de 6280 vaak met de radio (via de luidspreker). Voor radiogebruik moet je de headset inpluggen, omdat die ook als antenne werkt. Nu vind ik het vervelend om steeds die headset in zijn geheel mee te nemen. Is het mogelijk (zonder problemen) om de headsetkabel 5 cm na de plug af te knippen, en werkt e.e.a dan nog? Of heeft iemand een andere oplossing / ervaring?

› reageer

Denk niet echt dat dat zal werken! Weet ook niet precies waar de entenne zit, maybe heb je een oude tel waar je het op kan proberen? Lijkt mij handiger om gewoon de headset mee te nemen, zo groot is ie toch niet?!

› reageer

Heb op Mobile-Review een goede tip gehad: gebruik een POPport naar 2,5 mm converter. Dat zijn korte kabeltjes en goedkoop!

› reageer

Ik vind het menu zeer goed, jammer dat het toestel vrij dik is (andere sliders worden steeds dunner) en de gammelheid stelt teleur. Ik heb mijne overigens gewoon bij de belcompany in de winkel gekocht (woensdag) met 50 euro retour aktie door website coupon. In de winkel werd direct een toestel kapot gemaakt door verkoper. Het doorkijkvenster van de camera op het klepje aan de achterkant zit op maar twee lijmpuntjes vast en druk je er zo uit (is wel weer te lijmen, maar is dat kwaliteit???).

› reageer

Weet iemand waar ik bij het schrijven van smsjes die voorspellingsinstellingen kan vinden? Ik kan nu geen woorden veranderen als ik aan het schrijven ben. Volgens de handleidign staat het onder opties > voorspellingsinstellingen, maar dat kan ik niet vinden.

› reageer

@Tienes

Bij welke Belcompany heb je de 6280 woensdag gehaald? Ben erg benieuwd en is het een zwarte of zilveren of hadden ze beiden?

› reageer

ik heb hem gister binne gekrege. erg makkelijk telefoontje (maar ik had niet anders verwcht van nokia)! totaal geen probleme mee. en idd de slide zit wat losjes maar echt storend is het niet. ik vind dat de mobiel juist een mooie en zakelijke uitstraling heeft.

positief: onwijs mooi groot scherp beeldscherm, scherpe camera, makkelijk in gebruik, GOED GELUID (vooral door koptelefoon)

negatief: dik en iets losse slide

› reageer

Dik? T scheelt met de 6230i maar 1 mm...?? Dan valt de dikte toch nog wel mee? De samsung D500 is zelfs nog dikker en ook de D600 is net iets dikker!

› reageer

Heeft iemand al zicht op hoe krasbestendig het display is? op een of andere manier lukt het mij namelijk al om er binnen een week een goede kras op te krijgen Perongeluk met je sleutels in een broekzak ofzo.. hupla kras. Zeker omdat het een groot scherm is lijkt het mij vrij gevoelig.. of hebben ze speciaal gehard plastic, of saffierglas net als op een horloge zou voor mij de iedeale oplossing zijn.

› reageer

Saffier? Geharde glas? tis geen Vertum. hehehehe

› reageer

De D800 heeft wel een fatsoenlijk slider. Ben blij dat ik toch voor de D800 ben gegaan.

› reageer

Ik ben nu erg aan het twijfelen.. Mijn abonnement loopt 5 april af en dan heb ik 2 jaar mijn 6230 gehad.. Ik ben alleen aan het twijfelen of ik de 6280 zal nemen of dat ik zal wachten op de N80.. Weet er iemand de plus- en minpunten te noemen van de verschillende toestellen, dan kan ik bepalen of het het wachten op de N80 waar is..
Alvast bedankt!

MZzls
Stephan
[/b]

› reageer

ben vandaag bij belcompany geweest en heb hem daar vastgehad markte niks van speling in het toestel en ik heb er meerdere met de verkoper getest niks aan de hand daar..

zou iemand nog wat meer foto's willen posten aub?

› reageer

Heb de 6280 vandaag gehaald bij gsm-shop, voldoende op voorraad daar en goede service! Geweldige telefoon, erg stijlvol en megaveel functies. Heb de zwarte, vind ik iets mooier.
Voor wat betreft de genoemde gammelheid van de slide: een slider bestaat nu eenmaal uit twee delen, een beetje speling tussen de helften is nagenoeg niet te vermijden. Vind je dit niet prettig, dan kun je beter geen slide-phone nemen. Voor de slide-liefhebbers: een toptelefoon waar je veel plezier aan zal beleven! Supermooi en groot scherm, goede foto's en video en geluid is top. Vergelijking met de d800 gaat wat mij betreft niet echt op, qua functies en specs is de 6280 een stapje hoger geplaatst.

› reageer

@ stefkuhh:

Als ik jou was zou ik wachten op de N80, die komt namelijk (in de praktijk) pas over een half jaar uit, en dan is daar weer iets voor aangekondigd waar je dan op kan wachten Wachten heeft geen zin dus, er is altijd wel wat beters wat er aankomt...

› reageer

De camera van de N80 is 3 megapixels, maar hij is zwaarder, breder en dikker! En verder is het waar jezelf op let en wat je in je telefoon wilt hebben...op nokia.nl kan je ze goed vergelijken, de N80 heeft meer dan de 6280, maar ik denk dat je met de 6280 ook prima vooruit kan. Kheb nu zelf bijna een jaar de 6230i, echt super blij mee en denk dat ik voor de 6280 ga, wil m alleen eerst in t eggie zien! En voor zover ik weet is ie hier in de buurt nog niet in de winkel :S

› reageer

Op de forum van gathering tweakers wordt verteld dat de gene die een 6280 hebben gehaalt bij de belcompagny problemen hebben met het toestel ze zijn doa.

› reageer

Als ze doa zijn, dan doen ze helemaal niks, want doa betekent dead on arrival, wat betekent dat ze helemaal niks doen en als het goed is wordt het toestel voordat de klant vertrekt aangedaan...

› reageer

dat kan, maar dat hoeft niet! Ik wil m altijd zelf in elkaar zetten, dus dan doen ze m ook niet aan....

› reageer

vraag is alleen op de n80 wel uit gaat kome op de geplande datum.. dus als je nu nog een half jaar moet wachte is er een kans dat dat half jaar een jaar wordt..

› reageer

Ben blij dat ik de 6280 bij BC gekocht heb. Heb vandaag gebruik gemaakt van hun tevredenheidsgarantie en het toestel geruild voor de P300. Weet dat het qua funcies minder is, maar ik ben nu wel tevreden!

› reageer

iemand enig idee hoe het komt dat mijn profielinstellingen soms gewist worden?

denk ik steeds een leuke beltoon geselecteerd te hebben, gaat het ff goed, maar de volgende dag hoor ik dat irri Nokia deuntje weer!!!

hoe kan dit???

› reageer

Wat een gepapegaai over een rammelend toestel. Als je geen beweging wil, moet je geen slider kopen. In vergelijking met de Samsung D600/800 is er echt geen verschil.

› reageer

Mijn toestel heeft geen last van dat gerammel. En volgens mij is het handiger dat er wel speling tussen zit, anders zo het slide-systeem niet werken.

› reageer

je hoort verschillende dingen...misschien hebben sommige toch een maandagochtend model ofzo, dat ie nu al kapot is! Weet iemand of dat allemaal onder de nokia garantie valt...anders heb je straks een kapotte telefoon en een abo dat door loopt, kan je als nog een jaar met je oude doen :S
Ik w8 sowieso nog ff met de aanschaf van de 6280, misschien zijn de meeste problemen dan opgelost!

› reageer

Ik ga ervan uit dat het onder de garantie valt. Het is niet dat het komt door iets wat je zelf gedaan hebt (laten vallen of iets dergelijks) Zou het ook heel vreemd vinden als ze er moeilijk over zouden doen. Ik hoop dat die van mij wel lang meegaat. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, omdat ik nu druk aan het leren ben (nou ja, in theorie dan ) dus het is even afwachten. Na maandag horen jullie wel meer.

@diz
Van die profielinstellingen. Misschien is het een fout in de software? Ik had bij de 7250i dat mijn contacten spontaan verdwenen. Kon niet vinden waar het aan lag, dus maar naar de Nokia geweest en die hebben hem gewoon opgestuurd en toen was het in orde. Dus misschien een mailtje naar de Nokia sturen?

› reageer

blij dat ik uiteindelijk toch voor de nokia 3250 ben gegaan

› reageer

Wat zijn dat voor vragen over garantie? Als je een toestel koopt wat al kapot in de doos zit of binnen de kortste keren mankementen heeft valt dat natuurlijk onder de garantie.

OT: ik wacht nog even op een toestel die over 'n jaar pas komt. Kunnen we daar nog pagina's over vol gaan schrijven
Het nadeel is wel dat een toestel dan vaak wat tegen valt (net als destijds mijn 7610)

› reageer

@diz

Over het resetten van je profielinstellingen: het klinkt misschien wat simpel, maar heb je niet toevallig je thema verandert? Als je dit doet, worden automatisch ook de (standaard) beltonen weer ingesteld die bij het betreffende thema horen.

› reageer

Wie weet wat voor probleem ik heb met mijn nokia 6280??

Als ik mijn telefoon inschakel, dan doet hij het gewoon niet meer.
hij word meteen na 1 seconde weer uitgeschakeld, heeft iemand dit probleem ook gehad?
of weet iemand hoe je dit kunt verhelpen?

› reageer

De Nokia 6280 1 uur in gebruik en doet nu ineens helemaal niets meer! 4 maanden op gewacht en bij gsmstore.nl besteld! Hij valt inderdaad ook uit, zoals anderen al vermelden. Ik krijg hem niet meer aan.....

› reageer

Leuke telefoon jongens?

› reageer

huppakeee zie me bericht bij release date nokia 6280!!!

› reageer

Zijn er ook nog mensen met een telefoon die het nog wel gewoon goed doet, of zijn ze er ondertussen allemaal mee gestopt! Goede telefoon zeg van Nokia, zit je super lang op te wachten, en dan dit! Welke moet ik nu nemen, wil zo graag een nokia....maar wel mat alles wat de 6280 ook heeft....en niet zo lelijk is al de N70...

› reageer

Dan is de 3250 voor jou denk ik de oplossing... heeft iets minder beeldscherm, maar verder lijkt het me een beter betrouwbare telefoon dan de 6280 en het is een Symbian en geen UMTS. Anders weer lekker lang wachten op de N80. Verder geen opties..

› reageer

Heb de telefoon sinds donderdag en het doet het nog steeds en ik heb het toestel bij 2call besteld en nog geen klachten en heb videobellen uitgeprobeerd en helemaal super.

› reageer

Het wordt de 6280 of de SonyEricsson K800i. Die heeft een 3,2 megapixel camera en komt met veel functionaliteiten wel overeen.
Nokia heeft toch wel mijn voorkeur, alleen lees ik nu minder goede berichten over de 6280.
Dus ben ik benieuwd of jullie dit al vergeleken hebben.

› reageer

Naar mijn mening is de K800i een betere telefoon, maar omdat het nog wel ff duurt voordat ie uitkomt was het geen optie voor mij. Zeer goede camera, lekker strak design en hele goede functies!

› reageer

@JvdZweep Die 3250 vink niet zo mooi en ik wil graag UMTS! En de K800i vink ook echt vet lelijk...wil ook graag een zilvere telefoon....iemand nog een ander idee?!

› reageer

Heeft iemand dat ding ook bij The Phonehouse gekocht,, want ik heb em daar zien ligge,, en als de nokia's van de phonehouse wel goed zijn dan koop ik em daar..

› reageer

Supertoestel!!! Geen problemen!
Wat betreft de speling tussen de twee delen.... Moet een slide niet een beetje meegeven ivm afbreekgevaar??

Weet iemand waar de hs-12w headset te krijgen is?? Niemand kan die leveren!!!!

› reageer

Ik heb ook de 6280 via BC sinds woensdag en geen problemen mee... Alleen dat van die profielinstellingen die zomaar gewist worden. Ik moet even kijken of het inderdaad door het thema wisselen komt

› reageer

Dus die van BC zijn tot nu toe wel goed....iig allemaal een goede ervaring mee die die telefoon hebben gehaald daar?? Dan is dat iig een goede optie! En als ie in andere winkels komt, zullen die waarschijnlijk ook wel beter zijn!

› reageer

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb hem afgelopen donderdag bij de belcompany gehaald, meteen defect, afgelopen zaterdag een nieuwe meegekregen, ook weer defect. iemand een tip wat er mee te doen. contact opnemen met nokia? of belcompany?
Wel mooi toestel verder, dus wil hem eigenlijk wel houden, maar wel eentje die werkt.
Er is nu ook geen ander vergelijkbare telefoon op de markt!!

› reageer

Dit is weer het bekende probleem van nieuwe Nokia-toestellen, de eerste series hebben altijd softwarefouten. Ik zou even met Nokia contact zoeken via de Helplijn en het probleem voorleggen, misschien kunnen die iets voor je doen. Omruilen bij BC lijkt me geen optie, omdat waarschijnlijk alle toestellen daar dezelfde fouten hebben.

› reageer

ik heb al contact opgenomen met het nokia servicepunt in Arnhem. Die zijn nu bekend met het probleem, ze hebben al 5 nokia 6280 terug met allemaal hetzelfde probleem, maar ze kunnen er niks aan doen omdat ze de telefoon aan moeten zetten om hem te kunnen fixen, maar dit kan dus niet, ze zijn nu met nokia overleg om te kijken wat er nu gaat gebeuren. heb je lang gewacht voor je toestel kan je weer een tijd wachten :-) misschien toch maar kijken naar de 3250? of is dat niks?

› reageer

heb um sinds vorige week donderdag. TOPTELEFOON!! totaal geen probleme mee. ook niet dat die beltone verandere..

› reageer

Ook iemand een idee waarom mijn leverancier (gsmstore.nl) aangekondigd heeft pas over twee weken te kunnen leveren?

› reageer

ik heb net een mailtje gekregen van algebeld.nl dat ze morgen de 6280 weer binnenkrijgen met de firmware 3.60 dus meschien wel de goeie..
krijg hem dus overmorgen zelf, ik hoop echt dat de mijne het wel doet

en zouden er wat meer foto's van het menu enzo geplaatst kunnen worden?

› reageer

Heb het toestel sinds afgelopen vrijdag. Geweldig! Geen problemen mee, firmware 3.60 gekocht bij gsm-shop. Maakt niet uit want als het goed is worden alleen maar toestellen uitgeleverd met de nieuwe firmware. Probleem van de vele slechte berichten is denk ik ook dat nagenoeg alleen de mensen met telefoonproblemen hun berichten posten (behalve ik . Mensen die tevreden zijn hoor je niet klagen!

› reageer

Hoe weet je welke firmware de telefoon heeft?? Aangezien jullie t nu hebben over een nieuwe versie...

› reageer

Door *#0000# in te toetsen kom je achter je firmware-versie

› reageer

Ik heb ook 3,60. Vandaag dan eindelijk mee kunnen gaan spelen (nadat ik vanmorgen mijn tentamen had gemaakt). Tot nu toe geen enkel probleem. Hopelijk houden we dit zo. Ik ben het er mee eens, dan het aantal problemen meer lijkt, omdat mensen eerder hun negatieve ervaringen plaatsen en die ervaringen blijven ook eerder bij. Ik ben heel erg blij dat ik toch gewacht hebt op dit toestel, want ik vind het echt een toptoestel. Nu alle gegevens gaan overzetten en dan kan ik hem gaan showen

› reageer

na 6 dagen was het gedaan.
toestel start niet meer op. (komt enkel even nokia op)
reden: ik trok een foto waarna hij uitviel, hij starte niet meer van zelf op wat hij ervoor wel eens had gedaan
Conclusie: problemen met SD-kaart suport. veel 6280 toestellen crashen tijdens lezen/schrijven van SDkaart.

hier wat foto's hoe de binnenkant er uitziet.
heb het slide systeem proberen te verbeteren door de blokjes waar de glijbanen aan vast zitten steviger te maken. dit heeft ietwat geholpen. maar dit zou naar verloop van tijd inloop krassen naast het keypad kunnen veroorzaken dus hou ik het liever zo. het stoort me echt niet dat het wat losser zit liever zo dan als je hem een keer laat vallen en alles vast komt.

› reageer

Leuke foto's, ff je Nokia uit elkaar trekken voor de foto en het in elkaar zetten ging ook weer goed? Ik heb nog nooit een slider uit elkaar gehaald omdat het zo tegen schijnt te vallen, maar als ik dat zo zie valt het best mee ....

› reageer

@ H-W
viel best mee 4torx boutjes wat klik werk, dubbelzijdig plakband en voorzichtig zijn

› reageer

Offtopic: ik had al trillende handjes toen ik voor het eerst een 6210 uit elkaar trok maar het is weleens leuk dat iedereen kan zien hoe een toestel er nu precies uitziet, onderdeeltjes enzo ...

› reageer

@RCX

Wat voor firmwire had jij dan, wel de nieuwste? 3.60 geloof ik...?!

En wat is ik trok een foto?? Bedoel je ik nam een foto?

Hopelijk gaan ze niet allemaal zo snel kapot! Zijn er niet nog meer mensen met een positief verhaal?!

› reageer

ter info: Hij bedoeld idd foto maken. Zo heette dat vroeger en in vlaanderen wordt er nog vaak een plaatje getrokken. Het komt uit de tijd dat je zelf nog de plaat moest belichten door de sluiter open te 'trekken'.

› reageer

Mijn 6280 heb ik nu bijna een week gebruikt en ben er nog steeds tevreden mee en hij doet het gelukkig ook nog goed. Maakt prima foto's en de belkwaliteit is ook goed.

Ter info: heb hem los besteld bij GSMtrack

› reageer

Heb nu sinds donderdag ook de nokia 6280. Lang op gewacht en zeer de moeite waard. Eén nadeel: de batterij houdt het niet lang uit, moet hem elke dag opladen. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn 6280 heeft firmware 3.60

› reageer

@tam

bedoel idd foto nemen.
Ben namelijk een Vlaming daarmee

als ik het goed voorheb was mijn sw V3.60 van 10feb2006
de datum die op het slide systeem geprint stond is 20/02/06
en op de andere kant stond ook een datum 13/02/06

ik heb hem gekocht in de Nokia shop bij ons in de buurt.

ik ga deze dus morge ruilen voor een nieuwe.

› reageer

ik krijg morgen mijn 6280 binnen en wacht al sinds november. ik zou hier graag een minisd kaart bij kopen van 1 gig, nu zag ik op perfectsystems 1 staan van kingston minisd 1 gig, kan deze ook op de 6280 ?

en is er ook een mogelijkheid op den duur navigatie te draaien op series 40 ?

› reageer

@michel_p

de 6280 ondersteund maximum 512mb mini sd kaarten.

en navigatie zal er beslist nog aan komen of is er zelfs al

› reageer

@RCX : nemen ze dan wel een toestel terug die je uit elkaar hebt gehaald en waar foto's van op het internet staan ?

› reageer

@H-W

je kan niet aan het toestel of eender wat zien dat hij uitelkaar geweest is. je doet nieks kapot door hem open te halen je moet gewoon voorzichtig , geduldig en precies zijn

en heb men IMEI enz. gewist op de foto's zodat het toestel voor de zekerheid niet herkend kan worden

› reageer

Ik heb een vraag en hopelijk kan iemand mij ermee helpen. Ik heb vandaag een mini-sd kaart gekocht, maar mijn telefoon pakt hem niet.. (waarschijnlijk doe ik gewoon iets verkeerds ) Toen heb ik ook die nokia kaart erin gestopt, maar ook die krijg ik niet te pakken. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor reacties

› reageer

Je stopt hem toch niet andersom erin he?
Heb je blz 20+21+109 héél goed doorgelezen en bekeken?

› reageer

Dat lijkt me niet (ach, je weet het maar nooit natuurlijk )
Volgens het boekje moet je een nieuwe kaart formatteren via Galerij doen, maar ik kan het niet vinden...

› reageer

ik ging langs bij zoon dealer en die zei dat je er ook 1 gb in kon stoppen, maar dan heb je een nokia geheugenkaartje nodig

› reageer

Heb net mijn telefoon opnieuw opgestart en kan nu de nokia-kaart wel lezen. Nu nog even proberen met die andere kaart, maar denk dat het daar aan lag.

› reageer

Hé mensen,

Ik heb vanmiddag ook een nieuwe Nokia 6280 gekocht maar na een paar uur viel deze uit en deed het scherm het niet meer... :s iemand met ervaring?
alvast bedankt.

Groetjes Stevo

› reageer

Zoals je eerder kon lezen in dit forum, had ik dezelfde problemen. Heb jij toevallig ook gebruik gemaakt van een SD-kaart. Het schijnt zo te zijn dat het dan mis gaat met de nokia 6280. Zodra er nieuwe toestellen op voorraad zijn, ontvang ik een nieuw toestel vanuit gsmstore.nl maar ik ben nu bang om mijn gekochte SD-kaart er opnieuw in te doen...

› reageer

Hej,

Ik heb een mini-sd kaart gebruikt maar die zat erbij geleverd... Hij wil nu wel laden dat is erg gek want die kaart was erbij geleverd... nouja bedankt in ieder geval want hij doet het weer.

Groetjes Stevo

› reageer

Hoe kan het dat hij het weer doet? Dit van mij is namelijk met geen mogelijkheid aan te krijgen en in het scherm komt er wel steeds te staan dat de batterij opgeladen wordt.

› reageer

Oh sorry, ik laat je vanavond weten of hij het goed doet want op het moment flikkert het scherm nog maar een beetje gek maar hij laad in ieder geval, dat deed ie eerst ook niet... :s

Groetjes Stevo

› reageer

Ik hoop voor je op het beste! Maar mijn toestel geeft inderdaad ook aan dat de batterij opgeladen wordt, maar daar blijft het bij. Je hebt geen andere SD-kaart gebruikt, alleen de kaart die erbij geleverd is?

› reageer

ja de mini-sd kaart die erbij geleverd werd. verder niet hij deed het vanmiddag eerst ook perfect maar ineens viel hij uit en wou niet meer aan, ja wel aan maar dan viel hij meteen weer uit. en als ik hem nu aan zet flikkert het scherm wat raar en blijft eerst het batterij dingetje in het scherm staan.

› reageer

Ik hoop niet dat ik je teleurstel. Maar ik heb exact dezelfde problemen. Mijn toestel wordt geretourneerd naar leverancier. Ik krijg in eerste instantie een nieuw toestel 6280. In de hoop dat het een tweede keer niet gebeurt, hoewel ik er wel bang voor ben! Zeker na het lezen van al deze reacties...

› reageer

Waarom heeft niet iedereen dit probleem dan want die kaart word er gewoon bij geleverd dus zou toch iedereen dat moeten hebben? nouja ik zal morgen de leverancier bellen en mijn probleem uitleggen aan hen. Heel erg bedankt in ieder geval voor al deze informatie.

› reageer

Ik weet niet zeker of het inderdaad aan het SD-kaartje ligt, maar ik las in een eerdere reacties dat meerdere toestellen daar last van hadden. Vandaar dat ik heel benieuwd was naar de reacties van anderen over de SD-kaartjes.

› reageer

Ik heb net een nieuwe SDkaart erin gedaan en tot nu toe werkt hij. Zo meteen maar even spullen overzetten, kijken of hij dan blijft werken (vingers gekruisd). Zou wel vervelend zijn als het inderdaad aan de sd kaart ligt. Ik hou jullie op de hoogte hoe het mij vergaat.

› reageer

Ook bij mij heeft 'ie er de geest aan gegeven, na 1 week. Zelfde problemen als hiervoor al gemeld. Start 1 seconde op, en dan een zwart scherm. Het lijkt wel Windows 3.1. Erg jammer, want als hij het doet, is het een geweldig mooi toestel. Probleem is ontstaan na het wijzigen van de achtergrond. Hij ging op zwart en ging toen uit.
De leverancier gaf aan dat ze al meer van deze problemen hadden gehad, en raadde me aan naar een Nokia Servicepunt te gaan voor een software-update. Daar aangekomen: hebben nog geen nieuwere versie, en konden zelfs niet op mijn telefoon met de datakabel. Lekkere service is dat...
Ik begrijp ook echt niet hoe Nokia dit kan maken. Op buitenlandse fora is al maanden sprake van dergelijke problemen (in vorige software-versies) nadat een profiel werd aangepast. Toen is als oplossing v3.60 uitgebracht. Kennelijk is dat ook weer geen oplossing.
Dit is mijn eerste Nokia, maar dit moet niet te lang zo doorgaan! Een foontje moet het gewoon doen. Zeker als er al eerder problemen met de software waren, is dat m.i. een reden temeer om ervoor te zorgen dat daar de problemen uitgehaald worden.
Ik denk dat ik hem maar naar de leverancier (2Call) stuur, en die regelt maar een werkende voor me.
Vooralsnog heb ik nog zo mijn voorbehoud bij Nokia...

› reageer

En jullie hebben allemaal die nieuwe versie V3.60? Of de oude nog...want bij de meeste mensen hier bleek toch dat de nieuwe t wel deed...maar goed het is super slecht, en misschien zijn er mensen die wel blij zijn met hun telefoon alleen laten er niets over weten, vaak klagen mensen alleen....zolang t goed gaat, geen bericht...succes iig

› reageer

Gepost door apeldoorner ....ik heb al contact opgenomen met het nokia servicepunt in Arnhem. ....ze zijn nu met nokia overleg om te kijken wat er nu gaat gebeuren.

Zou je ons op de hoogte willen houden? Ik heb nu ook hetzelfde, en weet ff niet wat te doen. Omruilen heeft volgens mij geen zin.

› reageer

@michel_p

dit klopt niet, want op tweakers zijn er meerdere met een 1 gig kaartje, dus dat werkt ook gewoon.

ik heb m'n 6280 trouwens bij gsmeasy besteld, hij staat alleen nog in backorder. hopen dat hij snel komt. zijn er nog andere die hem daar besteld hebben?

› reageer

Heb nu ook via Bluetooth bestanden overgezet (duurde even voordat het werkte, maar dat lag aan Windows ). Nog geen problemen gehad gelukkig. Geluidkwaliteit vind ik echt super en ook tijdens bellen een helder geluid.

› reageer

Hallo,

ik had er ook gewoon 1 gb inziten maar naar 4 dagen met dat kaartej te werk te hebben is hij kapot gegaan!! hetzelfde probleem zwart scherm! het gebeurde toen ik best wel veel met bleutooth bezig was!!

› reageer

Ik heb inmiddels van meerdere Nokia Servicepoints begrepen dat zij ook niet weten wat ze met een 6280 moeten, die niet meer wil starten. De meeste sturen hem door naar een reparatiecentrum, en dan kun je weken wachten! Waarbij het nog steeds de vraag blijft of het "gerepareerde" toestel het blijft doen. Men zal namelijk eerst het werkelijke probleem moeten oplossen, voordat je een betrouwbaar apparaat krijgt.
Heb zelden spijt van mijn aankopen, maar dit is echt GROTE spijt. Kan wel weken gaan duren voordat ik een werkende 6280 krijg, en dat na 2 maanden wachten op een produkt wat maar niet uitkomt.
Bad, bad, Nokia...

› reageer

Het mag toch bekend zijn dat de eerste series Nokia-toestellen altijd problemen hebben? Alleen onder druk van providers worden de nieuwe toestellen te snel op de markt gezet. Ik heb het zelf gehad met de 7110, het eerste WAP-toestel van Nokia. Die is binnen enkele maanden 3 keer geruild omdat het niet goed werkte. (en daarna is het toestel in de cola gevallen en heb ik het geruild voor een 8210)
Vanuit mijn werk in de telecom weet ik ook van de problemen met de Nokia 3310/3330 bijvoorbeeld of de 9210 Communicator. Hier waren in het begin ook veel problemen mee en Nokia wist ook niet wat te doen. Er zal vast een oplossing voor komen, alleen die laat nog even op zich wachten. Jammer dat veel klanten geen geduld meer hebben tegenwoordig ...

› reageer

H-W: Jammer dat veel klanten geen geduld meer hebben tegenwoordig ...

Neem me niet kwalijk, maar als klant mag ik er toch vanuit gaan dat ik een goed produkt koop? Het is de fabrikant die bepaalt of iets wel of niet op de markt komt, niet de consument. Als Nokia er dan kennelijk voor kiest om iets snel op de markt te zetten wat van bar slechte kwaliteit is, dan komt dat geheel voor hun rekening!
Dit is mijn eerste Nokia, en ik verwacht van een dergelijk A-merk ook A-kwaliteit. Hiervoor had ik een Samsung SGH-600 die toen ook net uit was. Geen centje problemen mee gehad, hoor. Dus het kan wel.

› reageer

Nou, ik heb hem sinds vrijdag in mijn bezit, en ik vind het een top telefoon! Totdat hij vandaag ook bij mij op zwart kwam te staan... Echt heel vervelend! Heb de belcomapny gebeld waar ik hem heb gehaald en zodra ze een nieuw toestel binnenkrijgen mag ik die omruilen. Maar volgens mij is daar het probleem nog niet mee weg.. Ik ben aan het twijfelen om toch voor een andere telefoon te gaan, maar ik heb geen flauw idee welke ..... Iemand???????

› reageer

Ik ben aan het twijfelen om toch voor een andere telefoon te gaan, maar ik heb geen flauw idee welke ..... Iemand???????

Als je kunt, zou ik idd maar voor een andere kiezen. Want dit kan wel eens erg lang gaan duren.
Welke andere, dat ligt een beetje aan de specs die je erop wilt. Is de Samsung D800 niets voor je?

› reageer

@WilRing :

Je loopt als klant het risico dat de eerste zending mobiele telefoons van een bepaald nieuw type nu eenmaal flinke fouten bevatten. Ik word daar ook niet vrolijk van, ik verdien namelijk mijn brood ook met het verkopen van mobiele telefoons. Maar ik zeg dan ook niet dat je als klant niet mag klagen als het niet naar behoren werkt, je mooie nieuwe toestel waar je apetrots op bent, alleen als de leverancier/producent van het toestel geen oplossing weet voor het probleem, dan zul je even moeten wachten tot het wel zover is.

› reageer

@H-W:

Wat me nog het meeste stoort, is dat er al vanaf januari dezelfde/ soortgelijke problemen met die software zijn, ook al in voorgaande versies. Hierover zijn al hele discussies geweest op het MobileReview forum. En nu wordt er toch weer software met ernstige fouten gewoon uitgebracht. Je kunt toch niet stellen dat indien velen al na 1 week een vastgelopen en onbruikbaar toestel hebben, dat je dan goed geteste software meelevert? Ik denk dat Nokia uit moet kijken met zijn goede naam, want dit doet er geen goed aan imho...

› reageer

@WilRing :

Dit doet inderdaad geen goed aan de naam van Nokia. Maar het is zo langzamerhand bekend dat nieuwe Nokia-toestellen vaak software fouten hebben. Ik weet ook niet hoe Nokia de software test, ik denk via preproductie-modellen bij test-bellers ofzo, een soort testpanel zeg maar. Het is alleen wel jammer dat Nokia er dan geen oplossing voor weet, zodat er klanten zijn die niet kunnen genieten van hun nieuwe Nokia mobieltje. Succes ermee in elk geval, ik zal morgen (als ik weer aan het werk ben) eens vragen bij "mijn" inkoper (de afdeling inkoop van mijn baas) vragen hoe of wat, en ook zal ik eens informeren bij een Nokia service punt waar ik goede contacten mee heb.

› reageer

leuk, vandaag na ruim 4 maanden wachten eindelijk binnen, 6 uur plezier van gehad. wou mijn thema veranderen gevolg > zwart beeld pfff good job nokia

› reageer

@defconian

Je had gelijk
Bij THEMAWIJZIGINGEN verander je ook je PROFIELINSTELLINGEN.
dus dan weet iedereen dat.

ikke blij, dacht dat het software was... heb 3.60. Nergens last van, werkt prima!

heb wel een import.

› reageer

leuk, vandaag na ruim 4 maanden wachten eindelijk binnen, 6 uur plezier van gehad. wou mijn thema veranderen gevolg > zwart beeld pfff good job nokia

Join the club, helaas. Ik heb de mijne vandaag maar ter reparatie opgestuurd. Bij de servicepoints kunnen ze er ook nx mee...

› reageer

@H-W

Wil je ons misschien op de hoogte houden van de gebeurtenissen rondom de 6280....wat ze gaan doen en wanneer er een betere versie is! Het klopt dat vaak de eerste toestellen problemen hebben, dus dan zouden ze volgende mnd ofzo toch wel nieuwe moeten hebben die wel werken!! Hopelijk wil je ons op de hoogte houden van je leverancier en nokia service punt!

› reageer

Ik houd mijn hart vast, maar ik gebruik sinds vrijdag mijn 6280 en ben er erg over te spreken. Absoluut nog geen problemen ondervonden en vind deze telefoon erg goed. Heb het te doen met de eigenaars van de toestellen die uitvallen. Hoop dat de mijne dat niet heeft. Ik heb 'm gekocht in de T-Mobile winkel.
Ik gebruik sinds gister een 2 Gig miniSD kaartje en die werkt ook naar behoren. Dus 2 Gig kan de 6280 zonder meer aan!
(Bij sommige thema's wordt inderdaad de ringtone aangepast)

› reageer

heb sinds gisteren mijn 6280 van algebeld.nl tot nu toe geen problemen het is geen import echt een super telefoon geen speling, geen uitval echt geweldig toch de moeite waard geweest.

nu maar blijven doen

foto's zijn ook echt super!

› reageer

Heb sinds maandag ook de nokia 6280. Donderdag besteld bij GSM TRACK.nl. Ik heb firmware 3.60. Tot nu toe alleen maar lof. Ziet er fantastisch uit en werkt goed en snel. Ben nog steeds onder de indruk.

› reageer

Ik heb een nieuwe thread onder de naam Enquete defecte 6280 (Poll) gestart om in kaart te brengen wat voor defecten er optreden, en na hoeveel tijd. Dus: heb je ook een defecte 6280, post dan je gegevens voor zover je ze kwijt wilt._/-\o_

› reageer

prima initiatief. Alleen misschien zinvol er ook bij te vermelden of het toestel gelockt is of niet? Sommige providers passen de software zelf aan (bijv. T-mobile, Vodafone) zonder het versienr. aan te passen.

Ik ben een van de gelukkigen waarbij het toestel het (nog) doet, maar voor hoe lang nog?

› reageer

er ook bij te vermelden of het toestel gelockt is of niet?
Dit kun je dan bij punt 6. kwijt. Is misschien idd handig.

› reageer

Ik krijg hopelijk morgen mijn Nokia 6280 thuisgestuurd waar ik ook al maanden op wacht. Ik heb m besteld bij T-Mobile, dus helaas zit daar een T-MOBILE logo op. Weet iemand hoe je die veilig kunt verwijderen zonder je toestel te beschadigen?

Ik hou mn hart vast na al deze berichten gelezen te hebben over uitvallen van scherm etc.

› reageer

Hallo,
heeft iemand ook bij gsmtrack besteld en dat ie al defect is en hem terug gestuurd hebben? moeste jullie toen ook zon reperatieformulier invullen?? maar me vraag is , er stond iets van 40 euro!! moet je die dan altijd betalen ook al heb je ngo garantie erop?

› reageer

Lijkt me een prima vraag. Voor de klantenservice van gsmtrack ..... (maar ik denk van niet, omdat er meerdere toestellen zijn met soortgelijk probleem gewoon even vragen dan kom je er met hen wel over uit)

@nadine79

als je zoekt in dit forum op suikerklontje, dan kom je op een methode om het logo teverwijderen. Wel voorzichtig zijn & succes (misschien ook nog even wachten tot je weet of je toestel het 100% doet. Al zal het verwijderen van het logo niet je garantie doen vervallen je weet maar nooit waar men over kan struikelen)

› reageer

Ik heb em ook sinds vanmiddag! Super fijne en mooie mobiel. Er is alleen 1 dingetje: het flitslampje doet niet! Zijn er anderen met hetzelfde probleem of weet iemand hier een oplossing voor (als het makkelijk te maken is)

› reageer

Net als met de meeste nieuwe (dure) dingen zou ik zelf maar niet gaan repareren als er iets kapot is. Valt onder de garantie dus zou daar gebruik van maken.

› reageer

heb gisteren men defect toestel gaan ruilen in het nokia service point. ze vertelde me daar dat er altijd een grote kans op fouten is bij de eerte levering telefoons. degene die ik meegekregen zou van de tweede levering zijn, maar aan software versie is niks veranderd. hopen dat deze het volhoud!

› reageer

kon je hem gewoon omruilen bij een service punt ?

› reageer

Enig idee hoe je erachter komt of het toestel van 'de tweede levering' is?

› reageer

degene die ik meegekregen zou van de tweede levering zijn, maar aan software versie is niks veranderd. hopen dat deze het volhoud!

Als het v3.60 betreft, dan kub je binnen enkele dagen weer dezelfde problemen verwachten. Je kunt zien welke versie je hebt door *#0000# in te typen. Zie je dan de volgende gegevens:
FIRMWARE 3.60
VAN 10-02-2006
RM-78 NOKIA

dan heb je nog steeds een brakke versie. Dat is zeer waarschijnlijk want Nokia heeft echt nog geen nieuwe versie. Dan had dit allang in andere fora gemeld geweest. Dus: blijf dagelijks backups maken. En misschien vermijden om achtergrond en/of thema te veranderen, want daarbij schijnen de meeste vastlopers te ontstaan. Ook het lezen/schrijven naar de SDmini-card kan leiden tot een defect.

Opmerkelijk dat je bij een servicepoint een andere kreeg. Had je hem daar ook gekocht?

› reageer

Zijn er trouwens mensen die de 6280 al langer dan een week hebben en die het nog WEL doet? Kan me niet voorstellen dat al die mensen die bij 'release date' op de 6280 wachtten, ook allemaal een slechtwerkend toestel hebben Want ik moet zeggen het werkt wel erg ontmoedigend al deze negatieve berichten, de mijne krijg ik vandaag binnen.

@Superzeef

Thanx voor je tip

› reageer

Heb het toestel al sinds vorige week woensdag en hij doet het nog steeds gebruik het toestel heel intensief en gebruik ook de sd kaart en verwissel ook thema's en heb ook de software wat jullie beschrijven en ik heb het toestel bij 2call vandaan.

› reageer

@OCOC:
Heb het toestel al sinds vorige week woensdag en hij doet het nog steeds gebruik het toestel heel intensief en gebruik ook de sd kaart en verwissel ook thema's en heb ook de software wat jullie beschrijven en ik heb het toestel bij 2call vandaan.

Die van mij heb ik ook vorige week woensdag van 2Call gehad. En die is nu al 3 dagen kaduuk. De jouwe komt dus uit dezelfde partij. Dus, dat wil niets zeggen.

› reageer

Ik heb hem sinds woensdag 29 maart. Ik heb thema’s geprobeerd, achtergronden gewijzigd, een mp3 met bluetooth geladen. Gespeeld met de (originele) geheugenkaart. Hij doet het nog steeds. Alleen de slide rammelt een klein beetje., maar vind ik niet storend. Heb hem besteld bij GSMTRACK. De bewuste geimporteerde Engelse versie. Overigens gewoon versie 3.60 en simlockvrij.

Ik vind het een fantastisch toestel en koop echt dat ie het blijft doen, maar wordt wel een beetje nerveus van al deze berichten.

Waar ik bij dit soort slide toestellen (overigens ook bij fliptoestellen) ook altijd een beetje bang voor ben is dat de problemen ontstaan als hij altijd in je broekzak zit en dan wel eens bekneld komt te zitten. Mijn vorige toestel (panasonic x70) gaf wel eens een wit scherm als ik hem uit mijn zak haalde. Overigens uit en aan zetten loste het probleem toen op. Heeft iemand hier ervaring mee?

› reageer

Ik twijfel een beetje aan het fenomeen "software probleem" in de duscussie met betrekking tot het beeldschermprobleem.

Nu wil ik geen oude koeien uit de sloot halen, maar enkele jaren geleden had ik een nokia 6210. OF eigenlijk 2 want mijn eerste is na veel problemen met het beeldscherm geswapt. De tweede vertoonde na niet al te lange tijd dezelfde kuren. Menigmaal ben ik terug geweest met het toestel constant werd me voorgehouden dat het een softwareprobleem was. Na dat ik een keer in blinde woede mijn telefoon van de trap had gekletterd, beeldscherm stuk. Was ik maar weer naar nokia store gestapt het probleem voorgelegd en werd mij verteld: "We kunnen je scherm gratis vervangen want je telefoon zit in een serie waar slechte schermen voor zijn geleverd. Dit scherm komt gewoon op de grote hoop."

Zoals jullie begrijpen viel mijn bek open. Wat ik met mijn ervaring duidelijk wil maken is. Waarom moet het een software probleem zijn, we weten allemaal dat een mobiele telefoon geavanceerde en kwetsbare technieken bevatten. Zeker flip en schuif modellen zijn gevoelig door scheiding van belangrijke onderdelen en een kwetsbaar mechaniek tussen deze delen.

Ik vermoed dat er eerder iets mis is met de verbinding tussen de onderdelen dan in de software. Aangezien het platform waar de software op gebouwd wordt al een tijd beschikbaar is in andere telefoons en daar voldoende is getest en bijgeschaafd. Zulke problemen zouden software matig bijna niet meer kunnen.

› reageer

Ja, daar ben ik ook juist bang voor.

› reageer

Zijn er ook al mensen die de telefoon al WEKEN hebben en waarbij er GEEN problemen zijn? Of komen er alleen maar mensen met problemen op dit forum?

De Thread heet "ervaring 6280" en geldt dus niet allen voor klachten maar ook voor positieve reakties....Als die er zijn...

› reageer

heerlijk is dat, kom net van de nokia service center en die kunnen er ook niks mee, raden me aan om hem terug te sturen naar waar ik hem besteld heb. waarschijnlijk word ie uit de handel genomen en kan t nog wel eens heel lang gaan duren voor ie weer op de markt komt, omdat ze dan weer een nieuwe software voor moeten gaan bedenken.

conclusie: ***telefoon

› reageer

Of komen er alleen maar mensen met problemen op dit forum

Nee hoor. Hoewel mijn 6280 er na 6 dagen mee is gestopt, waren die 6 dagen wel hele prettige dagen. Is op zich een zeer prettig toestel, moet alleen kennelijk nog goede (bugfree) software voor worden gemaakt.
Wat ik geweldig vind aan de 6280 is het design, het geluid, het scherpe scherm, de redelijk goede foto's, de ingebouwde radio, voicedailing die je niet hoeft in te leren en dan toch goed werkt, het handsfree bellen, video die je op 480x640 kunt afspelen, de meegeleverde PC-software. Dus ook genoeg positiefs te melden.

› reageer

Gepost door michel_p op 07/04/2006 16:11
heerlijk is dat, kom net van de nokia service center en die kunnen er ook niks mee, raden me aan om hem terug te sturen naar waar ik hem besteld heb

@ michel_p:
Zou je jouw ervaring en gegevens ook willen posten in thread Enquete uitval 6280 (Poll)? Hoe meer gegevens, hoe beter...

Zie ook mijn post in die thread over de mail die ik aan Nokia heb gestuurd. Ik denk dat we alleen iets bereiken als we duidelijk maken dat we dit niet pikken.

› reageer

Misschien naar Kassa of Radar stappen ofzo, schiet je denk ik ook wel wat mee op! als er genoeg mensen zijn met het probleem!

› reageer

Ik hoop dat Nokia gauw met een oplossing komt voor het probleem. Tot dusver heb ik er nog geen last van gehad (afkloppen ), maar de kans is groot (ben ik bang) dat die van mij ook kuren zal gaan krijgen. Toch vind ik het wel een onwijs mooi toestel _/-\o_, dus ik ga zeker niet over op een ander mocht mijne het begeven. Dan nog maar even mijn oude gebruiken en afwachten. Zou het wel zo netjes vinden als Nokia in ieder geval wat meer richting de klant zou denken/doen.

› reageer

Gepost door tam op 07/04/2006 17:28
Misschien naar Kassa of Radar stappen ofzo, schiet je denk ik ook wel wat mee op! als er genoeg mensen zijn met het probleem!

Voor wie zich geroepen voelt: op Tros Radar kun je je verhaal toevoegen. Een andere 6280-pechvogel heeft daar namelijk al een thread geopend.

› reageer

@wbb29

Hoelang heb jij die 6280 al? Fijn dat er ook mensen zijn met een 6280 die het wel doet _/-\o_

› reageer

Ik heb het toestel vanaf vorige week woensdag, maar heb er pas vanaf maandag mee kunnen spelen (eerst een tentamen te leren, vandaar).

› reageer

Volgens een poster op MobileReview.Com is de 6280 in Denemarken ook al van de markt gehaald vanwege alle problemen....
Gezien de ervaringen in NL zou dat hier ook misschien wel het beste zijn. En dan eerst eens zorgen voor 6280's die het blijven doen.

› reageer

heb um 1,5 week! doet het nog meer dan goed!!! topmobiel.. maar alsk dit zo allemaal lees begin ik ook een beetje bang te worde.. volgens mij benk zo ongeveer de enige hier die un 6280 heeft die het langer dan een week heeft uitgehoude..

› reageer

volgens mij benk zo ongeveer de enige hier die un 6280 heeft die het langer dan een week heeft uitgehoude..

Ligt er misschien ook aan wat je er allemaal mee doet? Heb je bijv. bluetooth al gebruikt, of regelmatig thema en/of achtergrond gewisseld? Dat schijnt nogal vaak een kritisch moment te zijn.

› reageer

Ik heb al regelmatig bluetooth gebruikt en ook al gewisseld van thema/achtergrond/muziek. Gelukkig doet hij het nog, maar ben ook bang dat hij het op een gegeven moment niet meer doet. Ik weet niet wat ik het beste kan doen, want hoe groot is de kans dat die van mij het wel gewoon blijft doen.

› reageer

@wbb29

Wat je zou kunnen doen is je telefoon even lekker stress-testen.
Zo heb ik vanmiddag een mp3tje verstuurd naar de 6280 via bluetooth en ondertussen een smsje geschreven en verstuurd, tja en dat werd blijkbaar teveel... hij is nu na 2 dagen al echt kapot.

› reageer

Ik heb mijn 6280 al flink getest afgelopen 1,5 week. Back-up, BT (zowel met mijn pc als met andere telefoons), USB etc en hij doet het nog! Hij is wel uitgevallen (dat was nadat ik een map wou openen in de map Spelletjes op de Nokia card), ik kreeg een wit scherm en toen deed ie het weer gelukkig

› reageer

Ik kreeg dus eerst een zwartscherm en toen kwam alles weer terug , alleen was de verbinding verbroken en ik wilde per se dat mp3tje op mijn telefoon, dus weer proberen... tja en toen was die echt kapot. En rook inderdaad ook een soort van schroeiluchtje.

› reageer

De vermoedelijke oorzaak van het probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25504557
Iemand een idee wat de IC überhaupt is? Anyway, volgens hen (de mensen op het forum van tweakers) is de oplossing van het probleem om even je 6280 maximaal te gebruiken, zodat 'je IC doorbrandt', deze dan naar een service center van nokia te brengen, zij sturen het dan door, dan wordt er het e.e.a. gesoldeerd oid en dan heb je een goed werkende telefoon.. Prima service/kwaliteit.. Ik heb 'm gereserveerd bij een Vodafone store, maar ik twijfel nu erg of ik niet voor de Samsung Z540i moet gaan..

› reageer

ik heb mijn 6280 nu een week en hbe nog nergens last van gehad!
ik ben er echt super tevreden over, ik heb em ook al flink belast tegelijkertijd BT en dingen verplaatsen en ook nog de musicplayer aan geen probleem hij is nog geen een keer uitgevallen...(afkloppen)

ik ben er wel bang voor dat het fout gaat lopen als ik al deze reacties lees

ik vind eigenlijk dat nokia de gedupeerde nieuwe toestellen moet leveren al dan niet een vervangend toestel met dezelfde opties
dit is gewoon schandalig hoe het nu gaat niemand weet wat er aan de hand is.

het is mischien toch wel een goed idee om naar radar te stappen kijken of nokia dan wel een reactie wil geven.....

› reageer

Heb het zelfde probleem en nu wil 2call dat ik het oplos door naar een servicepunt te gaan hoe durven ze terwijl ze wisten dat er problemen waren met deze telefoon en toch maar promoten om te verkopen. Heb een boze mail naar ze gestuurt. Maar weten iemand waar deze servicepunt zich bevind ik kom zelf uit Den Bosch en wat is V 3.60 voor iets. Ben ik nu dan ook verplicht om me aan de abonnement te houden? tenslotte 2call zadelt mijn met een probleem op.

› reageer

v3.6 is de softwareversie van jouw gsm, kijk hier even voor een Nokia service point

› reageer

Heb het toestel sinds 30 maart en doet het nog steeds maar gebruik het wel intensief staat 24/7 aan met bluetooth want heb een cark 112 in de auto veel met foto's heen en weer zenden elke dag een andere thema en nu hopen dat het blijf doen heb het bij 2call gekocht.

› reageer

@Tamer; telefoon staat volgens mij los van het abo. Daarnaast heeft de leverancier de verplichting dit probleem op te lossen. Alleen doet die hetzelfde dan dat jij doet als je naar het service punt gaat. Alleen is het voor hun wat handiger als jij gaat natuurlijk.

Radar en weet ik veel wat lijkt me niet echt een oplossing. Naast dat de meeste telefoons "naatje" zijn gebeurd er niets raars. Ze worden allemaal retour gezonden voor reparatie en dat is de gangbare weg.

› reageer

Gepost door etienne "telefoon staat volgens mij los van het abo "

Dat zou ik tenminste als leverancier ook zeggen. Maar ik denk niet dat dat helemaal opgaat. Bij verkoop is er meestal namelijk duidelijk een koppeling tussen beiden. Dus kun je het -in die gevallen- niet helemaal los zien van elkaar. Dat is ook een keuze van de aanbieder imho...

› reageer

Kan inderdaad zo zijn maar bijv. cashback en abo staat ook los van elkaar terwijl je die uit het oogpunt van de koper ook als een geheel/"pakket" neemt. Leverancier van de telefoon is in dit geval niet de provider en die zal daar niet aan mee doen denk ik.

› reageer

Heb inderdaad de V3.6 er op zitten maar ik kan de telefoon gewoon gebruiken alleen waneer ik hem niet gebruik gaat de scherm na een minuut helemaal weg en word het zwart tot dat ik hem weer gebruik en heb dan geen probleem maar het is wel lastig moet niet kunnen. Wat raden jullie me aan om te doen.

groetjes,

tamer.

› reageer

OK... snelle conclusie. Een hoop 6280's hebben problemen maar er zijn zeker ook genoeg 6280's die het wel doen. Al zullen hier nooit representatieve cijfers van bekend worden, zullen deze problemen bij elke "shop" wel bekend zijn. Mag je dan niet verwachten dat een "shop" de toestellen eerst test voordat ze uitgeleverd worden?

Een geopende verpakking is wat ik wel voor lief wil nemen als ik zeker weet dat ik een werkende telefoon krijg.

› reageer

ik heb er lang naar uitgekeken om hier ook iets te kunnen posten!
Ik heb mijn gsm zo'n uurtje gebruikt en heb'm al naar de knoppen gekregen, zoals al de rest; 1 sec opstartscherm

mijn gsm kwam van bij The phone house - leuven - Belgie

en is uitgevallen wanneer ik mijn backup van 6230i wou overzetten

**heb er een extra garantie bijgenomen aangezien ik deze berichten al gelezen had :-) **

› reageer

Op de 6280 zit ook de functie "energiespaarstand" hierdoor gaat het scherm op zwart. Dit kan je uitzetten in het menu "instellingen, weergaven"

Mijn toestel heb ik nu dus al ruim een week, en nog geen enkele problemen er mee. Nu gebruik ik de bluetooth dan ook eingelijk niet. Al helemaal niet omdat er ook een goede datakabel bij zit. Verder erg tevreden, alleen ik denk dat iedereen hier een beetje bang aan het worden is vanwege al die negatieve aandacht. Mensen die positief zijn zullen niet zo snel zo'n forum opzoeken.

Sterkte nog iedereen met wachten op een nieuwe 6280.

› reageer

Ik heb nu ook al meer dan een week nog steeds niks mis mee geen problemen Bt in volle gebruik vanwege mijn carkit maar verder zeer tevreden vooral de video's die deze telefoon maaakt heb ik nog nergens anders gezien.

› reageer

Meer dan 10 dagen en ook geen problemen, slechts 1 keer bluetooth gebruikt

› reageer

De mijne doet het ook nog
sinds 29 maart in huis. Veel bluetooth gebruikt, 2 games gedownoad, elke dag een backup via Nokia software. Hij doet het nog steeds. Enige twijfel op dit moment is kleine speling in de slide. Ben zo blij dat hij het nog steeds goed doet. Wil hem daarom eigenlijk niet wegbrengen om naar die slide te laten kijken. Ik heb de tel. besteld bij GsmTrack. Een Engelse import. Ben er erg blij mee. super snel door de menu's browsen. Internet en Wap werken prima. E-mail ook. Zeer scherp beeld en duidelijk geluid. TOP!

› reageer

ik heb mijn 6280 sinds 28 maart (nu dus 2 weken). Hij staat 24/7 aan, Bluetooth heb ik meerdere malen gebruikt om bestanden te versturen en ontvangen. Ook via de USB-kabel diverse keren aangesloten via PC Suite. Verder veel mee gebeld, ge-smst en foto's gemaakt. Hij werkt perfect en ben zeer tevreden ermee.

› reageer

Ik heb de tel. besteld bij GsmTrack. Een Engelse import.
Betekent "Engelse import" ook automatisch dat de menu's e.d. in het Engels zijn?

› reageer

Betekent "Engelse import" ook automatisch dat de menu's e.d. in het Engels zijn?

Nee hoor. Het menu is gewoon in het nederlands. Volgens mij kan je diverse talen instellen. Er zat alleen geen nederlandse handleiding in de doos, maar die is te downloaden.

› reageer

Heb het toestel nu 2 weken: nog geen probleem mee gehad. Hij haperde even bij het bekijken / wisselen van de profielen, maar dat deed hij later niet meer. Ik kan alleen geen video's van een hogere resolutie dan 176x144 naar m'n pc downloaden en dan afspelen. De twee laagste resoluties doet-ie wel, de twee hoogste niet. Heeft iemand anders ook dit probleem en een oplossing? Bvd

› reageer

Raimon schreef op woensdag 12 april 2006
Gisteren bericht gehad van Nokia.

Ze zijn nu druk aan het testen met een nieuwe software-versie 3.65.

Deze moet bijna alle fouten in 1x oplossen.
Zodra ik deze binnen heb, post ik het hier direct.

dit las ik in het topic op tweakers.
sorry voor de crosspost, maar hij past beter in dit topic.

› reageer

Gister dus een nieuwe 6280 gekregen, alleen een nieuwe telefoon oud geheugenkaartje en wat blijkt vandaag, de geheugenkaart is kapot....!!! nou fijn dan......... Voor de rest doet ie het NOG goed

› reageer

Ik heb mijn 6280 nu 5 dagen....en hij doet het NOG! Ik heb gebluetooth, met USB foto's en filmpjes over en weer gezet op de pc, mp3 geluisterd.... Perfecte phone!!!!

› reageer

Ik was gisteren bij de nokia service punt in Hoogvliet en daar hadden ze maar 2 kapotte toestellen binnen gehad zeiden ze.

› reageer

Heb gehoord dat Nokia is gestopt met de uitlevering van de 6280 door de vele problemen...

› reageer

Hoe kom je aan die info an wat nu dan? of weet je er niet meer van?!

› reageer

iemand van de werkende telefoons enig idee hoe ik de snelkeuze toets 1 van mijn voicemail kan veranderen? Daar heb ik het verkeerde nummer in gezet. De gebruiksaanwijzing zegt alleen wat over de overige vanaf 2.

› reageer

Kun je dat niet vinden onder de Berichteninstellingen? Nummer van de voicemail veranderen moet trouwens ook wel in de handleiding staan lijkt me ...

› reageer

Veel problemen met de 6280

Ik heb mijn nokia 28-3-2006 gekocht en na 7 dagen kreeg ik dus het bekende probleem. Hij is terug gegaan voor reparatie.
Vanmorgen was hij klaar dus vrij snel na een week.
Toen ik hem kocht had ik firmware v3.60, na reparatie v3.65 ik dacht dus dat hijhet zou doen.
Thuis meteen thema's overgezet via de datakabel en ja hoor weer vastgelopen.
Heb hem net direct weer terug gebracht. echt kut.

› reageer

Pfh! Maar de nieuwe firmware is de dus wel...alleen die lost de problemen dus niet op :S heb je toch niks aan! Lekker geregeld van Nokia

› reageer

Veel sterkte met de (half) gerepareerde Nokia 6280's Ik denk er wel over om een 6270 te kopen. Maar zijn deze net zo slecht als de 6280's ?

› reageer

Komt de 6270 wel uit in nederland dan?

› reageer

Gepost door durak ...ja hoor weer vastgelopen.
Heb hem net direct weer terug gebracht. echt kut

Helemaal mee eens:
kwalitatief
uitermate
teleurstellend

Ik ben ook nog in afwachting van mijn "reparatie".
Maar de moed zakt me nu al in de schoenen.

› reageer

Lees deze post van Eldar Murtazin (eigenaar van www.mobile-review.com)

› reageer

Ik denk dat ik nog maar even wacht met het kopen van een 6270. Echt vrolijk word je niet van alle ellende met de 6270/6280. Vroeger was Nokia een prima merk, maar ze laten het weer eens afweten bij dit soort problemen.

› reageer

ik denk dat ik sowieso nog ff wacht tot eind mei, hopelijk zijn dan de meeste problemen opgelost!

› reageer

Info van CNSP, het probleem ligt hardwarematig (zoals ook op dat forum van Mobile Review verteld wordt) Het probleem is dat wat ze ook met t toestel doen op dit moment, t probleem komt terug...

› reageer

Mijn nokia 6280 heb ik nu bijna een week geleden ingeleverd bij een NSP, heb verder nog niets gehoord...maar als ik dit zo lees dan kan het dus nog wel eens heel erg lang gaan duren. Zou er een mogelijkheid zijn om op een bepaalde manier mijn geld terug te krijgen? Iemand een idee hoe dan te handelen? (ophalen bij nsp en opsturen naar de webshop?) Begin er nu namelijk toch wel erg van te balen

› reageer

Ik heb me 6280 nu sinds 14-4-6, en hij werkt nog prima. heb SW:3.60.
Ik heb al thema's veranderd, en mp3's verstuurd/ontvangen via blauwetand. ik hoop dat ie het blijft doen.
wat is nog een andere goede manier om hem te testen?

› reageer

Ik denk dat je alles al heb getest, want je leest alleen maar over thema's veranderen en bluetooth problemen.
Jij bent een van de gelukkige eigenaars van een nokia 6280 die het wel doen

› reageer

Ook hier is de 6280 gearriveerd (simshop). Tot nu toe doet de telefoon het goed op kleine bugs in de software na, t9 slaat nieuwe woorden niet op, en veranderde namen in de lijst profielen worden niet altijd weergegeven. Al met al kleine dingetjes die vast en zeker in de toekomst met een software update kunnen worden verholpen, ik ben erg benieuwd of ik nog zo positief kan zijn over een weekje. Voor de rest mooi toestel!

› reageer

heeft iemand ervaring met een europese versie van de nokia 6280? Een dealer zei namelijk dat hij van deze versie nog niks terug heeft gekregen. Dus dan zouden ze het allemaal nog moeten doen. Is er bij iemand de europese versie toch defect gegaan?

› reageer

hoe kan je zien of je een europese of een andere versie hebt? ik heb een NL en Franse handleiding erbij gekregen.

› reageer

NL + FR handleiding is de Beneluxversie... Daar heb ik meerdere kapotte exemplaren van meegemaakt...

› reageer

Ik heb mijn 6280 inmiddels een week; totaal nog geen problemen mee gehad! Wat wel handig is om te vermelden is dat ik een Vodafone-branded toestel heb. Misschien dat dit een andere lichting of iets dergelijk is. Ik heb iig via bluetooth bestanden over gezet, van alles van en naar de geheugenkaart gelezen en geschreven, thema's en profielen veranderd.. Tot nu toe ziet het er dus naar uit dat ik geluk heb óf dat de Vodafone-toestellen gewoon wel goed zijn. Om even op het laatste bericht in te haken; bij Vodafone zit een (Vodafone-)handleiding in het NL en in het EN. Dat zou mijn toestel volgens de criteria hier een 'Europees' toestel maken, ik denk echter dat Vodafone gewoon een enorme zooi opkoopt en deze distribueert over de hele wereld. Maar goed, dat zijn speculaties. Ben iig erg tevreden tot nu toe!

› reageer

Gepost door bribrab op 17/04/2006 16:25
Ik heb mijn 6280 inmiddels een week; totaal nog geen problemen mee gehad! Wat wel handig is om te vermelden is dat ik een Vodafone-branded toestel heb. Misschien dat dit een andere lichting of iets dergelijk is. Ik heb iig via bluetooth bestanden over gezet, van alles van en naar de geheugenkaart gelezen en geschreven, thema's en profielen veranderd.. Tot nu toe ziet het er dus naar uit dat ik geluk heb óf dat de Vodafone-toestellen gewoon wel goed zijn. Om even op het laatste bericht in te haken; bij Vodafone zit een (Vodafone-)handleiding in het NL en in het EN. Dat zou mijn toestel volgens de criteria hier een 'Europees' toestel maken, ik denk echter dat Vodafone gewoon een enorme zooi opkoopt en deze distribueert over de hele wereld. Maar goed, dat zijn speculaties. Ben iig erg tevreden tot nu toe!

Helaas moet ik je teleurstellen. Vodafone-branded maakt helemaal nx uit. Alle 6280's van voor 8 april hebben allemaal (tenminste0 dezelfde kritische hardware-fouten, die vroeg of laat noodlottig worden. Daarnaast bestaan er nog software-bugs, die zeer willekeurig optreden, tenminste sommige ervan. Die zijn dan ook niet op elk gewenst te reproduceren.

Nu maar hopen dat Nokia slagvaardig is in het terugroepen cq. omruilen van die bagger!

› reageer

die na 8 april hebben die hardware fouten niet?!

› reageer

Gepost door tam op 17/04/2006 23:53
die na 8 april hebben die hardware fouten niet?!

Dat durf ik niet te zeggen. Die van voor 8 april hebben ze in elk geval wèl...

› reageer

heeft er verder nog iemand meer zekerheid over het feit dat de toestellen van NA 8 April zonder problemen door het leven gaan?

En..hoe zou je kunnen zien van welke bouw-datum je toestel is? Daar was toch een of andere code voor?..tenminste dat was zo bij mijn 3410 die ik een jaar geleden had!

› reageer

Toets in : *#92702689# en dan krijg je een soort servicemenu. Hier kun je zien in welke maand je Nokia is gemaakt.

› reageer

jah, idd! Ik zie het net ook ergens op een site staan, werkt dit ook bij de 6280? En kunnen de gebruikers hier ff neerzetten van welke datum hun toestel is en of ze er problemen mee hebben gehad?

› reageer

er is iemand die m 15 april kreeg en die 16 april kapot ging, nou weet ik niet of die gemaakt was voor 8 april, maar ik neem aan van wel eigenlijk. Vaak zijn toestellen een tijdje voor de levering gemaakt. Dat zag ik net ook aan mijn telefoon, die is 2 maanden voor dat ik hem kreeg al gemaakt!

› reageer

Gepost door tam op 18/04/2006 10:41
er is iemand die m 15 april kreeg en die 16 april kapot ging, nou weet ik niet of die gemaakt was voor 8 april, maar ik neem aan van wel eigenlijk. Vaak zijn toestellen een tijdje voor de levering gemaakt. Dat zag ik net ook aan mijn telefoon, die is 2 maanden voor dat ik hem kreeg al gemaakt!

Nu vind ik "gemaakt" in het geval van de Nokia 6280 een beetje eufemistisch. Volgens mij kun je beter zeggen "in elkaar geflanst"

› reageer

idd, dat neem ik ook aan! ff wachten nog maar op mensen die een toestel NA 8 April hebben...zet t dan aub hier neer

› reageer

waar baseer je dat op dan? Doordat je over dit probleem leest of op eigen ervaringen ed?

› reageer

Waarschijnlijk werkt dat code niet met de Nokia 6600. Heeft iemand het al bij een nokia 6600 geprobeerd?

› reageer

ik denk eerder dat mensen met een 6280 dit nog niet geprobeerd hebben...we wachten af...

› reageer

Gepost door jtv_ulft op 18/04/2006 11:05
waar baseer je dat op dan? Doordat je over dit probleem leest of op eigen ervaringen ed?

1. Op eigen ervaringen (de mijne deed het 6 dagen, en is nu nog steeds "in reparatie"
2. op ervaringen van vele anderen (zie Enquete Uitval 6280 POLL). Van de 55 mensen die hebben gestemd, doet bij 53% het toestel helemaal niets meer, en bij 9% vertoont het toestel haperingen).

Is toch niet weinig. En ook al is het een nieuw model, dan ontslaat dit Nokia niet van de plicht om de nodige tests uit te voeren. Bij de problemen die nu al -op korte termijn- ontstaan, kun je niet zeggen dat ze dit erg serieus hebben gedaan IMHO.

› reageer

Die code werkt bij elke Nokia dus ook een 6280 en een 6600. Het is alleen zo dat je de maand van productie ziet staan, niet de exacte datum. Het zou dus alleen werken als alle 'slechte' toestellen bijvoorbeeld in maart 2006 zijn gemaakt, misschien dat je dan een verschil kunt gaan zien met toestellen die in april 2006 zijn gemaakt.

› reageer

Die van mij is van maart 2006, maar doet het nog steeds prima... Ik hoop dat Nokia iets vind op de problemen, want met een toestel rondlopen, die het elk moment zou kunnen begeven, geeft niet echt een lekker gevoel. Maar zolang hij het doet, heb ik er ontzettend veel plezier van.

› reageer

Mijne toestel is van 042006!

› reageer

Misschien leuk om dat ook hier te melden?

› reageer

ik heb me 3e 6280 weer terug en hoe werkt nu weer, nu maar afwachten hoe lang die het vol gaat houden.

› reageer

Dus als ik dat goed begrijp heeft Nokia een oplossing? Lijkt me toch niet dat ze de telefoon weer teruggeven met de grote kans dat hij het weer begeeft? Heb je er geen fabrieksrapport ofzo bij? Met info WAT er nu precies aan gedaan is?

› reageer

Ik heb een europeese versie besteld i.p.v. een benelux versie. De webwinkel vertelde mij namelijk dat hij bij de nieuwe levering (afgelopen vrijdag) van de nokia 6280 benelux weer een aantal defecte terug heeft ontvangen. Ik moet dan wel 25 euro bijbetalen. ')

› reageer

Even een vraagje, misschien kan iemand mij helpen?
Als ik een sms krijg (heb ook een 6280), dan klopt de ontvangsttijd niet. Als ik bel, gebeld word, of zelf verstuur klopt de tijd wel. Wie weet wat dit is? Degene die versturen hebben hun klokje gewoon goed staan.
Ik heb de tijdzones veranderd, naar GMT, maar helpt nix.

› reageer

Zie ook dit topic het is een typisch Nokia probleem zo lijkt het ...

› reageer

Ik heb mijn 6280 nu 5 dagen en geen mega problemen. Als ik muziek afluister krijg ik soms een piep, wordt mijn beeldscherm zwart en als ik een toets in druk krijg ik weer beeld. Moet dan alleen de muziek speler weer opnieuw opstarten.
Ik kan de wekker ook niet zetten, deed het alleen in het begin, als ik hem nu zet gaat die niet meer af, iemand een mogelijke oplossing?

› reageer

wat is het verschil tussen europees en benelux dan, behalve dat je wat meer moet betalen? In welke winkel was dat?!

› reageer

ik heb hem gekocht bij gsmstunts. het verschil is dat bij de europese versie geen nederlandse handleiding zit. Die is wel te downloaden op hun site als -pdf bestandje.

› reageer

De mijne is ook van 04-2006. en hij werkt perfect sinds 14-4. ik heb al tig mp3's verstuurd via blauwetand, en thema's veranderd. foto's verstuurd. heb alleen nog niet me kabel gebruikt, en ook de nokia software niet. hopen dat ie blijft werken.

› reageer

Ik kan mijn rekenmachine niet vinden, volgens de handleiding blz. 135 zit die in de organiser maar ik kan hem niet vinden. Ligt dit aan mij of is dit de zoveelste 6280 blunder?

› reageer

Hij zit onder toepassingen --> Verzameling.

› reageer

Als ik muziek afluister krijg ik soms een piep, wordt mijn beeldscherm zwart en als ik een toets in druk krijg ik weer beeld. Moet dan alleen de muziek speler weer opnieuw opstarten.

dat heb ik nu 2 keer gehad, heb de telefoon bijna een maand. en heb al 100x mn kabel gebruikt en dinge ontvange en vertuurd via bluetooth. ook vaak mn achtergrond en thema´s veranderd.. blijft een toptoestel, tenminste als die het doet. wel schandalig dit van nokia, eerst de levertijd en nu dit :s

› reageer

Ik heb hem net terug van reparatie! Is op 5 april verstuurd door mij, dus 2 weken weggeweest. Volgens begeleidend schrijven is het voedingscircuit gerepareerd. Verder zag ik dat de software naar v3.65 is opgewaardeerd (van 22 maart 2006).

En nu maar hopen dat íe in de lucht blijft!

› reageer

als ik un mms ontvang krijg ik een internet link. als ik een mms naar iemand anders stuur krijgt diegene gewoon mijn verstuurde foto op haar scherm. zij heeft vodafone, ik tmobile, heeft dat er wat mee te make?

› reageer

dit heeft niks met het toestel te maken. Heb ik ook meegemaakt. T-mobile zegt hierover dat je de mms pas automatisch ontvangt nadat je zelf 1x een mms vanaf je toestel hebt verstuurd.
Heb ik geprobeerd. Daarna kon ik ze van wel automatisch ontvangen.

› reageer

@johncj

Heb je de instellingen voor mms al ingesteld in je telefoon?

› reageer

6280 van mij ook net uitgevalle:S kprobeerde un sms te sture en in 1x zwart beeld. heb um bij GSM track besteld. daar naar toe sture of naar nokia?

› reageer

als ik um nu aan doe dan komt er wit scherm en nokia te staan en dan valt die weer uit.. meer mense dit?

› reageer

trouwens dat mms automatisch ontvange is gelukt, jammer dat ik er maar 5 min van kon geniete want nadat ik un mms heb ontvange wilde ik un sms sture en toen viel die uit :s

› reageer

service point gebeld.. 3 weken w8en tot je um weer krijgt! :s echt schandalig dit van nokia!

› reageer

verschillende mensen hebben al genoemd om naar radar te stappen, dus vandaar maar ff een forum daar opgestart..

Ga naar www.trosradar.nl

-forum
-Telefoon/internet/digitaal
-telefonie
-uitval nokia 6280

› reageer

[ ik heb hem gekocht bij gsmstunts. het verschil is dat bij de europese versie geen nederlandse handleiding zit. Die is wel te downloaden op hun site als -pdf bestandje.

Mij vertelde ze dit:
- Nokia 6280 T-Mobile: Simlock van T-Mobile, enkel leverbaar in de kleur zwart, momenteel niet op voorraad.
- Nokia 6280 Europees: Direct uit voorraad leverbaar in beide kleuren, engels of duitse handleiding, Nederlandstalig menu, simlock vrij
- Nokia 6280 Benelux: Beperkt leverbaar in beide kleuren, sim lock vrij, nederlandstalige handleiding

Zie ik nu dus dat bij de gewone alleen een engelstalig menu zit?

› reageer

Dat lees je verkeerd, zie je eigen post met quote. Er zit een Engelse of Duitse handleiding bij

› reageer

Ik heb sinds vanmiddag een nokia 6280 gekocht en heb geen verlichting in het beeldscherm.
Klopt het dat er GEEN verlichting inzit ( wat ik mij niet kan voorstellen)

› reageer

goh en dat is nog een fout,, ik zou terug gaan, want er hoort gewoon verlichting in te zitten

heb trouwens de hoop opgegeven en heb een nokia n70 gekocht,, echt een strak dingetje

› reageer

heb een nokia n70 gekocht

Lijkt me wijs. Had ik dat ook maar gedaan...

› reageer

Ik heb het toestel net 4 1/2 uur in mijn bezit, duss hoop / ga er maar vanuit dat de winkel ( Phonehouse) er geen probleem van maakt.

Dan maar een ander toestel uitzoeken, iemand nog sugesties...

› reageer

In versie 3.65 ook al de nodige problemen tegengekomen:
- herstel van backup (PC naar telefoon, alleen geheugenkaart) via PCSuite 6.7: ineens op PC de foutmelding "verbinding verbroken" en op telefoon "telefoon beperkt" met STOP-bord. Kies je dan voor Opheffen, vraagt 'ie om een beperkingscode. Heb "12345"geprobeerd". Niet juist. Heb mijn opstart-PIN geprobeerd. Ook niet juist. Telefoon uit, weer aan. Beperking weg. Vervelende is dat de backup niet was hersteld.
- nadat de 6280 's-nachts heeft uitgestaan wilde ik hem de volgende dag weer starten. Pincode ingevoerd, foutmelding "Codefout", en dan een wit scherm met alleen accu-indicator. Druk op Uit-toets en krijg dan 1 seconde de ingestelde achtergrond te zien, waarna hij uitgaat. Dit gebeurde zo'n 7 keer, terwijl de goede pincode is ingevoerd! Bij de 8e keer, startte hij wel gewoon op!!
- synchronisatie via PCSuite 6.7 uitgevoerd met Outlook op PC (Contacten, Agenda en Taken). Kijk ik via PCSuite in Contacten, krijg ik een lege map te zien.

Het lijkt erop dat het nog steeds bagger is...

› reageer

Ik heb de 6280 nu zo'n 3/4 weken. Ik heb hem via studentmobiel.nl en heb de T-Mobile versie. Heb er nog gewoon 3.6 op staan.
Ik heb 1 keer een zwart scherm gehad waarna hij gelukkig weer gewoon deed. Ik maak veelvuldig gebruik van bleutooth, thema's verwisselen, radio enz. Wel is het jammer van de foutjes in de software. Zo slaat hij bij mij bij T9 geen nieuwe woorden op. Ook staan er taalfoutjes in (bij zoeken naar bleutooth apparaten staat er: 'Appaten wor-den gezocht')

Verder is het een super telefoon, hij werkt superfijn en heeft een goeie camera er in zitten. Van een losse slide of goedkoop-aanvoelend gevoel heb ik geen last. Veel mensen zijn onder de indruk van de telefoon en willen hem ff aanraken enzo Ik vind het, ondanks de 'kinderfoutjes' een aanrader!

› reageer

Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik voor de 6280 gegaan ben. Het is gewoon een superlekker telefoontje. Jammer van de fouten, maar ik denk dat Nokia daar wel een goede regeling voor gaat treffen (ze willen toch niet al hun klanten wegjagen). Voor een ander toestel gaan? Ieder moet zelf kiezen welke hij mooi vind. Ik zou toch blijven gaan voor dit toestel, ook al moest ik er een paar keer mee terug, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

› reageer

Ik ben van plan om een 6280 te kopen, alleen de verhalen die ik op dit forum hoor, doen me schrikken. Het toetsel is prachtig, en zeker TOP. Ik denk alleen dat ik beter kan wachten tot de problemen zijn opgelost door nokia! Bij the phonehouse zeiden ze dat ik beter een: Nokia N70 kon kopen. Dit model vind ik echter bij lange na niet zo mooi, en vind het model dan ook minder dan de 6280 ( beter functies zo vind ik ) Wat meot ik doen? Heeft iemand anders nog een suggestie voor een andere mobiele telefoon?

› reageer

als je wilt wachten tot dat die problemen zijn opgelost kan je beter op N80 wachten want ik denk dat het nog lang zal duren voordat nokia de problemen heeft opgelost.
De N80 lijkt op de 6280 alleen met een betere camera met veel meer mogelijkheden.

› reageer

Hallo, ik heb begin april twee 6280's gehad en deze hadden beiden de bekende fout. Gisteren heb ik (na maar een week!) een gerepareerde 6280 teruggekregen met versie 3.65 erop!!! Werkt nog steeds perfect en bevalt goed...

› reageer

Ik zal voor de liefhebbers een thread openen met Tips en Trucs voor software van en voor de Nokia6280.

› reageer

De N80 lijkt op de 6280 alleen met een betere camera met veel meer mogelijkheden.

Ja maar de Nokia n80 is n-serie, en door dat is die al 100 euro duurder( ongeveer) dus je zal wel met abo 10 euro meer per maand kwijt zijn aan dat ding.

› reageer

ik weet niet wat voor aabo je wilt maar ik heb zelf gekeken op TV als je een abbo met 25 euro vodafone UMTS neem met 200 min dat je maar 60 euro bij hoef te betalen, en je krijg de eerste 5 maanden 50% korting op het abbo, dus als je alles uitrekent hoef je niets bij te betalen.Alleen zijn de maandkosten 25 euro per maand gedurende 2 jaar.

› reageer

Ik heb de Nokia 6280 sinds donderdag 20 april in mijn bezit en heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. Heb thema's en achtergronden verwisseld, allerlei soorten bestanden via bluetooth over en weer verzonden, etc. Allemaal geen probleem.

Zeer tevreden met deze aankoop. In eerste instantie wilde ik voor de Nokia N70 gaan, maar toen ik de 6280 in mijn handen kreeg was ik verkocht. Daar waar ik de N70 in blaadjes en op internet erg mooi vond, voelde hij in de winkel toch wat lomp aan en zo zag hij er ook uit. Ook het toetsenbord van de N70 werkt niet lekker, in tegenstelling tot die van de 6280.

Heb overigens de firmware versie 3.60 op mijn 6280 staan. Zoals ik al zei volledig zonder problemen, in tegenstelling tot wat ik van veel anderen lees op deze site...

Wel is het jammer van de foutjes in de software. Zo slaat hij bij mij bij T9 geen nieuwe woorden op. Ook staan er taalfoutjes in (bij zoeken naar bleutooth apparaten staat er: 'Appaten wor-den gezocht')
Heb het net nog even getest, en bij mij slaat T9 gewoon nieuwe woorden op. Maar let wel: als je je 6280 net een nieuw woord hebt 'geleerd', kan het zijn dat je even op * (sterretje) moet drukken om de goede woordsuggestie te kunnen selecteren. Hij pakt namelijk niet automatisch het woord wat je hem geleerd hebt.

Wat de taalfoutjes betreft; die zijn inderdaad wel erg irritant. Zoals je zelf al zei "wor-den gezocht", maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook nog "toepassing wrdt gestart" tegengekomen. Beetje slordig als je het mij vraagt, maar omdat de telefoon gewoon ontzettend lekker werkt (en hij is ook zó mooi ) heb ik daar persoonlijk niet zo'n last van.

Ik hoop dat m'n telefoon het blijft doen, maar de afgelopen drie dagen heb ik in elk geval al volop van de 6280 kunnen genieten.

› reageer

Voor degene (ik was er ook een van) die vol goede moed wekenlang met hun 6280 om kunnen gaan, hier een kleine bangmaker ...

Mijn 6280 heeft het na ruim 3 weken ook begeven, zomaar uit het niets. Ik was aan het bluetooth-en (doe ik wel vaker) en ineens het bekende doodbloedende zwarte scherm. Idem als je hem weer op probeert te starten. vandaag dan maar naar een service center.

één voordeel: het is algemeen bekend dus ik verwacht niet dat ze moeilijk doen!

› reageer

Die van mij doet het gelukkig nog steeds en ben echt supertevreden met de batterij (deed met mijn vorige telefoon alleen bellen), want hoewel ik toch regelmatig mp3'tjes luister, spelletjes speel, foto's maak en bluetooth houdt de batterij het vrij lang vol. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Wel hou ik in mijn achterhoofd dat ook mijn mobiel het elk moment zou kunnen begeven. Hopelijk heeft Nokia dan een goede oplossing, zodat de gerepareerde het wel gewoon blijft volhouden

› reageer

tip voor 6280 bezitters: zorg dat je telefoonlijst staat opgeslagen op je SIM kaart! Dat was bij mij dus niet het geval... gelukkig had ik m nog niet zo lang geleden gesynchroniseerd met de pc.

laatste nieuws over de lopende problemen:

Net bij een servicecenter geweest en daar vertelden ze me dat ze afgelopen weekend bij Nokia bezig zijn geweest met schrijven/testen van nieuwe software. Deze software functioneerde WEER niet naar behoren en ze zijn weer begonnen met een nieuwere versie...

› reageer

Da's een goeie tip inderdaad...

Wel erg jammer dat Nokia dus weer geen goedwerkende nieuwe software heeft kunnen schrijven. Zoals ik hier 3 posts boven al zei heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad, maar dat kan inderdaad nog komen.

Lijkt wel of er een vloek rust op de 6280-software.

› reageer

Na reparatie heb ik er software v3.65 op. Wat hier erg irritant aan is, is dat hij bij het aanzetten, vaak de ingevoerde code niet herkent. Krijg je meerdere malen "codefout" en moet je hem resetten. Voor de rest lijkt 'ie het aardig te doen.

Wat ook vreemd is: bij het backuppen naar de PC kun je rustig een kop koffie gaan drinken, want dat duurt een eeuwigheid. Heb toch niet echt veel op mijn geheugenkaartje staan, maar hij is wel een minuutje of 8 bezig! Of dit aan het foontje ligt of aan PC Suite 6.8, weet ik niet.

› reageer

ik heb nu mijn derde nokia 6280, hij is gerepareerd, maar heb nu software 3.60, met bluetooth valt die uit, maar dan kan die wel weer aan. is hij lang muziek aan het afspelen valt hij ook uit, als ik videoringtone gebruik valt die ook uit.
Het lijkt wel op een computer, als die teveel doet en te warm wordt valt die uit. lijkt wel beetje op hetzelfde probleem.
Als ik bij het servicecenter een softwareupdate doe, ben ik dan ook al mijn gegevens kwijt?

› reageer

Ja dan ben je idd al je gegevens, die in je telefoongeheugen staan, kwijt daarom is het verstandig daar een back-up van te maken. Dat kan met de bijgeleverde usb kabel en de pc-suite software (bijgeleverd en de laatste versie is altijd te downloaden van de nokia site)

De telefoonnummers op je sim-kaart en de gegevens op je geheugenkaart blijven dus wel behouden. Het gaat dus echt om de telefoonnummers, instellingen, bestanden die in het geheugen van je telefoon staan.

› reageer

2 en halve week geleden de Nokia 6280 gekregen..ondanks alle slechte berichten toch vertrouwen in het toestel gehad..op verschillende forums mijn ervaringen gedeeld met andere en erg possitief geweest over de nokia..gedacht dat ik misschien toch een andere versie van de software had ofzo..of gewoon geluk..maar nu is toch het noodlot toe geslagen..hij is stuk..tijdens het overzenden van een melodie via de bluetooth is hij op tilt geslagen..terwijl ik al menig filmpje en melodietje via deze manier had overgezonden..hij ging op zwart en daarna flitst ie een paar keer..de batterij eruit gehaald om te herstarten maar nee hoor..niets..helemaal niets..het is toch wel vreemd dat dit steeds tijdens de bleutooth gebruik voorkomt..toch maar even met nokia emailen en hopen dat ze een oplossing hebben..
Veel succes voor de gene waarbij de 6280 het nog steeds goed doet..

› reageer

Je kan Nokia emailen, maar daar is nog geen enkele 6280 het van gaan doen zoals je hier in deze topic ook kan lezen... Je zult of langs een CNSP moeten gaan, of langs je verkoper om hem ter reparatie aan te bieden...

› reageer

Als je via de USBkabel verbinding met je PC maakt, krijg je de keuze in welke modus je wilt verbinden: Standaard, Afdrukken of Gegevensopslag. Voor gebruik met PC Suite kies je hier Standaard.

Ik heb nu echter eens voor Gegevensopslag gekozen, en dan herkent je PC de 6280 als extern schijstation. Dat betekent dat je dan met je eigen browser (bijvoorbeeld TotalCommander) bestanden kunt kopieren, wissen etc. Vind ik persoonlijk wel handiger dan via Bestandsbeheer van PC Suite.

› reageer

Het toestel heb ik eindelijk ook op mijn werk op voorraad gekregen en ik heb er net even mee kunnen spelen. Wat opvalt is dat de slide nogal gammel aanvoelt, er zit behoorlijk speling op. Dat heeft Samsung toch beter voor elkaar. Tevens is de trilfunctie nogal sterk, waardoor het hele toestel gaat rammelen als het toestel trilt. De camera was ook niet best vond ik, een K750i of D600 heeft een betere. Ik hoop wel dat de klanten die 'm bij mij kopen er meer plezier van hebben dan de mensen hier op TV.

› reageer

Ik ben nog steeds erg tevreden op het toestel en volgens mij heb ik hem toch al aardig op de proef gesteld.. maar je weet het maar nooit.
Nu wil ik graag een bluetooth headset kopen, zodat ik op de fiets makkelijk zou kunnen bellen en hem kan gebruiken als mp3 speler. Maar wat is een goede headset? Ik zal Ergenic Bluetooth Headset ERG BT-001 voor niet al te veel geld, maar werkt die ook met de 6280? Iemand ideeën/ervaringen?

› reageer

ik heb nu weer een nieuwe nokia, deze met versie 3.65 hopen dat deze het blijft doen.

nu heb ik een probleem als ik pc suite opstart en ik wil hem laten connecten, dan vind hij hem niet. ook vind hij mijn 6280 bij hardware niet. iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg ? is hier een programma voor oid ?

› reageer

nu heb ik een probleem als ik pc suite opstart en ik wil hem laten connecten, dan vind hij hem niet. ook vind hij mijn 6280 bij hardware niet. iemand enig idee hoe ik dit wel werkend krijg ? is hier een programma voor oid ?

Krijg je op je 6280 wel de keuze op welke manier je wilt verbinden (Standaard, Afdrukken, Gegevensoverdracht)? En zo ja: maak je dan ook de keuze Standaard?

› reageer

werkt ook niet, moet je altijdstandaard doen voor verbinding maken met pc suite ?

› reageer

en hoe krijg de naam van de operator weg NL/KPN staat er samen met de datum, nu is mijn acthergrond over het hele scherm

› reageer

moet je altijdstandaard doen voor verbinding maken met pc suite ?

Ja, met Standaard maak je verbinding met PC Suite. Als je kiest voor Gegevensoverdracht, dan ziet je PC jouw 6280 als een extern (schijf)station. Is handig als je met Verkenner of bijv. TotalCommander wat bestanden wilt kopieren, wissen, hernoemen e.d. op je geheugenkaart.

Maar als je die keuzes in je schermpje krijgt, dan "ziet" je 6280 dat er een verbinding is met de PC.

Heb je al eens geprobeerd om PC Suite te de-installeren, en weer te her-installeren? Verdient aanbeveling om tussen die 2 stappen de PC even af te sluiten, uit te zetten, en weer te starten.

› reageer

heb alles geprobeerd, hij maakt geen verbinding heel vreemd. moet je niet iets wijzigen in je instellingen ofzo ?

› reageer

heb alles geprobeerd, hij maakt geen verbinding heel vreemd. moet je niet iets wijzigen in je instellingen ofzo ?

Nee, hij zou het zo moeten doen. Heb je niet nog een 2e PC of notebook waar je het ook kunt proberen, of bij een goede kennis, familie? Als je daar hetzelfde probleem hebt, is er wellicht toch iets mis met je 6280. En dan kun je het beste even langs een Nokia Service Punt langsgaan, dan kunnen ze even voor je kijken. Die zien gelijk of de verbinding met een PC goed te maken is...

› reageer

Ik ben ruim een week in het bezit van deze Nokia 6280, bevalt mij goed. Maar ik kom er niet achter hoe ik een spraaklabel moet veranderen / toevoegen. De Nokia koppelt automatisch een computer spraaklabel aan en naam, dus de computer maakt van de naam een spraaklabel. Dat komt vaak niet goed eovereen met elkaar, en ik wil dat veranderen. Hoe en waar?

› reageer

Waarom is Nokia eigenlijk afgestapt van hun standaard lader plug? Ik vond dat juist zo handig aan een Nokia, iedereen heeft wel ergens zo'n versie van een lader liggen.

Voor zo ver ik kan zien levert de lader niet veel meer stroom dat de lader die ik bij m'n 6230 had, waarom dan na al die modellen een andere plug?

› reageer

Waarom is Nokia eigenlijk afgestapt van hun standaard lader plug?

Heb je wel eens economie gehad op school? Dat noemen ze omzet kunstmatig vergroten. Veel mensen willen toch wel een 2e lader voor op werk, school, etc. En nu ben je verplicht een andere te kopen, ook al had je al een "oud" model.

› reageer

Ook versie 3.65 blijft vreemde verrassingen geven. Nu gaf hij bij het opstarten de melding "Registratie SIMkaart mislukt". Hij startte wel gewoon op, maar had toen een slotje in de statusbalk staan en uiteraard geen verbinding. Na uit en weer aan, deed hij het weer wel gewoon. Net alsof hij iets te snel was opgestart de eerste keer, en niet lang genoeg naar de SIMkaart heeft gezocht.
Nee, met v3.65 heeft 'ie moeite om wakker te worden. Kan hem 's nachts beter aan laten staan.

› reageer

vandaag naar NSP geweest met een vraagje.
waarom heeft de nokia 7370 geen problemen, deze draait op net de zelfde software, schermresolutie is het zelfde enz...
en ze zijn ongeveer op het zelfde moment gelanceerd?
de verkoper keek me verbaast aan en zei dat hij geen problemen had met 7370 en ze op de zelfde software draaien. hij wist hier dus geen antwoord op.

› reageer

heb men 3de 6280 van gisteren, maar heb er geen goed zicht op. Hij was hier (België) even niet meer leverbaar door de problemen maar is dus sinds eergisteren weer leverbaar. met goede hoop controleerde ik de software versie... V3.60 10/02/06! niks veranderd dus.
voorlopig werkt hij nog, maar ben het beu om met een bang hart te leven dus breng ik hem gewoon terug! heb er genoeg van.

Het eenigste verschil dat ik nu waargenomen heb sinds mijn eerste en tweede 6280 is dat de batterij er anders uitzag van behuizing maar met nog wel dezelfde codering.

Hier nog (interne)foto's van men 2de nokia6280 dus weer maar eens opengeschroeft alleen wat grondiger nu.

De printplaat komt van de firma AT&S:
www.ats.net

Het interne flashgeheugen (10MB) komt van de firma Spansion:
www.spansion.com

› reageer

@ RCX:

Het is logisch dat de verkoper hier geen antwoord op heeft, het is namelijk onzin dat die op dezelde software draait als een N7370. De 6280 draait op een veel uitgebreider softwarepakket dan de 7370.

Daarnaast is ondanks dezelfde resolutie het formaat van het scherm wel anders.

› reageer

Gaarne het verzoek om ON TOPIC te blijven, er zijn al te veel berichten gehide ...

› reageer

Ik kom ergens niet uit met mijn 6280......

Ik heb er dus een SD-kaart in zitten en daar wil ik een wachtwoord op zetten zodat niet iedereen die ff in mijn tel kijkt al mijn foto's en bestanden ziet die ik op mn SD kaart heb gezet.

Nu heb ik een wachtwoord ingesteld, dat is wel gelukt. Maar die tel doet er niks mee! Ik kan er gewoon weer in, zonder dat er naar een password gevraagd wordt.

Weet iemand hoe dit zit, en wat ik eraan moet doen?

› reageer

@ nadine79: Dit is een bekend fenomeen bij nokia. Het wachtwoord wat je kan instellen is niet, zoals bij samsung, om te voorkomen dat iemand met de telefoon de bestanden kan bekijken. Maar een beveiliging om de bestanden te bekijken wanneer de geheugenkaart in een ander apparaat wordt gestopt. (dit geldt voorzover ik weet voor alle nokia's en is ook al regelmatig ter sprake gekomen oa bij nokia 6230(i) )

Is dit dan vervelend? Ja en Nee (maar vooral persoonlijk) Het is dus geen directe beveiliging (dus ja), maar aan de andere kant is het ook irritant als je iedere keer je wachtwoord in moet typen als je toegang tot je geheugenkaart wilt(en dus ook nee).

› reageer

Heeft iemand al ervaring met een bluetooth headset? Ik ben op zoek naar een headset waarmee je ook je mp3'tjes kan beluisteren. Iemand een suggestie?

› reageer

Logitec maakt hele goed BT headsets voor muziek. O.a. te koop bij de Belcompany.

› reageer

Een paar vragen over de 6280:
- je kunt de Energiespaarstand inschakelen. Volgens de manual spaar je daarmee de batterij. Maar wat heeft het inschakelen hiervan dan voor gevolgen? Kennelijk verricht de 6280 dan minder werk, anders zou het wel standaard aan kunnen staan. Hiervan is verder niks in de manual te vinden;
- je kunt een Slaapstand inschakelen (Instellingen > Weergave). En wat houdt dit dan in? Hierover is in de Manual helemaal niks te vinden. De Helpfunctie in de 6280 zelf geeft alleen aan dat je daarmee de batterij spaart. Is dit dan weer anders dan de Energiespaarstand? En zo ja: hoe anders?
- mijn screensaver laat zich 3 sec zien, en is dan verdwenen. Kin je niergens instellen dat dit langer zichtbaar is?

› reageer

wat is het laatste nieuws over de slechte/niet werkende firmware op de 6280?

mijn dode tel heeft inmiddels zijn laatste reis gemaakt via NSC naar een reparatiecentrum.

iemand hetzelfde gedaan? hoe lang duurde het en welke firmware staat er nu op?

› reageer

Dat zal v3.65 zijn. V3.70 is wel uit, maar nog niet voor Nederlandse foons.

› reageer

klopt, heb m net terug en inderdaad weer de 3.65 versie...

Dit is toch gewoon het probleem opschuiven? Wachten tot ie weer kapot gaat?

Waarom is 3.70 niet te krijgen op NL foons?

› reageer

En dan maar hopen dat de 3.7 ook echt een verbetering met zich meebrengt. Dit toestel krijgt nu zo'n slechte naam, terwijl het in mijn ogen nog steeds (als hij werkt natuurlijk) een prachtding is!

› reageer

iemand enig idee hoe je een vodafone locked toestel kan unlocken.
ik lees overal dat het nog niet mogelijk, gaat dit ooit komen of is er toch een mogelijkheid?

› reageer

Hallo,

Zoals bijna ieddereen hier heb ik ook een Nokia 6280 met kuren, eigenlijk ook dezelfde problemen. Zojuist Nokia gebeld en zij zeggen dat ik naar het NCS ( Phonehouse adam ) moet om daar de nieuwste software update te halen. Hij zou dan naar 3.80 gaan??? zie dat nergens hier, iemand goede ervaringen gehad met een upgrade via een NCS??

Gr Mike

› reageer

Mijn 6280, V3.6, had voornamelijk in het begin kuren. Hij valt nu nog heel soms uit. Wat er wel mis mee is is dat de wekker niet meer afgaat. Heel soms gaat hij ineens af op de, de week daarvoor, ingestelde tijd. En hij gaat soms spontaan van stil naar luid.

Voor de rest ben ik tevreden over deze telefoon. Alleen de zeer matige mp3-speler valt mij erg tegen. Iemand een idee of je een nieuwe speler kunt instaleren o.i.d. En geen licht bij het filmen.
De bediening en het menu vind ik wel fijn, dit is vergeleken met mijn vorige telefoon (SE W800i) een stuk beter.

› reageer

Ik heb zojuist een 6280 aangeschaft via t-mobile, ze hadden hem niet meer op voorraad hij komt over 14dagen binnen, ik hoop dat ik geen problemen ga krijgen. Mijn contract gaat pas 1 augustus in, dus tijd zat om alles uit te proberen.

› reageer

Zojuist contact gehad wederom met Nokia, 6280 die met een abbonement of via verlenging zijn verkregen moeten terug naar Nokia, zonder opp logo etc kunnenw el naar NCS.

› reageer

als ik dit allemaal eerder gelezen had, was ik naar een ander toestel gaan kijken

› reageer

da's mooi dan, maar hoop toch wel dat ie het gewoon goed doet dan, maar ik heb begrepen dat het aan de sofware ligt, welke software geeft nog geen problemen gehad

› reageer

De 6280 blijft me voor raadsels plaatsen...
Is al 2x weggeweest voor de "bekende" niet-opstartproblemen.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de screensaver meer geaktiveerd!
Ik heb alles nu op standaard gezet:
- screensaver aan
- een screensaver van Nokia (Symmetry.gif)
- time out op 5 sec
En wat doet 'ie: na 5 seconden vervaagt alleen de achtergrond...

Iemand enig idee???

(vervolg)

Kon ook geen contact meer via USB maken (op 2 verschillende PCs). Kreeg melding "Onbekend apparaat wordt niet herkend" ..... Zelfde resultaat in Standaardmodus als Gegevensmodus.

Toen GSM uitgezet, weer opgestart. Toen kreeg ik weer de melding dat "Registratie SIM-kaart mislukt" was. Na 10 seconden echter gewoon contact met provider, en bellen en gebeld worden was mogelijk. En nu doet de screensaver het ineens weer wèl?

Zou Nokia bij Bill Gates in de leer zijn geweest? Wat een onbetrouwbaar foontje...

› reageer

Toen kreeg ik weer de melding dat "Registratie SIM-kaart mislukt" was. Na 10 seconden echter gewoon contact met provider, en bellen en gebeld worden was mogelijk.

Dat probleem heb ik ook gehad. bellen kon wel, sms versturen niet.
niet handig dus. De oplossing was bij mij het klemmetje van de Simkaart iets verbuigen zodat de simkaart beter/harder op de contactjes drukt...

› reageer

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn toestel en heb al redelijk wat overgezonden met BT. Nog steeds gaat alles prima. Toch heb ik wel 1 dingetje waar ik tegenaan gelopen ben. Ik synchroniseer mijn telefoon met Outlook om zo mijn agenda netjes te kunnen bijwerken. Nu is het af en toe zo dat sommige items ineens een uur verzet worden. Dit vind ik nogal vervelend, want als ik dat niet op tijd merk, ben ik zomaar een uur te laat. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Of weet iemand waar dit aan kan liggen?
In het begin had ik het alleen als ik had gesynchroniseerd met Outlook op 2 verschillende computers (thuis en bij mijn ouders thuis), maar nu ook gewoon als ik maar 1 Outlook gebruik.

› reageer

Mijn ervaringen zijn positief. Ik heb alleen te maken gehad met een soft reset bij het ontvangen van een sms. Verder vind ik het geluid te zacht en het valt me op bij videobellen dat het beeld en geluid niet synchroom lopen.
Nu zijn deze zaken opgelost in firmware 3.81, maar het updaten van 3.60 naar 3.81 kan er voor zorgen dat ie het niet meer doet. Is het mogelijk om bij een NSP hem eerst te laten updaten naar 3.65 en vervolgens naar 3.81?

› reageer

videobellen hoef ik eerst niet, is ook vrij prijzig bij mijn provider (50 ct per minuut exl opstartkosten).

Verder is de Mp3 speler van hoge geluidskwaliteit vind ik, maar de ergonomie is slecht. Je kan niet eens de naam van een liedje veranderen! Het is een heel basic MP3 speler.

Ook vind ik het toestel sneller werken dan verwacht. Aan/uitzetten is ook echt in een mum van tijd, terwijl mijn oude motorola RAZR V3 daar toch zon volle 5 seconden over deed(aan en uitschakelen).

› reageer

Reactie op wbb29 (22/06/2006 11:38)
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn toestel en heb al redelijk wat overgezonden met BT. Nog steeds gaat alles prima. Toch heb ik wel 1 dingetje waar ik tegenaan gelopen ben. Ik synchroniseer mijn telefoon met Outlook om zo mijn agenda netjes te kunnen bijwerken. Nu is het af en toe zo dat sommige items ineens een uur verzet worden. Dit vind ik nogal vervelend, want als ik dat niet op tijd merk, ben ik zomaar een uur te laat. Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Of weet iemand waar dit aan kan liggen?
In het begin had ik het alleen als ik had gesynchroniseerd met Outlook op 2 verschillende computers (thuis en bij mijn ouders thuis), maar nu ook gewoon als ik maar 1 Outlook gebruik.

Het probleem, aldus NOKIA, zit hem in de functie automatisch aanpassen aan zomertijd. Mogelijk kon het probleem ook zitten in de landinstelleningen van de computer.

› reageer

Dank je wel voor je reactie!

› reageer

Op 14-04-2006 het toestel gekocht.
Paar dagen later las ik op diverse fora dat er grote software problemen zijn. Kwam hier eigelijk achter omdat ik opzoek was waarom het toestel steeds de verbinding met de pc verbrak als ik de data kabel gebruikte.

Uit voorzorg de bluetooth en ook het thema gebeuren niet gebruikt.
Vandaag 03-08-2006 doet mijn toestel het nog steeds.
Mijn toestel beschikt wel over de brakke 3.60 software, dus uit voorzorg naar DMS 2000 gebracht (Zilverstraat in den haag, nokia service point) voor een software upgrade naar 3.81.

Heb gelezen dat een upgrade van 3.60 naar 3.81 niet werkt, dus hoop dat ze hem eerste upgrade naar 3.65 en dan naar 3.81. Aangezien dat wel schijnt te werken. Alhoewel dat ook weer niet zeker is

Ben benieuwd.
Over een week krijg ik hem terug.

Toestel heb ik overigens simlock vrij gekocht.
Heb zelf een sim-only abbo bij T-Mobile.

› reageer

Heb de 6280 nu een week en vind het echt een top telefoon. In tegenstelling tot wat ze bij The Phone House dachten, kun je deze telefoon WEL synchroniseren met Outlook. Ondanks dat Nokia zei dat het wel kon, bleven zij volhouden te denken dat het niet zou kunnen i.v.m. een andere versie van Symbian die dit niet zou ondersteunen.

Verder vind ik de telefoon gewoon erg mooi om te zien, de schuif werkt prima en vind het zeker niet gammel aanvoelen. Heb nog geen problemen of minpunten kunnen ontdekken.

› reageer

ik heb nu byna 2 weken myn 6280 .. en ik heb firmware 3.81 en ik heb nog geen enkel probleem met de foon .. maar ik lees dus over mini sd dat als je die erin stopt dat je de foon niet meer aankrygt .. hebben meer mensen hier last van met firmware 3.81 ..??

› reageer

Wie weet waar je een torx schroevendraaier kan kopen van het formaat die in de 6280 gebruikt wordt?

› reageer

salesplaza verkoopt de TORX PLUS SPEDLACK 2 voor 60 eurocent.

› reageer

maar ik lees dus over mini sd dat als je die erin stopt dat je de foon niet meer aankrygt

Meerdere keren geprobeerd met de bijgeleverde 64MB SD kaart van nokia, geen enkel probleem.

› reageer

Nouw
Op 03-08-2006 mijn goed werkende 6280 aangeboden voor een software upgrade.

Die gasten hadden hem direct geupdate van 3.60 naar 3.81, resulteerde in een gerashde telefoon (Hoe dom kan je zijn als reparatiebedrijf als dit een bekend probleem is.. ?)

Was daarover gebeld dat hij niet optijd gereed zou zijn.
Afin, vervolgens opgestuurd naar....... ?
En vandaag was hij gereed.

Nieuwe software 3.81 zit erin, en het reparatiebedrijf heeft onderandere ook mijn schuif systeem een stuk vaster gezet, en zit er dus écht aanzienlijk minder speling tussen. Das dan toch wel weer een voordeel

Morgen maar es files heen en weer sturen met de bluetooth.
Zal mij benieuwen.

Telefoon werkt overigens tot nu toe net zoals met software 3.60
Ik heb er geen enkel probleem mee.

› reageer

Nokia heeft het blijkbaar opgegeven, de slechte naam van dit toestel nog ooit te kunnen herstellen, de opvolger is aangekondigd, de Nokia 6288, met slechts enkele kleine wijzigingen :
NieuweMobiel
Heel vervelend voor de mensen, die slechts een half jaar geleden veel geld voor de 6280 betaalden (of hem i.c.m. een duur abo genomen hebben), om hierdoor nu al een gedateerd toestel te hebben .

› reageer

echt wel stoere telefoon.
alleen heb ik er veel last van dat de batterij snel leeg is soms al na 1.5 dag. iemand meer last van? het helpt wel als je bij instellingen de netwerkmodus op gsm zet in plaats van dual mode!

› reageer

ag ik hoop dat ze software upgrade blijven doen dan houd je mij wel tevreden de nokia 6288 is nl. verder niet zo verschillend ik had er pas echt van gebaald als de nooia 6288 wel een relaxte videoplayer ingeboud had ..

› reageer

Ik heb een 6280. Nu wil ik mijn memo en afspaken uit de agenda op mijn strtscherm hebben.
Nu gaat dit via act. standby maar krijg je een heleboel extra op je startscherm. Zoals radio/ snelkoppelingen(deze kun je wel verwijderen)mp3 enz. Ook de lijnen tussen dez onderwerpen kan ik niet verwijderen. Ik heb gezien bij de N80 dat dit er standaard erop zit. wie weet hoe je dit goed kan aanpassen zoals bijv. de N80????

› reageer

hoi ik heb sinds juni me vodafone nokia 6280 eerste week geen 1 probleem 2de week volop problemen vast lopen foutmeldingen zoals registratie simkaart mislukt of telfoon beperkt (software 3.65)+ stof op display dus voor reperatie 2 weken kwijt geweest .. zelfde software nog .. maar de problemen waren 3 x zo erg geworden .. 2de x opgestuurd zelfde gezeik .. 3de x eindelijk nieuwe software v 05.92 software datum 07-9-06 . telefoon was veel stabieler bijna geen bugs meer + verbeterde menu .. alleen nog steeds de zelfde foutmelding
registratie simkaart mislukt .. de simkaart is met geen heid goed schuif vrij vast te zette dus de telfoon kan er neit tegen als je hem dicht schuift en kan ook niet tegen schokken , product / constructie fout ?

› reageer

Waarschijnlijk verkeerde simkaart, even bij VCP binnenlopen voor een simwissel.

› reageer

Ik heb gisteren een miniSD geheugenkaartje van 2gb voor mijn nokia 6280 gekocht. Oude eruit gehaald, nieuwe erin gestopt.. Vervolgens komt er keurig een verwisselbare schijf F in deze computer in beeld. Als ik vervolgens dubbelklik op de schijf, krijg ik een melding dat de geheugenkaart niet is geformatteerd. Ok, ik formatteren. Groene balkjes gaan prima naar de 100%, maar eenmaal daar aangekomen krijg ik deze foutmelding: "Formatteren kan niet worden voltooid". Even voor de duidelijkheid mijn telefoon is via een usbkabel verbonden met de computer.

› reageer

kan hij een 2gb kaart wel aan dan?

› reageer

Ja, dat kan hij zeker aan!
Ik ben ook terug naar de winkel geweest en daar lukte het wel, maar toen ik thuis kwam niet!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.