Worden er bij Telfortprepaid 2 tariefplannen gehanteerd ?
Volgens mij sims geactiveerd voor 2001 of zo ? hadden een
starttarief en je zat niet vast aan de 1e minuut terwijl later
geactiveerde sims wel die 1e minuutafname hadden maar geen starttarief. Iemand de exacte gegevens bij de hand of is alles
nu gelijk getrokken ?
De abonnementskosten van Abonnement van Telfort worden per 4 april 2006 gewijzigd.
Telfort 50/100/150 en 200 gaan met € 1,00 naar beneden.
De overige abonnementen gaan met € 2,00 naar beneden.
Gesprekken korter dan 1 minuut worden afgerond naar een volledige minuut.
Het starttarief van € 0.06 komt te vervallen.
Bestaande klanten blijven bellen tegen de huidige tarieven.
Bron: dealernieuws Telfort
*zucht* Het nieuwe boekjaar gaat in en Telfort wordt nog sneller aangepast aan de KPN tarieven/ideeen dan ik dacht. Als ik het goed heb is KPN met Hi ooit begonnen met de eerste minuut als startminuut berekenen. Inmiddels heeft elke provider ongeveer ontdekt dat dit erg lucratief is... Alleen de Relax bundels van T-Mobile hebben dit nog niet en Orange, maar die laatste heeft wel weer een starttarief binnen de bundel.
› reageeredit: ik lees net op Telfort.nl het antwoord op mijn eigen vraag
› reageerWaarom is iedereen weer zo negatief als het over Telfort gaat!? Nergens zie ik eens iemand die zich positief uitlaat over de dalingen van de abonnementsprijs. Voor 2 euro kun je heel wat gesprekken voeren!
› reageerWe zijn niet altijd negatief, maar we houden niet van stiekeme wijzigingen van tarieven en wijzigingen die iedereen door de strot worden gedrukt. Ik heb liever dat een provider zijn bestaande klanten de keus geeft. Vervolgens kan bij het verlengen opnieuw een aanbod gedaan worden onder de nieuwe voorwaarden en met een nieuwe passende toestelaanbieding. De klant kan dan vergelijken of de aanbieding ondanks de wijziging nog steeds markt conform is en blijft, of weg gaat.
Ik ben benieuwd of Telfort nu volgens de KPN methode aan klagers aan gaat bieden de oude voorwaarden te houden. (zou netjes zijn en maakt hun rechtspositie beter.
Naast dit bovenstaande kunnen we ook gewoon rekenen. Als ik iemand met spoed nodig heb en de voicemail krijg, dan ben je onder de nieuwe voorwaarden al 1 minuut kwijt. Heb je iemand met spoed nodig dan blijf je proberen. Bij een Telfort 50 ben je bij de 5e keer een poging doen al duurder uit dan nu met het oude tarief. Bij een 200 abonnement ben je bij de 8e keer voicemail contact krijgen al duurder uit etc. Die fooi van 1 of 2 euro abonnementskorting stelt dus niets voor.
Wel is die hele minuut slim: in de winkel kijken klanten vaak alleen naar de prijs per maand. Die toont lager dan nu, terwijl de meeste klanten duurder uit zullen zijn.
Wanneer zullen ook de prepaids naar een hele minuut gaan?
Bijzonder: in de landen om ons heen was de afrekening altijd al per hele minuut. Daar concurreren de providers nu met 10 of 30 seconden afrekening ipv. een hele minuut. In Nederland gaan abonnees van betalen per seconde naar betalen per minuut en bij bijvoorbeeld Vodafone GPRS/UMTS-tijd betalen we intussen zelfs per 10 minuten!
Het starttarief was altijd alleen als je buiten de bundel belt. Tis idd zo dat mensen vaak niet kijken naar de randvoorwaarden. Gaat gewoon om maandbedrag en gratis telefoon. Naja het staat alle mensen vrij een provider te kiezen.
› reageer@ Koen: Vodafone GPRS/UMTS is niet per 10 minuten, maar per 15 minuten...
KPN Prepaid is voorloper bij Prepaid, je betaalt 50c per 3 minuten.
De verlaging is wel positief, als de startminuut wordt aangevoerd dan hoop k dat het hoge buitenbundel tarief weer wordt afgeschaft...
Telfort moet wel, want nog geen 1% van alle aangesloten abonnementen is er 1 van Telfort...
[Edit]
Het enige wat jammer is is dat de meest intensieve bellers steeds meer afgestraft worden... De kleine bundels worden nu goedkoper dan voor de prijswijziging, de dure bundels is het een lachtertje voor, eigenlijk een belediging... Telfort 1000 die van 82,50 ineens naar 96 euro pm ging, wordt nu 94 euro pm... De tarieven buiten de bundel zijn gigantisch geworden (T-Mobile eerst naar 22ct pm, later Telfort ook), de T-Mobile Flex abo's die al bij 40 euro pm stoppen, KPN Hi die ineens meer dan 20 euro rekent voor het verhogen van je bundel, etc etc.
Ja en hun campagnes met gratis Voicemail zal denk ik weinig helpen...
› reageernu weet ik het zeker, als mijn telfort abonnement afloopt, ga ik naar t-mobile met pit, waarbij als enige provider minder dan een minuut niet als een hele minuut wordt berekend, hoe vaak krijg je wel niet een voicemail? weer een minuut weg
Jammer, het afrekenen van die eerste minuut. Maar in tegenstelling tot andere providers blijft het bellen naar je eigen voicemail gratis. Daar gaan bij de andere ook heel veel korte gesprekken aan verloren.
Al met al kan dit voor mij een reden zijn om ondanks alles toch bij Orange te blijven zodra ik weer kan verlengen of opzeggen.
EDIT : Ik zie net dat mijn vraag al in dit topic beantwoordt is
Nee, want in de eerste posting staat dat de bestaande klanten dezelfde tarieven en voorwaarden houden.
› reageerTelfort moet wel, want nog geen 1% van alle aangesloten abonnementen is er 1 van Telfort...
Bron?
als mijn telfort abonnement afloopt, ga ik naar t-mobile met pit, waarbij als enige provider minder dan een minuut niet als een hele minuut wordt berekend
Orange heeft ook alleen een starttarief. Als je naar t-mobile gaat moet je wel voor relax kiezen.
Heb zelf nog een abonnement van 2 wijzigingen terug. 500 minuten, zonder starttarief, en binnen en buiten de bundel zelfde tarief. Bel momenteel 1000-1200 minuten voor dubbeltje per minuut inc btw.
En alle mogelijkheden die er zijn om te verlengen zijn minder interessant -> 40-100% duurder
Dit is weer zo'n fijn voorbeeld...
Die eerste minuut is vooral erg lastig omdat op deze manier ook de teller op je telefoon waar je eerder je minuten nog wel mee kon bijhouden niet meer gebruikt kan worden als je korter dan 1 minuut belt. Omdat je verder nl je minuten ook helemaal niet op kan vragen bij Telfort is het extra onhandig.
› reageerHaha dat vindt Telfort niet erg nee. Slimme trucjes ;-)
› reageerWeet iemand of dit ook geldt voor bestaande abonnementen van Telfort? ( dus berekening van volledige eerste minuut)
Zo ja, kan ik mijn contract dan niet kosteloos laten ontbinden?
@jony: Dit komt uit de eerste post: Bestaande klanten blijven bellen tegen de huidige tarieven.
sorry,
Kheb nog een vraag: Als ik vandaag een abo bestel en hij gaat pas 4 april in, welke tarieven gelden dan voor mij?
Als je nu een abonnement afsluit die later ingaat, sluit je een contract voor 4 april en gelden dus de oude voorwaarden.
@giel:
bron zijn cijfers van gfk...
Als je nu een abonnement afsluit die later ingaat, sluit je een contract voor 4 april en gelden dus de oude voorwaarden.
Is bestellen via internet ook gelijk afsluiten?
Mail eerst eens met de shop, of lees de uitleg op hun website...
› reageerWat een bullshit zeg van Telfort. Ongelooflijk de eerste minuut afrekenen, en niet eens sms in de bundel . Helaas dus niet meer onderscheidend ten opzichte van andere providers...
Ben blij dat ik voor april dan nog mijn abo heb verlengd bij Telfort, maar ik moet zeggen dat mij ook dat al niet meeviel: 400min, 90sms en 5mb voor respectievelijk EUR 17.95, EUR 4.00 en EUR 5.00 = EUR 26.95 p/m... Waar zijn de jaren dat je dit kon krijgen voor < EUR 10?
Verder heb ik zojuist even een oude rekening gepakt. Altijd betalen voor de eerste minuut zou mij 50 minuten schelen op 610 minuten. Dus dan zou ik 660 minuten moeten afrekenen ipv 610. Dat is dus een verhoging van de rekening van zo'n 7-9%, daarbij valt een korting van EUR 2 inderdaad bij in het niet.
P.S.: Voor de oplettende lezer: 610min is inderdaad meer dan mijn maandbundel, maar dat was een nog wat hogere maand
en hoe zit het met de prepaid tarieven?
worden die nog verlaagd (en daarbij ben ik vooral nieuwschierig naar de roaming tarieren die nu best wel hoog zijn).
easymobile berekend voor gebeld worden vaak al 14 cent per minuut in het buitenland.
anders houd ik mn vodafone kaart voor t buitendland en mn abotje.
Je bedoelt denk ik "maar" 14 ct p.m in buitenland.
› reageerNee die worden niet echt verlaagd... Het enige wat gaat gebeuren is dat de nieuwe EU landen ook voordeelnetwerken krijgen, maar daar zul je niet zo heel veel aan hebben... En een aantal voordeelnetwerken verandert... En of je Vodafone of easyMobile neemt om gebeld te worden, dat hangt ervan af hoe lang de gesprekken duren die je ontvangt... Gesprekken die langer duren dan 7 minuten en 4 seconden zijn goedkoper met Vodafone dan easyMobile, maar easyMobile heeft weer veel goedkopere SMS-tarieven dus meestal zul je daar toch het goedkoopste mee uit zijn. In het buitenland, maar óók in Nederland...
› reageerDit is erg jammer...
Ben al jaren trouwe Telfort klant en vond Telfort een hele fijne provider. Maar sinds de overname van KPN vallen alle pluspunten van Telfort weg.
Ik denk dat het dit jaar géén verlenging wordt. Helaas voor Telfort... maar dit is gewoon grof.
iemand enig idee hoe dat zit met het samenbellen 500 abo?
› reageerBij Samenbellen wordt ook de eerste minuut volledig berekent. Maakt daar niet zo veel uit. Door de afronding gaat Telfort meer minuten in rekening brengen. Alleen zal je bij samenbelen niet snel over de bundel van 500 minuten heen gaan. Maakt dus niet zo veel uit. Andere tarieven blijven daardoor gelijk, behalve het mms tarief. Dit gaat van 45 ct naar 30 ct.
› reageerkoen ,oude klanten houden toch hun oude tarieven ? hoezo word het dan in je strot gedrukt,alleen nieuwe klanten hebben deze tarieven en die kiezen er dan toch zelf voor..
› reageerBijzonder sneaky strategie maar ik vraag me af hoeveel mensen hier in zullen trappen.. jaar lang campagne voeren waarbij ze schreeuwen dat ze goedkoopste zijn om dan vervolgens geleidelijk prijzen drastisch omhoog te gooien.. en dan maar hopen dat mensen nog steeds op de merknaam telfort afkomen zonder dat ze alsnog gaan kijken naar wat het eigenlijk kost.
Telfort trekt voornamelijk klanten die niet te veel geld willen uitgeven dus die klanten zullen het kwaadst worden als ze hun facturen krijgen. Het wordt niet prettig werken in de telfort shops of voor telfort klantenservice.
Wat ik overigens misselijk vind is elke prijsverhoging proberen te verbloemen; toen ze tarieven buiten de bundels ongeveer verdubbeld hadden stond in hun persbericht; "telfort geeft als enige gratis bellen naar vaste lijn" en dan heel klein vermeld dat het om een beperkt aantal minuten gaat en alleen in de daluren en dat buiten de bundel tarief verdubbeld werd!
Nu zal de titel ongetwijfeld zijn: "Telfort verlaagt abonnement prijzen!" en dan een heel verhaal over hoe goedkoop telfort is en dat ze super goed zijn.. en dan ergens heel klein oh ja we verlagen de aboprijzen met 1 of 2 euro en al je minuten worden voortaan afgerond naar een hele minuut!.
Wat een gezeur toch allemaal
een paar weken geleden heeft telfort nog een persbericht verstuurd dan ze 2 miljoen klanten hebben dat is zo een 20% van de voledige bevolking dus ik weet niet weer bij dei 1% komt maar dat is echt Pure onzin.....
trouwens als iedereen het al doet waarom dan nu er een probleem van maken dat telfort het doen????
trouwens als je op bellen.com kijkt staat telfort nog steeds bijna iedere keer op de goedkoopste plaats en T-mobile begint meestal vanaf plaats 4 t/m8 waarbij de jaarprijzen gelijk blijven kijk dan voel ik me genaait.
Trouwens ik hoor jullie niet over KPN die bij de webbundel maar toestaat dat je maximaal 80% er mee mag bellen de rest word gewoon buiten de bundel tarief voor gerekend.
Ik weet dat het minder leuk is maar je gaat er niet meer op achteruit in vergelijking bij andere aanbieders.
en kijk dan wel even wat er tegen over staat de samsung D600 bij 1 jaar 150 belminten.... dat is een acite waar niemand zich aanwaagt
Telfort wel dus je heb met een relatief goed koop abonnement voor 1 jaar een hele goeie telefoon kado
Die 1% ging over nieuwe aangesloten abo's. dus niet totale aantal klanten o.i.d.
Dat de jaarkosten gelijk zijn komt omdat je met flex autom omschakelt naar lagere tarieven als je buiten je bundel belt.
Dus maakt het qua kosten niet uit welk abo je neemt. Uiteraard heb je wel meer toestelkorting bij een hogere flex.
Dat van KPN met die 80% is al meerdere keren op dit forum besproken, maar niet in dit topic.
Je hebt gelijk dat men ook naar toestel+abo moet kijken. Het gaat niet alleen om de maandkosten. Die telfort 150 actie met D600 is natuurlijk mooie deal!
Het drong ook later pas bij mij door dat er voor bestaande klanten niets verandert (tot dat je verlengt natuurlijk, maar dan heb je de keus).
En over KPN: die 80% is een fair use policy die pas in gaat bij aantoonbaar misbruik (en verder dus niet gevreesd hoeft te worden). Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Valt me trouwens op dat ze nergens op hun site er groot nieuws van maken oid. De tarieven zijn wel aangepast, maar geen banners oid om de aand8 erop te vestigen.
› reageer@ TelePaul:
Je snapt hem dan niet helemaal... Het gaat niet om 1% van alle abonnementen, het gaat om 1% van alle abonnementen die in een week afgesloten worden, en dat dan al heel 2006...
Dis ook veranderd. maar volgens mij al in ander topic gepost.
Bij Telfort Prepay is ook iets gewijzigd. Het sturen van een smsje naar buitenlandse nummers kost voortaan 16 cent per bericht. Het sms-tarief in Nederland blijft ongewijzigd, dat wil zeggen 8 cent per bericht. Ook hier blijft het bellen naar voicemail gratis.
Afrekening per seconde na de eerste volledige minuut geldt ook voor de abonnementen 'Samenbellen van Telfort', waarvan de gesprekstarieven gelijk blijven. Het MMS tarief is verlaagd van 45 naar 30 cent.
bron: bellen.com
Ik heb nu een Telfort abonnement lopen die in september afloopt. Als ik nu verleng, gaan dan de oude voorwaarden gelden of de nieuwe?
De nieuwe abo's zijn er per 4 april dus, alleen nog de nieuwe voorwaarden.
› reageerWorden er bij Telfortprepaid 2 tariefplannen gehanteerd ?
Volgens mij sims geactiveerd voor 2001 of zo ? hadden een
starttarief en je zat niet vast aan de 1e minuut terwijl later
geactiveerde sims wel die 1e minuutafname hadden maar geen starttarief. Iemand de exacte gegevens bij de hand of is alles
nu gelijk getrokken ?