T-Mobile[Orange] Wanneer verlengen mogelijk?

Ach misschien is het beter om uberhaupt nog even te wachten.
Over 1 jaar zijn er vast wel weer 2 nieuwe toffe SPV's, en als ik dan nu zou verlengen zou ik tegen die tijd enorm veel spijt hebben.
Tot die tijd maar even m'n C500 pimpen ofzo

› reageer

Ik heb er al voor gezocht, maar het werd me niet helemaal duidelijk, vandaar dit topic.
Orange verandert ook constant met die algemene voorwaarden e.d. zodat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dus hierbij mijn situatie:

Momenteel heb ik een SPV C500, en voldoet deze nog wel, alleen na een jaar wil je als gadgetfreak toch wel weer een nieuw toestel

In de zomer van 2003, ik weet de datum niet precies, laten we zeggen 8 augustus, heb ik een 2-jarig Free 20 abbo afgesloten incl een SPV Classic.

Begin Mei 2005 heb ik deze met 2 jaar Free 22,50 verlengt incl. mijn huidige SPV C500.
Nu is mijn vraag: Wanneer mag ik weer verlengen?
Ik vermoed dat dit pas weer begin mei (of met de huidige actie begin april) van 2007 mag? is dit correct?

Als dit zo is is dat natuurlijk wel klote, maar goed daar had ik een jaar terug maar beter bij na moeten denken
Ik neem aan dat er overigens dan ook niks anders op zit dan gewoon tot de datum te wachten waarop ik mag verlengen? (ivm nieuw toestel, I want it!! )

Bij voorbaat dank

› reageer

Je zit goed met je datum. eerder kan helaas echt niet..

› reageer

Verlengen:

Orange Shop/Klantenservice: 4 maanden voor einde contract
Overige Dealers: 3 maanden voor einde contract

› reageer

Oké bedankt
Wat ik dan wel raar vind is dat ik een half jaar na verlengen wel gewoon mijn bundel kon verlagen.
Heeft dat te maken met de overgang van de oude voorwaarden (Free 20) naar de nieuwe voorwaarden (Free 22,50)?
Zo ja zou ik toch eigenlijk ook gewoon al 3-4 maanden voor de vorige verlengdatum (mei) moeten kunnen verlengen?
Of staat verlengen en bundel omlaag gooien wat dat betrefd apart?

Ik las ook zoiets dat vanaf 1-1-2006 nieuwe voorwaarden in werking traden, maar die gelden dus niet voor mij? Ik weet niet wat dit inhoud maar misschien heeft het betrekking op mijn vraag

› reageer

De voorwaarden zoals die golden bij afsluiting contract zijn van toepassing voor zover ik weet (zie ook Orange.nl). Pas na verlenging gelden de regels zoals ze nu zijn opgesteld. Als jouw contract nog weet ik hoe lang doorloopt zou ik mij nog niet zorgen maken. Houdt echter wel de Orange informatie in de gaten zodat je optijd bepaalde dingen kunt omzetten e.d. (ik kan mij voorstellen dat ze op een gegeven moment het downgraden afschaffen....mocht dat zo gaan geschieden).

Ik heb bijv. een paar weken voordat Orange besloot om definitief abo naar prepaid omzetten af te schaffen, dit toch maar ff aangevraagd. Erg handig, want ik had nog een belbundel van zo'n 100 euro (die ik dus lekker heb opgemaakt gedurende 1,5 maand aan MSN/Internet).

Verder zou ik, als ik jou was, nooit voor 2-jarige abonnementen kiezen. Al zou je bij een 1-jarig abonnement bijv. 100 euro moeten bijbetalen voor een toestel, per maand heb je het "maar" over 8,33 euro.... : ). Bovendien: Een 1-jarig abo met bijbetalen van toestel met in het tweede jaar een sim-only (of flinke cash back) is vaak goedkoper dan een 2-jarig abo met gratis toestel...... _/-\o_

› reageer

offtopic:

Mijn C500 begint nu keuren te krijgen, leuk 1.5 na jaar aankoop....
Smsen geeft problemen. maar gelukkig 100x minder problemen vergeleken met de 1e gen SPV's.

Ik zou idd gewoon maar 1jr verlengen en evt bijbetalen. Wel ff checken of je via orange rechstreeks wel 1jr mag verlengen. mag nl nie altijd. Zo niet dan kan je wel 1jr verlengen via een andere shop.

› reageer

Hmmm, mijn SPV-C500 werkt nog gelukkig perfect (nou ja, het Jog Dial knopje mist wat verf/lak). Ik heb hem sinds februari 2005. Waar ik meer van baal is van het feit dat de stylus van mijn SPV-M3000 zo los in de houder van het toestel zit dat 'ie er gewoon uitvalt.....

› reageer

Mijn C500 is op wat gebruikerssporen na ook nog prima in orde.
Dat van die stylus is inderdaad een groter probleem.

Maar terug ontopic;
Weten jullie dan hoe het komt dat ik 6 maanden na verlenging gewoon mijn bundel omlaag kon doen? Is dat omdat ik dat uberhaupt nog niet gedaan had in de volledige (2 1/4 jaar op dat moment) tijd dat ik klant was?

› reageer

je mag vanaf 6 maanden na ingangsdatum je contract al een stapje omlaag doen, daarna telkens weer naar 6 mnd

› reageer

Ok, dan is alle hoop dus vervlogen
Dat word nog een heel jaar wachten

› reageer

Je kunt Orange vragen of je eerder mag verlengen. Ik heb dat bij T-mobile ook gedaan, wellicht doet Orange dat ook.
Zelf heb ik gezegd dat mijn abonnement nog 7 maanden liep maar dat mijn toestel kapot was, was met de regeling 'lost or stolen' gewoon met 1 of 2 jaar te verlengen.

Of het slim is weet ik niet, ik zit nou wel 2 jaar en 7 maanden aan mijn abbo vast. Maar ik wilde niet wachten op een N70 icm PIT

› reageer

dat kan idd ook bij orange dan mag je alleen voor 1 jr verlengen. Het is trouwens niet bij iedereen van toepassing.

› reageer

Eeeeeeeeeej dat klinkt aantrekkelijk
Met 2 jaar zou ik het niet willen verlengen maar 1 jaar is zeker een optie.
Voor wie is dit dan van toepassing?
En in de orange shop kan je toch niet met 1 jaar verlengen?

› reageer

in de orange shop kan je ook wel voor 1 jr verlengen hoor, maar dit alles heeft ermee te maken hoeveel geld je bij orange in het laatje brengt. als jij elke maand een rekening hebt van €22.50 dan geven zou echt geen toptoestel ergens gratis bij. Best wel logisch d8 ik

› reageer

Offtopic:

Ja ik vind juist dat mn stylus zo stroef is bij de M3000. maar gebruik m nog nie heel veel.

Betreft de 1jr verlenging: het maandbedrag zegt niet alles. Ik heb 32.50 1jr en ene maand heb ik over de andere maand zit ik er juist overheen. toch mocht ik alleen via orange zelf 2jr verlengen. Ik vroeg nog of het zin had om te verlengen met hogere bundel v 1jr maar dit maakt ni uit.:-(

› reageer

@carlvanloo,

off topic: nou, wat betreft de stylus,...ik kan je verzekeren: liever een lekkere stroeve dan los zittende (of je moet em met plakband vast tapen oid ).

Als Orange KS tegen mij zou zeggen dat ik alleen twee jaar kan verlengen, dan zou ik eerst proberen om 1 jaar te verlengen via de Orange Superstore in Rotterdam (zij hebben immers alle systemen in huis die de KS ook heeft en zij zijn vaak wel coulant met veel dingen).

nee.....wat een echte "Pain in the #ss" is, is het feit dat je niet meer van Abo naar Prepaid kunt gaan.... Ik denk dat ik vanaf nu elk jaar ga switchen tussen T-Mobile en Orange (Flex+PIT vs Free+World).

Nou ja,...het waren in ieder geval mooie jaren met Orange vroeger...nu zijn ze volwassen en geworden (althans, dat denken ze)...en willen ze nu net zo hard spelen als de groten in Nederland, KPN en Vodafone...how sad....

› reageer

het gaat er ook niet om welke bundel je hebt. je kan met een 82,50 toch een klant zijn waar Orange 'weinig' aan verdient. Het hangt van een heleboel andere dingen af. Bel je vaak in het buitenland, blijf je veel op het Orange netwerk, enz. dat zijn allemaal dingen die belangrijk zijn voor de 'status' die je krijgt om te verlengen.

In het Orange Flagship in Rotterdam hebben ze wel meer mogelijkheden, maar de procedures zijn hetzelfde als in elke andere shop.

› reageer

Ach misschien is het beter om uberhaupt nog even te wachten.
Over 1 jaar zijn er vast wel weer 2 nieuwe toffe SPV's, en als ik dan nu zou verlengen zou ik tegen die tijd enorm veel spijt hebben.
Tot die tijd maar even m'n C500 pimpen ofzo

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.