[Nokia 6280] Enquete uitval 6280 (Poll)

Hoezo niet meer te maken? Nokia geeft twee jaar garantie op hun telefoons. Of is je toestel BER verklaard? (Val-/vochtschade)

› reageer

Is misschien nuttig om eens te zien hoeveel mensen een 6280 hebben, die is uitgevallen. Daarom roep ik die mensen op om een aantal gegevens te posten over hun 6280, voor zover je die weet (en kwijt wilt). Ik wil vragen om de volgende gegevens te posten:
1. datum levering
2. datum defect
3. soort defect
4. softwareversie
5. provider
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt
7. status defect

Misschien dat we dan een lijn in de problemen kunnen ontdekken.

Modbreak: Poll toegevoegd:

Poll: Doet jouw Nokia 6280 het goed?
[list]• Ja prima, niets op aan te merken.
• Nee, hij doet niets meer.
• hij doet het, maar met haperingen.
[/list][sup]Tussenstand:[/sup]

› reageer

Mijn eigen gegevens:
1. 29/03/2003 geleverd
2. 04/04/2006 defect
3. start niet meer op, geeft 1 seconde startscherm
4. v3.60
5. T-Mobile
6. Ging op zwart tijdens aanpassen achtergrond.
7. 05/04/2006 naar reparatiedienst verstuurd

› reageer

1. 31 maart 2006
2. 31 maart 2006
3. Telefoon viel uit en daarna ging hij niet meer aan, inderdaad ook alleen 1 seconde het startscherm met daarin 'Nokia'. Wel gaf de telefoon constant aan dat de batterij aan het opladen was. Op het moment dat het toestel uitviel had ik bluetooth aanstaan en was er een mp3 bestand onderweg naar mijn telefoon. Ook heb ik een gekochte mini SD-kaart in de telefoon gehad van 256 MB.
4. Onbekend
5. Orange
6. Ik heb mijn telefoon besteld bij www.gsmstore.nl. Ik ben erg tevreden over de service.
7. Telefoon is teruggestuurd en ik ontvang zo spoedig mogelijk (als de nokia 6280 weer op voorraad is) een nieuw toestel.

› reageer

Wellicht is het ook handig om een poll te maken. Weet zelf alleen niet hoe dat precies moet. Dat weten de mods wel.

› reageer

1. 01/04/2006
2. 02/04/2006 defect
4. onbekend
5. Hi
6. Ging op zwart tijdens aanpassen achtergrond, of thema!!
7. 03/04/2006 naar reparatiedienst verstuurd, van belcompany! ik krijg te horen wat er gaat gebeuren met mijn telefoon, ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost

› reageer

Voorzichtige tussenconclusie: het probleem zit hem in elk geval niet in de (mogelijke) modificatie door een bepaalde provider...Is toch wel prettig om te weten.

› reageer

1: 5 april 2006 / 13:20
2: 5 april 2006 / 19:30
3: start niet meer op, geeft 1 seconde startscherm
4: 3.60
5: hi/kpn
6: zwart scherm, terwijl ik mijn thema aanpaste
7: besteld bij bestkeus.nl, is terug gestuurd

› reageer

nou dat beloofd wat ,even wachten op de 2e serie dan

› reageer

Dit is al de 3e serie volgens mij.
Zie bijvoorbeeld http://forum2.mobile-review.com//index.php
en dan bij Nokia. Loopt een draadje over Nokia 6270/6280 met al meer dan 50 pagina's.

› reageer

Voorzichtige conclusie: het probleem van het crashen zit hem in achtergronden/thema's? Het lijkt er op dat hij mij iedereen hier overlijd als ze een ander thema kiezen.

› reageer

Mijn eigen gegevens:
1. 29/03/2006 geleverd (01/04/2006 weer een nieuwe)
2. 29/03/2006 defect (01/04/2006 weer kapot)
4. onbekend, niet na gekeken toen die het nog deed
5. T-Mobile
6. ging op zwart tijdens mp3 kopieren met bluetooth
7. 04/04/2006 via Belcompany opgestuurd voor reparatie

› reageer

Ik heb al 3x mijn beltoon moeten veranderen omdat hij steeds terugspringt op nokia tune.

› reageer

Ik heb net met de Club Nokia Careline gebeld, omdat ik nog steeds geen reaktie heb ontvangen op een vraagmail van 4 april over de softwareproblemen. Hieruit begreep ik het volgende:
- er is nog steeds geen software-update, hoger dan 3.60
- opgestuurde toestellen zullen dus ook moeten wachten op nieuwe software van Nokia
- als toestellen worden opgestuurd zul je toch minimaal op 3 weken moeten rekenen
....ff wachtuh...........

› reageer

Volgens de leverancier zou Nokia ontkennen dat het om een bekend probleem gaat. Toen vandaag ook het welkomstpakket van de Club Nokia per post werd bezorgd, heb ik via Nokia, Support het volgende gemaild:

Ik mocht vandaag het Club Nokia Welkomstpakket ontvangen. "Haal het maximale uit uw Nokia telefoon", "Alleen voor leden", "Altijd op de eerste rij", "Exclusieve promoties & speciale behandeling" zijn zo'n beetje de kernpunten waarmee ik word verwelkomd. Alleen: het komt op mij over als lege en clichématige marketing. Waarom? Ik heb 3 maanden moeten wachten op een nieuwe Nokia 6280. Vorige week geleverd, en na 6 dagen compleet vastgelopen. Blijkt te gaan om een softwareprobleem waar iedereen last van heeft binnen 1 week. Hoezo "Haal het maximale uit uw Nokia telefoon"? Ik zou wel willen. Dus met mijn 6280 naar een officieel Nokia Service Point. Daar kon men niets doen. Deze ervaring hebben andere 6280 eigenaren ook. Dus mijn 6 dagen oude toestel opgestuurd. Vandaag kreeg ik van de Clob Nokia Careline te horen dat het normaal al 3 weken duurt voor je een opgestuurd toestel terugkrijgt. Maar dat het in dit geval wel eens veel langer kan gaan duren, omdat er geen oplossing voorhanden is! Dat is mooi, met mijn dure-nieuwe-maar niet werkende-Nokia 6280. Als de Club Nokia ons als 6280 pechvogels ècht "op de eerste rij" wil zetten en een "speciale behandeling" geeft, dan zorgt zij ervoor dat we in afwachting van een definitieve oplossing voor onze toestellen, een vervangend toestel geeft met redelijk wat opties erop, althans die dicht in de buurt van de 6280 komen. Alleen dan is sprake van daden, en niet van lege marketingkreten. Ik zou zeggen, neem de uitdaging aan! Graag uw reaktie aan dit Club Nokia lid.

Vind toch wel dat dit onder Nokia's verantwoording valt, en dat ze iets voor de 6280-klanten mag doen, in afwachting van een definitieve oplossing. Toestel is duur genoeg.

› reageer

Gister heb ik de Nokia 6280 gekocht bij The Phone House, en na een uur ging hij op zwart. Toch wel een record dacht ik zo. Ik was bezig om een mp3tje met bluetooth over te sturen omdat het met de datakabel niet wilde. Morgen breng ik hem terug en wordt hij op gestuurd.

› reageer

heel goed mailtje van wilring ! bij mij zon beetje het zelfde geval ! zit eraan te denken om een andere te nemen, maar zou niet weten welke

› reageer

@gsm-eindhoven.nl

terugspringen naar de nokia tune is geen software-fout, maar komt doordat je het thema verandert, dit houdt namelijk ook een profielwijziging in. Kies je bijvoorbeeld voor het standaard nokia-thema, dan heb je weer automatisch de nokia-tune ingesteld.

› reageer

Gegevens:
1. 1 april 2006 (geen grap)
2. vanaf 4 april 2006
3. ontvangst op 0 na luisteren naar radio of mp3
4. 3.60
5. KPN Mobiel
6.
7. mobiel moet terug naar Nokia, softwareprobleem

› reageer

Bij mij heeft ie welgeteld 1 dag gewerkt...:

1. 6-4-06
2. 7-4-06
3. scherm op zwart, flits een keer bij aanzetten verder compleet overleden
4. 3.60
5. KPN
6. viel uit tijdens ontvangen mp3 via bluetooth
7. teruggestuurd naar webshop

› reageer

Bij mij gebeurde het ook toen ik bezig was met bleutooth!! en toen had ik hetzelfde probleem als jullie!! toen ik het achterklepje daarna openmaakte en ff aan de achterkant rook leek er net dat er iets was doorgebrand ofzo!!! zon gare lucht!!!

› reageer

een half jaar gewacht op een toestel waarvan ik dacht: wat een plaat en wat een mogelijkheden, die wil ik.Wat een tegenvaller. Ik ben nu aan mijn 3e toestel bezig en deze gaat ook retour, Finito NOKIA6280 waT EEN SHIT TOESTEL. gA NU VOOR SAMSUNG D600 wel betere recenties

› reageer

Maar een stuk minder mogelijkheden...

› reageer

1. 7 april 2006
2. 9 april 2006
3. tijdens het versturen van een ringtone via bluetooth viel de gsm uit
4. niet bekend
5. T-mobile
6. nvt
7. moet sitel nog bellen waar ik de telefoon gekocht heb

› reageer

Trieste tussenstand: van degenen die gereageerd hebben, was 92% van de toestellen al binnen 3 dagen defect!
Connecting people, oh yeahhh

› reageer

Het blijkt mij van belang om te weten of het uitvallen van de 6280 gebeurt met gebruikers van de originele miniSD kaart.De firmware 3.60 is in alle landen dezelfde maar misschien is de 64 mb kaart specifiek voor Nederland.Er is één enkel geval in België, de rest allemaal in Nederland, en telkens bij een overschrijving op de kaart, meestal met bleutooth.Ik hab in het begin ook enkele niet-definitieve uitvallen, maar sinds mijn nieuwe 1 gb miniSD kaart zijn die volledig verdwenen ?????

› reageer

1. 7/4/2006
2. 9/4/2006
3. viel uit tijdens onvangen via bluetooth, wil niet meer aan.
4. 3.60
5. Vodafone
6. Accu was bijna leeg, nu toch even aan de lader, wie weet??
7. Besteld bij 2call, morgen maar langs een NSP.

› reageer

Het kan natuurlijk zijn dat je hier (en andere fora) misschien een iets te negatief beeld krijgt over de problemen rondom de 6280. Maar ik blijf me verbazen over de stilte rondom de problemen vanuit Nokia. Nog niet eens iets in de vorm van damage control, vanuit een imago oogpunt is dit een regelrechte ramp voor een bedrijf - helemaal als je niets van je laat horen.

Ik heb begrepen dat het Britse BBC consumenten programma Watchdog al contact heeft gehad met een aantal Engelse gedupeerde. Misschien dat een dergelijke gang, en de bijbehoorende publiciteit, Nokia hier in gang doet schieten.

› reageer

ik denk dat het ook minder erg is als word geschetst op TV ,92% uitval is niet bepaald een kerncijfer,op duitse sites hoor je meer positieve dan negatieve geluiden. anders dan in nederland ,toestellen zijn verder gelijk,beetje vreemd dus

› reageer

op duitse sites hoor je meer positieve dan negatieve geluiden. anders dan in nederland ,toestellen zijn verder gelijk,beetje vreemd dus

Waar haal je die wijsheid vandaan, dat toestellen verder gelijk zijn? Uit berichten op MobileReview.Com blijkt echter wel wat anders. In Rusland lopen de 6280's met v3.60 gewoon probleemloos, dus lijkt het me niet evident dat ze hetzelfde zijn. Het lijkt er meer op dat per land of per taalzone verschillende versies bestaan. Ook al hebben ze versienr 3.60...

› reageer

Even voor alle duidelijkheid: 92% is het percentage van de uitvallers die binnen drie dagen kapot zijn gegaan. Het zegt niks over de totale uitval. Enkel de mensen van wie de telefoon is uitgevallen hebben gereageerd. Aangezien hij ook pas enkele dagen in gebruik is, is het niet gek dat het over zo'n korte termijn gaat.

Natuurlijk is het laakbaar dat het zo lang heeft geduurd voordat Nokia eindelijk het toestel op de markt brengt, en natuurlijk is het kl*te als je eindelijk het toestel hebt en hij valt meteen uit, maar ik weet dus niet hoeveel daadwerkelijk problemen hebben.
Ik verwacht dus niet dat Radar en al die andere consumentenprogramma's hier iets mee kunnen en dus zullen.

› reageer

Mijn eertse nokia 6280 gekregen 01-04-2006 en naar 3 dagen al dood starte niet meer op zwart beeld, terug naar de phonehouse Doetinchem nieuwe gekregen .Daar hadden ze al gezegt dat ze hem met problemen in de software op de markt hadden gezet MMMM
Type software 3.60 eerste en het tweede toestel ook.
tweede toestel gekregen 07-04-2006 tot nu toe nog geen problemen!!!!!!

› reageer

1. 7-4-06 14 uur
2. 7-4-06 19 uur
3. start niet meer op, geeft startscherm (soms beginscherm ook) en daarna zwart
4. V 3.60
5. Hi/KPN
6. tijdens gegevens overzetten met Nokia PC Suite (met kabel) viel toestel uit om nooit meer aan te gaan
7. terug gebracht naar The Phone House en 8-4 nieuwe gekregen, deze werkt gelukkig nog steeds ook na oversturen mp3's met bluetooth

› reageer

Helaas behoor ik ook tot de pechvogels.

-3 april toestel ontvangen, die dag al twee een zwart scherm gehad.
-4 april zwart scherm en niet meer aan de gang gekregen.
-T-Mobile is de provider
-Was een MP3 aan laden via bluetooth
-Software heb ik niet meer kunnen bekijken aangezien ik het toestel niet meer aan de gang heb gekregen.
-Heb het toestel via gsmEasy besteld. Na telefonisch contact kon ik het toestel zonder problemen terugsturen en ik krijg een nieuw toestel. Afwachten wat dit toestel doet. Ben bij het Nokia service center geweest aangezien ik al mijn tel.nummers kwijt was. Daar hadden ze nog niet van het probleem gehoord.

Erg jammer, want die ene dag dat ik ervan heb mogen genieten vond ik het een super toestel. Prima foto`s. Ziet mooi uit en makkelijke bediening.

› reageer

Ik heb een nieuwe thread Nokia 6280's terug van reparatie geopend waarin je verslag kunt doen van een gerepareerde 6280, als je dat wilt.

Ik hoop dat ik die van mij al binnenkort kan opnemen in die thread...

› reageer

Naar aanleiding van dit forum ff een mail gestuurd naar GSMStore.nl met betrekking tot de kwaliteit aangezien ik op het punt stond daar een Nokia 6280 te bestellen. Wat hun ervaring was met dit produkt:

"Tot op heden hebben wij nog geen klachten mogen ontvangen omtrent de 6280. Dit houdt helaas niet in dat er nooit een fout in de software oid zal zitten. Maar zoals het nu lijkt, zitten er geen fouten in de software of andersinds.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen."

Hier kom je dus ook niet verder mee aangezien toch al is gezegd dat iemand zijn 6280 WEL terug heeft gestuurd naar hun.

› reageer

Er is natuurlijk geen enkel bedrijf dat zomaar zal zeggen dat dit toestel slecht is! Dan snij je jezelf in de vingers ... Nokia zelf ontkent dit ook.

› reageer

Ik heb inderdaad mijn telefoon bij gsmstore.nl besteld en inmiddels ook al geretourneerd naar dit bedrijf. Niet erg slim dus om te zeggen dat ze nog geen klachten ontvangen hebben. Maar ja, wat doe je er tegen? Ik denk inderdaad ook dat een bedrijf niet zomaar toe zal geven dat een product wat ze verkopen niet goed functioneert.

› reageer

Naar aanleiding van het bovenstaande ook een mailtje naar GSMstore gestuurd, en ik kreeg hetzelfde antwoord. Beetje triest denk ik om te liegen over het functioneren van een toestel. Slechte reclame ook, ik zou daar dus nooit iets kopen! Misschien leuk om meer mailtjes te sturen, kijken of er een moment komt dat ze de waarheid over het toestel vertellen.

› reageer

1. datum levering 5-4 2006
2. datum defect 12-4 2006
3. soort defect 1 sec opstartscherm daarna 3 x knipperen met witscherm
waarna complete stilte.
4. softwareversie onbekend
5. provider telfort
Telefoon viel uit na een aantal foto's in fotoreeks te hebben gemaakt.
7. status defect

› reageer

De volhende mail heb ik op hun reactie naar GSMStore gestuurd:
Waarom liegt u daar over, ik heb al van andere mensen
gehoord dat ze bij uw firma toestellen geretourneerd hebben
omdat ze uitvielen en daarna niet meer werkten?

Hierop kreeg ik het volgende terug:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben nog geen 6280 toestellen retour ontvangen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
T: (050) 360 10 20
F: (050) 360 10 19
E: info@gsmstore.nl

Nou leg het mij maar uit

› reageer

Vanmiddag een 6280 gekocht, thuis lekker 2 uurtjes mee gespeeld, en het toestel ging toen op zwart.
Dit gebeurde tijdens het uploaden van een achtergrond, via een kabel van pc naar toestel. Daarna na het opstarten van het toestel even een welkomstscherm en daarna weer uit!!! je krijgt de ene keer een gedeelte van het scherm te zien met meerdere vage lijnen/strepen op het scherm, de andere keer een soort flits.

pfff, morgen maar terug naar de winkel, ik ben er van overtuigd dat deze bug bekend moet zijn bij nokia... en vindt het erg slecht dat nokia deze toestellen gewoon nog verkoopt.

› reageer

Ik heb vanmiddag de Vodafone branded versie opgehaald, als ik het goed begreep was dit de eerste lading die ze binnenkregen, dus de kans bestaat dat er bij dit toestel geen problemen zijn denk ik, gezien het feit dat-ie gebrand is komt-ie mss uit een heel andere batch oid. Zoiets hoop ik althans maar. Ik ga morgen ff alles fanatiek uitproberen, tot nog toe iig nog geen problemen gehad.. Mooi is-ie trouwens!

› reageer

Voor iedereen die het nog niet had gemerkt: ik heb intussen een poll toegevoegd aan dit topic. Zet je aanvullende opmerkingen over hoe en wat gewoon in deze draad.

› reageer

Hoorde vandaag van een GSM-retailer dat Nokia's met dergelijke hardnekkige problemen/ fouten, consequent naar Nokia Frankrijk gestuurd worden. Daar zou voor NW-Europe het expertise-centrum zijn die dit soort problemen moet gaan tackelen.

Gevolg is dat de foontjes vaak 3 a 4 weken wegblijven i.p.v. 10 werkdagen....

› reageer

ik heb mijn nokia 6280 7-04-2006 opgehaald bij t for telecom,volgens mij alles al geprobeerd,ook al met bluetooth verbindingen gemaakt, alleen nog niet een mp3 opgehaald via bluetooth.
ik hoop dat het zo blijft
Ik hoop dat er wel meer mensen zijn met goede ervaringen.

› reageer

En ja! ook de mijne heeft het net begeven....

1. 31-3 ontvangen
2. 13-4 gecrashed
3. 1 seconde nokia startscherm, daarna zwart met een wit streepje
4. 3.60
5. T-mobile
6. Ik heb de duitse versie van gsmtrack. Hij ging kapot toen ik mp3 aan het ontvangen was met bluetooth en de wekker in wou stellen.
7. Retour naar gsmtrack.

› reageer

Deze week binnen gekomen in de VCP, nog geen probleem geval terug gekomen. Vodafone branded toestellen zijn waarschijnlijk eerst getest en de vodafone live optie / software toegevoed. Zie dat somige T-mobile branded hebben , maar hebben niet geen branded software er op dan ? Heb hem werkend gezien, helaas weer iets anders dan het menu van de N70. Qua looks & inhoud ontzettend gaaf toestel.

› reageer

1. 15 april 2006
2. 16 april 2006
3. zwart scherm start op met Nokia voor 1 sec
4. ?
5. T- Mobile
6. na overzetten bestand via bluetooth
7. ga morgen bellen

› reageer

Heb ook een email gestuurd naar ClubNokiaCareline, zij gaven de volgende reactie:

"Bedankt voor het contacteren van Nokia Helpline.

De opmerkingen die u las op de fora zijn gekend door Nokia.
Binnenkort mag u een nieuwe software voor de Nokia 6280 verwachten, om dit probleem te verhelpen.
Een exacte datum kunnen wij u op dit ogenblik helaas niet meegeven.
Deze software kan u via een Nokia Service Point, door de technici, op uw toestel laten plaatsen, wanneer beschikbaar.
We danken u alvast voor uw vertrouwen in Nokia en uw geduld.

Indien U verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren."

Nokia geeft hiermee toe dat er problemen zijn, had ik niet verwacht.

› reageer

1. 05-04-2006
2. 12-04-2006
3. Start niet meer op. Krijg het inlogscherm waarna hij weer uitgaat
4. V3.60
5. T-Mobile
6. Hij ging uit tijdens het ontvangen van mp3 via bluetooth. Het toestel schakelde zichzelf wel vaker uit, bij bijv het ontvangen van een mms. Maar ging vervolgens gewoon weer aan. De mp3 werd hem dan toch vataal.
7. Terug gebracht naar de winkel. Wachtende op een nieuw toestel. (zijn niet op voorraad)

› reageer

Ik heb dus ook problemen :S

1 8 april
2 15 april
3 start niet meer op, 1 seconde beeld is alles
4 geen idee
5 HI
6 Viel uit tijdens gebruik van bluetooth voor overzetten mp3
7 Net leverancier gebeld. Ik was de eerste die er daar mee aankwam, ze wisten nog van niks , ze gaan het onderzoeken...

› reageer

in welke winkel heb jij hem dan gekocht? of heb je m zoals veel mensen via internet?

› reageer

Ik heb net nog maar eens met de Nokia Careline gebeld (0900-202.60.55, lokaal tarief). Er is nog steeds geen bericht van Nokia Finland omtrent oplossingen voor de 6280.

Na wat aandringen werd er nog verder geinformeerd, en wist de medewerkster te vertellen dat eind deze week, begin volgende week een nieuwe Fenix-softwareversie zou worden uitgebracht en dat daarmee de telefoons die in reparatie zijn, zullen worden uitgerust. Ze kon me niet te vertellen of dat v3.65 of nog nieuwer was....

Dus voorlopig nog maar weer ff w88....

› reageer

Ik heb hem in december bij gsm4all.nl besteld, na lang wachten zoals iedereen eindelijk die telefoon en dan dit...Iedereen succes ermee, hopen dat die nieuwe software gaat werken, ik blijf deze enquete wel volgen voor tips & tricks!

› reageer

1 ding snap ik even niet.
Het valt erg op dat veel van de problemen voorkomen bij de mensen die hun mobiel via internet hebben besteld.
Ben vandaag naar de Phonehouse in Dokkum geweest, daar werd mij verteld dat er meerdere malen toestellen waren verkocht en dat iedereen er dol enthousiast mee was. (geen problemen dus)
Verder moeten misschien eens meer mensen gaan reageren, wie GEEN problemen met dit toestel hebben. Het lijkt me sterk dat Nokia een model op de markt brengt, waarvan bekend is dat er fouten zijn. Kosten voor reparatie zullen immers hoog uitvallen en dus zal alleen de winst maar slechter zijn.

› reageer

@ Jowen

Het zijn niet alleen mensen die via internet hebben gekocht. Volgens kenissen van mij zijn er ook een x aantal teruggebracht van de belcompany en the phonehouse.(die zijn bij de BC en the phonehouse werkzaam) Dus wat je zegt: klopt dus niet helemaal.

De medewerkers van de BC en the phonehouse moeten dat wel zeggen tegen klanten, want anders krijgen ze gezeur met filiaalmanager!!!

› reageer

het gaat om telefoons van internet en van gewone winkels. maar omdat de internetshops de telefoon eerder konden krijgen dan de "gewone" winkels hebbe meer mense de 6280 op internet gekocht. dus vandaar dat er meer kapotte zitten bij de toestellen van internet.

› reageer

1. 28 maart
2. 19 april
3. bekende probleem, 1 sec startscherm dan zwart
4. ??
5. tmobile
6. erg slechte servcice van nokia
7. morge na servicepoint brenge

› reageer

wil nog even kwijt dat ik het echt een regelrechte schande vind van nokia!!!!! eerst half jaar laten wachten op de 6280, hij wordt de hele tijd uitgesteld vanwege een softwarefout, wordt die uitgebracht zitte er nog steeds foute in! :@

heb het servicepoint net gebeld, hij moet worden opgestuurd wat 3 weken gaat duren. is erg fijn als je een duur abonement hebt maar je hebt geen ander toetstel waar je de kaart zo lang in kan laten zitten...

nokia stelt echt zwaar teleur.
ik heb opmerkingen gehoord om naar radar te stappen. het lijkt me misschien een goed plan!

› reageer

wil nog even kwijt dat ik het echt een regelrechte schande vind van nokia!!!!! eerst half jaar laten wachten op de 6280, hij wordt de hele tijd uitgesteld vanwege een softwarefout, wordt die uitgebracht zitte er nog steeds foute in! :@

heb het servicepoint net gebeld, hij moet worden opgestuurd wat 3 weken gaat duren. is erg fijn als je een duur abonement hebt maar je hebt geen ander toetstel waar je de kaart zo lang in kan laten zitten...

nokia stelt echt zwaar teleur.
ik heb opmerkingen gehoord om naar radar te stappen. het lijkt me misschien een goed plan!

In het forum op de Radar-site TrosRadar is al een thread geopend over Nokia 6280's met problemen. Zoek onder Telefoon>Telefonie>Nokia 6280 nu al kapot!
Meldt daar je bevindingen, als je wilt.

› reageer

1.30/04/06 geleverd
2.30/04/6 defect
3.start niet meer op. half beeld en strepen en valt vervolgens uit.
4.v.3.60
5.vodafone
6. De volgende dag naar Expert gebracht, die hem omwisselde voor een nieuwe. Perfecte service van hun. Dit toestel kwam aan op 12 april en doet het tot opheden nog prima. Heb wel meteen een nieuw SD kaatje erin gedaan van 512mb. Perfect toestel. Zit logisch in elkaar en was het wachten waard. Ik hoop echter wel dat de nieuwe software binnenkot beschikbaar is voor het geval dat...
7. Weet niet of hun hem al terug hebben.
7.

› reageer

Ben vandaag bij de Telfort shop geweest waar ik de 6280 gekocht heb, natuurlijk imiddels kapot. De beste man wist te vertellen dat er een bericht van Nokia was uitgegaan, dat alle 6280 terug gehaald gaan worden, het zou gaan om een productiefout bij alle toestellen. Het fijne wist hij er nog niet van, maar waarschijnlijk toestel inleveren en een nieuwe krijgen als de nieuwe versie er is. Morgen was er meer duidelijkheid. Biedt perspectief, ze erkennen probleem bij Nokia en lijken er wat aan te doen!

› reageer

Gepost door jorisvos op 19/04/2006 18:43
Ben vandaag bij de Telfort shop geweest waar ik de 6280 gekocht heb, natuurlijk imiddels kapot. De beste man wist te vertellen dat er een bericht van Nokia was uitgegaan, dat alle 6280 terug gehaald gaan worden, het zou gaan om een productiefout bij alle toestellen. Het fijne wist hij er nog niet van, maar waarschijnlijk toestel inleveren en een nieuwe krijgen als de nieuwe versie er is. Morgen was er meer duidelijkheid. Biedt perspectief, ze erkennen probleem bij Nokia en lijken er wat aan te doen!

Dat zal wel eens tijd worden, dat ze het probleem erkennen! In het buitenland is dat al vanaf midden januari bekend, dus het kan ze niet onbekend voorkomen, alhoewel Nokia NL/BE tot voor kort categorisch bleef ontkennen dat er meer mensen waren met dezelfde problemen.

Maar goed: nu een goede oplossing hopelijk.

› reageer

V3.65 is uit, alleen kan zo niet 1,2,3 in de changelog iets zien staan over de thema en bluetoothproblemen, maar mag toch wel hopen dat die versie die problemen oplost.

› reageer

Gepost door jorisvos op 19/04/2006 18:43

Houd je ons hiervan op de hoogt of hoor jij er verder niets van?!

› reageer

1.28/03/06 geleverd
2.29/03/06 defect
3.start niet meer op. half beeld en strepen en valt vervolgens uit.
4.v.3.60 (denk ik, kan ik niet meer controleren)
5.2call
6. Na 24 uur in mijn bezit ging het toestel bij het laden van MP3 files uit en vervolgens kreeg ik het toestel niet meer aan. Van 2call hoorde ik dat het toestel naar een Nokia servicepoint gebracht/gestuurd moet worden voor een software update. NSP meld mij dat er mogelijk geen SW update kan worden uitgevoerd, daar het toestel niet wil opstarten. Kan er geen SW update worden uitgevoerd, dan stuurt het NSP het toestel op naar Nokia. Toestel nog steeds niet terug, dus het zal wel opgestuurd zijn._/-\o_

› reageer

Morgen ga ik weer bij de Telfort shop langs, hopelijk kunnen ze dan meer vertellen, als ze idd meer weten zal ik het hier melden.

› reageer

NSP meld mij dat er mogelijk geen SW update kan worden uitgevoerd, daar het toestel niet wil opstarten. Kan er geen SW update worden uitgevoerd, dan stuurt het NSP het toestel op naar Nokia. Toestel nog steeds niet terug, dus het zal wel opgestuurd zijn

Je kan toch normaal wachten op een software-update? Dat is ongeveer 10 minuten werk. Hij zal wel retour Nokia zijn idd.

› reageer

Kreeg vandaag een telefoontje van de Telfort-Shop. De telefoons moeten gewoon teruggestuurd worden voor reparatie, een software update. Binnen 5 werkdagen zou dan weer een werkend toestel terug zijn. Tja dan maar hopen dat deze software versie wel goed werkt.

› reageer

Tja dan maar hopen dat deze software versie wel goed werkt.

Dat hoop ik ook. Zal wel zo prettig zijn als daarmee (in ieder geval de grote) problemen eruit gehaald zijn. Afwachten maar.

› reageer

Net mijn toestel terug gekregen van de reparatie (software update).

V.3.65

Helaas NA 1 uur wederom hetzelfde probleem!

Ik snap er niets meer van, zaterdag maar weer terug naar de winkel.

groeten,
Dave

› reageer

@da-Ve-R6
Dat is echt balen voor je. Hopelijk komen ze gauw met een oplossing, zodat iedereen nu eens een goed werkende 6280 heeft en er lekker van kan gaan genieten.

› reageer

Ik had gebeld naar de Tell me, want ik wilde ook de nokia 6280, maar die zeiden tegen mij dat nokia alle telefoons terug aant halen was.
Ze gingen nu toch echt er wat aan doen...

› reageer

hmm ben erg benieuwd wat ze eraan gaan doen dan en wanneer de telefoon opnieuw uitgebracht gaat worden, hopelijk duurt dat niet al te lang en zijn ze dan eindelijk allemaal goed!

› reageer

hmm..dit klinkt goed! Het ziet er dus naar uit dat Nokia nu echt grote stappen gaat ondernemen. Dan laat ze alle toestellen maar even terugnemen voor een week of 2, hopelijk zijn dan alle problemen verdwenen!

Mijn abonnement duurt nog 2 maanden ofzo, dus ik verwacht dat tegen die tijd alle 6280 goed functioneren, daar wacht ik op!

› reageer

Idd ik ook, nou was ik vandaag bij t for telecom, daar zijn nog geen 6280's terug gekomen met klachten. Maar dat meisje had er niet echt verstand van, want volgens haar kon je ook niet beeldbellen met de 6280?! Heb ik ff wat gemist ofzo....

Zijn er al mensen die hebben gebeld met beeld? Is dat een beetje mooi?

› reageer

Vandaag, 22-4-2006 is mijn Nokia 6280 terug gekomen, er is nieuwe firmware opgezet, versie 3.65 en dat werkt tot nu toe nog steeds perfect! Zoals ik al eerder zei deze telefoon heb ik gekocht bij the Phone House. Heb nog geen twee weken hoeven te wachten op de reparatie deze telefoon! Dus dat is netjes! Heb hem volledig uitgetest alles schijnt naar behoren te werken dus ik ben helemaal blij _/-\o_

› reageer

Ook ik ben de gelukkige bezitter van een 6280! Wel gelukkig, alleen een beetje huiverig.... Ik heb em 19-04-2006 ontvangen en hij is branded door Vodafone. Ik heb er al heel wat geks mee uitgehaald, oa veel toepassingen en spelletjes geinstalleerd en veel achtergronden, mp3's en thema's naar mijn toestel gestuurd via Bluetooth. Kabel nog niet gebruikt omdat ik een goed werkende BT-verbinding met mijn pc heb. Ook heb ik al telefoontjes gepleegd via mijn BT Nokia CK-7W Carkit en ook dat werkte super.

Ik hoop dat de Vodafone Branded toestellen geen last hebben, en als dat zo is is dat een grote pluim voor Vodafone. En totdat er meer bekend is: Bidden dat het goed blijft gaan.... Ik ga em alleen niet ontzien...werken zaldie!!!!

Ik hou jullie op de hoogte....

› reageer

1. 19-04
2. 20-04
3. Tijdens het openen van de mediaplayer op zwart.
4. 3.60
5. Vodafone
6. Heb 6280 via GSMWEB.NL gekocht, hoop daarom dat alles goed gaat
7. Gisteren opgestuurd naar GSMWEB.

› reageer

Heb eerder een reactie getikt over v3.65, de telefoon werkt verder prima maar helaas slaat bij het sms'en de telefoon geen woorden op in het woordenboek die je zelf opgeeft. Dus ik hoop dat ik nog eens een versie-update kan laten doen, over een half jaar ofzo. Ik denk dat er dan al wel nieuwere versies zijn uitgebracht. Ik ga eventjes informatie opvragen bij The Phone House. Tot zover deze reactie.

› reageer

Misschien dat het handig is als men er ook bijzet of het toestel een simlock heeft en/of branded is bij een de providers. De mijne is namelijk branded door Vodafone en ik heb geen problemen.

› reageer

Heeft nu eigenlijk iemand ergens een bevestigd antwoord kunnen los peuteren over wat nu echt het euvel is met het toestel.

Wat ik tot nu to heb gehoord zijn de volgende dingen:
* brakke software
* memory card interface
* slechte IC (ergens op tweakers gezien)

Hoe wel ik zelf ook wel last heb van wat rare software dingen kan ik me moeilijk voorstellen dat dit het echte probleem is. Heeft iemand die zijn toestel in reparatie heeft gehad misschien sporen kunnen bekennen dat het toestel open geweest is?

› reageer

Heeft nu eigenlijk iemand ergens een bevestigd antwoord kunnen los peuteren over wat nu echt het euvel is met het toestel.

Mijn 6280 was na 2 weken terug van reparatie. Op het bijgevoegde rapport stond dat het voedings-IC was gerepareerd, en de software naar v3.65 was ge-update.
Van die software kan ik nagaan, het andere niet.

› reageer

Misschien dat het handig is als men er ook bijzet of het toestel een simlock heeft en/of branded is bij een de providers. De mijne is namelijk branded door Vodafone en ik heb geen problemen.
Ik heb een vodafone branded versie; hij doet het nog wel, maar het beeld is inmiddels al 3 keer op zwart gegaan. De eerste keer weet ik niet meer wanneer, de tweede keer liep-ie vast tijdens het spelen van een liedje waarna-ie uitviel en de derde keer viel-ie weg toen ik tegelijk radio aant luisteren was en aan het internetten was.. Ben dus bang dat de mijne ook de geest gaat geven.. Naja, met een beetje geluk gaat-ie nog een paar weken mee, krijg ik 'm dan terug en gaat die ook weer een paar keer stuk.. Tegen die tijd is het eind juli en kan ik m misschien ruilen voor een N80 haha Ik zie het allemaal wel

› reageer

Ik heb de nokia 6280 nu twee weken en ik heb een probleem waar ik nog niet over gehoord heb. Als ik bel klink ik na een paar minuten namelijk als een robot en mijn geluid valt dan langzaam helemaal weg. Dit is me al een paar keer overkomen.

› reageer

Mijn 6280 gekocht bij The Phone House op het orange netwerk.
Orginele kaartje er nog in, software versie 3.60 van 10-02-2006, Rm-78.
Heb nog geen problemen gehad, en mn vriendin heeft exact dezelfde en ook zonder problemen. Ook niet bij het oversturen van bestanden of met bluetooth... hopelijk blijft het zo.

oh ja wel heeft mijn * toets een dag beetje moeilijk gedaan. morgen ga ik toch maar even bij de winkel langs om info te vragen. Is er iets bekend over nieuwe software of terughalen van de telefoons???

Hiervoor een weekje de D600 gehad en vind de nokia toch veel beter, sneller en gebruiksvriendelijker....

› reageer

Is er iets bekend over nieuwe software of terughalen van de telefoons???

Ik heb zelf nu v3.65 (22/03/2006). Dit is erop gezet nadat ik het bekende "niet opstarten probleem" had. Tevens is mijn voedings-ic gerepareerd. Ik was mijn 6280 voor 2 weken kwijt voor die reparatie en update.
Ook in v3.65 zitten nog de nodige problemen! Heb nu regelmatig dat hij de pincode niet pakt bij het aanzetten. Geeft dan verschillende malen "codefout" en moet dan uit- en weer aangezet worden.

Als je geen andere hinderlijke problemen hebt met je telefoons, zou ik nog ff wachten met opwaarderen tot er een nog nieuwere versie uit is. Zeker omdat Nokia zelf nog wacht op een nieuwe "Phoenix" versie (wat dat dan ook moge zijn), dit begreep ik uit een antwoord van de Nokia Care Line.

Het lijkt er wel op dat Nokia eindelijk serieus omgaat met de problemen die er helaas zijn met de 6280.

› reageer

Phoenix versie houdt normaal in dat ze min of meer de firmware van de grond af opnieuw opbouwen. Of een dergelijke drastische ander approach nemen dat het geheel vernieuwend is. En dus net als de Phoenix uit de as herrijst.

How fitting....

› reageer

Op een ander forum stond dat ze bezig zijn met firmware 3.80 wanneer dat uitkomt is allemaal nog niet bekend. Maar als je in winkels vraagt of ze al telefoons terug hebben gehad zeggen ze allemaal nee....waarschijnlijk ook wel logisch om te zeggen maar eerlijk weten we niet...

› reageer

Hoe betrouwbaar is deze "enquete"?
Want iemand met problemen zoekt eerder op fora en post z'n problemen dan iemand met een werkend toestel. Mochten deze cijfers in de buurt zitten... aii

› reageer

Ik heb inmiddels ook een 6280, bij mij is hij gelukkig nog niet uitgevallen. Maar vind wel dat het schuifklepje wankel is. Als hij ingeklapt is en je drukt zachtjes op de zijkanten wankeld hij erg. Heeft iedereen dit???

› reageer

Helaas, dinsdag mijn telefoon weer opgehaald. Was versie 3.65 opgezet. Echter vandaag weer muziek geluisterd via telefoon....en het euvel van het wegvallen van de verbinding met KPN doemde weer op. Nokia Careline gebeld, zij zouden navraag doen in Finland. Breng hem pas weer terug als zij melden dat ze een oplossing hebben gevonden.

› reageer

Ja, dat is die speling waar iedereen het over had. Vind het persoonlijk niet zo storend. Mijn Vario heeft dat ook een beetje.

Natuurlijk is de poll die hier verder op staat geen reeel beeld van de werkelijkheid. De mensen waarbij hij werkt zullen inderdaad minder snel reageren. Maar zelfs met dat in je achterhoofd kun je toch wel concluderen dat er iets serieus mis is met de 6280 over de gehele lijn.

› reageer

ik ben vandaag even bij the phone house langs geweest waar ik mijn telefoon heb gekocht.
Heb verteld over het wat losse schuifgedeelte en de toets die bij mij een dag moeilijk deed. Toen de meneer ermee terug kwam vertelde hij dat ie uit elkaar is gehaald en dat ze niks konden vinden, maar er zou wel een nieuwe slider worden besteld!
Ze hadden bericht van nokia gehad dat dit een bekend probleem is. Van de andere problemen had hij nog niet gehoord...
Als ik over 3 weken terug ben uit het buitenland kan ik dus een nieuwe slider laten monteren... goede service dus tot nu toe.
Verder nog steeds een tevreden gebruiker van deze mooie telefoon!!

› reageer

Hoe betrouwbaar is deze "enquete"?
Want iemand met problemen zoekt eerder op fora en post z'n problemen dan iemand met een werkend toestel.

Wat is betrouwbaar? Verder is het wel zo dat veel forumbezoekers die hier komen, al maanden voordat de 6280 uitkwam hier aktief waren. Dus denk ik wel dat het behoorlijk representatief is. Anderen die niet zo aktief op internet zijn, zijn wellicht ook niet zo aktief met hun 6280, en zullen wellicht ook minder snel problemen krijgen omdat ze hun telefoon niet echt "op de proef" stellen. Je zou je af kunnen vragen waarom die dan een 6280 kopen, maar design schijnt voor veel mensen toch een belangrijke factor te zijn.

› reageer

Even een update: Hij doet het nog steeds bij mij, ik heb em gisteren zelfs al laten stuiteren op straat :S en hij doet het nog. Wat me wel opvalt is dat wanneer hij in de carkit staat en ik bel de verlichting en het display uitvallen en niet meer aangaan na het gesprek, een keer uit de carkit en weer terug erin en de verlichting blijft weer werken. Weet niet of ik dit echt als probleem kan zien want zelfs al is de verlichting uit, ik kan nog steeds oproepen ontvangen en alles werkt nog gewoon.

› reageer

Ik heb enkele keren contact opgenomen met gsm4all.nl, ik heb mijn 6280 bij hun gekocht. Mn telefoon was er al 2,5 week trug ermee gestopt, gelijk contact met hun opgenomen, maar ze kregen maar geen reactie van Nokia hadden ze het over (?). Dus ik heb net weer gebeld, hadden ze eindelijk iets vernomen van Nokia en die vermelde dat het probleem bekend was (duh!) maar dat het wel opgelost was, dus ik kon mijn 6280 nu naar hun opsturen en dan krijg ik hem over een week weer terug (snel!!!) zei die man. Prima dacht ik zo, hopen dat het waar is.
Maar ik wil natuurlijk geen geld gaan betalen om die telefoon terug te sturen met de post, of kan dat niet anders? Hoe hebben jullie dat gedaan? En wat moet je allemaal mee verzenden? Heel het pakket, dus sd-card, headset, alles? Let me know...

› reageer

Waarschijnlijk hoef je alleen je toestel op te sturen, compleet met accu, maar zonder geheugenkaarten/opladers/doosje etc. Opsturen zonder kosten zal niet gaan (tenzij ze een antwoordnummer hebben) maar dat is het nadeel van iets via een webshop kopen. Als je stuk gaat, moet je het voor eigen kosten retoursturen.

› reageer

1. datum levering : 01-05-2006
2. datum defect : 01-05-2006 eerste symptomen
3. soort defect : is uitgevallen bij het luisteren van muziek, gaat dan wel gelijk aan, een keer bij het gebruiken van bluetooth.
4. softwareversie : 3.60
5. provider : HI, maar toestel is simlockvrij, gehaald bij tfortelecom
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt : minisd kaart van sandisk erin. toestel laat ik nu helemaal ontladen en dan ga ik hem opnieuw opladen. zet de originele nokia mini sd kaart in die is bijgeleverd.
7. status defect : laat ik nog weten of het aanhoud.

› reageer

Ik heb nog niks.. en hoop dat zo te houden. maar dan wordt ik zo'n beetje de enige als ik het zo lees... Iedereen succes ermee en hopelijk brengt Nokia volgende toestellen weer uit zoals we van ze gewend zijn; namelijk bijna perfect.

› reageer

En jawel! Helaas heeft ook de mijne het eindelijk begeven....

1. 29-3 ontvangen
2. 5-5 gecrashed
3. 1 seconde nokia startscherm, daarna zwart
4. 3.60
5. geen simlock, T-mobile abo
6. Ik heb de duitse versie van gsmtrack. Hij ging kapot toen ik foto's aan het ontvangen was met bluetooth.
7. Overlegd met Gsmtrack en had hem uiteraard terug kunnen sturen, maar heb hem naar een NSP gebracht (was gemakkelijker voor me)

@MODERATOR: Kan iemand mijn stem in de poll wijzigen? ik had enige tijd geleden al gestemd omdat mijn toestel het al lange tijd prima deed.

› reageer

1: 11-04-2006 levering
2: 06-05-2006 uitval
3: Zwart scherm
4: Softwareversie 3.60
5: T-Mobile, via sitel.nl
6: Onstaan vlak na voor de eerste keer met Bleutooth synchroniseren.
7: Maandag bellen met Sitel

› reageer

En ook versie 3.65 moet er aan geloven, ik zou een MMS versturen met een filmpje erin en daar liep hij op vast. Zojuist is dit gebeurt.
Hij heeft nu dezelfde mankement: bij het aanzetten licht het schermpje eventjes aan en dan vallen van links naar rechts de pixels uit. Dus morgen moet hij maar weer ter reparatie verzonden worden door the Phone House. Hij heeft het toch wel weer 2 weken gedaan :-( Hopelijk is er inmiddels een nieuwere versie anders schiet ik er nog niets mee op aangezien er in 3.65 de nodige foutjes zitten. Ik houd jullie op de hoogte.

› reageer

En ook versie 3.65 moet er aan geloven, ik zou een MMS versturen met een filmpje erin en daar liep hij op vast. Zojuist is dit gebeurt

Vet balen, man. Ben benieuwd of 3.80 al uit is.

› reageer

Mijn 6280 gekocht 26 april bij Belcompany Eindhoven had dezelde klachtenm als die van jullie na 1 week. Ben direct terug gegaan en heb na een kort gevecht een nieuwe mee gekregen... toen de verkoper vetelde van het softwareprobleem zei ik dat ik dan wel wilde overstappen naar een andere telefoon, daar ik hem zakelijk gebruik en dus ten alle tijden moet doen... dat ging niet zei de beste man.... naar wikken en wegen heb ik een nieuw toestel gekregen zaterdag 6 mei 2006... vanmorgen 8 mei 2006 had ik alweer problemen...
Is nokia niet verplicht mij het geld retour te geven of de juiste goede software binnen enkele tijden?
Ik vind na veel geld te hebben betaald dat ze dat mij en jullie verplicht zijn.... misschien ben ik een leek, maar ik ben er nog niet klaar mee!
Mijn software versie is ook 3.60 net zoals van iedereen wat ik hier lees.

Suces allemaal, en graag hoor ik van iemand als ze een oplossing hebben....

› reageer

Sjonge sjonge wat een drama, had ik het maar bij die andere simpele telefoon gehouden... misschien is het beste voor nokia om direct versie 4.5 te maken zonder fouten!

Succes allemaal!

› reageer

@ boekie : Ik weet niet of dit nog steeds zo is , maar voorheen had BC toesteltevredenheidsgarantie. Daarmee kon je binnen (ik dacht) 14 dagen je toestel omruilen voor een ander merk/model/type. Uiteraard mits onbeschadigd. Je had dus gewoon voet bij stuk moeten houden.

› reageer

Gister ging mijn Nokia 6280 weer op zwart (zoals ik eerder vermeldde) en vandaag is hij opgestuurd. Bij The Phone House keken ze alweer beteuterd toen ze mij en de Nokia 6280 doos de winkel in zagen lopen. Het zal mij benieuwen wat Dynafix er nu deze keer mee doet. Ik zal niet gauw overschakelen naar een andere telefoon aangezien ik dit toestel erg mooi vind. Jammer alleen van die fouten. Tot zover deze berichtgeving, ik houd jullie op de hoogte.

› reageer

PFFFF
Ik lees alle forums vandaag over deze telefoon.Want ik heb em ook 2 weken geleden aangeschaft en na een dag viel hij uit. ik heb opgemerkt dat bijna iedereen die een nokia 6280 heeft aangeschaft, deze problemen heeft. Wat ik ook niet snap dat die verkopers van de winkels waar wij deze telefoons aanschaffen, niet die dingen uit de schappen halen. Altans totdat er een goeie versie uit is. En de klanten die hem wel al hebben aangeschaft,die zo goed mogelijk te informeren over een E.V.T update. Inplaats daarvan stuur je hem op en (waarvan je denkt dat het opgelost is) krijg je hem weer in principe stuk terug . Dan mag je weer terug naar de winkel.
Ik vind het jammer dat ik hiervoor geld betaal en trouwens de klant is zogenaamd koning.
In iedergeval ik ben ook in afwachting voor de tweede keer dat me telefoon gaat crashed.
Ik laat we wat horen als ik meer weet. PeacePeePz

› reageer

Ik heb zo'n maand terug mn 2e 6280 van reparatie teruggekregen, en gelukkig met versie 3.65, dacht ik... Totdat vandaag mn 6280 wederom op dezelfde manier uitviel na een vastloper bij het opslaan van een filmpje en een bepaalde toetsencombinatie daarop volgend. Valt me weer zwaar tegen van nokia...

› reageer

Wat ik ook niet snap dat die verkopers van de winkels waar wij deze telefoons aanschaffen, niet die dingen uit de schappen halen. Altans totdat er een goeie versie uit is.

Farao : als klant kies je toch zelf voor een bepaald model?

› reageer

Het is hier nu ook zover, na precies 4 weken kapte hij er vandaag mee. ik was een bestand via blauwetand aan het ontvangen, en halverwege kapte ie er mee.

nu half wit knipperend scherm als ik em aan doe. jammer.
ik ga maar ff bellen met gsmeasy. hopen dat 3.80 er heel snel is, en dat die er dan gelijk opgezet kan worden.

me beltonen die in me muziekbestanden map staan op de tel ben ik zeker kwijt?

ik heb me tel naar de phonehouse gebracht, en daar word ie opgestuurd. als het goed is ben ik em 1,5 week kwijt zei die.
Hij vertelde ook dat ie had gehoord van een nokia monteur dat de eerstvolgende softwareversie 3.70 word en dat ie geplant staat voor week 24.
dus waarschijnlijk moet ik het nog doen met 3.65. we wachten het af.

› reageer

kan me vorige post niet editen dus dan maar ff zo.

Mijn eigen gegevens:
1. 14/04/2006 geleverd
2. 12/05/2006 defect
4. v3.60
5. orange
6. Ging op zwart tijdens ontvangen bestand via blauwetand.
7. 12/05/2006 naar reparatiedienst verstuurd

› reageer

een beetje onnodig om te vertellen als ik al jullie reply's zie maar bij mij viel tie ook uit na n week of 4 tijdens da bluetoothen van een bestand...
k word r wel een beetje ziek van, als je een telefoon besteld ga je dr toch vanuit dat tie gewoon voor 100% werkt. Begin me echt te irriteren aan dat nokia, d8 dat ze altijd (redelijk) goeie producten hadden met goede service, een uitval van 1% is wel te begrijpen maar meer dan de helft is wel heel erg!!!

het verhaal van (bijna) iedereen is dus:

Eerst 3 maanden te wachten en dan een telefoon te krijgen die je een week kan gebruiken, vervolgens vastloopt, word "gerepareerd", weer een week in gebruik, weer vastloopt, en weer wordt gerepareerd..... enz enz enz.....

wat een onzin allemaal, al helemaal jammer dat nokia nooit een serieuze reactie geeft als je ze er formeel mee confronteerd...
misschien dus iets voor de consumentenbond ofzo... dus iemand die wèl lid is....?!

› reageer

Over 3 weken ga ik naar Thailand, maar ik neem mijn 6280 maar niet mee. De risico dat ie uitvalt is te groot.

› reageer

1. 05/04/2006
2. 05/04/2006
3. valt direct uit na nokia logo
4. ??
5. tmobile
6. zeer teleurgesteld in kwaliteit
7. telefoon retour ontvangen, maar probleem niet opgelost

› reageer

Mensen.....mijn 6280 begint nu na 1 maand ook zomaar uit te vallen. Krijg zomaar ineens een zwarte scherm, gaat uit. Hij start wel daarna gelijk vanzelf op. Dit is 2x gebeurd. Hij doet het nog wel.

Het maakt me bang.....

› reageer

Ik word hier erg simpel van! Na aankoop deed hij het 6 dagen, en moest toen 2 weken "op reparatie". Ze hebben de voedings-ic gerepareerd, en software ge-update naar v3.65. Nu heeft hij het 25 dagen gedaan (...) en weer hetzelfde euvel: 1 sec opstartscherm, en dan op zwart. Kan hij weer weg.
Is dit wat Nokia bedoelt met "Connecting people"? Je maakt nog eens kennis met reparateurs, en zo...

Is echt een K*T telefoon!!!

› reageer

en ze maken er sinds kort ook al gewoon reclame voor op TV, schandalig is dat als ze niet eens een oplossing hebben en het toch blijven verkopen.

› reageer

Het is wel raar dat ze reclame maken, maar nog geen goede oplossing hebben. Gelukkig doet die van mij het nog steeds prima.. Blijf me steeds afvragen hoe lang nog, maar tot nu toe doet hij het nog steeds... En nu maar hopen dat Nokia snel een goede/werkende oplossing bedenkt.

› reageer

Ik word hier erg simpel van! Na aankoop deed hij het 6 dagen, en moest toen 2 weken "op reparatie". Ze hebben de voedings-ic gerepareerd, en software ge-update naar v3.65. Nu heeft hij het 25 dagen gedaan (...) en weer hetzelfde euvel: 1 sec opstartscherm, en dan op zwart. Kan hij weer weg.

Alles nog eens op een rijtje gezet, en kwam tot de conclusie dat ik de dag dat hij weer defect ging, de bluetooth voor het eerst in die 25 dagen heb gebruikt, voor mijn headset. Blijkbaar is bluetooth in combinatie met de 6280, niet zo'n goede combinatie. Maar dat zou hij toch zonder problemen aan moeten kunnen.

› reageer

Hallo Allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een Nokia 6280 gekocht, het was een mooi toestel en functioneerde goed, tot 17-05-2006, het scherm ging op zwart, en als je hem wilde aanzetten, zag je een flits, en een paar streepjes. Ik had een paar foto's gemaakt en die verzonden per mms, en daarna deed het toestel niets meer, balen dus.

Gr,

› reageer

Ik heb mijn 6280 die al eens is gerepareerd, en daarna weer stuk ging na 25 dagen, naar de leverancier teruggestuurd ter omruiling voor een nieuwe. Ik wil geen toestel dat al 2 keer gerepareerd is. Ze hebben 1 keer de kans gehad, maar kennelijk heeft dat niet geholpen...

En nu maar hopen dat de nieuwe van een betere partij is...

› reageer

Net weer bericht van de internetshop waar ik hem heb heengestuurd voor omruiling voor een nieuwe. Hebben ze hem weer naar een Nokia reparatiecentrum gestuurd! Daar ga ik dus absoluut niet mee akkoord. Ik hoef geen toestel dat 2 keer is gerepareerd, en meer weg is geweest dan dat ik hem heb kunnen gebruiken.

Heb nu teruggemaild dat ik een nieuwe wil, en als ze daar niet mee akkoord gaan, dan zet ik mijn rechtsbijstand erop. Dit is echt wanprestatie in mijn ogen. De leverancier is weliswaar niet verantwoordelijk voor de slechte produkten van Nokia, maar zij zijn mijn contactpersoon met Nokia, en moeten dat k*tding maar terugsturen.

Begin nu echt een beetje veel boos te worden!!!

› reageer

is het probleem daarmee uit de wereld geholpen dan?

› reageer

djeez wvexeltv... als je deze topic had gelezen, dan had je ook gewoon je bluetooth niet kunnen gebruiken en je thema standaard kunnen laten staan totdat Nokia v3.70 uitgebracht zou hebben, dan had ie nu niet voor de tweede keer opgestuurd geweest

Een toestel wordt overigens pas omgeruild op de reparatiedienst voor een nieuwe als hij 4x met dezelfde klacht is opgestuurd, en diezelfde klacht ook 4x is teruggevonden, en gezien het bij alle toestellen zo is heb je dus geen enkel effect bij een nieuw toestel

› reageer

Blabla schreef: djeez wvexeltv... als je deze topic had gelezen, dan had je ook gewoon je bluetooth niet kunnen gebruiken en je thema standaard kunnen laten staan totdat Nokia v3.70 uitgebracht zou hebben, dan had ie nu niet voor de tweede keer opgestuurd geweest

Een toestel wordt overigens pas omgeruild op de reparatiedienst voor een nieuwe als hij 4x met dezelfde klacht is opgestuurd, en diezelfde klacht ook 4x is teruggevonden, en gezien het bij alle toestellen zo is heb je dus geen enkel effect bij een nieuw toestel

Inderdaad, blabla blabla

› reageer

Dat deze telefoon geen succes is, wist ik al van te voren. Het is gewoon een koelkast en lelijk ook. Ik vind het wel sneu voor de mensen die dit toestel hebben aangeschaft en vervolgens weer retour moesten opsturen. Dat is zuur.

› reageer

Over de reparatieperikelen : bij Nokia is het zo dat je, indien een toestel drie keer is aangeboden voor reparatie, dan kan het verkooppunt een verzoek indienen voor een SWAP. Dit betekent vaak dat in de oude behuizing een nieuwe printplaats wordt gemonteerd. Maar dna moet het toestel dus wel voor de 4e keer stuk zijn. Dit is de procedure van Nokia, ik denk dat de winkel waar je het toestel koopt zich hier ook aan gaat houden.

› reageer

Over de reparatieperikelen : bij Nokia is het zo dat je, indien een toestel drie keer is aangeboden voor reparatie, dan kan het verkooppunt een verzoek indienen voor een SWAP. Dit betekent vaak dat in de oude behuizing een nieuwe printplaats wordt gemonteerd. Maar dna moet het toestel dus wel voor de 4e keer stuk zijn. Dit is de procedure van Nokia, ik denk dat de winkel waar je het toestel koopt zich hier ook aan gaat houden.

Als ze dit strikt aanhouden voor de 6280, dan komt het erop neer dat de klanten als proefkonijn worden gebruikt, ofwel: als betalende testers. Dat zou ik echt schandalig vinden. Wil men niet meewerken, is het in elk geval mìjn laatste Nokia.

› reageer

1. 18-04-06
2. 20-05-06
3. valt bij het opstarten na het logo uit
4. 3.60
5. T-mobile (geen sim-lock)
6. Vandaag naar NSP gebracht ter reparatie. Toestel zal ongetwijfeld opgestuurd gaan worden. Reparateur kende het toestel niet eens
7. Nog weg ter reparatie

› reageer

@ fietstoeter
Gepost door fietstoeter op 23/05/2006 20:02
6. Vandaag naar NSP gebracht ter reparatie. Toestel zal ongetwijfeld opgestuurd gaan worden. Reparateur kende het toestel niet eens

In welke plaats zit die NSP? (toch wel op deze aarde?)

› reageer

Yup, Groningen.
Staat alleen niet in de lijst op nokia.nl bij servicepoints :s
Er werd wel direct naar gekeken, en morgen zal hij verstuurd worden. Afwachten dus maar..

› reageer

Mijn 6280 was al een keer gerepareerd (voedings-ic èn update naar v3.65) maar nu weer defect, weer zelfde euvel: niet opstarten. Had verzocht om omruiling, maar dat doen ze dus niet. Nu dus weer reparatie voor precies hetzelfde van een toestel dat 7 weken oud is. Als ik hem nu terugkrijg en hetzelfde gebeurt weer, dan kunnen ze er toch niet onderuit dat ik òf een nieuwe 6280 wil, òfwel een toestel van een ander merk/type?

Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Kennelijk is Nokia niet in staat om een 6280 te leveren die het blijft doen, en waar steeds dezelfde problemen bij optreden!

› reageer

Nokia zal pas een toestel in aanmerking laten komen voor omruiling als het toestel 3 keer is weggeweest voor reparatie en dus voor de 4e keer stuk is. Bovendien moet je hier als klant wel zelf om vragen, het verkooppunt kan dan een SWAP-verzoek bij Nokia neerleggen.

› reageer

Nokia zal pas een toestel in aanmerking laten komen voor omruiling als het toestel 3 keer is weggeweest voor reparatie en dus voor de 4e keer stuk is. Bovendien moet je hier als klant wel zelf om vragen, het verkooppunt kan dan een SWAP-verzoek bij Nokia neerleggen.

Dat kan Nokia wel denken, maar we kennen hier nog steeds het Burgerlijk Wetboek. Indien een geleverd produkt niet voldoet aan wat is voorgespiegeld, zal men toch een goed produkt moeten leveren. En daar wordt zeker niet bedoeld: "probeer het eerst eens 3 keer te repareren".

› reageer

Heb hem net terugontvangen na de 2e reparatie. Is dus weer anderhalve week weggeweest. En wederom is het voedingscircuit gerepareerd! Software staat nog steeds op v3.65.

En hoelang gaat hij het nu weer eens doen???
K*tding...

› reageer

Eindelijk, na 4 weken van weg geweest mag ik de telefoon voor de 2de maal gerepareerd ophalen.

Ik ben reuze benieuwd of er nu een nieuwere softwareversie op staat dan v3.65.

Weet iemand nu of je de Bluetooth met v3.65 of hoger wel kan gebruiken?

Ik zit er namelijk niet op te wachten om het toestel weer een hele poos kwijt te zijn. Hopelijk gaat hij nu weer wat langer werken.

› reageer

Weet iemand nu of je de Bluetooth met v3.65 of hoger wel kan gebruiken?

Mijn 6280 had na de 1e reparatie v3.65 en deed het 25 dagen. Op dag 25 gebruikte ik BT voor het eerst met headset, en diezelfde avond ging hij defect.... Maar of dat met het BT-gebruik te maken heeft gehad, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

› reageer

@wvexeltv:

Denk je dat een nieuwe 6280 je probleem oplost? Bovendien moet je bij je verkooppunt zijn en niet bij Nokia, je verkooppunt hoort je namelijk een deugdelijk product te leveren...

› reageer

Denk je dat een nieuwe 6280 je probleem oplost?

Met de 6280 kun je niks met zekerheid denken. Maar uit de poll blijkt nog steeds een percentage van 30% dat geen problemen heeft.
Zeker is dat die van mij problemen heeft, en daarom heb ik liever een wissel. Kans is aanwezig dat ik een "betere" tref. Er op achteruit gaan is in elk geval niet mogelijk.

› reageer

De nokia 6280 is vanaf week 21 op te sturen voor een software update, mij bekende problemen zijn: bij een groeps sms blijft deze dat versturen totdat je het wist in outbox of sent items, bij een wisselgesprek gaat het toestel over op handsfree, 1x opnieuw gestart en reeds 50 uur mee gebeld....

› reageer

Nou, eindelijk het toestel terug.

Voor de 2de maal is het voedingscircuit gerepareerd en voor de 2de maal V3.65 erop gezet.

BlueTooth heb ik nog niet durven gebruiken, maar tot op dat punt functioneerd het toestel nog steeds. Hopelijk kan iemand snel vertellen dat Bluetooth geen probleem is met deze software versie en kan ik er eindelijk van gaan genieten.

› reageer

BlueTooth heb ik nog niet durven gebruiken, maar tot op dat punt functioneerd het toestel nog steeds. Hopelijk kan iemand snel vertellen dat Bluetooth geen probleem is met deze software versie en kan ik er eindelijk van gaan genieten.

Ik heb v3.65 ook sinds de 1e reparatie. Bij mij ging hij met v3.65 weer kaduuk na gebruik van BT. Maar of het daar alleen aan lag, ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

› reageer

Goed, ik krijg net een bericht van mijn thuisfront dat m`n 6280 weer is aangekomen! Mijn vorige post op dit forum was op 2 mei, toen heb ik m verstuurd, ruim n maand terug dus en toen vertelden ze mij dat het een week tot max 2 weken ging duren, dussss...een maand later :s Ik word er gek van. Echt zo`n slechte service hebben ze daar, niet normaal, je kunt ze bellen van 9u tot half 6 maar nemen gewoon echt nooit op, na serieus 10x bellen vanaf sochtends 9u tot smiddags 3u toen ze opnamen, elke keer weer Ik ben benieuwd wat ze er allemaal mee gedaan hebben, of ze een upgrade gedaan hebben en welke upgrade, we gaan het vanmiddag zien! Ik vraag me eigenlijk wel af of ik het gelijk moet testen met BT of ie echt gemaakt is!? Is wel een risico, maar ja waarom hebbik anders zoon vette telefoon besteld! anders koop ik wel een 6210 ofzo...Jullie horen nog van mij

› reageer

Het blijft toch maar wazig met die 6280.

Zelf heb ik in april de voda versie gekocht met 3.60 Ik heb hem in de auto altijd gekoppeld aan een parrot BT carkit. Geen idee of het daar aan heeft gelegen maar op een gegeven moment was de batterij op (voor de 2e maal) en stak hem in de oplader. Vervolgens geen reactie meer uit het toestel.

1 mei weggebracht naar betreffende citypoint. Zeer slechte service moet ik zeggen. Zelf contact gezocht een een nokia servicepoint om te achterhalen wat het probleem kon zijn (volgens hen moest het met 3.65 opgelost zijn maar bovenstaande reacties zijn niet hoopvol) en verder nog naar de reparatiecentrum Dynafix van Vodafone gebeld om maar zelf wat info te krijgen.
Na daar de melding te krijgen dat er nog geen voda versie 3.65 was maar weer gewacht op reactie. Vandaag maar klantenservice gebeld van voda. Geen antwoord. Weer terug naar citypoint met veel kabaal. Vervolgens het antwoord dat er 3.65 op was gezet en toen nog steeds werkte mijn toestel niet. Er werd deze week nog software geleverd (of zou geleverd moeten worden door Nokia, hen kennende) en dan zou het probleem opgelost worden. Ik wacht dus even af of ik mijn toestel volgende week terug krijg en of dat een andere versie is dan 3.65. Dan zal ik dat nog laten weten.

Al met al nog maar weinig plezier gehad van de 6280. Benieuwd of Nokia het eens spoedig oplost. Zoveel gezeik met een nokia heb ik in al die jaren nog nooit gehad.

› reageer

Die van mij is al 2x gerepareerd (voedings-circuit) en had na de 1e reparatie v3.65 gekregen. Maar dat heeft hem niet belet om dus een 2e keer stuk te gaan, aan hetzelfde.

Gisteren begon 'ie alweer gek te doen. Ben bang dat er weer een "crisis" aanstaande is...

Zou het typenr model staan voor het aantal seconden dat ze garanderen dat hij het doet???

› reageer

Ook mijne is helaas overleden

27-5-06
06-06-06
versie was 3.65
provider: Orange
defect: gaat totaal niet meer aan
Orange en Telfort erkennen nu de problemen met het toestel en hebben hem uit hun assortiment gehaald.

› reageer

Heb m nu een weekje int bezit weer, na reparatie. Ik durf gewoon niet meer met bluetooth fotos/filmpjes te verzenden, dat is toch te erg, ik ben bang dat ie crasht :s dat hoort toch niet!! Maar goed, ik moet het toch een keer testen, ik ... 7 kleuren dat ie ermee stopt...iemand al meer ideeen over de nieuwste versie software? En hoe kan ik ook alweer checken welke software er nu op mijn 6280 staat? danku

› reageer

Software-check : *#0000#

› reageer

1. datum levering 17-4-2006
2. datum defect 9-6-2006
3. soort defect Tijd loopt niet meer
4. softwareversie 3.60
5. provider Orange
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt Gekocht bij de mediamarkt
7. status defect Alleen de tijd werkt niet.

› reageer

@Clau46: heb je al eens geprobeerd om de tijdzone aan te passen, dan je foontje uitzetten, foontje weer aanzetten, en tijdzone terugzetten??

› reageer

Quote:

@Clau46: heb je al eens geprobeerd om de tijdzone aan te passen, dan je foontje uitzetten, foontje weer aanzetten, en tijdzone terugzetten??

Ik verschillende dingen geprobeerd. Het is sinds vrjdag nadat ik mijn simkaart in mijn oude telefoon had gedaan(SE T630) de tijd niet meer loopt op het display zie je 00:00 staan als je de tijd zet dan begint die niet te lopen. Hierdoor loopt de datum uiteraard ook achter. De tijd werkt wel als ik een sms krijg daarin zie ik wel de correcte tijd Bij details

ik ga maar terug naar de winkel

› reageer

Ik verschillende dingen geprobeerd. Het is sinds vrjdag nadat ik mijn simkaart in mijn oude telefoon had gedaan(SE T630) de tijd niet meer loopt

Ja, da's vreemd. Ik heb in de mijne ook al eens een oud kaartje gehad, maar dat heeft bij mij niet tot vreemde dingen geleid.

Suc6.

› reageer

1. datum levering 19-4-2006
2. datum defect 16-6-2006
3. soort defect: Na filmpje te hebben gemaakt, liep de telefoon bij het opslaan vast :-( nu dus ook heel even software scherm en valt uit.
4. softwareversie 3.60
5. provider Vodafone
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt Gekocht bij belzaak.nl
7. status defect: gwoon helemaal naar de klote, nooit problemen gehad met nokia en nu dit echt jammer.
Gelukkig had ik mijn ouder vertrouwde 6250 nog in de kast liggen.
Die dingen doen het teminste altijd er is toch een gezegde dat je spullen die goed werken gewoon moet houden.

› reageer

Hij doet het gelukkig nog steeds, wel is hij al drie keer uitgevallen tijdens het afspelen van een filmpje en het draaien van een mp3.

Bluetooth heb ik ook gebruikt en werkt tot op heden nog goed.

Hopelijk zijn de problemen nu voorbij. Weet iemand of er al een hogere software versie is dan 3.65 en of deze dan ook beter is?

› reageer

Binnen een maand mijn 6280 op een zwart scherm met strepen. Opgestuurd naar het reparatiecentrum. En: Komen ze met waterschade!! foto gezien (weet niet of het echt van de mijne is). Zit vol met corrosie... en niet zo`n klein beetje ook.

Kan iemand dat voor mij verklaren? Ik zit nooit op de fiets met die telefoon in m`n hand (woon/werk met de auto) en kan geen gekke dingen herinneren.

Persoonlijk vind ik het echt een vreemd verhaal..... wie heeft er tips (behalve Kassa)...

Want ik vind persoonlijk dat dit debacle met 50% uitvallende telefoons wel eens in het nieuws mag komen.

› reageer

Ze verzinnen ook altijd wat, maar sorry, ik kan je in ieder geval niet helpen. Ik heb mn 6280 nu alweer ff een aantal weekjes en heb nu wel mn BT inmiddels getest en hij doet het nog steeds (ff afkloppen). Vorige keer was ie tijdens BT ermee opgehouden! Ik heb nu software 3.65, getest met *#0000# ik hoop dat ie het blijft doen, anders word ik gek...Kan iemand ons inderdaad vertellen wanneer de nieuwste software komt??

› reageer

@tinoos:

Ga anders even langs een Nokia service point, die kunnen het toestel direct openmaken waar jij bij staat en dan kun je het zelf zien. Misschien heb je wel enorme zweethanden of heeft het toestel in een vochtige ruimte gelegen, zodat er alsnog iets van vocht ingekomen is.

› reageer

Sorry, maar ik heb echt geen zweethanden en ik heb niet vanuit de douchecel of bad met dit toestel gebeld.... Misschien heeft iemand in de Nokia fabriek wel vochtige handjes... voortaan maar toestel gelijk openmaken als ie geleverd wordt?

› reageer

hahaha, stel je voor: je moet elke nieuwe telefoon eerst uit elkaar slopen voordat je hem gaat gebruiken

› reageer

Versie 3.70 is al uit. Helaas is deze niet geschikt voor de europese markt en zullen we echt op 3.80/3.81 moeten wachten. Deze was ooit bedoeld om in week 23 uit te komen, maar helaas laat de firmware nog op zich wachten.

Rustig wachten dus...

En met betrekking tot steeds maar terug sturen van je toestel. Je kan wel een nieuwe willen en anders je rechtsbijstand inschakelen, maar dat heeft allemaal helaas geen zin. Pas als je toestel voor de 4de keer gerepareerd moet worden voor dezelfde klacht, dan ruilen ze `m pas voor je om bij Nokia.

› reageer

@ tinoos:

Toestellen worden niet door Nokia zelf gerepareerd... Toestellen worden door reparateurs gerepareerd, die altijd het liefste iets onder garantie kunnen repareren, want dat kunnen zij claimen bij Nokia...

Als er echter corrosie in een toestel zit, dan blijven klachten terugkomen, en dan kunnen zij dat niet onder garantie repareren, hoe graag zij dat ook willen... Vochtschade is dus geen dom verzinsel...

Op het moment dat jij je toestel geleverd krijgt, zit er ten eerste een plasticen omhulsel omheen, en daarnaast de doos... Als jouw toestel tussen de fabricage en levering aan jou in contact met vocht komt, dan is dat minimaal merkbaar aan de doos, als de doos geen tekenen van vocht vertoond, dan is dat uitgesloten...

De tweede optie, als jij geen vocht/condens (denk aan vakantie met vliegtuig naar land met veel temp.verschil) in het toestel hebt laten komen, is dat je toestel tweedehands is, en bij de eerste gebruiker in aanraking hiermee gekomen is...

Alouw doos echter geen enkel teken van vochtschade vertoont, dan is deze schade 100% niet door Nokia en/of de verkopende partij veroorzaakt, mits jouw toestel niet eerst verkocht is geweest aan ieamnd anders!

› reageer

Vocht/condens-schade kan zelfs nog optreden door het temperatuurverschil, dat ontstaat, als je een auto met airco hebt, bij de buitentemperaturen van dertig graden, die we vorige week en vorige maand hebben gehad.

› reageer

Pascaldejong zou je mij even terug willen mailen?
of kan iemand zijn emailadres even geven?

marliessje@hotmail.com

› reageer

Sterk verhaal van die corrosie. In 1 maand lijkt me dat niet kunnen. Dan moet het toestel echt wel in het water gelegen hebben, zeer raar verhaal. Ik heb daar nog nooit last van gehad. Ik zit in auto's met airco, ook zweten me handen weleens in de zomer en ook bel ik nog weleens in de regen. Er wordt altijd wel snel naar het vocht verhaal gewezen maar heb er m'n vraagtekens bij (maar dat is een andere discussie )

› reageer

Vervolg op mijn vorige reactie van 06/06/2006....

IK heb gisteren mijn Nokia 6280 weer kunnen ophalen bij Voda CP nadat hij bijna 2mnd!!!! was weggeweest voor reparatie (1 mei gebracht).

Er zit nu versie 3.81 op bij mij....en hij doet al meer dan toen ik hem weg bracht....hij doet het tenminste.

Toestel gisteren rond 19u aan de lader gehangen en vanmorgen om 7.00u er vanaf gehaald.....
Hij was nog steeds aan het opladen en nu geeft de accu in de display aan dat de accu driekwart vol is. Klopt dus nog steeds geen zak van!

Vanmorgen maar weer voda klantenservice gebeld om het in elk geval te laten registreren dat het nog steeds niet naar behoren werkt. Ik twijfel nu alleen om terug te gaan en een nieuwe te gaan vragen met v3.81.
Heb nl ooit met een 6610 ook problemen gehad maar na het omwisselen nooit meer problemen gehad (toestel werkt nog steeds na 3 jr!)

Zijn er al meer mensen met sw v3.81 en wat zijn de ervaringen hierbij?????

› reageer

Je twijfelt om terug te gaan Het is toch een nieuw toestel die nog steeds niet naar behoren werkt? Waarom zou je daar mee blijven lopen? Dadelijk ben je maanden verder en gaat het (weer) helemaal fout en dan is het niet meer zo makkelijk misschien.

› reageer

Tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn Nokia6280 met de volgende gegevens:
Toestel Nokia6280 Vodafone
FW versie: V 03.60
productie datum: 10-02-06
Ontvangen: 19-06-06

Wat ik trouwens wel las op deze site: Link

Is dat de nieuwe firmware versie uit is 3.81, maar als je die laat updaten vanaf v. 03.60, je grote kans hebt dat het toestel er helemaal mee stopt. Vanaf v03.65 schijnt het probleem er niet te zijn, beetje vaag dus.

› reageer

Toevallig sprak ik gisteren een vriend van me die in Engeland woont, die heeft een Vodafone UK Nokia 6280 met software V3.60. Hij heeft inmiddels het toestel al 2 maanden in gebruik en heeft nog geen problemen gehad.

› reageer

Het klopt niet echt allemaal wat hier staat. Orange heeft het toestel pas vanaf deze week officieel in de winkels liggen. Iedereen die dus Orange als provider heeft, heeft hem via een online winkel gekocht.

Daarnaast kan je een toestel binnen 24 uur retourneren als deze niet werkt zoals het hoort!

› reageer

Mijn toestel werkt gelukkig nog altijd naar behoren. Nu heb ik gehoord dat er versie 3.85 er is. Maar ook heb ik gehoord dat upgraden vanaf 3.60 (mijn versie) vaak voor problemen zorgt. Is het nu verstandig om toch te laten upgraden of kan ik beter wachten tot mijn toestel eventueel toch problemen krijgt?

› reageer

Zolang je toestel geen problemen geeft , zou ik hem zeker niet laten updaten. Ik geloof niet dat de laatste versie nu zoveel meer kan , tenzij het natuurlijk problemen oplost die je zou hebben met je toestel. Aangezien je geen problemen hebt met het toestel zou ik zeker geen update laten doen.

› reageer

Collega van mij heeft ook een Nokia6280 gekocht bij Orange, meteen maar even gekeken welke software versie hij had en dat was de 3.81. Zelf nu voor het eerste het beeldbellen geprobeerd en dat werkte perfect. Enja zo heb ik tot op heden nog geen problemen ondervonden met mijn 6280 met software 3.60.

› reageer

@ larsss:

Of de informatie die je plaatst is gedateerd, of de informatie van degene die je gesproken hebt is gedateerd... Welk servicepunt heb je gebeld en wanneer was dat?

De 6280 kan gewoon succesvol gerepareerd worden, en alle toestellen worden bij n 4de reparatie voor hetzelfde probleem geswapd.

› reageer

Weet iemand waar je de software kan laten updaten naar de laatste versie zonder dat ie naar zo`n reparatie centrum gaat?

› reageer

@tinoos: bij een Nokia Service Point, kijk even op de Nokia site, daar staan alle adressen

› reageer

bedankt viva

› reageer

is er ook al onderzoek gedaan naar de kleur van de toestellen. Wat ik laatst hoorde is dat blijkbaar 90% van de problemen zich voordeed bij een kleur (grijs of zwart, dat week ik niet meer)

› reageer

Ik heb een V3.6 van de 6280, in het zwart.

Deze werkt zonder problemen. Soms wat kleine dingen als ik in de auto zit dat hij dan uitvalt, maar dat ligt aan het netwerk. Gewoon opnieuw opstarten en klaar.

Toen ik deze kocht(icm abbo) informeerde ik goed of het toestel me problemen zou geven. Het antwoord was dat deze lichting van toestellen zonder fouten waren.

Ik heb hem nu ongeveer een maand.

› reageer

1. datum levering 04-04-2006
2. datum defect 24-07-2006
3. soort defect telefoon springt 3x op
aan/uit tijdens opstart en
valt dan uit. Opstarten lukt
niet
4. softwareversie ?
5. provider KPN
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt Probleem deed zich voor bij
activeren van nieuw thema. BT
gaf geen problemen!
7. status defect nokia servicepoint kon hem
niet repareren. Wordt nu naar
nokia gestuurd.

› reageer

1. 3april 2006
2. 5 april 2006
3. elke keer als ik een sms krijg reboot de telefoon
4. waar kan je dat vinden??
5. orange
6. hij wil dit ook nog wel is doen als ik een mp3 luister
7. onverholpen

› reageer

In mei nieuwe 6280 gekocht. Binnen 2 weken problemen met de mp3 speler.scheen er op verschillende momenten mee uit en starte uit zichzelf weer op tot hij er binnen 4 weken helemaal mee stopte.
Weggebracht voor de bekende software upgrade. Na 2 weken retour met de mededeling: onherstelbaar beschadigt door vocht!!! Hij heeft geen druppel vocht gehad, maar Nederland is een vochtig land....Mijn verhaal tegen dat van nokia. Dus geen garantie en toestel kwijt. Heel frustrerend hoe nokia met haar klanten omgaat.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met hetzelfde verhaal.Misschien kunnen we dan samen iets ondernemen.

groetjes

› reageer

Ik heb het zelfde probleem, echter met 4 weken gebruik.

Ben nu op zoek naar een torx schroevendraaier om zelf de binnenkant te inspecteren.

Persoonlijk vind ik dat Nokia toestellen moet maken die tegen vocht bij normaal gebruik kunnen. Telefoon is alleen op zak, in de auto en binnen in huis geweest.

ik ben te bereiken met t.oostdam (at) wanadoo.nl

› reageer

15-04-2006
10-08-2006
het bekende zwarte scherm
software onbekend
vodofone
ging op zwart tijdens vewrplaatsen foto van geheugenkaart naar telefoon geheugen
toestel is via ncp leiden doorgestuurd naar dynafix

had ik dit allemaal maar eerder geweten dan had ik hem niet gekocht,wat een slechte service van nokia haal die troep van de markt en geef iedereen een ander toestel die het wel doet.
(nokia connecting people????) dacht het niet dus wat een blunder

› reageer

1. 19.05.2006
2. 28.07.2006
3. telefoon hield er gewoon mee op en was op dat moment gewoon in de tas
4. geen idee
5. T-Mobile
6. het ding is teruggebracht naar de winkel en wordt opgestuurd naar Nokia. Afgaande op alle verhalen die ik inmiddels gehoord heb, heb ik daar niet veel hoop op. Tijdens de vakantie besloot het toestel om niets meer te doen. Bij opstarten, lichtte wel het cijferdisplay op maar verder was er niets uit te halen. En dat terwijl er op het moment van defect gaan helemaal geen acties met de telefoon gaande waren. Heel vervelend op de vakantie.
7. op 05.08 laten opsturen naar Nokia door winkel

› reageer

mijn eerste 6280 kreeg ik op 1 mei 06 op 2 mei 06 overleden met een bluetoothverbinding GRRRRRR. maar toen terug naar de winkel 3 mei 06 opgestuurd. ok komt binnen 3 WEKEN weer terug van Dynafix.
ok mooi over 3 weken weer een gerepareerde telefoon, niet dus!!!
zaterdag 26augustus 06 kreeg ik m weer terug met zogenaamde software update dut is du om precies te zijn 13 weken en 3 dagen TE LAAT!!!!!!!!!! en nu heeft hij af en toe weer last van uitval als ik met bluetooth bezig ben dus KUT met nokia. WAT KAN IK HIER AAN DOEN

› reageer

jammer dat je niet verteld naar welke versie je toestel is geupdate
je kan dit controleren door #*0000* in te toetsen

› reageer

Nu heb ik dus toch hetzelfde probleem gekregen zoals iedereen al eerder beschreef.

Ik zat in de eerste lichting, ik kreeg het toestel rond 7 april 2006. Hij heeft al die tijd naar behoren gewerkt. Helemaal GEEN klachten. Allen afgelopen weekend, een vriendin wilde een filmpje versturen naar mijn telefoon via Bleutooth. en ja hoor, na een aantal minuten ging het scherm op zwart. Vervolgens kreeg ik alleen nog maar het opstartlogo in beeld, maximaal 2 seconde duurde dit. Verder doet het toestel dus niets meer.

Ik hoop maar dat Dynafix (deze moest ik bellen van Sitel) het probleem een beetje snel kan oplossen.

Ik heb nu mijn overleden Nokia 6610 maar weer tot leven gewekt. Deze werkt echt slecht.

Doen ze bij Dynafix ook aan een leentoestel, of moet ik hiervoor bij de webwinkel zijn.

alvast bedankt.

› reageer

Dat is afhankelijk van of je een verzekering hebt afgesloten. Zoja, dan moet je dit regelen met je verzekering. Zonee, dan krijg je geen vervangende mobiel.

› reageer

om nog even terug te komen op mijn vorige bericht ^^^ er zit nu software 3.60 op.

› reageer

dan zou ik je toestel maar terugsturen naar dynafix want 3.60 is de eerste versie en zit vol met fouten,mijn toestel is ook geupdate bij dynafix (duurde maar 10 werkdagen) via nsp nokia service point naar versie 3.81 en doet het nu al 3 weken

› reageer

Die van mij was vorige maand ook kapot gegaan. De verlichting in het scherm en op de knoppen deden het niet meer. Net een nieuwe telefoon ontvangen met software versie 05.92! Zo te zien zitten er vlink wat verbeteringen in.

› reageer

Hoi,

Ik heb deze thread al een tijdje gevolgd en was blij dat mijn Nokia 6280 het gewoon goed deed........met de nadruk op 'was blij'. 3 weken geleden gaf het toestel de geest tijdens het gebruik van de Bluetooth verbinding.

Het toestel komt van The Phone House en er zit een KPN sim in. Ik ben dus naar The Phone House gegaan en daar hebben ze het toestel ter reparatie opgestuurd. 04-12-2006 ingeleverd en op 23-12-2006 weer opgehaald, ndat ik had gezien op de online reparatie status dat het toestel op 12-12-2006 al weer was teruggestuurd naar The Phone House.......nog bedankt voor het bellen!!!!!! NOT!!!!
Ze hebben software versie 5.92 erop gezet.

Ik was blij dat mijn telefoon het weer deed, ongeveer 3 uurtjes; toen begaf het toetsenbord het. Ik kan aleen maar de cijfers 1, 4 en 7 gebruiken. De rest van het toetsenbord doet niets meer. Ik dacht dat het toestel was vastgelopen ofzo, dus heb de batterij eruit gehaald. Maar ja, bij het opstarten kan ik nu niet meer de PIN intoetsen. Kan het toestel nog wel zonder SIM opstarten en alles menu's etc doen het normaal. Heb verder niets bijzonders met het toestel gedaan; het heeft in de binnenzak van mijn jas gezeten en verder op de keukentafel gelegen en met mijn pc verbonden.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets is gebeurd tijdens het verbinden van de telefoon met mijn pc, maar dat werkte allemaal prima. Toch vind ik dat die kabeltjes maar erg slecht passen. Ik gebruik de originele CA-53 kabel die bij de telefoon werd geleverd.

Nu moet ik tot na de kerst wachten totdat ik weer naar The Phone House kan.

Ik baal ervan dat ik niet een paar maandjes op de 6233 heb gewacht....

› reageer

@DaToolman:
Heb je geen simlockvrij reservetoestel, of kun je er niet een lenen? Dan kun je de pin veranderen in eentje, waar alleen maar de cijfers 1, 4 en 7 inzitten, zodat je je telefoon weer kunt opstarten.

› reageer

Ik moet allereerst toegeven dat ik slechts een pagina of 4 gelezen heb.

Wat mij opviel was dat vrijwel alle uitvallers:
1. Uitvielen toen er data naar het interne geheugen geschreven werdt
2. Uitvallers niet verder komen dan een wit scherm / nokia logo.

Dit lijkt heel erg veel op het "White screen of Death" zoals dat op het internet schijnt te heten, wat wel is voor komt bij de Nokia toestellen.

Ik kan zo snel niet een duidelijke uitleg vinden, maar het komt erop neer dat het geheugen van het apperaat helemaal vol komt te zitten. Dan kan het apperaat dus zelf niets meer wegschrijven en gaat het mis. Op de N-gage is dit op te lossen door het geheugen leeg te flashen door de firmware te vervangen. (moet door Nokia gebeuren).

Mijn vermoeden zou zijn dat dat er in dit geval een bug in de firmware kan zitten waardoor het geheugen langzaam volloopt door een bepaalde instelling. (Wellicht dat een bepaalde instelling een fout veroorzaakt waardoor een intern log vol loopt?). Maar dit is gebaseerd op de problematiek rond de N-gage en het lezen van 3 pagina`s van dit topic.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

› reageer

@Marly

Thanx voor de tip. Heb even in een andere mobiel de PIN uitgezet.

Kijken of ik nog iets kan vinden

› reageer

Nadat ik dus de PIN van mijn sim had verwijderd kon ik de telefoon weer inschakelen. Heb van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Heel soms kon ik de 6 en de 3 ook even gebruiken, maar dat was van korte duur.

Heb de telefoon op de pc aangesloten en geprobeerd of het aan de verbinding met de pc lag, maar ook hier geen resultaat. Als laatste heb ik de software updater van Nokia gedownload, om eens te proberen of ik het probleem met andere software op kon lossen. De updater van Nokia herkent mijn telefoon als een 6288........zal wel komen doordat Dynafix de nieuwste software erop heeft gezet. Ik kon geen nieuwe software updaten, waardoor ik weer genoodzaakt was om mijn telefoon naar The Phone House te brengen voor reparatie.

Ik ben benieuwd wat er nu weer aan de hand is......

› reageer

Ik heb mijn telefoon inmiddels enkele weken terug. Dynafix heeft een onderdeel vervangen (welk onderdeel werd niet vermeld) en er maar weer eens de nieuwste software opgezet.

De telefoon doet het nu prima, ik heb af en toe wel eens last dat mijn geheugenkaart niet herkend wordt, wanneer ik bijv de muziekspeler start. Ik moet dan even het kaartje eruit halen en er weer in doen. Ik heb er een 1Gigabyte kaartje in dat voor 3/4 vol staat met muziek.

› reageer

1. datum levering: april 2006
2. datum defect: oktober 2007
3. soort defect: start op, geeft 3x een licht flits en valt dan uit
4. softwareversie: geen idee...
5. provider: telfort
6. opmerkingen die je nog kwijt wilt: niet meer te maken, dit soort zake vallen helaas na 1,5 jaar buiten garantie
7. status defect: dood verklaard....

› reageer

Hoezo niet meer te maken? Nokia geeft twee jaar garantie op hun telefoons. Of is je toestel BER verklaard? (Val-/vochtschade)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.