Dit is zeker het geval, de 'nieuwelingen' hebben wel een eigen telefoniedienst (wat vaak ook via VoIP/VoDSL gaat), maar die hebben echt geen 99.9% uptime bieden.
Daarnaast is het vaak zo dat als je ADSL hebt, en je geen KPNlijn meer wil, je ~9.50/mnd aan zgn. kaalkoperkosten moet betalen.
Dit is dus vaak duurder dan het belbudget-abonnement van KPN
of je moet helemaal op de kabel overstappen, zoals wij hebben... voor 30 euro per maand telefoon en internet... je moet wel een tv-abonnement hebben, maar als we kpn hadden gehad, zat je ook nog met die kosten, want kpn tv is hier niet beschikbaar...
tot nu toe geen enkele problemen met downtime gehad!! internet een paar keertjes 's nachts sinds 2002, maar nog geen problemen met telefonie en internet sinds we telefonie erbij hebben...
VASTE TELEFONIE GESPREKSKOSTEN VAN KPN NAAR ANDERE PROVIDER
Uit het door HCC en de VARA georganiseerde Triple Play debat van 6 april bleek dat de gesprekskosten van KPN vaste telefonie naar vaste nummers nu net als voor bellen naar mobiele nummers een tariefsstructuur kennen die afhankelijk is van de provider waar naar toe wordt gebeld. Dit bleek uit vragen die tijdens het debat zijn gesteld door de heer D. Brouwer van de firma Kostenkraker uit Nieuwerkerk a/d IJssel.
Als voorbeeld: als u belt met KPN naar een kennis die gebruik maakt van een vast (dan wel Internet) telefoonnummer van TELE2 dan betaalt u voor het bellen meer dan naar een kennis die gebruik maakt van KPN. Deze nieuwe tariefsstructuur betekent tevens een tariefsverhoging. De tarieven staan weliswaar vermeld op de website van KPN maar de tariefs verhoging is stilzwijgend ingevoerd. Toch kan het verschil wel oplopen tot meer dan 75%. Bellen in het weekeinde naar een aansluiting van Versatel is bijvoorbeeld bijna 77% duurder dan naar een vaste aansluiting van KPN.
Een overzicht van de tarieven en de verhoging ten opzichte van KPN aansluitingen vindt u op wwww.kostenkraker.nl in een tabel of op de website van KPN
Volgens mij is dit al best lang zo...
Maar wat is nu nog het voordeel van een analoge lijn van KPN gebruiken.. Gigantisch onoverzichtelijke tarieven, je weet van tevoren niet altijd naar welke aanbieder je gaat bellen... Die andere providers hebben gewoon 1 simpel tarief vaak zonder piek en daluren...
Dus overstappen dan maar
Wat het voordeel is van een analoge lijn van KPN?
Dat je weet dat je altijd kunt bellen en gebeld kunt worden!
Heb in mijn vriendenkring en bij mij zelf zeer slechte ervaringen met andere aanbieders.
Als voorbeeld: als u belt met KPN naar een kennis die gebruik maakt van een vast (dan wel Internet) telefoonnummer van TELE2 dan betaalt u voor het bellen meer dan naar een kennis die gebruik maakt van KPN.
Dit geldt alleen voor bellen naar de 'eigen' nummers van Tele2 (bijvoorbeeld Tele2 Compleet), maar niet voor iemand die Tele2 als CPS-aanbieder op zijn KPN-aansluiting heeft zitten.
Wat het voordeel is van een analoge lijn van KPN?
Dat je weet dat je altijd kunt bellen en gebeld kunt worden!
Heb in mijn vriendenkring en bij mij zelf zeer slechte ervaringen met andere aanbieders.
Dit is zeker het geval, de 'nieuwelingen' hebben wel een eigen telefoniedienst (wat vaak ook via VoIP/VoDSL gaat), maar die hebben echt geen 99.9% uptime bieden.
Daarnaast is het vaak zo dat als je ADSL hebt, en je geen KPNlijn meer wil, je ~9.50/mnd aan zgn. kaalkoperkosten moet betalen.
Het staat niet in de tabel, maar bellen naar een nummer dat ik via VoipBuster kreeg kost het normale tarief. Tenminste, dat is wat de KPN Zelfservicelijn 0800-0429 mij zegt.
Deze verschillende tarieven zijn volgens mij alleen van toepassing bij een normale (oude) kpn aansluiting. Bij VOIP (Internetplusbellen) geldt volgens mij alleen een standaard tarief. Of kijk ik nu ergens overheen?
› reageerbollie> ja dit zijn inderdaad POTS tarieven
Gelukkig zijn de grootste uitwijkingen alleen van toepassing op de aller goedkoopste tarieven (nacht en weekend binnen de regio). Daardoor zijn de uitwijkingen procentueel ook zo groot.
of je moet helemaal op de kabel overstappen, zoals wij hebben... voor 30 euro per maand telefoon en internet... je moet wel een tv-abonnement hebben, maar als we kpn hadden gehad, zat je ook nog met die kosten, want kpn tv is hier niet beschikbaar...
tot nu toe geen enkele problemen met downtime gehad!! internet een paar keertjes 's nachts sinds 2002, maar nog geen problemen met telefonie en internet sinds we telefonie erbij hebben...