[Qtek S200] Qtek S200

Weet iemand of je ook skype kunt gebruiken op de HTC 8500?

› reageer

Kan op de Qtek S200 TomTom draaien? Zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? En in z'n algemeenheid: wat zijn de belangrijke verschillen tussen de Qtek S200 en de Nokia N70?

› reageer

De S200 draait op Windows Mobile en de N70 werkt met Symbian. Dat is een belangrijk verschil. Ik denk wel dat er binnenkort een TomTom-versie zal komen die op de S200 werkt.
Tevens is de S200 een gewoon GPRS/GSM toestel, heeft de Qtek S200 WLan aan boord en een 65K display. De N70 is een UMTS toestel, met een 262K display. Voor een volledig vergelijk kijk even hier (had je zelf ook kunnen doen, maar goed ...

› reageer

De Qtek S200 is meer een volwaardige PDA met telefoonfunctie als "toevallige" extra er in. De grootste nieuwigheid ten opzichte van de MDA compact achtige voorgangers in WM5, ingebouwde Wlan en EDGE. Snel internet kan via EDGE op bijna UMTS snelheid echter alleen via Telfort. (en in het buitenland via vele andere netwerken).

Je moet de S200 zien als de MDA Vario/Qtek 9100 maar dan zonder ingebouwd toetsenbord. Hierdoor is het S200 device behoorlijk platter.

De Nokia N70 is een UMTS telefoon die "toevallig" met wat PDA functies tot smartphone is opgewaardeerd tot een traag geheel. Mijn mening: is het net niet. Belt niet lekker en is al helemaal niet prettig als PDA.

De S200 is daarentegen weer perfect als PDA, email en wat eenvoudige internet toepassingen, maar weer ërg matig als telefoon. (bellen met een bluetooth headset anders zit je met zo'n PDA aan je oor).

› reageer

En ja de Qtek S200 kan met DomDom overweg de Navigator versie 5.21

› reageer

@ Koen, ik vind behoorlijk platter, behoorlijk meevallen. Tis maar 6 mm. Das nou niet echt schrikbarend, toch?

› reageer

@Niek

Is 6 M/M dikker beter.???

› reageer

@niek: voor mij was het wel de reden mijn MDA Vario weg te doen en naar de plattere Qtek S110 over te stappen.(maar goed, mijn postuur is sowieso al niet het smalste dus voor mij helpen alle beetjes om niet overal achter te blijven haken met je divice).Ik zit er nu over te denken van de S110 naar de S200 over te stappen aangezien die laatste EDGE heeft. De S110 heeft alleen wel dubbel zoveel werkgeheugen (128MB wat 2 keer zoveel is als de Jam serie), dus vraag mij af of de S200 wel snel genoeg werkt.

› reageer

De belkwaliteit is niet geweldig las ik in een review, blijft achter bij Nokia in ieder geval. Stond ook dat dit met software-update valt te verbeteren. Qtek gisteren gemaild of ze hieraan gaan werken. Nog geen bericht ontvangen. Hou jullie eop de hoogte.

Maar... heb nog geen ervaringen gezien in combi met TomTom. Wie o wie?
En welke GPS-ontvanger werkt hierbij goed?

› reageer

Op de N70 werkt TomTom Mobile 5.2 waarover hier al een uitgebreid topic loopt. (gebruik de zoekfunctie). Op de Qtek moet je TomTom Navigator gebruiken. Mijn ervaring is dat TomTom Mobile eerder problemen geeft met GPS ontvangers van andere merken dan Windows Mobile devices met TomTom Navigator. Sowieso heb je voor beiden een Bluetooth GPS ontvanger nodig. Als je TomTom meteen bij aankoop van je device meebestelt, kan je het complete software pakket met TomTom GPS MKII ontvanger kopen voor zo'n 200 euro. (los kost alleen al de originele TomTom MKII GPS ontvanger 149,- euro). Ter vergelijking: een GPS van een ander merk is al vanaf ca. 75,- euro te koop. (zoek eens op internet of op Marktplaats/eBay).

› reageer

@Koen:
Voor 't bellen met de Qtek S200 raadde jij een BT headset aan. Wat is 'n goeie in combi met de S200?

› reageer

Er wordt bij Qtek doorgaans een bedrade portable handsfree headset meegeleverd zodat je zonder verdere aankopen er toch mee kan bellen. (hij is stereo dus ook voor MP3 luisteren geschikt). Verder werkt iedere recente bluetooth headset er volgens mij goed mee. Bij de S110 heb ik zelf een Jabra headset gebruikt en die werkt prima.

NB. voor een betere hoofdtelefoon heb je een verloopstekkertje nodig aangezien de aansluitingen op de devices tegenwoordig vaak kleiner zijn dan de standaard (= walkman formaat) headphone pluggen.

› reageer

Toch maar gekozen voor de Qtek s200 i.p.v. de Nokia n70. Besteld via Belcompany, nu gratis i.c.m. 2 jarig tmobile flex 20 abo. Prima aanbieding lijkt mij, kan geen betere vinden. De Jabra jx10 headset en Globalsat bt338 gps receiver erbij gekozen. Bedankt voor jullie tips!

› reageer

Toch maar gekozen voor de Qtek s200 i.p.v. de Nokia n70. Besteld via Belcompany, nu gratis i.c.m. 2 jarig tmobile flex 20 abo.

waar is deze aanbieding nog te vinden? Kan het op de site van belcompany niet zien namelijk. Is er nog een ander (goedkoper) alternatief?

› reageer

@sdmoviez:

kijk even bij <aanbiedingen> in de onlineshop van belcompany, staat ergens achteraan. je krijgt de s200 nu niet meer gratis, maar met bijbetaling van E119,-.
Let op! Als je niet via <aanbiedingen> insteekt, maar eerst het toestel selecteert en daarna tmobile flex20 2 jr erbij zoekt moet je op dezelfde site E169,- bij betalen! is foutje van belcompany, zou snel reageren op de E119,- voordat ze deze link weghalen! ;-)

› reageer

De aanbieding staat nog steeds op de site van belcompany, qtek s200 2jr t-mobile flex toestel gratis. Bij shop aanbiedingen 3de of 4de pagine ff zoeken.

› reageer

Is het mogelijk om via de WLAN functie te internetten mbv de internetexplorer of Opera browser?

› reageer

Dat is ongeveer dezelfde vraag als: "Kun je met deze gsm ook bellen?" :-)
Het antwoord is dan ook: Ja, als je wifi-bereik hebt en een geschikt abonnement kun je er mee (breedband)internetten.

› reageer

Als je toegang tot een WLAN/WiFi accespoint/Hotspot hebt dan kan dat inderdaad.

› reageer

Ik heb ook een paar vraagjes over de Qtek S200. Ik ben veel onderweg in het buitenland en wil het mobieltje ook voor vertier (video) gebruiken.

- Is het mogelijk het beeldscherm in "Portrait" Mode (Dus 90 graden gedraaid) te gebruiken, dit i.v.m. het afspelen van videoclips?

- Welke videoformaten (mpeg 4, WMV, Nerodigital etc) kun je ermee afspelen, en in welke bitrates?

- Welk type geheugenkaartjes kunnen er in, en tot welke maximale capaciteit?

› reageer

@Arthur Hoornweg

De beste speler op dit moment is TCPMP dit is een open source speler en hier gratis te downloaden http://corecodec.org/frs/?group_id=53&release_id=222#r222 ook het scherm kan draaien en er zitten talloze mogelijkheden op. De s200 kan men SD en MMC kaarten gebruiken tot 2 GB dacht ik zelf gebruik ik MMC+

› reageer

Dank je wel!

Maar kan deze Qtek S200 ook "zelf" zijn scherm draaien (is handig voor Word en Internet explorer)?

TCPMP ken ik goed(heb ik ook op mijn Palm Zire lopen).

Maar aangezien de Palm een andere schermresolutie heeft, kan ik niet inschatten of de S200 "full screen" video's met acceptabele bitrate kan afspelen. Heeft de S200 trouwens een TFT of een DSTN LCD?

Ik overweeg zo'n Qtek aan te schaffen. Liever had ik een MDA Pro vanwege zijn full-VGA scherm. De enige aanbieder die ik daarvoor vind is T-Mobile en die Simlockt hem helaas; ik ben vaak in Duitsland en gebruik daar een Duitse pre-paid kaart om roamingkosten te omzeilen.

› reageer

De S200 heeft en QVGA-kleurenscherm en kan gedraaid worden dank zij de speler kunnen er volledige films op afgespeeld wordem zie http://www.pocketmovies.net/ of er nog andere aanbieders zijn voor de MDA Pro weet ik niet

› reageer

In de Windows mediaspeler kan je trouwens ook gewoon aangeven dat je video's full screen wilt zien. (bij de start draait het scherm dan vanzelf). Zelfs Skype via WiFi werkt goed op deze devices.

Trouwens: van de MDA PRO kan je ook de niet branded versie kopen. Dan heet hij de Qtek 9000 of de Imate Jasjar. Prijs los dan zeker 899,- euro. De MDA Pro is dan stukken beter betaalbaar. Ook de MDA Pro van T-Mobile kan je door T-Mobile tegen betaling laten unlocken (volgens mij zo'n 125,- euro officieel via T-Mobile).

Verder is de MDA groot en vrij zwaar, de S200 is ter vergelijking veel kleiner, maar mist een VGA scherm, mist een toetsenbord en mist UMTS. Wel heeft de S200 naast GPRS ook EDGE voor snel internetten als alternatief voor UMTS. (in Nederland door Telfort ondersteund, in Duitsland bied T-Mobile Duitsland dit aan en volgens mij ook Vodafone Duitsland).

› reageer

@Koen

Ik heb van alles geprobeerd maar het is mij t.o.h niet gelukt om bij de Windows speler een film schermvullend te krijgen wat bij TCPMP wel mogelijk is en dan bedoel ik de film over het hele schermpje en niet 16.9 of 4.3 zoals bij de Media speler

› reageer

@Koen:
Skype specificeert een 312 MHz CPU als minimale vereiste. De S200 heeft toch slechts 200 MHz?

› reageer

@Arthur Hoornweg

Ik hoor net dat de S200 ook 4GB kaarten aankan maar niemand durft dat met zekerheid te zeggen.

› reageer

@Arthur Hoornweg

Skype voor 300Mhz downloaden en je processor overklokken naar 240Mhz. Dit werkt aardig maar geweldig is het niet loop dan maar naar je PC

› reageer

De Processor speed is volgens mij gegeven voor Winows Mobile 2003. De S200 heeft Windows Mobile 5. Het schijnt dat Windows Mobile 5 met een tragere processor toe kan.

Zelf gebruik ik een Qtek S110 (in bouw identiek aan de S200 maar de S110 heeft 128 MB werkgeheugen in plaats van 64 bij andere devices en een 416 MHz processor met Windows Mobile 2003 SE-Second Edition). Dit toestel kan prima meekomen met de Qtek 9000 (=nagenoeg gelijk aan de MDA PRO) met WM 5 erop. De Windows Mobile 5 apparaten moeten steeds gegevens heen en weer pompen tussen het tragere ROM (opslag geheugen) en het RAM (werkgeheugen). Dit kost tijd. Verder hebben Windows Mobile 5devices dus slechts 64 MB werkgeheugen en een veel langzamere processor.

Op beide devices wekt Skype goed, dus blijkbaar niet heel kritisch.

Trouwens: door in de settings van de Mediaplayer aan te geven dat ik video altijd op fuul screen wil hebben gaat dat prima.

› reageer

@Koen

Dat klopt wel echter het filmpje wordt niet in full screen afgespeeld wat ik ook afstel

› reageer

Ik heb eerverleden week dus maar zo'n Qtek S200 gekocht.

Het is een mooi apparaat, hoewel ik met mijn WLAN af en toe problemen heb om in het netwerk te komen; ik moet dan alle actieve applicaties sluiten en opnieuw opstarten voordat ze contact met het netwerk krijgen.

A propos WLAN. Ik denk erover om SKYPE te installeren op het toestel. Maar hoe zit het met het stroomverbruik?

Ik heb het toestel zo ingesteld dat hij na 2 minuten zichzelf uitschakelt. Is dan ook de WLAN verbinding uit? Dan zou Skype dus helemaal niet werken. Als de WLAN verbinding aan zou blijven dan is de accu na een paar uur leeg, wat minstens zo onpraktisch is. Heeft hier iemand ervaring mee?

› reageer

Nog een vraagje.

De Qtek S200 loopt op Windows mobile 5. Is daar het .Net 2.0 compact framework al bij, of moet ik dat extra installeren?

› reageer

Weet iemand of je ook skype kunt gebruiken op de HTC 8500?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.