KPN[Telfort] Diefstal Telfort PrePaynummer

Die tip gaf ik 3 dagen geleden al Succes en laat ons het even weten...

› reageer

Ik had een heel makkelijk telefoonnummer bij Telfort PrePay
Nu heeft iemand het simkaartnummer weten te achterhalen en dit nummer overzetten naar een abonnement. Zonder mijn goedkeuring of medeweten.

Telfort zegt nu, ja.. klant had het simkaartnummer, dus wij kunnen niks doen.
Nieuwe provider (abonnement) zegt, ja.. Telfort heeft goedkeuring gegeven voor nummerbehoud. Wij kunnen niets doen.

En nu? Ben ik het nummer kwijt? sta ik nu machteloos?

› reageer

Ik denk dat je alleen nog kans maakt als je het nummer op je naam geregistreerd had staan.
Anders heb je naar mijn idee geen poot om op te staan...

› reageer

Hoe komt iemand in eerste instantie aan jouw simkaartnummer? Dan ben je wel erg slordig er mee omgegaan. (lees: zelf schuld!)

› reageer

Had je hem toevallig op iets als Marktplaats gezet met een foto waarop het simkaartnummer zichtbaar was? Moet je maar eens kijken hoeveel nummers er worden aangeboden met het simkaartnummer erbij op de foto die dus zo te porteren zijn...

› reageer

hij kan onmogelijk het mijn simkaartnummer van mij gekregen hebben. ik heb het nooit laten slingeren of wat dan ook. hij kan mijn simkaartnummer alleen op een slinkse wijze via telfort verkregen hebben.
simkaart is nooit op marktplaats geweest oid.

ik heb het simkaartje nog in mijn bezit, ook het envelopje waar de simkaart in zat, en zelfs een aankoopbewijs.

De nieuwe eigenaar had alleen een simkaartnummer achterhaald.

› reageer

Nou het lijkt me sterk dat Telfort die dingen zomaar vertelt... Ze zullen hoogtens zeggen dat het op de simkaart staat en op de envelop. De persoon in kwestie ken je dus niet neem ik aan?
Tja in dat geval zit er anders denk ik niks anders op dan een klacht in te dienen...

En het beltegoed ben je nou ook nog kwijt natuurlijk...

› reageer

Deze persoon ken ik niet. Nooit gezien of gesproken. We wonen ook niet bij elkaar in de buurt ofzo. Ik heb nooit met mijn telefoonnummer te koop te gelopen, laat staan met mijn simkaartnummer. Ik kijk wel uit.

Ik weet dat deze persoon bij een telecombedrijf (telfort-dealer) dus hij heeft vast een trucje gevonden om achter het simkaartnummer te komen.

Klachtenbrief naar Telfort heeft niks uitgehaald. Iemand heeft mij gezegd dat ik Telfort kan aanklagen/dagvaarden omdat ik een aankoopbewijs en het simkaartje nog in mijn bezit heb?

› reageer

deze slimme persoon heeft op een slimme manier wellicht via telfort je simnummer achterhaald,weet je ook op wie zijn naam dit nummer nu staat en bij welk netwerk ? bel die persoon op en vraag hoe hij aan dit nummer komt !

› reageer

ik heb 'm gebeld, hij zegt het nummer via internet gekocht te hebben van een dame. hij heeft het simkaartje niet meer zegt ie.
Nou dat kan goed kloppen want ik heb het simkaarjte altijd gehad, en ook het aankoopbewijsje.

In principe heeft deze persoon en Telfort geen poot om op te staan. Maar hoe pak ik dit het beste aan?

› reageer

schrijf een klachtenbrief, doe er een kopie bij van de simkaart en stuur het aangetekent op.
de kans is klein dat je het nummer terug zult krijgen maar het is wel de moeite waard. je had de simkaart moeten registreren dmv het antwoordformulier...

› reageer

reactie van Telfort op klachtenbrief: wij kunnen niks doen, nummer is al weg, degene wist het simkaartnummer, meer is niet nodig bij prepay.

› reageer

Aangifte doen van diefstal bij de politie! Of is die te makkelijk?

› reageer

Je kent deze persoon niet maar je weet wel dat hij bij een telecomzaak, telfortdealer werkt. Knap van je. Hoe kom je aan deze info?

› reageer

ja, goed he? onderzoek gedaan nadat ik er achter was waar mijn nummer gebleven was. is toch niet vreemd?

› reageer

@nobiles :

Heb je die simkaart samen met een telefoon, in een compleet prepay pakket dus, gekocht en deze gsm eventueel weer verkocht ?
Bij Telfort prepay zit er een sticker op de doos, met telefoon- en simkaartnummer, meer dan de doos heb je dus in feite niet nodig, om een nummer te kunnen porteren.
In theorie zou dus zelfs iemand, die in een winkel werkt en de dozen in het magazijn ziet staan, de gegevens kunnen noteren en het nummer later, als het vermoedelijk geactiveerd zal zijn, kunnen porteren.
Of iemand, die oud papier ophaalt en de doos ziet.

› reageer

Is dit niet inmiddels een gevalletje geschillencommissie? Moest je daar nu 1 of 2 brieven voor geschreven hebben?

Bij welke provider zit het nummer nu?

› reageer

ik heb het simkaartje los gekochtk, dus zonder doos oid.
En ik weet 100% zeker dat niemand anders het simkaartnummer van mij heeft. Wat betekent dat ze 'm via Telfort hebben verkregen.

› reageer

Als je het doordrukding van de simkaart nog hebt of een mapje waar de simkaart inzat dan heb je een goeie kans bij de politie. Ga daar in ieder geval eens mee praten...

› reageer

idd ook bij een losse sim staat dat nummer op de enveloppe die je erbij krijgt. Ook een goede reden om je sim te registreren bij de provider. Dan zou naam + nummer niet kloppen, sta je sterker. Nu ben je eigenlijk helemaal niet bij Telfort bekend als klant, dus kunnen ze weinig voor je doen.

› reageer

ben bang dat je, als je het nummer niet hebt geregistreerd, geen poot hebt om op te staan...

› reageer

Als je die simkaartinformatie wel hebt of kunt terugvinden heb je een reeele kans bij aangifte. Er is zonder jouw toestemming een bezit wederrechtelijk toegeeigend. Sim-pel...

› reageer

Dien een verzoek voor nummerportering in en neem je nummer weer terug. Heeft de nieuwe eigenaar een abonnement laat dan weten dat je akkoord gaat met een afkoopsom en je toestel terug zal sturen

› reageer

Waar heb je het dan gekocht als je er geen doos bij hebt gekregen?

› reageer

ik had een losse simkaart gekocht, dus heb nooit een doos gehad.

abonnement afkopen zal helaas niet zo makkelijk gaan, daar moet de nieuwe gebruiker toestemming voor geven ben ik bang.

wat zo raar is dat je als benadeelde zomaar buitenspel wordt gezet door de netwerken.

› reageer

Ik denk dat je gewoon pech hebt. Ik vind het een raar verhaal trouwens, maar dat ter zijde.

Je hebt verschillende nuttige adviezen gekregen, ga je daar nog iets mee doen?

Tip voor de volgende keer: bewaar alles wat er bij je simkaart hoort en laat de kaart registreren

› reageer

raar verhaal of niet, voor mij is het realiteit en best wel balen.
echt goeie tips heb ik nog niet gehad, ten minste geen tips waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

wat ik wil gaan doen:
-aangifte bij de politie
-nummer terug eisen bij telfort, klachtenbrief hielp niet
-klacht naar telecomgeschillen commissie
-contact opnemen met 'nieuwe eigenaar' van het nummer

gelukkig ben ik door goed te zoeken heel veel te weten gekomen over de nieuwe eigenaar.

› reageer

Dat afkopen was ook een geintje. kijk eens bij www.geschillencommisie.nl voor de voorwaarden en termijnen van een klacht. Dat kost je wel klachtengeld als je verliest.

Ik vraag wel af of ze het in behandeling nemen. Eigenlijk is het een geschil tussen 2 consumenten. De vraag is: wat had Telfort nog meer moeten doen om dit te voorkomen? Volgens mij zonder naw. registratie niets. Behalve naturlijk als verkopers bij Telfort teveel gegevens los kunnen peuteren.

Als je aan Telfort aangeeft wat je over de nieuwe gebruiker gevonden hebt (o.a. dat de gebruiker mogelijk toegang heeft tot meer gegevens bij Telfort dan jan en alleman) dan ondernemen ze misschien wel meer actie.

Ik zou de nieuwe gebruiker ook gewoon blijven bellen met een aanbod om je nummer over te kopen tegen een aanzienlijk bedrag. Het mooiste is als dat ding onder werktijd continu afgaat. Houd het verder wel netjes.

› reageer

Als je via b.v. Marktplaats een losse simkaart koopt is het natuurlijk mogelijk dat de verkoper van te voren het simkaartnr. heeft opgeschreven en daarmee nu aan de haal is gegaan.

› reageer

opzich wel een leuk gevalletje voor een rechtsbijstandsverzekering, als je die hebt natuurlijk.

Vraag me wel af hoe je aan die simkaart komt, gewoon los zei je, dus zonder iets van verpakking erbij???

› reageer

mocht het allemaal niet helpen dan kun je natuurlijk ook zelf proberen met wat sneaky trucjes om je nummer terug te krijgen. En hem dan niet meer op een telfort sim zetten zodat de desbetreffende persoon er niet meer bij kan.

› reageer

ik heb het simkaartje nog in mijn bezit, ook het envelopje waar de simkaart in zat, en zelfs een aankoopbewijs.

ik begrijp de discussie niet helemaal, hij heef toch alle relevante informatie om aan te tonen dat hij de eigenaar is vind ik. Simkaart en aankoopbewijs moet ruim voldoende zijn.

Customer Services vinden dit een raar en moeilijk geval dus die sturen je met door soort gevallen met een kluitje in het riet of hebben geen zinnig/bevredigend antwoord (is ook logisch).
Maar ik denk dat elke operator wel een fraude afdeling heeft, die vinden dit waarschijnlijk ZEER interessant! Ik zou gewoon het telfort (het hoofdkantoor) bellen en me laten doorverbinden met deze deze afdeling. Ze zitten in amsterdam dus dat nummer moet makelijk te vinden zijn.

Succes en hou ons op de hoogte

› reageer

Dreigen met aangifte werkt ook erg goed

› reageer

Telfort BV

De entree 222
1101EE Amsterdam Zuidoost [kaart]
Tel: 020 2002000

› reageer

@nobiles: Check je e-mail

› reageer

Ik heb van Telfort (klantenservice) begrepen dat ik zelf geen contact op kan nemen met afdeling fraude.
Telfort heeft me aangeraden om aangifte te doen bij de politie. Dat zal ik morgen ook gaan doen.
Goeie tips zijn altijd welkom. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor jullie reacties.

› reageer

Die tip gaf ik 3 dagen geleden al Succes en laat ons het even weten...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.