Met shear! kanabiliseert Dexcom toch zijn winkels ? Je zult maar franchise-houder zijn. Jij geeft het advies maar vervolgens wordt er via de website van Shear gekocht. Zou ik niet accepteren.
Na de overname van Tell-me, nu weer een belangrijke verschuiving in het winkellandschap. T for Telecom wordt hierdoor volgens mij veruit de belangrijkste speler in de winkelstraten.
"Vendex KBB stoot laatste consumentenelektronica af
Uitgegeven: 4 mei 2006 12:06
AMSTERDAM - Het detailhandelsconcern Vendex KBB heeft zijn winkelformules Dixons en Dynabyte verkocht. De twee winkelketens worden overgenomen door Dexcom, eigenaar van de winkels van t for telecom. Met de transactie doet Vendex afstand van zijn laatste belangen in consumentenelektronica.
Vendex KBB en Dexcom hebben de verkoop donderdag bekendgemaakt in een gezamenlijke verklaring. Financiële details worden niet openbaar gemaakt.
Dixons en Dynabyte hebben 1120 medewerkers in dienst verspreid over 193 winkels en draaiden vorig jaar een omzet van opgeteld 300 miljoen euro. De koper Dexcom heeft een jaaromzet die de helft lager ligt: 150 miljoen euro.
De betrokken ondernemingsraden en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moeten de transactie nog goedkeuren. De verkoop van Dixons en Dynabyte zal geen gevolgen hebben voor het personeel."
Bron: nu.nl
tsja, 2 sterke merken maar voor gsm niet van veel betekenis.
Dixons had daar altijd weinig goede aanbiedingen mee en dat kan nu dus wel eens gaan veranderen.
Beide formules (Dixons en Dynabyte) zullen ongetwijfeld blijven bestaan, zij het misschien in iets andere vorm. Het aanbod van Dixons is aanzienlijk breder dan dat van T for Telecom. Telecom is slechts 1 van de productgroepen die Dixons aanbiedt. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "T for Telecom wordt hierdoor volgens mij veruit de belangrijkste speler in de winkelstraten."
› reageerWaarschijnlijk bedoel je dat T for Telecom ineens een heleboel extra winkels krijgt, al is het dan van een andere keten. Straks loop je dus door de stad en dan zie je dus een T for Telecom, Tell Me, Dixons en een Dynabyte, dat is dan allemaal van T for Telecom.
Wel een hanidge zet van T for Telecom, omdat ze misschien wel nog betere aanbiedingen kunnen gaan maken met PC's, Mp3 spelers of camera's. Het mes snijdt dan aan 2 kanten omdat T for Telecom dan een aansluiting realiseert en de andere ketens dan ook wat verkopen. Een beetje hetzelfde idee als It's Mobile, omdat dit een samenwerking is tussen debitel Shop en It's (Impact Retail). debitel zorgt voor de aansluitingen en de klant krijgt cadeaucheques van It's.
"T for Telecom wordt hierdoor volgens mij veruit de belangrijkste speler in de winkelstraten."
Ten eerste neemt de inkoopkracht van T for Telecom behoorlijk toe. Hierdoor heb je hardware-inkoopvoordeel , maar je positie t.o.v. de providers wordt natuurlijk ook supergroot. De providers kunnen niet meer om je heen. Geen promotie-actie als netwerk, bij de T-for-Telecomketen en je aantal aansluitingen per dag in de retail zakken gelijk in elkaar. Hierdoor kan T for Telecom exclusieve acties bedingen.
Ten tweede: De gsm komt als product steeds dichter bij de markten: foto, video, games, mp3,pda's en draadloze oplossingen. De verkoop van bijv. consumenten digitale camera's en mp3-spelers zal naar mijn mening in de (nabije) toekomst in elkaar zakken. Die afname zie je nu al in de pda-markt (non-voice). Hierdoor kan T for Telecom deze electronicaconsumenten straks heel gemakkelijk bereiken. De aankomende convergentie tussen al deze producten zien ze goed aankomen.
Verder is T for Telecom volgens mij bezig met het uitbouwen van de direct-sales/internet-organisatie, want afgelopen maandag stond een personeelsadvertentie in de spits (pagina 13).
M.a.w. T for Telecom timmert hard aan de weg.
Vandaag lag de nieuwe folder van T for Telecom in de bus....
De folder heeft drie pagina's met digitale camera's, ipods en ander mp3-spul.
Misschien zal de verkoop van deze goederen niet echt een groot zijn, maar je hebt die klanten wel op de winkelvloer! Volgende keer als ze een mobiele telefoon nodig hebben, komt men weer terug. Daarnaast wordt de link tussen telefoon, muziekspeler en digitale camera veel duidelijker. Dit is handig voor als de verschillende producten straks samengesmolten zijn. Waarschijnlijk gaat een potentiele klant in de toekomst bijvoorbeeld ook meer gebruik maken van de digitale fotoservice van T4T....
T4T is goed bezig.
Ja dat viel mij ook op. Negatief punt is wel weer dat de genoemde prijzen "inruilprijzen" zijn.
› reageerDexcom holding (Moederbedrijf T4T) heeft een nieuwe online shop opgezet voor de verkoop van consumentenelectronica.
"Nederland is een nieuwe multimediawinkel rijker. Sinds kort kunnen consumenten voor het nieuwste op het gebied van multimedia, telecom en trendy huishoudelektronica voordelig terecht bij de internetwinkel Chear! (www.chear.nl). Chear! biedt een ruime keuze uit topmerken op het gebied van digitale fotografie, fotoprinters, MP3-spelers, computers, navigatie, gaming, telecom en huishoudelektronica. Wat op de website staat, is ook écht uit voorraad leverbaar."
www.chear.nl
Bron: persbericht Chear.nl!
Met shear! kanabiliseert Dexcom toch zijn winkels ? Je zult maar franchise-houder zijn. Jij geeft het advies maar vervolgens wordt er via de website van Shear gekocht. Zou ik niet accepteren.