Klachten over nachtelijke sms'jes KPN

Alle netwerken gaan alleen op 1 januari van elk jaar om 0:00 plat, maar dan is het ook echt topdrukte.

Ze kunnen beter rond 19 uur versturen, dan hebben de meeste mensen er geen last van en krijgt het sms-je zeker meer aandacht.

› reageer

Bron: Nu.nl

AMSTERDAM - KPN ontvangt veel klachten over de nachtelijke sms'jes die het verstuurt. Het telecombedrijf verzendt sms'jes over opwaarderen of andere dienstmededelingen meestal 's nachts. Maar nu steeds meer mensen hun mobieltje op het nachtkastje leggen vanwege de wekkerfunctie, wordt daar ook steeds vaker over geklaagd.

Omdat KPN het normale sms-verkeer niet wil hinderen, verstuurt het grote zendingen sms'jes bij voorkeur 's avonds of 's nachts. Het bedrijf stuurt vaak honderdduizenden sms-jes tegelijk. Wanneer dit overdag zou gebeuren is de kans groot dat mensen last krijgen bij hun eigen onderlinge verkeer.

KPN belooft beterschap. Het bedrijf gaat kijken of het mogelijk is om de sms'jes toch overdag de deur uit te doen. De berichtjes niet versturen is volgens KPN geen optie. Er zijn namelijk termijnen waarbinnen dit soort mededelingen naar de klant verzonden moet worden.

› reageer

Bij Orange idem.
Als de bundel verbruikt is krijg ik altijd rond 2:00-3:00 's nachts een smsje. Nu is geen probleem, aangezien ik m'n gsm toch meestal uit heb staan rond die tijd.

› reageer

Ik erger me er nooit aan.
Ik lees het en slaap gewoon weer lekker verder.
Maar ik kan wel goed begrijpen dat anderen er wel last van hebben.
Maar ja, 's nachts versturen is denk ik wel handiger.

› reageer

Telefoon aan met optie "geen trilalarm" en "geen geluid" bij smsjes is ook een optie.

› reageer

Beetje mierenneuken is het wel, maar als je de ringtones tegenwoordig hoort kan ik me ook wel weer voorstellen als 50 Cent weer begint te blèren als je zo'n smsje krijgt..

› reageer

Maar nu steeds meer mensen hun mobieltje op het nachtkastje leggen vanwege de wekkerfunctie

Het verbaast me nog steeds dat veel mensen niet weten dat de wekker gewoon afgaat ook als het toestel uit staat.

› reageer

@TOK: bij de meeste merken wel, maar bij Samsung niet.

› reageer

@ubervau: mijn Samsung (x460) doet het ook als hij uitstaat

› reageer

Beetje mierenneuken is het wel, maar als je de ringtones tegenwoordig hoort kan ik me ook wel weer voorstellen als 50 Cent weer begint te blèren als je zo'n smsje krijgt..

50 Cent als ringtone

En wat ciao zegt: Volgens mij doen de wekkers van de de meeste mobieltjes het ook als deze uitstaat. Mn oude 3210 doet het al.

› reageer

Nou gaat het natuurlijk niet alleen om de wekker...

Ik heb het met orange ook (uw beltegoed is weer opgewaardeerd.....)

Zat een keer een nacht met telefoon aan, omdat er misschien een belangrijk telefoontje kwam. Komt orange met bovenstaande mededeling..
Dat was heeeel irritant..

Ook al een keer om 6 uur sochtends... 1 uur voor de wekker... lekker hoor.

› reageer

ze kunnen me vaak 3 keer per nacht bellen met geluid van me telefoon aan zonder dat ik er wakker van word. geen probleem mee om door geluiden heen te slapen!

› reageer

Ook andere externe bedrijven doen dit, als je bijv een wekelijks smsje krijgt... Als je hem de eerste keer aanvraagt om 2.17 bijvoorbeeld, dan gaan ze er vanuit dat je elke week die dag op dat tijdstip wakker bent

Ik hoorde laatst van iemand dat diegene via sms gefeliciteerd werd door de provider om half een s nachts... Ik had laatst van Telfort reclame, ook midden in de nacht verstuurd...

› reageer

Ik heb daar nooit last van, ik word pas wakker als mijn radiowekker ermee ophoud. (na 2 uur gaat dat ding uit)

Een telefoonwekker hoor ik al helemaal niet.

Als de radiowekker op piepen staat wordt ik wel wakker, maar dan moet dat apparaat wel in de huiskamer staan, want anders trek ik in mijn slaap de stekker er uit.

› reageer

Ik hoorde laatst van iemand dat diegene via sms gefeliciteerd werd door de provider om half een s nachts... Ik had laatst van Telfort reclame, ook midden in de nacht verstuurd...

Waren ze vast de eerste om te feliciteren

› reageer

Het verbaasd me dat die smsjes dan zo'n grote belasting zijn voor netwerk. Stuur het gewoon om 9u ofzo en dan in blokken van 5 min ofzo. Maarja ik heb geen verstand van die techniek, zal wel niet zo makkelijk zijn...

› reageer

Alle netwerken gaan alleen op 1 januari van elk jaar om 0:00 plat, maar dan is het ook echt topdrukte.

Ze kunnen beter rond 19 uur versturen, dan hebben de meeste mensen er geen last van en krijgt het sms-je zeker meer aandacht.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.