T-Mobile: mobiel internet wordt populairder

Misschien dat 27 GB opzich niet zoveel is, maar het is van 1,5 gb naar 27 gb gegaan per dag. Dat vind ik dus wel een forse stijging.

Stel je voor dat je van je 1,5 gb harddisk naar harddisk van 27 gb gaat. Okay stelt ook niet zoveel voor, maar het is wel een verademing!

Dit is natuurlijk de klant warm maken voor UMTS waarmee ze nog steeds nummer 2 van NL willen worden. Ze zijn dus op de goede weg.

› reageer

Donderdag 11 mei 2006, 11:49 - De abonnees van T-Mobile Nederland maken steeds meer gebruik van mobiel internet. In een jaar tijd is het totale gebruik gestegen van 1,5 naar 27 Gigabytes per dag.

Dat heeft T-Mobile Nederland donderdag bekendgemaakt bij de presentatie van de financiƫle resultaten over het eerste kwartaal. T-Mobile noemt de toegenomen interesse voor mobiel internet 'spectaculair'.

"Het percentage 'non voice' als onderdeel van de gemiddelde omzet per gebruiker (arpu) bedraagt nu 16 procent tegenover 14 procent in dezelfde periode vorig jaar", stelt Hans van Leeuwen, financieel directeur van T-Mobile Nederland. Volgens Van Leeuwen is de vraag naar mobiele toestellen die geschikt zijn voor mobiele toegang tot internet, e-mail en agenda in het afgelopen jaar toegenomen.

Het aantal klanten van T-Mobile in Nederland is in vergelijking met een jaar geleden met 100.000 gestegen tot 2,3 miljoen. De gemiddelde omzet per gebruiker bedroeg 37 euro. De winst voor belastingen, rente en afschrijvingen (ebitda) viel in het eerste kwartaal lager uit en bedroeg 21 miljoen euro.

Het moederbedrijf Deutsche Telekom heeft in het eerste kwartaal een nettowinst geboekt van ruim 1 miljard euro. In dezelfde periode vorig jaar was de nettowinst 984 miljoen euro. De omzet bedroeg 14,8 miljard euro, ruim een half miljard euro hoger dan vorig jaar.

Bron: Webwereld.nl

› reageer

27 Gb is compleet niets

Wel leuk dat het percentage omzet voor data licht gestegen is, maar de hoeveelheid data fors. Zal wel aan de 9,50 voor onbeperkt liggen

› reageer

Wel forse klantenstijging, 100.000 meer!
Hebben ze zeker te danken aan Flex.
Kan ik me voorstellen ook.
Wie wil er nu nog meer betalen buiten de bundel en geldigheid van beltegoed van 2 maanden als het beter kan?!

› reageer

T-mob is laatste tijd zeker goed bezig.. zoals introductie van flex-abo's, introductie van PIT voor 9.50 en er komen steeds meer winkels (met mooie openingsacties

Het is wel opvallend dat nadruk gelegd is op populairder worden van internet want 27gb is natuurlijk nog steeds niets voor 2 miljoen klanten, is slechts paar kb per klant per dag... Overigens denk ik dat een paar klanten met PIT gemiddelde behoorlijk omhooghalen en ik denk dat 85% van de T-mob klaten nooit mobiel internetten tenzij ze een keer per ongeluk op t-zones menu drukken
Maar die stijging is logisch.. voorheen 5 euro per MB, nu 9,50 onbeperkt.. logisch dat er een stijging is.. vraag is alleen verdienen ze er nu ook meer aan?

@aaron:
voor flex geldt een beetje zelfde als voor orange.. het is eigenlijk veel te duur als je precies weet wat je nodig hebt en het is eigenlijk alleen handig icm met een flinke cashback. Ik bedoel 20 euro voor 110 minuten en dan eens 1e minuut afronding..

› reageer

Daarom houdt T-mobile het Relax abonnement naast het Flex.
Bovendien maak je met GPRS gebruik van de overcappasiteit op het netwerk...
Het netwerk ligt er al, of je er nu gebruik van maakt of niet...

Zie het als een bus, die rijdt toch wel, leeg of vol en elke klant die zich abonneerd is een passagier...
Dus dat T-Mobile er wel op verdiend lijkt me duidelijk...

› reageer

ik gebruik met pit gemiddeld 200 mb per dag, dit komt doordat ik veel streaming radio gebruik. Ik vind 27 gig per dag in totaal wel weinig. Als er 100 mensen elke dag streaming radio zouden luisteren via pit, zal het datagebruik met 20 gig omhoog gaan

› reageer

Misschien dat 27 GB opzich niet zoveel is, maar het is van 1,5 gb naar 27 gb gegaan per dag. Dat vind ik dus wel een forse stijging.

Stel je voor dat je van je 1,5 gb harddisk naar harddisk van 27 gb gaat. Okay stelt ook niet zoveel voor, maar het is wel een verademing!

Dit is natuurlijk de klant warm maken voor UMTS waarmee ze nog steeds nummer 2 van NL willen worden. Ze zijn dus op de goede weg.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.