Het nummer 118 gaat vervallen

laten we niet vergeten dat de meeste telefoontjes naar 118 door een computer worden afgehandeld, en die provder kosten vind ik ook vrij hoog geschat.

Het is natuurlijk goed dat er concurentie komt, alleen moet de overheid er dan ook op toezien dat als je met de '118' van een andere provider wil bellen, je niet bij je eigen provider alsnog het buitenbundeltarief extra moet betalen....

is het bij vodafone gratis? dat lijkt me erg sterk...

› reageer

Concurrentie voor telefoonnummer 118

Uitgegeven: 17 mei 2006 15:32

DEN HAAG - Bellers, die een telefoonnummer willen opvragen, kunnen in de toekomst niet meer terecht bij 118, maar wel bij een reeks van nieuwe telefoonnummers.

Minister Brinkhorst van Economische Zaken wil hiermee bereiken dat er meer concurrentie komt bij wat genoemd wordt abonnee-informatie-diensten. Over zes weken kunnen bedrijven voor het eerst een viercijferig nummer aanvragen dat begint met 18 om zulke diensten aan te bieden. Volgend jaar wordt dan 118 gesloten.

Ik vind het helemaal niets, nu is alles makkelijk onder 1 nummer te bereiken, gaan ze weer 80 andere nummers uitgeven voor dit soort gein.
Lang leve de duidelijkheid (NOT).

› reageer

Ik vind het super ! Toen KPN nog een PTT heette en onder de overheid viel kon je 3 nummer opvragen voor 15 cent (in guldens).

Inmiddels betaal je 1,15 in euro's en mag je maar 1 nummer opvragen.

Nou is dit enigszins appels met peren vergelijken, want het gaat over een verschil tussen een gesubsidieerde dienst en een commerciele dienst, maar dat die tarieven onder druk moeten komen is een feit ! Goede zet van economische zaken. DAGDAG KPN !

› reageer

Daar zullen de mensen wel om staan te springen. Vind maar eens personeel. Je kunt ca. 15 gesprekken per uur verdienen x 1,15 = 17,25. - providerkosten = 15 euro. - kosten huur centrale = 12 euro. - kosten personeel = 0 euro. Poh poh, ik sta zelf al helemaal te springen!

› reageer

4 minuten per gesprek ? dat is vrij lang voor het opvragen van een nummer

› reageer

Ehm, dit zal voor het vaste net gelden denk ik.

Volgens mij heeft elke mobiele aanbieder zn eigen nummer opvraag dienst onder 118 zitten (vodafone en orange in iedergeval)

Die van vodafone is erg schappelijk. Volgens mij waren die gratis, en ik kon er zoveel nummers tegelijk opvragen als ik wilde. Heb zelfs wel een gevraagd naar alle telefoonnummers van bowlingbanen in een bepaalde stad. Kreeg daarna 10 sms-jes met de telefoonnummers.. _/-\o_

› reageer

@ de Steef --> ik zou niet willen weten hoeveel mensen bellen die niet uit hun woorden komen, die slechts enkele gegevens hebben etc. Bovendien komen de gesprekken niet mooi gelijkmatig binnen, het ene moment moet je mensen in de wacht zetten, terwijl er om 3:43 's nachts waarschijnlijk niemand belt, maar je er wel personeel moet hebben zitten. Vandaar de geschatte 15 per uur

› reageer

laten we niet vergeten dat de meeste telefoontjes naar 118 door een computer worden afgehandeld, en die provder kosten vind ik ook vrij hoog geschat.

Het is natuurlijk goed dat er concurentie komt, alleen moet de overheid er dan ook op toezien dat als je met de '118' van een andere provider wil bellen, je niet bij je eigen provider alsnog het buitenbundeltarief extra moet betalen....

is het bij vodafone gratis? dat lijkt me erg sterk...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.