Random traagheid

Op dit moment lijkt alles snel te gaan.

› reageer

Ik heb nu al een aantal dagen dat de site opeens een paar seconden helemaal niet reageert.
zoals zojuist, dan klik je op een knopje en gebeurt er niets (geen data van TV naar mij toe). Er komt wel info door. (van mij naar TV)

het leuke is dat ik 2 vensters met TV open had staan, eerst reageerde er niets in het tweede venster, deed venster 1 het wel. toen even allebei niet, nu weer weer allebei wel.

ik gebruik opera, en pagina's worden niet in de cache opgeslagen. het probleem dat het ene venster het wel doet en het andere niet ligt zeker weten niet aan lokaal opgeslagen informatie die opera dan gebruikt. Met IE heb ik dit probleem maar 1 keer gehad, en toen had iedereen er last van.

Ik weet niet wat voor informatie jullie nodig hebben voor dit probleem, dus ik zou zeggen: stel maar wat vragen dan beantwoord ik die zo goed mogelijk

› reageer

Heb er zelf ook regelmatig last van.

Misschien kan een van de serverbeheerders eens in de serverlog kijken of er pieken zijn in het CPU gebruik? Zo niet, is het dan misschien een bandbreedte probleem van TV?

Wanneer het toch niet aan TV ligt zal het probleem elders gezocht moeten worden.

Is het soms mijn ISP? (Wanadoo NL)
Zijn het de (soms trage) DNS servers van Wanadoo?

Ik gebruik géén virusscanner en mijn firewall staat uit.

Mijn Mac:

› reageer

Ja klopt, ik heb dit probleem ook sinds enige dagen. Ik gebuik ook Opera maar daar ligt het volgens mij niet aan, ik heb de site ook even met Firefox bekeken, met het zelfde resultaat.
Ik heb net even gemeten wat de duur van de vertraging is en die is bij mij steeds 14/15 seconden.

Ik kan je wel zeggen dat ik deze lange vertraging als zeer irritant ervaar en hoop dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.
Is de vertraging bij jullie ook zo groot?
Ik heb niets geinstaleerd of andere wijzigingen aangebracht op m'n PC, en ga er dus voorlopig van uit dat de problemen door de server van Telecomvergelijker worden veroorzaakt.

› reageer

Ik heb er wisselend last van. Momenteel ervaar echter ik geen probleem

[sub]Ik gebruik IE6[/sub]

› reageer

@Pinokkio:

Omdat jij met IE momenteel geen problemen hebt, heb ik dit ook even geprobeerd, en dat werkt zoals het moet werken.
Daarna weer naar Opera gegaan en die werkt nu ook zoals het hoort. Hier heb ik nu even geen verklaring voor, tenzij Dirk intussen het een en ander heeft aangepast. Of krijgen we mischien hulp van boven?>

Ik vind het echt vreemd omdat ik er al sinds enkele dagen echt aan een stuk door last van had.

› reageer

Nu merk ik het wel ... niet vooruit te branden

› reageer

Zouden jullie de exacte tijdstippen waarop TV errors geeft en/of supertraag is (loadtijd van 10+ secs)?

In de log's zijn wel pieken qua CPU-load te zien. We zijn nog steeds bezig dit te onderzoeken... Thanx iig voor jullie medewerking

@Pino: hier is niets te merken

› reageer

Hier wel...

Maar +10 is overdreven.

› reageer

Of hij is supertraag (dat je ondertussen even koffie kan zetten voordat de pagina load of ik kom wel goed op de site maar dan kan ik bepaalde topics niet in (dan krijg ik dus die error melding)en andere weer wel.

› reageer

Ik heb er ook al dagen last van dat ik eerst even koffie kan gaan zetten, voordat het topic geladen is. Wel een beetje irritant.

› reageer

Het zou kunnen dat dit aan de backupcyclus ligt. Elk uur, 18 over het heel, start(te) een backup procedure, en dat duurt dan enkele minuten (dumpen + zippen + uploaden naar backupserver). Rond dit tijdstip is de laatste tijd in de load grafieken vaak een piekje te zien.

Ik heb het nu verlaagd naar één backup per 3 uur (18 over het heel) en laat het met een lagere prioriteit draaien. Hopelijk lost dit (een deel) van de traagheid op.

› reageer

Ik heb er op dit moment geen last meer van, dus mischien heb je daar het probleem mee opgelost. Zo ja dan bij deze bedankt, zo niet dan meld ik me wel weer.

› reageer

Ik heb er geregeld last van, soms is TV echt traag (loadtime +20 sec) maar soms gaat het ook erg soepel allemaal. Het wisselt dus sterk!

› reageer

@H-W: Ook na het aanpassen van de backup-job?

› reageer

Weet je misschien ook om welke 3 uur de backup ingaat?
18 over 12 bijv? Dan kan ik er op letten als ik het niet vergeet.
Want een paar dagen geleden (toen de backup elke uur was) was het dus heel traag van kwart over tot half. Nu Dirk gister heeft verteld dat de backup om 18 over is, verklaart dat een hoop

› reageer

Als ik het goed heb, om 3.18, 6.18, 9.18, etc. etc.

› reageer

daarnet, om 13.54, gaf TV een storing met melding dat de admin bericht heeft gekregen.

Ik heb zelf idd ook wel eens last van de traagheid, gebruik firefox, en zal eens gaan opletten op welke tijdstippen het gebeurt.

› reageer

klopt hier ook, maar na een paar min alles weer ok

› reageer

@ciao

Kan kloppen, ik had er laatst ook een keer last van rond die tijd kwart over 12 á half 1.

› reageer

@Roland : nu zit ik thuis achter mijn PC en werkt alles prima! Alleen op mijn werk (op verschillende plaatsen in het zuiden des lands) is TV echt soms gruwelijk traag ... Ik denk dat het misschien toch aan de PC's op mijn werk ligt.

› reageer

Zou inderdaad te maken kunnen hebben met de back-ups.

Individuele PCs zijn 100% zeker niet het probleem. Zie mijn post: 2 verschillende vensters, zelfde browser. ene doet het wel goed, andere heeft vertraging/reageert niet.

ook op mijn werk gaat het 99 van de 100 keer goed, maar zo af en toen opeens eventjes niet.

› reageer

Ik heb al op 3 verschillende momenten (gisteren en vandaag) gehad, dat ik de homepage niet binnen een minuut ingeladen kreeg (waar dit normaal hooguit 5 seconden duurt).

De een-na-laatste keer (gisteren laat) duurde het inladen heel lang, maar toen het ingeladen was, werden threads ook vrij snel geladen.

De laatste keer, na 11'en vandaag, wilde de site helemaal niet inladen en kreeg ik van mijn browser (IE6) de melding dat de site niet beschikbaar was. In de tussentijd heb ik andere sites (waaronder vergelijken.nl) bezocht die meteen inlaadden.

Nu na 12en werkte alles weer naar behoren, ben ik de enige die hier last van heeft?
(aangezien deze thread niet gekickt is)

› reageer

Robert, ik ben het met je eens
Ik dacht dat het aan de pc lag. Af en toe kom je er helemaal
niet op en inderdaad, vanmorgen ging het ook mis.
Gisteren, weet niet meer precies hoe laat, kon ik ook niet op de site komen.

› reageer

naja, ik kan iedere keer melden dat het gebeurt, maar dat wordt zo eentonig... (en spam)

gisteren in de pauze (zo rond 12:30) weer. kreeg de site echt niet geladen. vandaag geen enkel probleem...

› reageer

Het rare is dat nou juist op die momenten uit de logs blijkt dat er niets 'zwaars' gebeurt... Het is dus lastig om een oorzaak aan te wijzen.

Zelf merk ik het ook, gisteren was het weer extreem. Er gaat ergens iets mis, maar de oorzaak is nog niet gevonden.

Onze excuses voor het ongemak... Wij vinden het net zo vervelend als jullie.

› reageer

Ja, ik heb er de laatste dagen ook weer last van, alleen is er een verschil met de vorige keer. Het is nu veel onregelmatiger, terwijl er de vorige keer bijna constant vertraging was tijdens het laden.
Ook varieert de duur van de vertraging veel meer, toen zo tussen 7 en 15 seconden en nu tussen 5 seconden en soms wel bijna 1 minuut.

› reageer

And again! Meer mensen die last hebben van traagheid?

› reageer

Misschien barst TV wel uit z'n voegen vanwege de populariteit. Tijd voor een upgrade misschien?

› reageer

ik heb er ook al een paar maand last van, als ik merk dat tv langzaam is wacht ik een kwartiertje en dan doet ie het wel goed, kan ook te maken hebben met een algemene drukte op internet denk ik...

› reageer

ik heb ook al een tijdje dat TV het ene moment prima draait, en op andere momenten extreem traag is.

Net kreeg ik zelfs een server time-out....

edit> het posten van dit berichtje ging btw weer vrij vlot. Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat als de server moeilijk doet de meeste bezoekers weggaan en dat de site daardoor 'automatisch' weer sneller wordt.

edit2> volgens mij ligt het aan het zoekformulier, dat is nog steeds uber-traag

› reageer

De laatste dagen lijkt het wel steeds meer toe te nemen. Net inderdaad een timeout. Vooral lastig bij modbreaks en titelwijzigingen als je daar regelmatig 2 of 3 keer over doet. (en dan opeens weer een dubbelpost hebt als het schijnbaar op de achtergrond toch werkte). Is de servercapaciteit echt wel genoeg?

› reageer

Misschien niet aaleen de cpu-load checken maar ook de max verbindingssnelheid en de datastroom op dat moment.

Dat bijvoorbeeld de CPU het allemaal nog makkelijk trekt, maar dat er dusdanig veel data verzonden/ontvangen wordt dat een aantal requests verstoord worden ofzo?

gebeurt dit bij vergelijken.nl ook?

misschien alleen bepaalde delen van de site, misschien zelfs alleen bepaalde delen van het forum (stukje slechte/langzame code in een specifiek onderdeel)?

i has no clue! gewoon paar suggesties. heb er verder (misschien wel duidelijk) geen verstand van.

› reageer

Wellicht dat er net voor de vertraging iets gewijzigd is aan de site... Kijken dus wanneer de klachten begonnen en of er vlak voor iets aan de programmatuur verandert is...

Maar ik heb er ook weinig verstand van neem aan dat jullie goede programmeurs in dienst hebben...

› reageer

Sorry dat ik het zeg maar de site is deze dagen echt *****
Dit is erg vervelend als je net iets op wilt zoeken.

› reageer

Complete reinstall een optie? Of de schijven vervangen?

› reageer

of iets wat iedere windows user vaak moet doen... opnieuw opstarten?

of alle hele oude items verwijderen.

› reageer

De afgelopen paar uur is TV wel weer heel erg traag. Zelfde probleem als een paar maanden geleden. Kan hier weer eens wat aandact aan besteed worden?

<Browser: Safari 2.0.4, OS: Mac OS X 10.4.9>

› reageer

Bij mij is het vooral traag als ik na het bezoeken van andere sites naar www.telecomvergelijker.nl ga. Het duurt ongeveer 7 a 8 sec. voordat het openingsscherm verschijnt. Daarna is de site snel genoeg, het gaat dus vooral om het verschijnen van de eerste pagina als ik een tijd niet op de site ben geweest.
Het heeft volgens mij niets te maken met overbelasting van het systeem. Dan zou het probleem zich ook moeten voortdoen met de andere pagina's. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het systeem om kwart voor drie 's nachts overbelast is.

› reageer

Volgens mij is hier toch echt sprake van een brakke DNS server, aan de kant van TV.

› reageer

De DNS wordt gedaan door een partij waarvan ik me dat niet kan voorstellen. Daarnaast wordt DNS gecached door de DNS server van je eigen access-provider.
Het zal iets te maken hebben met de instellingen van de webserver. Misschien het aantal server processen ?

› reageer

Op de eerste pagina zat een performance probleem, met name als het niet druk is Klinkt raar, maar heeft de volgende oorzaak: de populairste overzichten die worden weergegeven duren tamelijk lang om te genereren. De worden daarom gecached zodat deze maar 1x per half uur hoeft worden berekend. Een keer per half uur heeft (had) een gebruiker last van traagheid bij de eerste pagina, omdat het overzicht opnieuw gegenereerd werd (on-the-fly). Af en toe zou je daar last van kunnen hebben, met name 's nachts als er nauwelijks andere gebruikers zijn.

Dit probleem heb ik opgelost door de server zelf de overzicht te laten cachen. Het overzicht hoeft daardoor nooit meer on-the-fly gegenereerd te worden.

Napsju: is het bij jou ook alleen de eerste pagina?

› reageer

Ben een tijd niet geweest maar dan toch nog maar even een berichtje, wat is die eerte pagina een drama joh...

Kan je daar nog eens naar kijken Dirk? Ik denk dat ik bij het openen van de eerste pagina op 11 seconden zit. Dat is in breedband Nederland wel wat traag

als je een tracert doet naar www.telecomvergelijker.nl dan gaat die ook niet helemaal goed.

Als je een tracert doet naar bijvoorbeeld www.google.nl gaat het wel goed.

Is het niet een combinatie van databases en de hosting provider?

› reageer

Ik moet ook zeggen dat het echt irritant is. IE7, firefox, 't helpt allemaal niets. Heb nog liever een trage site eerlijk gezegd, maar het is nu gewoon random 1 op de 5 pagina's die bij mij +10 seconden duurt met laden, of zelfs over de 20 seconden. Daartussenin gaat het meestal gewoon zoals het hoort, goed dus. Hebben jullie al enig idee waardoor dit toch komt?

› reageer

@wopper, een traceroute is helemaal geen goede indicatie. De traceroute lukt niet om firewallmatige redenen, heeft verder niks met performance van doen.

› reageer

Ik ondervind iets soortgelijks. De eerste pagina doet er over het algemeen een seconde of 10 over om te openen. Vervolgens gaat alles prima, snel genoeg. Maar waarom die eerste pagina er zolang over doet is mij een raadsel. Het heeft inderdaad niets met traceroutes te maken, de verbinding is prima.
Is het misschien zo dat er bij het eerste bezoek aan de eerste pagina ergens usergegevens uit een database moeten worden gehaald en dat dat lang duurt ? Als ik het window sluit en vervolgens IE meteen opnieuw opstart en naar de site ga dan gaat de eerste pagina wel snel (gegevens misschien nog in de cache ?).

› reageer

Ik heb exact dezelfde problemen als dimitriv. Er valt mee te leven, maar het is wel vervelend. Het probleem speelt al een aantal maanden.

› reageer

ik heb dat probleem ook..

› reageer

Hier precies hetzelfde als de vorige 3 posters...

› reageer

Mijn bezoeken zijn er al door afgenomen...

Zou mooi zijn als er een oplossing voor komt!

› reageer

ik heb het ook als pc opstart heb tv als startpagina en duurt soms er lang met laden

› reageer

Ik herken de genoemde problemen zelf (helaas) niet. Sinds de caching van de populairste staat de beginpagina er bij mij eigenlijk altijd binnen 1 a 2 seconden, ook als de browsercache leeg.

Zouden een aantal mensen de volgende vragen kunnen beantwoorden:

1) Herken je het probleem van de trage beginpagina of heb je nergens last van?
2) Bij welke provider zit je, en waar? Misschien dat het een provider-afhankelijk DNS probleem is.
3) Welk OS en browser gebruik je?
4) Zijn www.nxs.nl en www.leren.nl (twee sites bij dezelfde hoster / nameserver) snel bereikbaar?

Als er genoeg mensen antwoord geven op deze vragen kan ik misschien en correlatie vinden tussen mensen die er last van hebben icm met provider/os/browser en er hopelijk op die manier iets aan doen.

Bij mij zijn de antwoorden:
1) nee
2) @Home, Tilburg
3) Windows Vista icm Internet Explorer 7
4) Ja

› reageer

Bij mij zijn de antwoorden:
1) Ja
2) @Home, Den Bosch
3) Windows XP icm Internet Explorer 7
4) Ja

› reageer

1) pagina laden prima, langzaam soms bij posten, (edit: zoals nu dus ook, (edit was wel snel))
edit:
hmmm, klikte net op Home, en die was ook weer zeeeer traag, daarna willekeurig andere linkjes/draadjes weer snel. en daarna was weer een overzicht: goedkoopste weer plots erg traag
2) Israel
3) XP, firefox 2
4) ja. edit: later weer ff geprobeerd, toen deed nxs een paar seconden erover, terwijl leren snel was. daarna weer een pagina bij leren iets trager.
Maar die voorbeelden waren in de ordegrootte van 3 seconden ipv soms 15s bij TV

› reageer

1.) Heb altijd de trage begin pagina sinds het nieuwe ontwerp, 20+ sec. wachten!
2.) Abel Telecom, maakt gebruik van BBNed. Zit in Beverwijk.
3.) Gebruik Vista Business en Firefox 2 & IE 7. Beiden hetzelfde probleem.
4.) nxs.nl moest even een aantal sec. denken, leren.nl ging snel.

Hoop dat het probleem opgelost kan worden, want het is best storend...

› reageer

1) Altijd trage begin pagina (meestal een seconde of 4-5, maar ook regelmatig 10-15 seconden of langer)
2) Xs4all (Zwolle), KPN bedrijfs ADSL, Telfort EDGE, KPN UMTS.
3) Windows XP met IE 7 en Firefox
4) beide snel bereikbaar, de 2e laad 1 seconde langer

› reageer

1) Ik heb er geen last van omdat ik vrijwel altijd via een threadlink binnenkom. Maar nu heb ik de hoofdpagina even opgeroepen en inderdaad, heel hinderlijk, zo'n 20 seconden!
2) KPN > HetNet, Gramsbergen
3) Vista, FireFox 2
4) Staan er onmiddellijk.

› reageer

1)Altijd trage begin pagina (meestal een seconde of 4-5, maar ook regelmatig 10-15 seconden of langer
2)kpn ipb Zuidbroek
3)Windows XP icm Internet Explorer 7
4)Staan er onmiddellijk.

› reageer

1)Ja (+- 10sec)
2)Orange (vroeger Wanadoo) in Amsterdam
3)Windows XP icm Firefox.
4)Zijn wel snel

› reageer

1 ja, ongeveer 10 sec.
2 Nu bij Compuserve, vroeger bij Demon (beide met hetzelfde probleem) in Oosterhout NB.
3 WinXp met IE7 en Firefox, Win2000 met IE6
4 ja, erg snel zelfs.

Ik zal de volgende keer niet de site openen maar eerst een ping/traceroute doen. Dan zou een eventueel DSN probleem toch wel zichtbaar moeten zijn ?

› reageer

1) nee
2) SSHUNet/Surfnet
3) Windows XP SP2 / Firefox 1.5.0.12
4) Ja

@dimitriv > ping & traceroute wordt geblokt, dus dat heeft niet veel zin..

› reageer

1) Ja
2) Orange / Culemborg
3) Mac OS X 10.4.9 _/-\o_ / Safari 3.0b (522.11)
4) Ja

› reageer

ping & traceroute wordt geblokt, dus dat heeft niet veel zin
Als het een DNS probleem is dan zou een ping of traceroute toch ook een delay moeten hebben ? Dat is overigens niet zo, als ik een traceroute doe dan pakt hij direct het juiste ipadres. Als ik daarna de pagina wil openen met IE duurt het een seconde of 10.

› reageer

1) Ja. eenmaal op de site gaat alles vlot.
2) @Home Den Bosch, maar ook op mn werk in Boxtel waar het via Essent loopt.
3) Windows XP met IE 6.
4) Ja. Ik doe af en toe downloadtesten (1000 MB bin binnentrekken) bij NXS en die loopt als een speer.

› reageer

1)Jeps altijd al gehad.
2)bij Wanadoo, toen bij Het Net en nu bij Casema
3)Vista & XP en Firefox en IE 6 en 7
4)www.leren.nl 0.53sec www.nxs.nl 0.53sec www.telecomvergelijker 16.45sec

› reageer

1) Ja (10-20 sec), maar eenmaal op de site gaat het meestal normaal
2) Speedlinq, Eemnes
3) XPSP2 + IE6
4) Beide retesnel

› reageer

@dimitriv > Wat ik bedoelde was dat een ping geen respons oplevert, en een traceroute ergens bij NXS doodloopt. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat het logisch zou zijn dat áls het een DNS probleem is, je dat ook merkt bij het resolven van het IP-adres door deze tools. Maar je kan dan ook een nslookup doen

› reageer

Tussen stand lijkt of iedereen er tot nu toe last van heeft behalve de administrators. Wel apart. Op dit moment laad de site bij mij trouwens bloedsnel.

› reageer

Misschien even iemand als test admin maken voor 15 minuten?

› reageer

Nou nee We kunnen wel de tijdelijk even de populairste overzichten niet tonen, dat is eigenlijk het enige verschil tussen wat de 'gewone' users zien en wij als administrator zien.

› reageer

Zal daar dan soms ook het probleem in zitten?

› reageer

1. Ik heb er momenteel geen last van maar de afgelopen maanden wel 8 vd 10x denk ik.
2. Casema kabel 2Mbit
3. Windows XP met IE6.0 FF2.0 en Safari 3.x
4. Ja

Net nu dus weer heel erg (zeker 15 sec) met FF2

› reageer

@Koen, dat zou kunnen ja

› reageer

1) Ja. Enkel bij de hoofdpagina.
2) XS4ALL
3) Windows XP, Firefox en IE (beide laatste versies)
4) Beide sites in 0,6 sec.

› reageer

1) Ja, eigenlijk duurt het gewoon altijd een seconde of 10-15 voordat de pagina laadt
2) HetNet ADSL (sinds kort, daarvoor met UPC ook)
3) Safari 3 Mac OSX
4) Laden wel gewoon snel

› reageer

1) Ja
2) Orange (wanadoo)ADSL, Tiel
3)Windows XP Home, Firefox 2
4) Snel en snel

› reageer

1) Ja.
2) Orange Family, Amstelveen
3) Vista, XP, IE7 en IE6
4) Prima

Vroeger bezoekte ik TV vaker, tegenwoordig steeds minder omdat het laden van de eerste pagina iedere dag weer een seconden of 10 kost. Vreemd genoeg, als ik daarna mijn browser sluit en weer open, gaat het wel snel. Misschien plaatjes die niet (lang) gecached kunnen worden door opdrachten in de headers?

› reageer

Ja stom is dat he? Ik heb dat ook dat je denkt van "nou ja laat maar joh" alleen maar omdat je 16 seconden moet wachten in dit verwende breedband tijdperk.

Me posts zijn enorm teruggelopen sinds de nieuwe layout, maar daar ben ik aan gewend.

› reageer

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik goed nieuws heb: ik vond het ook erg frappant dat iedereen er last van heeft, behalve en ik. Ik heb dus even goed gekeken naar de pre-caching (het van te voren uitrekenen) van de populairste overzichten, een bewerking die tamelijk veel tijd kost, en die alleen bij admins niet werd uitgevoerd.

En ja hoor, wat bleek: er zat een fout in! De gegevens werden wel gecached, maar voor elke (ingelogde) user apart. Het was eigenlijk de bedoeling dat de gegevens 1x per half uur o.i.d. worden uitgerekend, en daarna voor iedereen snel beschikbaar was. Dit werd met een proces op de achtergrond zelfs vaker gedaan, zodat niemand er ooit op zou hoeven wachten.

De reden dat en ik er nooit last van hadden is dat:
1) wij of ingelogd waren als admin, en bij admins weredn de overzichten niet getoond,
2) wij niet ingelogd waren, en voor niet-ingelogde users werkte de caching wel

Ik heb zojuist een aanpassing gedaan zodat deze gegevens voor ook voor ingelogde users van te voren worden uitgerekend. Als het goed is is dit probleem nu dus opgelost. Kunnen jullie dit bevestigen?

Overigens is dit wel een puntje om nader te bekijken, want deze caching-fout zit ook op een aantal andere plekken. Daar zal ik binnenkort naar kijken wat als het goed is de algehele performance ten goede zou moeten komen.

› reageer

Prima gedaan! Het lijkt nu goed te werken, in ieder geval zo snel dat ik niet toekom aan het tellen van de secondes

› reageer

Topper! Hier (vooralsnog) geen problemen meer...

› reageer

Werkt inderdaad beter als voorheen

› reageer

Hier vloog de frontpage supersnel binnen op mijn windows mobile device over WIFI... super gedaan...
Goed dat wopper het probleem heeft gemeld.

› reageer

Momenteel super snel. Het probleem is niet alleen door Wopper gemeld maar ook al diverse keren door andere users. Tot nu toe werd er steeds geen probleem gevonden. Ben blij dat het er nu op lijkt dat het opgelost is.

› reageer

TV werkt weer naar behoren en is niet meer één van de favorieten die ik onbewust automatisch vaker links laat liggen doordat het altijd maar wachten is.

› reageer

sneller als eerst +- 2seconden!

› reageer

Hier ook opgelost!

› reageer

Zelfde hier, probleem opgelost.

› reageer

Werkt superrrrrrrrrrrrr oude tijden herleven!!!

Ben blij dat ik het toch nog even melde en het opgepakt is, netjes gewerk mannen _/-\o_

Wooooooot 0.76seconden ipv 16.8 voorheen.

› reageer

Samen kwamen we er wel uit!

› reageer

Net toch weer even wat last van vertraging, seconde of 4, niet heel storend, maar even snel en stabiel als Google oid is het nog niet.

› reageer

Ook hier moest even gewacht worden voordat de site geopend werd, maar het is al met al echt aanzienlijk veel sneller dan eerst... _/-\o_

› reageer

idd beterrrr :

› reageer

hier is ie idd in minder dan 1 seconde op het scherm, super!

› reageer

hmmm, net deed ie over een pagina weer zo'n 15 seconden (niet ingelogd)

› reageer

Hier probleemloos en snel, zowel ingelogd als niet ingelogd..

› reageer

Ik heb last van een vertraging als ik op "Plaats bericht" klik bij het posten. Voorheen ging dit altijd snel, maar nu moet ik even wachten.
KPN
XP SP2+IE7

› reageer

Hier moet ook lang wachten totdat een bericht geplaatst is. Als het bericht eenmaal online staat, gaat het editen razensnel.

› reageer

Van vertraging voordat een bericht is geplaatst heb ik ook op onvoorspelbare momenten last. Al zolang ik mij kan heugen eigenlijk.

Naschrift:
Na het klikken op plaats bericht duurde het bij bovenstaand bericht ca. 15 seconden voor het volgende scherm verscheen. "waiting for www.telecomvergelijker.nl" was de boodschap in de statusregel.

Naschrift twee:
Na het editen ging het weer razendsnel.

› reageer

Gisteren was het posten snel, vandaag erg traag. Vermoedelijk hebben dezelfde users dit probleem als bij het hoofdpagina probleem. Wat hier wel opvalt dat het per dag verschillend is.

› reageer

Vandaag en gisteren opnieuw veel traagheid bij het laden van de frontpage (10 tot 15 sec voor het openen). Zowel thuis als op het werk.

edit: het posten en editen van een bericht gaat ook erg traag.

› reageer

De snelheid is er inderdaad weer behoorlijk uit

› reageer

Op dit moment lijkt alles snel te gaan.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.