T-Mobile[Orange] Abonnementen per 30 mei 2006

Gratis mobiel bij sim-only? Dan is het toch geen sim-only

› reageer

Vandaag nieuwe simkaarten gekregen van Orange. Ze gaan namelijk per 30 mei nieuwe abonnementen voeren. Simkaart ziet er wezenlijk anders uit dan de huidige, precies dezelfde "indeling" als een KPN UMTS sim, dus eindelijk UMTS van onze Oranje vrienden?

› reageer

Orange komt idd per september met UMTS, geen HSDA echter. Verder zal Orange i.v.m de rebranding (niewe slogan, samengaan van Equant & Wanadoo) met diverse nieuwe abbo's komen waarbij je standaard onbeperkt kan bellen naar andere Orange nummers en onbeperkt kan bellen dan alle vaste nummers.

› reageer

Een USIM werkt ook in bijna alle GSM telefoons. Dus lijkt mij geen teken dat UMTS er aan komt, maar gewoon de overstap naar modernere simkaarten.

› reageer

het onbeperkt bellen naar orange klanten en alle vaste nummers zou wel relaxt zijn. dat gaat mij veel geld schelen per maand als ik zo'n nieuw abo heb. alleen jammer dat ik nog tot december met mn huidige abo moet.

› reageer

Iemand een foto van die nieuwe simkaarten?

Heeft het toevallig iets te maken met deze?

› reageer

Wil dat zeggen dat de huidige abonnemntsvormen (alles uit een bundel) gaat verdwijnen? En is er al iets bekend van spectaculaire acties, want ik moet nog twee abonnemnten aansluiten binnen een week en dan weet ik alvast iets meer .

› reageer

Hoop ook dat Orange met goede aanbiedingen zal komen, want ik zoek ook een nieuw abo. Liefst met de Samsung E900...

› reageer

Maar nieuwe sim kaarten wil toch nog niet zeggen dat er meteen ook mooie aanbiedingen en nieuwe abonnementen komen?

mandibula, wat is je bron?

› reageer

Ik wacht op een aanbieding van de nokia n80

› reageer

Zo dit wordt interessant. Ben benieuwd! Door onbeperkt bellen naar Orange klanten in te voeren, zorg je er wel voor dat mensen tegen elkaar gaan vertellen dat ze ook Orange moeten nemen. En dat vindt Orange niet zo erg ;-)

Hopelijk mogen bestaande klanten omzetten/verlengen naar de nwe abo's.

› reageer

Push to Talk?

› reageer

Orange komt helemaal terug in de markt met de nieuwe tarieven, let maar eens op!!

› reageer

Als ze naast die nieuwe tarieven / abo's dan ook nog eens met flinke toestelkortingen en UMTS komen, zie ik zeker toekomst in Orange.

Bovendien zal het ook wel met Wanadoo te maken hebben zit ik me net te bedenken. Ik heb vorige week iemand in de Orange shop gesproken die speculeerde over een LiveBox met GSM functionaliteit, dat je dus, wanneer je thuis bent over je LiveBox kunt bellen met je GSM. Lijkt me wel wat...

› reageer

Ik hoop wel dat bestaande klanten mogen overstappen naar de nieuwe abo vormen...
Ik heb net verlengd per 10 mei...

› reageer

Orange moet ervoor zorgen dat mensen hun vaste tel kunnen opzeggen, omdat ze met mobiel en internet via wanadoo, de rest kunnen opzeggen.

› reageer

Is er inmiddels al eens iets meer bekend over wat er de 30ste gaat gebeuren? We hopen op vanalles maar we weten dus nog steeds niets (bijna) zeker. Iemand met meer info?

› reageer

Ik heb vandaag even gepolst in de Orangeshop, en daar keken ze me redelijk verbaasd aan. Hun reactie was dat ze weten van geruchten dat er ergens binnenkort iets gaat gebeuren, maar van 30 mei hadden ze niks gehoord. Ze zeiden dat ze überhaupt als shopmedewerkers het pas een dag vantevoren horen áls er iets gebeurd.
Dus òf ze weten echt niets, òf ze kunnen erg goed liegen.

› reageer

Nou het eerste is inmiddels uitgelekt via de online FAQ:

Wat houdt de Orange World voordeelbundel precies in?
Met de Orange World voordeelbundel kun je voor EUR 6 per maand 25 MB mobiel internetten. Daarnaast heb je onbeperkt toegang tot de Orange World portal.
Van 30 mei t/m 31 juli 2006 kunnen klanten die de Orange World voordeelbundel aanzetten zelfs onbeperkt internetten, met een maximum van 250 MB.

250MB op GPRS snelheid? Laat UMTS ook maar komen dan de 30ste...

Voor welke abonnement is de Orange World voordeelbundel beschikbaar?
De voordeelbundel Orange World is verkrijgbaar op de volgende nieuwe Orange abonnementen (geïntroduceerd op 30 mei 2006): € 15, € 20, € 25, € 30, € 40, € 50, € 75, € 100 en € 150. Deze voordeelbundel is als enige bundel ook beschikbaar op Orange Sim Only € 7,50, € 10, € 15, € 20.

Heb je een Free (Sim Only) abonnement en wil je profiteren van de voordelen van de nieuwe Orange World voordeelbundel, dan dien je eerst over te stappen naar een van de volgende nieuwe Orange abonnementen: € 15, € 20, € 25, € 30, € 40, € 50, € 75, € 100 en € 150 of Orange Sim Only € 7,50, € 10, € 15, € 20. Wij helpen je graag met je keuze. Bel hiervoor naar de Orange klantenservice (1200 vanaf mobiel of +3128500777 vanaf een vaste telefoon) of ga naar een van de Orange shops.

Geinig, zo'n FAQ...

/Edit: Nog meer gevonden: De nieuwe bundels:

Bij Saldo- en rekening informatie hoor ik niet wat mijn status van mijn voordeelbundel is, waarom niet?
Het klopt dat Saldo- en rekening informatie niet vermeld wat uw voorraad is. De reden is dat de voordeelbundels niet onbeperkt meegenomen kunnen worden. Als u een voordeelbundel heeft krijgt u automatisch een waarschuwingssms als de voordeelbundel bijna verbruikt is. Zie hier het overzicht wanneer u bij welke voordeelbundel een sms ontvangt:

Sms voordeelbundels nog 5 smsjes over
Orange naar Orange bundel nog 100 minuten over
Orange naar vast bundel nog 100 minuten over
Bel op reis bundel nog 5 minuten over
Sms op reis bundel nog 25 smsjes over
Orange World nog 0,5 MB over

Je kunt de gratis waarschuwingssms aanzetten via klantenservice (1200 vanaf mobiel of +3128500777 vanaf een vaste telefoon) of via de Orange shops. Als je deze sms aanzet, ontvang je hem voor alle voordeelbundels die je hebt aangezet. Als je bijvoorbeeld 2 voordeelbundels aanzet, zet je de waarschuwingsms één keer aan en ontvang je 2 verschillende waarschuwingssms berichten.

Wat houdt onbeperkt bellen van Orange naar vast in?
Met de Orange naar vast voordeelbundel kun je voor maar € 15 per maand onbeperkt bellen naar vaste lijnen vanaf 20.00 's avonds tot 8.00 's ochtends en in het weekend. Er is geen contractverplichting.

Wat houdt Sms op Reis in?
Met de Sms op Reis voordeelbundel kun je voor € 5 per maand met meer dan 50% goedkoper sms-en als je in het buitenland bent. Je betaalt namelijk geen € 0,45 maar slechts € 0,22 per verzonden sms bericht. Dit is uniek in de markt: andere providers bieden niet de optie om goedkoper te sms-en als je in het buitenland bent

Welke voordeelbundels zijn er?

Orange naar Orange:
EUR 10 onbeperkt bellen naar Orange

Orange naar vast:
EUR 15 onbeperkt bellen 's avonds 20.00 tot 's ochtends 8.00 en weekend naar vaste lijnen

Sms op reis
EUR 5 - sms voor 22 cent overal ter wereld, ongeacht je netwerk

Bel op reis
EUR 15 - 20 minuten gratis bellen overal ter wereld, ongeacht je netwerk (onder voorbehoud)

Sms 30*:
EUR 3,50 - 30 smsjes - 12 cts per sms

Sms 60*:
EUR 5,50 - 60 smsjes - 9 cts per sms

Sms 240:
EUR 15 - 240 smsjes - 6 cts per sms

NEW Orange World:
EUR 6, onbeperkt toegang tot OW + 25** MB internet

/Edit: Nóg meer gevonden:

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwe tarieven en/of voordeelbundels. Wat moet ik doen?
In principe kan iedere klant overstappen naar de nieuwe tarieven. Als je huidige contract nog meer dan 12 maanden geldig is, dan hoef je niet bij te tekenen en kun je zo overstappen. Als het minder dan 12 maanden duurt voordat je contract afloopt, dan wordt je contract vernieuwd met een periode van 12 maanden vanaf het moment dat je overstapt.

Overstappen is zo geregeld. Bel hiervoor naar de Orange klantenservice (1200 vanaf mobiel of +3128500777 vanaf een vaste telefoon) of ga naar een van de Orange shops.

Mag je als je in april/mei 2006 klant bent geworden van Orange overstappen naar het nieuwe tarief? En als je in april/mei 2006 je contract vernieuwd hebt?
Als je in april/mei 2006 een Orange Free abonnement hebt afgesloten of vernieuwd hebt, kun je gewoon overstappen op de nieuwe tarieven. De vernieuwing van je abonnement met 12 maanden geldt dan niet.

Mag ik opzeggen vanwege de nieuwe tarieven?
Nee, want je kunt op je huidige abonnement en contract blijven. Er is dus geen sprake van een verplichte overstap.

Verandert de opzegtermijn?
Nee, Orange introduceert met de nieuwe tarieven geen nieuwe Algemene Voorwaarden. De huidige opzegtermijn blijft dus gehandhaafd, namelijk een termijn van 3 maanden.

Ik ben al klant bij Orange en ik stap niet over op de nieuwe tarieven. Welke Algemene Voorwaarden zijn dan voor mij van toepassing?
Er zijn geen wijziging in de Algemene Voorwaarden, dus de huidige zijn ook van toepassing op bestaande klanten.

Begint mijn langste post op TV ooit te worden hier...
Voor zo lang het er nog staat op Orange.nl: Kijk eens bij de veelgestelde vragen. Inloggen met je Orange nummer is wel nodig.

› reageer

Zo zeer intressante ontwikkelingen. Misschien dat ik mijn huidige abo nog verleng of een nieuwe neem. (mits er geen marktontwikkelingen qua prijs tussentijds optreden )

[edit] [me] Robert-jan twijfelt of hij om dit tijdstip ook nog ff moet inloggen bij Orange, want het is allemaal wel intressant...

[edit2] Birdie en met name Napsju bedankt voor het speurwerk, wat een ontwikkelingen. Persoonlijk vind ik het een beetje veel aan bundels worden. Er moet is een provider bedenken dat het fijn zou zijn als kortingen (bij grootgebruik) automatisch toegekend worden.
Ik vind het trouwens ook niet zo netjes dat ze iemand een smsje sturen met de mededeling dat hij nog 100 voordeelminuten heeft, moet diegene het vervolgens met zijn telefoon"'teller" bij gaan houden? Doe het dan ook nog een keer als het op 10 staat ofzo.

Is het nu niet zo dat het vervelend is voor de (notoire) downgraders zullen ze nu niet alleen nog van bijv. 32,50 -> 30,- kunnen (na 6mnd.). ???

› reageer

Napsju, waar haal je dat zo vandaan? Ik heb flink rondgesurfd bij orange, maar vind niks. Jij bent toch wel de opperspeurder!

edit: gevonden!!!

› reageer

Dat is weer jammer. Met die 25mb regel is het bye bye onbeperkt GPRS over Orange World accesspoint

Nu gaan ze een maximum instellen van 25mb per maand wat ik dus niet echt handig vind. Okay, 25mb GPRS is best veel maar ik heb maanden gehad dat ik er ruim overheen kwam ( over de 60mb, constant wappen ). Nu moet ik soms toch ff opletten dan of ik er niet overheen ga. En als ze UMTS gaan introduceren dan is 25mb relatief weinig. Dan liever zoals T-Mobile PIT, een paar euro meer maar dan niet zoveel restricties qua datavolume.

edit : ik lees dat je eerst dient over te stappen naar de nieuwe bundels voordat je gebruik maakt van de nieuwe Orange World voordeelbundels, wat gaan ze dan doen met mensen die niet ( kunnen ) overstappen en gebruik maken van het " oude " Orange World. Ik hoop niet dat ze dan zeggen dat ik er geen gebruik meer van kan maken ...

› reageer

En de tarieven zijn volgens GSMEasy tot de € 50 bundel € 0,12 per minuut en vanaf de € 50 bundel € 0,10 per minuut. Sms is bij alle bundels € 0,17. De naam Free lijkt te zijn verdwenen.

SMS op reis kost €5.00 een sms in het buitenland kost dan €0.22
SMS 240 bundel kost €15.00 en sms kost dan €0.06
Orange World blijft €6.00 met blijkbaar een andere datalimiet
Orange naar Orange kost €10.00
Bel op reis kost €15.00 dan kan je 20 minuten bellen of gebeld worden in het buitenland
Orange naar vast kost €15.00

Je belgedrag is nooit hetzelfde. Daarom zijn er de voordeelbundels van Orange, die je iedere maand zelf aan- of uit kunt zetten. Of je nu veel belt of juist veel sms’t. Of je in Nederland bent, of naar het buitenland gaat. Je vormt je abonnement gewoon naar jouw situatie. Ga je op vakantie? Dan zet je gewoon de Bel op reis of Sms op reis voordeelbundel aan. En wanneer je terug bent in Nederland zet de voordeelbundel weer uit. Zo heb je dus altijd een abonnement dat precies bij je past en daardoor automatisch ook de meest voordeligst tarieven.

› reageer

@rodimusprime:
Ik denk het niet.
Als ik het goed lees is het internet dataverkeer verhoogd van 2 mb naar 25 mb per bundel, én is het via de portal van orange world nog steeds onbeperkt wappen. Dat lijkt erop dat er aan de wap-proxy dus niets veranderd.

nog iets van de site geplukt:

Ik heb al een Orange Free abonnement. Krijg ik dan automatisch de nieuwe tarieven?
Nee, je kunt daar zelf voor kiezen. Je kunt zonder extra kosten overstappen op de nieuwe tarieven. Afhankelijk van je huidige contractduur vernieuwen we je abonnement met een jaar vanaf het moment dat je overstapt naar de nieuwe tarieven. En er gelden geen nieuwe algemene voorwaarden.

edit: napsju had dit ook al deels gequoted

› reageer

Starttarief al bekend?

› reageer

@Birdie

Dat zou ook kunnen natuurlijk. Dan zou het wel weer beter zijn dan de huidige World voorwaarden

› reageer

Volgens mij zijn er buiten de bundel andere (hogere) tarieven, dus dit verandert tov vroeger. Er moest natuurlijk wel ergens een addertje zitten!

Hoe hoger je bundel, hoe meer je kunt profiteren van de goedkopere tarieven binnen de bundel. Orange adviseert je daarom om een bundel te kiezen die zo dicht mogelijk bij je huidige bundel ligt (dus bijvoorbeeld van € 32,50 naar Orange € 30) of als je rekeningen altijd hoger zijn dan je huidige bundel naar een hogere bundel te gaan. Zit je op het omslag punt en heb je nu een Orange € 42,50, dan zou ons advies zijn om over te stappen naar een Orange € 50. Je maakt dan voordeliger gebruik van onze diensten en profiteert nog langer van deze lage tarieven binnen je bundel. Bel je een maand minder dan het bedrag van je bundel, dan neem je het bedrag dat je overhoudt onbeperkt mee naar de volgende maand.

› reageer

12ct pm tot de 50 bundel? Dan wordt je als veelbeller weer gestraft en als weinig bundel met 15 euro per maand incl. 120 minuten erg gebonusd

› reageer

hmm, volgens gsmeasy is bij de sim-only's de belminuutprijs 8 cent, en de smsjes 9 cent (zonder smsbundel).

› reageer

@Birdie, kijk eens wat er naast staat...

› reageer

Yep, dat snap ik dus niet. Jij wel? Kan je het dan voorrekenen?
een verdubbeling van de bundel betekent toch gewoon dat het de helft kost?

edit: Als ik het goed bedenk, moet je dus NU ff snel een sim-only MET gratis toestel scoren bij de online shop óf bij BC, en dan dinsdag omzetten naar de nieuwe tarieven!!

› reageer

Hmm wat ik me nu afvraag...

Per 10 mei 2006 is mijn abo verlengd naar sim only 32,50.
Zou ik per 30 mei kunnen overstappen naar een regulier nieuw abo met nieuw toestel????

› reageer

denk niet dat je een nieuw abo + toestel kan krijgen ..

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwe tarieven en/of voordeelbundels. Wat moet ik doen?
In principe kan iedere klant overstappen naar de nieuwe tarieven. Als je huidige contract nog meer dan 12 maanden geldig is, dan hoef je niet bij te tekenen en kun je zo overstappen. Als het minder dan 12 maanden duurt voordat je contract afloopt, dan wordt je contract vernieuwd met een periode van 12 maanden vanaf het moment dat je overstapt.

Mag je als je in april/mei 2006 klant bent geworden van Orange overstappen naar het nieuwe tarief? En als je in april/mei 2006 je contract vernieuwd hebt?
Als je in april/mei 2006 een Orange Free abonnement hebt afgesloten of vernieuwd hebt, kun je gewoon overstappen op de nieuwe tarieven. De vernieuwing van je abonnement met 12 maanden geldt dan niet.

je kan dan wel overstappen .. maar je zit dan vast aan je huidige abo. Die wordt dan simpelweg omgezet naar de nieuwe vorm van abonnement.

› reageer

Hmmm, mijn huidige Orange Free 42,50 loopt nog tot december.....ik vraag mij af of het dan nog veel zin heeft om nu over te stappen (bovendien zit ik nog te twijfelen of ik als weinig-beller, dus veel bundel meenemen naar volgende maanden, er op zit te wachten om elke maand mijn overige belbundel kwijt te zijn).

Wel apart deze introductie van abonnementen (vooral omdat ze een tijd geleden al van de Free bundels met hele getallen naar de huidige Free bundels (bijv. Free 32.50 ipv Free 30) zijn overgestapt. Wellicht is het een antwoord op bijv. de T-Mobile Flex tarieven (al moet ik zeggen dat ik de Flex structuur icm PIT toch iets interessanter doet klinken). Daarentegen: het feit dat je voor 15 euro onbeperkt naar Orange en vaste nummers kunt bellen na 2000 uur en in het weekend, is wel erg super......

Ik zit echt te twijfelen of ik ga overstappen, ik heb nl. momenteel een Versatel 20 Mbit verbinding voor 39 euro per maand, die in juli afloopt. Dan wil ik naar Wanadoo overstappen (20 Mbit voor ong. 23 euro!). Ik hoop dat ik een soort pakage-deal kan sluiten met Orange/Wanadoo (dan is de keuze wellicht snel gemaakt, want ik denk dat ik qua data niet veel over die 25 MB kom, zeker als de proxy instelling binnen Orange World blijft bestaan).

...........ze blijven je verrassen daar bij Orange....(they keep you sharp |:Y ).

› reageer

Ik ben benieuwd of bellen naar 090X nummers blijft. Ook kan ik niet vinden of je je oude abonnement kan laten omzetten naar een fors lager abonnement (bv 32.50 naar 20)

› reageer

Via 'Mijn Orange' kun je nu al online aangeven dat je wil overstappen op de nieuwe tarieven. Wellicht krijg je dan wel de nieuwe abonnementen + bijbehorende tarieven te zien.

Als ik alleen kies om online over te stappen, krijg ik de melding 'nummer onbekend' (terwijl ik toch een abonnement heb en inlogd ben). Wellicht heeft het te maken dat ik over een week overstap van provider (Hi -> Orange). Is het iemand gelukt om de link te openen op Mijn Orange -> FAQ -> tarieven?

[edit] Ik zit me net te bedenken dat deze optie ook nog te maken heeft met de vorige wijziging van de tarieven in januari 2005.

› reageer

internet per maand van 2MB naar 25MB is echt nix. Beseffen ze wel bij Orange dat zo ze geen alternatief zijn aan dat onbeperkt internetten van T-mobile?
Ik denk maar dat ik ga overstappen

› reageer

iemand al een duidelijk overzicht van de tarieven kunnen vinden?

Ik ben idd benieuwd of ze zich houden aan beltegoed onbeperkt houdbaar en 0900 nummers.

› reageer

Ik vind dat ze het wel weer minder doorzichtig maken. Al die bundels en opties die je kan afsluiten...

Doe gewoon vaste lage prijzen en klaar....

Nieuws:

Kan ik naar iedere nieuwe bundel overstappen?
Nee, je kunt maximaal 1 bundel lager of alle bundels hoger dan je huidige bundel kiezen. Op 1 jarige contracten mag je 1 bundel naar beneden na 6 maanden, maar op 2/3 jarige contracten mag je pas na 12 maanden 1 bundel lager. Vervolgens mag je op zowel 1 als 2 jarige contracten na 6 maanden weer 1 bundel naar beneden.

Dus met 2 jaar mag je pas na 12 maanden downgraden. Alleen dus voor nieuwe abo's uiteraard. Dus geen opzeg mogelijkheden. (niet dat ik dat wil... maar voor sommige onder ons..)

› reageer

Maar: Wat moeten huidige abonnees doen die willen downgraden (en niet na de nieuwe tarieven willen), blijft dat wel mogelijk? Anders worden sommige mensen ge -

› reageer

@robert-jan: Volgens mij moet je het zo zien dat Orange nu twee abonnementsstructuren heeft, die in principe gescheiden van elkaar bestaan, dus als je niet overstapt naar de nieuwe vorm, blijf je in de oude structuur zitten. Volgens mij kun je dan ook gewoon van Free 32,50 naar Free 22,50. Het is dan niet zo dat je alleen kunt downgraden van Free 32,50 naar Abonnement 30.

Je kunt immers ook niet voor de nieuwe voordeelbundels kiezen i.c.m. een Free-abonnement (even afgezien van de bestaande opties als SMS-voorraad en Orange naar Orange).

De beltarieven (12 ct/min) die op gsmeasy.nl staan, lijken mij wel aantrekkelijk en overstappen voor mij zou inhouden dat ik een maand langer bij Orange moet blijven (mijn abonnement loopt nog tot eind april 2007). Ik zie op gsmeasy alleen een smsbundel voor 240 smsjes staan, dat vind ik wel een grote bundel. Maar goed, ik wacht nog wel een dag af

› reageer

@rclahsen: Ik hoop het voor iedereen, zelf ben ik al maximaal gedowngrade, dus het gaat niet meer op voor mij.

Jij hebt zeker voor 2 jaar getekend? Want als je in april/mei '06 getekend hebt kan je zonder extra maand(en) over.

› reageer

@robert-jan: dat weet ik, maar ik heb vorig jaar voor 2 jaar getekend. Dus voorlopig zit ik nog even aan Orange vast.

› reageer

Weet iemand al wat het buiten de bundel tarief wordt?
OF blijft het dan 0,12 cent?
En sms buiten je sms bundel?

› reageer

@rclahsen,

omdat er qua tariefvormen zo achterlijk veel veranderd in een jaar (in ieder geval de laatste 3 jaren bij vrijwel alle providers) kies ik never nooit niet voor 2 jarige abonnementen.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren bij Orange (tot december moet ik sowieso nog mijn huidige abo uitzitten.....dan heb ik nog even tijd om eventuele "valkuilen" te ontdekken _/-\o_ ).

› reageer

Is de 12ct gezien onderstaande ,alleen betrekking op sim only abo.
Of zie ik iets niet goed en zal het beltarief 24ct bedragen voor de nieuwe abonnementen!

"Genoemde tarieven zijn gehalveerd ten opzichte van de werkelijke tarieven. Dit zijn de feitelijke tarieven door de maandelijkse verdubbeling van uw beltegoed."

› reageer

Bellen naar 090x-nummers blijft in de bundel, bundel blijft onbeperkt houdbaar, starttarief blijft 6 cent...

Wat vooral super is, is dat bij de abonnementen vanaf 50 euro Orange Premier gratis inbegrepen zit!!

› reageer

@blabla,

zou jij zelf gaan overstappen dan (met de informatie zoals deze nu voor handen is)?

Ik probeer zelf maximaal zo'n 40 euro kwijt te zijn aan GSM abonnementen....ik ben benieuwd of dat ook zo is als ik eenmaal overstap...(ik heb nl ook nog een gedeelte DATA-kosten in het bedrag zitten dat ik moet betalen, maar die 23 MB extra voor die 6 euro zal het denk ik dan wel dekken).

Misschien, als ik het goed kan redden met 25 MB data, is de overstap naar T-Mobile in december wellicht niet nodig.....

› reageer

Om antwoord te geven op de vragen omtrent een "alles-in-een" Orange/Wanadoo abbonement; Per September komt Orange met een aanbod voor UMA (Unlicensed Mobile Access). Met een en dezelfde GSM kan je bellen en gebeld worden op het Orange netwerk en thuis kan je bellen en gebeld worden via je Livebox.

Nokia en Motorola komen binnenkort met de eerste UMA GSM's (GSM1800 + wireless).

› reageer

Na 50 euro is Premier voor de helft van de prijs, niet gratis!

› reageer

De tarieven zijn nu van de GSMeasy site af. Oeeps...
Hebben ze soms emargo geschonden

› reageer

@ sjefke:

Op de gsmeasy site stond dat de diensten van Orange Premier gratis zaten inbegrepen.

@ fotograaf:

Wellicht zou ik overstappen, gezien 500 minuten voor 50 euro met een zelfde tarief buiten de bundel als binnen de bundel niet duur is. Zeker aangezien ik flexibel bel tussen de 500 en 1000 minuten per maand

› reageer

Uit de eerste berichtgevingen in deze thread (postings van 24/5/2006), had ik gehoopt/gedacht dat Orange met iets nieuws zou komen in hun abonnementen, namelijk standaard bellen naar Orange en vaste nummers. Een extra 'unique selling point' in de abonnement. Dus zeg maar de Tele 2 Familie & Vrienden Voordeel abonnement eigenschap. Maar helaas is dat het dus niet geworden .

Het zijn dus nieuwe voordeelbundels geworden. De voordeelbundels zijn voortgekomen uit hun onderzoek (zie: Telecomvergelijker Orange 19/01/2006). Mijn oordeel over de voordeelbundels: Slecht , de sms voordeelbundels zijn nog wel 'te doen/ok', maar de rest van de voordeelbundels zijn niet vernieuwend en/of voordelig.

Als er een voordeelbundel van Orange naar Orange en vast was voor 15 euro, dan ok. Maar Orange heeft besloten om twee aparte voordeelbundels van te maken. De interconnectietarief naar een vaste lijn is geloof ik 0,5 eurocent per minuut (als ik goed herinner). Dus met Orange naar vast vangt Orange in ieder geval 15 - 2000x0,005 = 5 euro. Er zijn betere en goedkopere alternatieven/manieren om naar een vaste lijn te bellen. 15 euro voor alleen naar vaste lijn te bellen, is gewoon duur!

De netwerkactie 'zo veel mensen, zoveel wensen' was dus eigenlijk een testcase voor de introductie van de voordeelbundels, voornamelijk denk ik voor Orange naar vast.

Wel slim is de zet dat je deze voordeelbundels kan aan- en uitzetten. Een goeie verkoop/service argument. Een minder-goed geinformeerde telecom gebruiker zou hier makkelijk voor intrappen.

Nu over de nieuwe abonnementen van Orange. Let OP: Wat ik nu doe, is puur speculatie. Er is uit de informatie van GSMEasy veel onduidelijkheid. Nu (28/5/2006) hebben ze de website geactualiseerd en hebben ze de informatie omtrent nieuwe abonnementen Orange weggehaald, heel leuk. Ik zelf denk dat er fouten zijn in de voor-gepubliceerde informatie. 1. De tarieven van de Orange abonnementen staan fout of 2. De tarieven van de Orange sim-only abonnementen staan fout of 3. Alle twee staan fout.

Ik ga uit van eerste scenario. Waarom denk ik dat het fout staat. 12 eurocent per minuut is wel erg aantrekkelijk/concurrerend voor een abonnement van 15 tm 40 euro. Ik ga ervanuit dat de tarieven van de sim-only wel correct zijn, dus ze zijn de helft van de abonnement. Dan zou Orange 20 (bel:18ct;sms:18ct), Orange 30 (17ct;17ct) en Orange 40 (15ct;18ct) zijn. Ik wil er nog wel weer op wijzen dat dit puur speculatief is. Wat zou de tarieven van Orange 25 dan moeten zijn. Tsja, daar heb je een punt. Maar ik denk dat het in deze richting moet zijn in de tarieven, want Orange moet toch wel enigzins in de buurt komen van de tarieven van T-Mobile Flex abonnement, niet waar. Ik kan natuurlijk fout hebben en is de 12cent tarief wel correct. We moeten maar afwachten tot 30 mei om definitief zeker te weten. 2 nachtjes slapen

Betalen per seconde blijft. Laatst nog reclame voor gemaakt en bij nieuw abonnement veranderen, no way. Totally not done.

Met deze nieuwe abonnementen zal Orange ook minder inkomsten/opbrengsten mislopen bij het downgraden. Ik zelf had gedacht dat ze bij de oude abonnement tussentijds met een tussenvorm (Free 27,50 en/of 17,50) zou komen.

› reageer

Volgende maand loopt mijn huidige abonnement af, en ik wil daarna graag naar Orange overstappen. Is het slim om nu snel nog een abonnement af te sluiten, aangezien de cashbacks straks misschien niet meer zo hoog zijn, of is het beter om te wachten op de nieuwe aanbiedingen?

› reageer

@de steef: nieuwe bundels zijn € 15, € 20, € 25, € 30, € 40, € 50, € 75, € 100 en € 150.

› reageer

Maar de tarieven per bundel hebben we nog niet toch? Die 12 ct klopt waarschijnlijk niet.

› reageer

@ General:
Lol! Ik heb GEEN banden met Orange behalve een abo van ze. Bovendien is deze informatie voor IEDEREEN beschikbaar in de FAQ (Veelgestelde vragen). Log maar eens in met je Orange nummer en klik er op. Ik heb het niet verzonnen...

Trouwens, ik ben absoluut niet gediend van dit soort ongenuanceerde beledigingen. Als je geen bewijzen hebt verkondig dit dan ook niet!

/Edit: Bedankt voor het hiden van het bericht! Top!

› reageer

Dan moet Orange het maar niet in de FAQ online zetten...

› reageer

De tarieven gaan in per 1 juni, en bellen buiten de bundel wordt inderdaad duurder dan binnen de bundel.

Op gsmeasy staan de nieuwe tarieven weer (maar ja, hoe komen ze eraan als het nog geheim is? Een gok? ).

› reageer

Ik denk dat de shops deze info wel doorkrijgen maar geheim moeten houden. Simshop heeft nu helemaal geen Orange meer op hun site staan. Of ze zitten het aan te passen of Orange heeft ze vanwege de cashbacks flink op hun donder gegeven en ze verkopen het helemaal niet meer. Ik ben benieuwd of er straks ook tarieven verschijnen op hun site.

› reageer

Als deze nieuwe tarieven waar zijn wordt Orange EINDELIJK weer enigszins concurerend (qua prijs) voor mensen die voornamelijk bellen en sms-en.
Ik vind al die 'voordeelbundels' inderdaad wat onoverzichtelijk, maar ook vrij duur! Ik denk dat de meeste mensen veel meer aan een 'sms-verdubbelaar' zouden hebben dan aan 240 sms-jes voor €15

› reageer

Op gsmeasy staan de nieuwe tarieven weer (maar ja, hoe komen ze eraan als het nog geheim is? Een gok?

En weg zijn ze weer Ik wilde ze net bekijken.

› reageer

Er komen idd nieuwe bundels en tarieven aan vanaf morgen:

Orange 15, 20, 25 & 30
Binnen de bundel: 12 cent per minuut
Buiten de bundel: 22 cent per minuut

Orange 50, 75, 100 & 150
Binnen de bundel: 10 cent per minuut
Buiten de bundel: 22 cent per minuut

Orange Premier wordt opgedeeld in een verzekering en service deel. Vanaf Orange 50 is Premier standaard inbegrepen. Verder kan je voor 10,- euro extra onbeperkt bellen binnen het Orange netwerk en onbeperkt bellen naar het vaste net kost 15 euro ('s avonds en in het weekend).

SMS kost bij elke bundel 17 cent per minuut en een MMS-je 34 cent.

Als je op vakantie bent kan je verder een bundel voor 15 euro aanschaffen waarmee je 20 minuten kan bellen, op welk netwerk dan ook

› reageer

0,12 euroCENT is wel héél erg concurrerend....
Ik neem aan dat je 0,12 euro bedoelt? = 12 eurocent?

› reageer

Ge heeft gelijk. Ik heb het aangepast...

› reageer

Nu staat het nog verkeerd... Het is 0,12 euro of 12 cent.

Er komen ook Sms voordeelbundels van 30 (€ 3,50) en 60 (€ 5,50) vanaf 26 juni. Slechte veranderingen zijn:

Wat gebeurt er als mijn Sms voordeelbundel op is?
Als je de sms voordeelbundel hebt opgebruikt, ga je het standaard sms tarief betalen. Kijk op orange.nl voor de tarieven.

Als je niet alle sms berichten uit je Sms voordeelbundel verbruikt, kun je deze dan meenemen naar de volgende maand?
Nee, de ongebruikte smsjes vervallen aan het einde van de maand. Mocht je nu merken dat je veel minder sms berichten stuurt per maand dan de grootte van je sms voordeelbundel, dan kun je zonder kosten maandelijks je sms voordeelbundel wijzigen of stopzetten.

› reageer

Het persbericht:

Verzonden: maandag 29 mei 2006 15:44
Aan: Orange
Onderwerp: Persbericht: Nieuwe tariefstructuur maakt Orange abonnement voordeliger

Voor lage tarieven geen hoge bundel meer nodig

Nieuwe tariefstructuur maakt Orange abonnement voordeliger

Den Haag, 29 mei 2006 - Met de introductie van een geheel nieuwe tariefstructuur op 30 mei a.s. maakt Orange mobiel telefoneren goedkoper. Mobiel bellen binnen Nederland kost bij Orange voortaan € 0,12 voor de bundels tot € 40 en € 0,10 per minuut voor de bundels daarboven. In combinatie met de nieuwe abonnementen introduceert Orange acht zogeheten voordeelbundels. Die maken een Orange abonnement nóg aantrekkelijker, omdat ze extra voordeel geven op ieders specifieke wensen op elk moment.

Vanaf 30 mei is er keuze uit negen Orange abonnementen die van € 15 oplopen tot € 150 per maand. Bij Orange hoeft de klant geen hoge bundel te nemen voor een laag tarief. Wie een abonnement van € 15 tot € 40 neemt, betaalt € 0,12 per belminuut. Wie een abonnement van € 50 tot € 150 neemt, betaalt € 0,10. Per telefoongesprek blijft Orange een starttarief van € 0,06 hanteren. Wanneer de maandelijkse bundel wordt overschreden, kost bellen € 0,22 per minuut.

Zoals gebruikelijk bij Orange worden de kosten van mobiel bellen in binnen- en buitenland uit één bundel betaald, net als bijvoorbeeld de kosten van sms'en en mms'en. Daarbij wordt maandelijks het niet gebruikte deel van het abonnement onbeperkt meegenomen naar de volgende maand. Orange berekent belkosten alleen per werkelijk gebelde seconde, omdat zes van de tien mobiele telefoongesprekken van abonnees korter dan één minuut duurt.
Voor huidige Orange abonnees die willen overstappen naar de nieuwe tariefstructuur, is een telefoontje naar het nummer 1200 voldoende.

[knip veel HTML tabel geneuzel wat hierbovrn ook al staat in tekst]

Sms €0,17 (vanaf €0,06 met sms voordeelbundel)
mms €0,34

De Orange voordeelbundels

Tezamen met de nieuwe tariefstructuur introduceert Orange acht voordeelbundels. Hiermee reserveert een abonnee een bedrag om nóg voordeliger sms'jes te versturen, gebruik te maken van het Orange internetportaal Orange World, in het buitenland te bellen of met andere Orange abonnees te bellen. Iedere maand kan de abonnee zelf de voordeelbundels aan- of uitzetten.
sms 30 €3,50 sms'en voor 12 cent per bericht
sms 60 €5,50 sms'en voor 9 cent per bericht
sms 240 €15,00 sms'en voor 6 cent per bericht
sms op reis €5,00 voor 22 cent per bericht sms-en in het buitenland (< 50% korting)
bel op reis €15,00 20 minuten bellen of gebeld worden in het buitenland (< 25% korting)
Orange World €6,00 Orange World met internettoegang met 25 MB downloads
Orange naar Orange €10,00 onbeperkt bellen met iedereen bij Orange
Orange naar vast €15,00 onbeperkt bellen naar vast van 20.00 tot 8.00 en in het weekend

Als je al een telefoon hebt, is Sim Only een optie. Ook de tariefstructuur voor Sim Only heeft Orange vernieuwd. Er zijn nu vier bundels van € 7,50, € 10, € 15 en € 20 per maand. Bij de Orange Sim Only bundels tot € 15 betaal je binnen de bundel € 0,09 per belminuut en € 0,08 bij de bundel van € 20. Buiten de bundel bellen alle mensen met Sim Only voor € 0,22 per minuut.

› reageer

Vraag: kun je naar deze abo's migreren zonder te verlengen? Ik heb nog 200 euro belbundel en wil wel naar het 15 euro abo toe (nu 22,50 vanwege de tarieven). Buiten de bundel betaal ik dan net zoveel als nu, daarbinnen veel minder.

› reageer

@elsinga: ligt eraan hoe lang je abo nog loopt.

› reageer

Er wordt alleen nergens over gerept of het ook mogelijk is over te stappen naar een lagere belbundel: m.a.w. als je nu €22,50 hebt, om daarna terug te gaan naar bv. €15.
Dat zal de praktijk dan moeten uitwijzen.

› reageer

@Ubervau: dat kan toch?

› reageer

Waar is het persbericht gepubliceerd?

› reageer

Het is maar te hopen dat dat kan...

› reageer

Okay, dat klinkt goed. Mijn abo loopt nog tot maart 2007 (minder dan een jaar), dus ik lever 2 of 3 maanden in, maar ga wel voor ruim minder bellen.

Mijn 2e abo loopt ook nog 9 maanden, maar dan als 12,50 euro per maand. En die moet leeg, want die wordt (mooi nummer) geporteerd naar een prepaid van een ander netwerk.

› reageer

Hmm of toch niet. Als je nu 22.5 hebt en je stapt over dan kan je als ik het goed lees, alleen naar 20 downgraden en niet naar 15.
Mijn vorige opmerking klopt denk ik dus niet

Nee, je kunt maximaal 1 bundel lager of alle bundels hoger dan je huidige bundel kiezen. Op 1 jarige contracten mag je 1 bundel naar beneden na 6 maanden, maar op 2/3 jarige contracten mag je pas na 12 maanden 1 bundel lager. Vervolgens mag je op zowel 1 als 2 jarige contracten na 6 maanden weer 1 bundel naar beneden.

› reageer

Persbericht is per mail aan relaties en de pers verstuurd. Er stond geen embargo bij.

› reageer

Wel jammer dat ze andere tarieven hanteren voor buiten de bundel. Ik vind niet alle een verbetering hoor. Maarja je kan niet ieder1 tevreden stellen...

› reageer

mms voor 34 cent tot 300kb is ook wel erg leuk.

Bij de simonlys bel en sms je voor 9 cent.

› reageer

klinkt aantrekkelijk maar vergeet niet 6 cent strattarief.

Neem 20 euro abo:
Vaak(kort)beller (150 gesprekken)
150 x 0.06 = 9 euro starttarieven
20-9=11 euro om te bellen tegen 0.12 cent = 92 minuten

minder vaak beller (80 gesprekken)
80 x 0.06 = 4,8 strattarieven
20-4,8= 15,20 tegen 0.12 geeft 127 minuten

Met zelfde 20 euro heb je bij telfort 150 min.
Iemand die veel kort belt verliest 15%^aan afrondingen naar 1 minuut en iemand die minder vaak belt verliest maar 10% aan afrondingen.
dus dat geeft 127 en 135 min en das meer dan 92 en 127. Al heb je bij orange weer andere voordelen tov telfort.. Ik denk wel dat orange nu eindelijk interessant gaat worden.

Wat wel vreemd is dat ze qua simonly nix boeiends aanbieden.. bel en sms voor 9 cent is helemaal niet goedkoop voor een simonly abo! Bij andere aanbieders is het voor 5 a 6 cent!
En dan heb je bij orange simonly ook nog eens 6 cent strattarief bij simonly.. waardeloos.

› reageer

word bij de sim-onlies het bedrag ook nog verdubbelt? dus sim-only 20 krijgt een tegoed van 40 euro? of is het een tegoed van 20 euro met enkel korting op de belminuut en de sms?

› reageer

Vandaag gesproken met de Orange helpdesk.
Downgraden van een oud abonnementsvorm naar een oud abonnementsvorm blijft mogelijk, waarbij de oude voorwaarden van kracht blijven.

downgraden 32,50 -> 22,50 = mogelijk.

Nu maar hopen of deze informatie correct is. juni is mijn downgrade periode.

› reageer

Als je bijv die Sms voordeelbundel van 240 smsjes hebt en je hebt aan het eind van de maand nog 10 smsjes over, die kan je dan dus niet meer voor de volgende maand gebruiken? Dat is nu wel! Nu kan je wel alles meebrengen naar de volgende maand..

› reageer

Dan nu de vraag: Hoe zit het nu met het andere gedeelte van de startpost?
Is er al iets bekend over die SIM-kaarten? Zijn het inderdaad USIM's? Zijn er nu ook eindelijk DUO-kaarten van Orange beschikbaar?

› reageer

Het zijn idd U-Sims

› reageer

Ik heb omdat in de voorwaarden van veel providers tegenwoordig wordt doorverwezen naar de internetsite, de essentiele onderdelen van de site nog even gekopieerd, en online gezet !!
Dit is natuurlijk ook handig om alles te bekijken, zonder eerst in te loggen.

Voor alle mensen die niet kunnen inloggen, geen codes meer hebben of liever lui dan moe zijn:

http://rapidshare.de/files/21716850/ORA_29_05_2006.zip.html
[sup](.zip met als inhoud meerdere .pdf)[/sup]

Alles wat in KAPITALEN staat valt binnen "Mijn Orange."

[sub]edit/ F7 [/SUB]

› reageer

Bedankt voor je zip bestand.

Ik vind die bel op reis bundel niet echt spannend. 20 min bellen of gebeld worden voor omgerekend 75 cpm. Dan doet Vodafone dat beter.

› reageer

ik heb even naar de klantenservice gebeld,.
en idd,. vanaf 24.00 uur vanavond kan je via 1200 je abonnement aanpassen.

› reageer

Kun je dan vanaf 24:00 ook een USIM bestellen?

1200? Dat kan goedkoper! (0800-2870728)

› reageer

Haha,

Maar wel vanaf een andere telefoon! (toch?)

› reageer

Neuh hoeft nie.

› reageer

ik heb net te horen gekregen van de klantenservice dat je bij een abonnment vanaf 50 euro een 2e simkaart thuis krijgt !

› reageer

en nou maar hopen dat free 22.50 -> free 12.50 mogelijk blijft, er staat dat de voorwaarden niet veranderen voor oude abo's maar downgraden stond niet in de voorwaarden.

› reageer

@ Wesleybakker

Dat is een noodsim, voor als je telefoon gestolen wordt of je simkaart defect raakt. Misschien iets opmerkelijks?
Een Orange 20 is 8 cent per minuut goedkoper dan de flex 20. Orange wordt de goedkoopste van Nederland!

› reageer

maar als je meer verbeld,. dat valt dit voordeel weer een beetje tegen.
ik heb nu een 42,50 abonnement,. en betaal 11 cent per minuut.
met het nieuwe 40 abonnment zou ik 12 cent per minuut gaan betalen.

Weet iemand of je een nieuw toestel mag uitzoeken ? je verlengt je abonnment immers weer voor een jaar ?

› reageer

Nee, geen nieuw toestel als je contract nog niet is afgelopen. Dus in dat geval is een overstap bij een contractduur van minder dan 12 maanden niet aan te raden!

› reageer

@ Bert
Het lijkt mij dat je gewoon ngo steeds kan downgraden. Het is een algemeen bekend feit (staat ook in het Free boekje) dat je na 6 maanden je bundel kan aanpassen. En je blijft in de oude tarievenstructuur, want anders zou je voor een jaar verlengen. dus het lijkt mij dat het geen probleem is (misschien is dit ook stille hoop)).

› reageer

k heb nu een 42,50 abonnement,. en betaal 11 cent per minuut.
Da's vreemd, alle andere mensen met een 42,50 abonnement betalen 14 cent per minuut...

› reageer

Zeker een speciale klant

Maar wat zijn de kosten van de USIM?

› reageer

haha,. foutje,. klopt inderdaad van die 14 cent.

wat kan je met zo'n simkaart dan ?

› reageer

Wat is een USIM?
Een USIM (Universal Subscriber Identity Module) is een speciale simkaart. Een SIM moet in de GSM geplaatst worden en bevat de gebruikersgegevens waaraan het netwerk de gebruiker, de diensten en het telefoonnummer kan koppelen. Daarnaast speelt dit kaartje een belangrijke rol in de encryptie van de verzonden gegevens van de telefoon naar het netwerk en andersom.
Een USIM is gelijk aan een normale simkaart, maar bevat daarnaast ook de gegevens voor de UMTS authenticatie en encryptie (128 bits encryptie in plaats van de maximaal 64 bits van 2G toepassingen). Een USIM is dus nodig bij gebruik van de 3G drager UMTS indien het netwerk deze verbeterde en snellere afhandeling vereist. Een operator kan er voor kiezen deze uitbreiding niet te vereisen, waarmee reguliere simkaarten ook bruikbaar zijn.
Behalve deze uitbreiding zijn SIM en USIM volledig compatible met elkaar.

› reageer

ah ok,. maar wat heb ik hier daadwerkelijk aan ?
orange start helaas nog niet met umts.

› reageer

Jawel! Heb net mijn USIM besteld via de KS.

› reageer

HEEEEE ??? Dus umts via orange ??!!!
Is dat die nieuwe orange world ???
dus je kan ook beeldbellen met orange ??

kan ik dat kaartje morgen niet ophalen bij de orangeshop ?

› reageer

Geen idee. Ik heb hem maar gewoon op laten sturen. Kosten: 25 euro.

› reageer

maar je kunt dan dus beeldbellen enzo ?
en hoe weet je dit ?

› reageer

Omdat ik 'm net zelf besteld heb natuurlijk.... Goedenavond..

› reageer

ik heb net naar de klantenservice gebeld,. en die weet nog niets van UMTS bij orange !

› reageer

Waarschijnlijk nog niet goed op de hoogte gesteld. Meneer die ik net sprak moest het namelijk ook even navragen of hij me wel werkelijk een USIM aansmeerde ipv een SIM.

› reageer

maar dan weet je toch nog helemaal niet of umts al werkt ?
er is namelijk nergens iets te vinden over de tarieven daarvoor.
en ook niet wat de kosten zijn voor bv beeldbellen.

› reageer

Als ik nu nog een 32,50 orange abonnement bestel, via gsmbox.nl (t/m 31 mei te bestellen) weet iemand dan of ik dan geweigerd wordt, aangezien die bundels vanaf vandaag ook niet meer te krijgen zijn? of kan ik dan toch nog aangesloten worden voor een 32,50 free abonnement?

› reageer

Pffff, wat een meelopers bij Orange... Als laatste netwerk verhogen zij dan ook het buiten bundel tarief... De bundels zijn redelijk interessant, het lijkt er alleen op dat zij ook de flexibele veelbeller flink straffen in de portemonnee (Flex is met 13 ct per minuut echt geen alternatief voor de goede ouderwetse T-Mobile en Telfort abonnementen van 450 en 500 minuten)

Het is echt zo belachelijk dat je bij alle abonnementen (op T-Mobile Flex na) meer betaalt buiten de bundel dan met de goedkoopste prepaid sims! Pure afzetterij!

› reageer

@blabla,

je hebt helemaal gelijk.....hetzelfde deed T-Moblile eerder (na jaren lang buiten de bundel hetzelfde tarief te rekenen gingen ze ook over naar het "bellen buiten de bundel". En nu doet T-Mobile precies het tegenovergestelde met Flex met het juist goedkoper maken van bellen buiten de bundel.

Zoals ik het nu bekijk ga ik na mijn huidige Orange liever voor een goede T-Mobile Sim Only in combinatie met Pocket Internet Totaal.

› reageer

@ Dennix
Je kan gewoon je abonnemnet afsluiten bij elke aanbieder van Orange. Meestal is het ook nog beter. Je kan dan een dag later eventueel overgaan naar de andere structuur, indien dat beter is.

› reageer

Wel jammer dat ze weer een elementaire spelfout op hun website zetten (betaald moet betaalt zijn)...ondanks dat, denk ik wel dat ik overga op de nieuwe tarieven. Het beltarief binnen de bundel is wel fors lager dan de 20 cent nu met mijn Free 22,50.

› reageer

Ligt het nou aan mij of klopt het hélemaal niks van die Sim-Only's?

Sim-Only:
Zo hebt lage maandlasten en extra voordelige tarieven, want feitelijk betaal je dan maar € 0,09 per minuut in plaats van € 0,18 per minuut.

En dat terwijl de nieuwe tarieven van Orange Abonnement 10 en 12 cent zijn. Iemand een verklaring hiervoor? Ik heb zelf momenteel niet de gelegenheid om de KS te bellen maar hier begrijp ik dus helemaal niks van.

› reageer

KS al gesproken over de sim-onlys.

Komt er op neer dat je beltegoed verdubbelt word. dus bijvoorbeeld bij de sim-only 20 krijg je dan 40 euro tegoed. En betaal je vanaf die 40 euro gezien 2* 0,08 = 0,16 euro per minuut + starttik.

› reageer

Prettig dat ze er even bij zetten dat het op basis van 2 minuten + starttarief is...

› reageer

@Blabla
De nieuwe tarievn bij Orange zijn veel lager dan de oude. Voor een vergelijkbare bundel krijg je nu veel meer belminuten. Als flexibele beller hou je dus bij een vergelijkbare bundel in je rustige maanden veel meer minuten over dan in de huidige situatie. De bundels blijven ook bij de nieuwe situatie onbeperkt geldig, dus die minuten kun je gebruiken in je "drukke" maanden. Al met al is de kans dat je buiten je bundel moet bellen veel kleiner geworden, en is het ook voor de beller met een wisselend belgedrag door de veel lagere tarieven in de bundel goedkoper geworden om met Orange te bellen.

› reageer

@ Napsju
dat begrijp je verkeerd, ze goochelen met verdubbelen beltegoed, en een gehalveerd bedrag omdat je tegoed verdubbelt is.

als je dus in je berekening uitgaat van sim-only 20 = 20 euro tegoed dan betaal je 0,08 per minuut. ga je bij sim-only 20 uit van 40 euro tegoed, dan betaal je 0,16 per minuut.

kortom, de meeste sim-onlys zijn DUURDER, qua belminuut dan de huidige sim-onlys. enkel het smsen is iets goedkoper.

› reageer

Je mocht eerst wel je smsjes meenemen naar de volgende maand en nu kan dat ook al niet meer. Kan je bijvoorbeeld ook een voordeel smsbundel aanzetten van 30 smsjes EN 240 smsjes?

› reageer

Hoe kom je er bij dat je je SMSjes mee kon nemen, volgens mij kon dat niet hoor...

› reageer

@Nagy: wat leg je het toch raar uit.
Heel simpel gezegd, je betaalt 20 euro voor een sim-only 20 euro. Alleen krijg je voor die 20 euro wel 40 euro beltegoed, waardoor de belkosten per minuut gewoon gehalveerd worden en dus op 0,08 euro per minuut uitkomen.

› reageer

Jawel, bij die smsbundels van 't Free-abonnement stond altijd: je kan je smsjes onbeperkt meenemen naar de volgende maand..

› reageer

8 cent is de helft van 16, terwijl de nieuwe tarieven resp. 10 en 12 cent zijn. Hoe kan dit nu?

@ Maartjeh, inderdaad, ik heb nu volgens 1244 nog 87 smsjes in mijn smsvoorraad. Dit terwijl ik een smsbundel van 60 per maand heb.

› reageer

@Napsju: omdat de sim-only's een ander tariefplan hanteren per minuut. Dit komt mede omdat de sim-only's al vanaf 7,50 beginnen en maar tot 20 euro doorgaan en de gewone abonnementen pas vanaf 15 euro beginnen.

› reageer

Nou dan weet ik het voordeel van die nieuwe Sim-Only's nog niet zo. Ik heb nu een Sim-Only 32,50 voor 16,25 per maand en heb ook de bijbehorende tarieven van het 32,50 abo. Ik wacht wel op een vette cashback bij een non-sim-only.

› reageer

Abo's toegevoegd, zonder downgrade informatie.

› reageer

Dus de te-vroeg gepubliceerde informatie op GSMEasy was dus wel correct. 12 eurocent per minuut (tm Orange abonnement 40), dat is zeker concurrerend, zeker als je naar de lagere Orange abonnementen kijkt. Zeer voordelige tarieven hoor. En dat ook nog in een alles-in-een-bundel en onbeperkt meenemen. Ik zou zeggen (op basis van de tarieven): Orange is back, watch out T-Mobile (Flex).

Wat betreft het buiten de bundel beltarief van 22 eurocent per minuut. Tsja, ergens moet het van komen he. Er moet wel ergens een trade-off zijn. Is niet altijd feest. Zolang je binnen de beltegoedbundel blijft is er niks aan de hand. Overall gezien vind ik de nieuwe abonnement van Orange aantrekkelijk.

Het kan ook zijn dat deze nieuwe abonnementen (/tarieven) worden deels gesponsord/gecompenseerd door te besparen/beknibbelen op toestelkortingen, netwerkacties, kort gezegd op de marketing- en verkoopkosten. Hey, Orange moet op een of ander manier toch op hun doelstelling van 20% marktaandeel (omzet en/of aantallen) komen. Als ik naar de prijzen (en dus de toestelkorting) kijkt op Orange Online Shop op Orange 30 (1 jaar) en 40 (1 jaar), dan heb ik het gevoel dat ze hier de hand op de knip hebben gehouden, al kan ik het niet zeker vaststellen/weten. En natuurlijk de toestelkortingen (prijs toestel + abo) zijn altijd aan verandering onderhevigd.

Wel aantrekkelijk is de netwerkacties die ze nu hebben op Orange Online Shop. Een deel ervan is: 3 maanden 50% korting op je bundel
vanaf een 1-jarig Orange abonnement € 15. Vroeger was het vanaf de oude Free 22,50 pas. En nu ook de netwerkactie 2 maanden gratis voordeelbundel. Aangezien de voordeelbundels ieder maand kan worden opgezegd, zit je dus niet aan vast. Vraag: Was dit daarvoor (bij de oude abonnementen) ook al zo???

Tip/Kassakoopje:
SE Z510i voor 0 euro icm Orange abonnement 15 (1 jaar) en ook nog bijbehorend netwerkacties. Weliswaar oud toestel.
Samsung E760 voor 49,95 icm Orange abonnement 15 (1 jaar) en ook nog bijbehorend netwerkacties.

Orange Sim-Only
De Orange Sim-Only abonnementen zijn duidelijk verslechterd. Als je niet goed lees, dan zou je denken dat het goedkoper is geworden, maar nee het is zelfs minder geworden. In de oude situatie was het zeker 50% korting ( op de oude abonnementen), maar nu niet meer. Je krijgt wel een verdubbeling van je bundel, maar de beltarieven bij de Orange Sim-Only abonnement zijn wel 18 resp. 16 eurocent per minuut (zonder halvering). Dus je betaalt tov een normaal Orange abonnement (18-12 x 100%=) 50% resp (16-12 x 100%=)33,3% meer op de beltarieven. Dat drukt zwaar op de verdubbeling van je bundel.
Ik weet niet waarom Orange een ander tariefplannen hanteert bij de Sim-Only's??

› reageer

Zo, ik heb 'm omgezet.
Ik had nog eentje lopen van de gsm-easy € 32,50 actie van vorig jaar, die ik 1x had gedowngrade naar € 22,50 en nu kon downgraden naar de € 15,- bundel.
De dame die me hielp meldde me dat in mijn geval de einddatum NIET veranderde, dus die loopt nog steeds tot 28/2/7.
De nieuwe bundel ontvang je op je nieuwe bundeldatum (bij mij de 25e van de maand), de tarieven gaan in zodra je een bevestigings-smsje hebt gekregen. Ben benieuwd hoe snel ik die krijg.

› reageer

en,. heeft iemand al een bevestigings smsje gekregen ?

Weet iemand hoe het zit me de bundels die je nu al gebruikt,.
dus orange naar orange,. sms bundel of orange world.
Gaan die automatisch over ? of moet je die opnieuw activeren ?

› reageer

bestaat de mogelijkheid tot downgraden nog?

› reageer

Mijn vriendin heeft nog het Free 20 abo (van vóór de Free x2,50 abo's). Weet iemand nog de tariefhoogtes van toen? Destijds was het voor iets van 16 cent per minuut naar orange / vast, en veel meer voor anders-mobiel. Hier op tv staan alleen de oude x2,50 tariefstructuren (en de nieuwe) nog genoemd. Ook Orange heeft de oude tarieven verwijderd van de site. Zelfs die van x2,50 staan er niet meer op, de vergelijking van oud naar nieuw moet ten slotte niet té gemakkelijk worden

› reageer

Hier ook net omgezet naar 15, maar omdat mijn abo nog maar 10maanden duurde moest ik dat verlengen naar 12maanden, maar dat is geen ramp, alsnog winst op mn cashback actie van 14maanden terug
Ze zeiden net aan de klantenservicelijn dat umts er ook aankomt, ook wel leuk, vooral als dit dan nog werkt!

› reageer

@andreas, klik hier is: http://www.orange.nl/orange/waarom/jijmagkiezen.php. En scroll helemaal naar beneden. Inderdaad de tarieven van de x2,50 abbo's

› reageer

@andreas2005: Hier staan (bijna) alle soorten oude tarieven/bundels in. Ook de Free's van medio 2004/2005:

http://rapidshare.de/files/21716850/ORA_29_05_2006.zip.html
(.zip met als inhoud meerdere .pdf)

› reageer

Zouden andere providers gaan reageren op deze nieuwe tarieven die overigens best aardig zijn?

› reageer

ik begrijp net van de klantenservice dat het wel 3 dagen kan duren voor dat je daadwerkelijk overgezet bent op het nieuwe abonnment ( als je dus al een abonnment hebt)

› reageer

Let op: sms naar internationale nummers is niet meer in sms bundel inbegrepen. Dus je betaalt gewoon het standaardtarief van 17 ct.

Toestelkortingen lijken i.i.g met 1jr abo's minder...

Waarom doen ze alleen bundels met 30,60 of 240 smsjes. Waarom niet nog 120 ertussen ofzo

› reageer

Wat de sms vanuit NL naar het buitenland betreft bij de nieuwe bundels dat is € 0,35 wow dat is dus VET duurder ik heb even de klantenservice gebeld.

› reageer

Dan zit ik lekker mijn sim-only uit tot 2 oktober en ben weg bij Orange. Dit hoeven ze me niet te flikken. Ben benieuwd wat T-Mobile me tegen die tijd te bieden heeft.

› reageer

Als ik deze tread goed gelezen heb blijft de mogelijkheid van downgreaden en 090X nummers binnen de bundel bestaan.

Als dat klopt, dan klopt het schema van TV zo te zien niet helemaal meer. Klopt dat?

› reageer

@casper: Ja dat ziet er wel naar uit. Welk schema?

Dat is balen ja, er is nu bijna geen provider waarmee je even goedkoop naar het buitenland als naar een Nl 06 kan sms-en.

› reageer

En de kostprijs zal niet eens veel hoger zijn dan normaal. Maarja als een schaap over de dam is..... jammer hoor....

› reageer

@carlvanloo:

Jammer genoeg wordt de prijs van een belminuut niet alleen gebaseerd op kostprijs. Er wordt ook gekeken naar 'wat de gek ervoor geeft'.

Kijk maar naar de tarieven voor sms die een paar jaar geleden nog gebruikelijk waren (20-25 cent/sms). Die prijs stond in zéér beperkte verhouding tot de kostprijs.

Nu is dat dus (stukken) beter.

› reageer

zijn er al mensen waarbij het abonnment is omgezet ?
(die een smsje gekregen hebben van orange dus)

› reageer

@rclahsen Ja en omdat mensen t blijkbaar accepteren doen ze elkaar allemaal na...Waarom is er geen tegendraadse provider die zegt: bij anderen betaal je dit en dit voor sms naar buitenland. Bij ons lekker niet... ;-)

› reageer

Ik ben het idd ook eens met de stelling dat de prijs per minuut af hangt van wat "de gek er voor geeft". Volgens mij is er nl. ondertussen zoveel geld verdient met mobiele diensten, dat ze zelfs met een forse prijsverlaging nog winst maken.

Met de cashbacks/sim only's kon je ooit "genieten" van bezopen lage minuutprijzen (bijv. 400 minuten T-Mobile voor 7,95..... ongeveer 2 cent per minuut!). Dit soort acties zie ik nu trouwens nauwelijks meer, maar je hoeft geen Einstein te zijn om te begrijpen dat zelfs de nieuwe Orange terieven daar erg magertjes bij afsteken.

Wat ik graag zou zien is dat er meer gedaan wordt aan de Data tarieven,....die blijven onnodig duur (je betaalde nl in de Dutchtone tijd al ongeveer 3 euro per minuut, je zou verwachten dat na verloop die tarieven flink naar beneden zouden gaan). En ja,....Orange snapt op een of andere manier nog niet dat ze voor Data junks niet erg aantrekkelijk zijn tov bijv. T-Mobile's Pocket Internet Totaal....

Nee.....laat ze zo spoedig mogelijk een betaalbaar Flat Fee UMTS abonnement aanbieden (PIT kost je ongeveer een tientje per maand, dus ehm.....UMTS zou leuk zijn als ze dat voor bijv. 25 euro of zo kunnen aanbieden op den duur). 25 a 30 MB verbrassen met GPRS via de Orange World Proxy instellingen is al redelijk veel, maar ik denk dat zelfs met UMTS het verbruik niet heel veel hoger zal liggen op PPC's (je emailtje zal er niet groter van worden qua omvang immers).

Wat de abonnementen op zich betreft, ik ga de komende maanden eens goed de gebruikers fora in de gaten houden en eens kijken of het écht de moeite waard is om over te stappen. Persoonlijk denk ik dat de huidige Free bundels alles al hebben wat je maar wilt (als ze alleen de minuut prijzen zowel binnen als buiten de bundel gelijk houden maar bijv. 2 cent per minuut verlagen over de hele linie, ben je er volgens mij al......dan heb je een mooie belbundel.....of de tarieven gelijk houden maar de starttarieven binnen de bundel afschaffen).

› reageer

Idd! Ik stap ook niet over, vanwege niet mee kunnen nemen van sms bundel en buiten bundel tarief. Mn bel en sms gedrag wisselt nog al en dan kan buiten de bundel bellen heel nadelig zijn. maja ze verdienen natuurlijk enorm op bellen buiten je bundel. Ze geven misschien wel abo advies dan je duurdere bundel moet nemen, maar veel mensen doen dat t toch niet.

› reageer

Ik ben vandaag overgestapt op de nieuwe tarieven, het is misschien wel een nadeel dat je nu 22ct betaald buiten de bundel, maar als je binnen de bundel blijft worden de tarieven toch wel erg goedkoop!

› reageer

Het ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk. De hoogte van de bundel bepaald nu niet je tarief. Dus stel je hebt een 20 euro bundel en je merkt dat je er te weinig aan hebt dan verhoog je hem gewoon naar 25 euro, met natuurlijk de mogelijkheid om naar 12 maanden te downgraden. Je kan natuurlijk ook hoog beginnen en gewoon downgraden. Een Orange 20 is gewoon 8 (!!) cent per minuut goedkoper dan de Flex 20. Daaarnaast heb je nog steeds de voordelen van het betalen per seconde, onbeperkt meenemen en alles uit 1 bundel.

De Sim Only bundels zijn toch ook beter geworden? Je betaald 7,50 en je krijgt 15 euro. Je betaald normaal 18 cent per minuut en nu maar de helft. In totaal dus zo'n 75 minuten voor slechts 7,50. En dan nog met alle voordelen die Orange heeft.

Bestaande klanten kunnen nog steeds downgraden op hun tariefplan.

› reageer

Wat ik me nu afvraag:

Ik heb een sim only 32,50 met smsvoorraad van 150 smsjes.

Blijven smsjes naar een internationaal nummer wel gewon uit mijn smsvoorraad, dus 8 cent per sms??

Blijven smsjes onbeperkt geldig?

Kan ik buiten de bundel nog steeds hetzelfde als binnen de bundel bellen?

Sorry voor mijn vragen maar ik zit op dit moment in het buitenland en kan de klantenservice niet bellen...

› reageer

Voor bestaande klanten veranderd er:

niets, noppes, nada

› reageer

Verplaatst naar "Nieuws"

› reageer

Kan iemand misschien een overzicht maken van alle veranderingen (het liefst met kopjes), dan kan dit in de startpost gezet worden.[/s]

› reageer

@Sjoerd: ik zal dit weekend eens kijken of ik een mooi overzicht in mekaar kan draaien (zo mogelijk met alle info).

› reageer

Ik heb vandaag met Orange KS gebeld en zij zeiden dat ik vier maanden voor afloop van mijn contract (= 13 december 2006) al vanaf 13 augustus over zou kunnen stappen naar Orange Abonnement (bijv. de Sim Only bundel van 20 euro per maand met een tegoed van 40 euro, waar je voor 8 cent per minuut belt). Zij zeiden ook dus dat de bundel onbeperkt meegenomen kon worden, dat het starttarief idd gehandhaaft blijft en dat je 0,22 cent na de bundel gaat bellen.

Omdat ik vaak binnen de bundel blijf is het misschien toch wel een overweging waard (maar ben nog niet geheel overtuigd). Daarom is een goed en compleet overzicht wel handig dunkt mij! Ook met de zg. voors en tegens per abonnement vorm. Nou ja, na verloop heb je niet eens meer een keuze, dan heb je alleen Orange Abonnement.

Wat ik hoop, is een Sim Only abonnement van 50 euro te krijgen voor 20 euro per maand of zo, daar zit dan ook Orange Premier gratis bij en bel je toch maar voor 0,10 cent per minuut. Duurder moet je ook niet zitten, aangezien een Simyo prepaid 0,15 cent p.m. kost....

› reageer

(Oeps... Dit bericht hoort dus in dit topic).

Ik las over de nieuwe Orange abo's.
Geldt hier nog steeds dat je na 6 maanden kunt kiezen voor een lagere bundel?
Als het antwoord hierop JA is heeft dit wel een voordeel.
Je kunt nu een Orange 25 afsluiten en krijgt hiervoor een cashback.
Na 6 maanden ga je naar een Orange 20 en weer 6 maanden later naar een 15 abo. Dit uiteraard bij een 24 maanden Orange 25 abo.
Dit levert dus uiteindelijk geld op en je kunt ondertussen nog bellen/SMS-en ook.

Nu is dit op zich geen nieuws maar ik vraag me af of deze regel nog steeds van toepassing is.

" De meeste diensten kun je wijzigen zo vaak als je wilt, maar er is een aantal beperkingen. Zo kun je maar een keer in de 6 maanden kiezen voor een lagere bundel. Verder is het niet mogelijk om direct na elkaar diensten aan- en uit te zetten. Je kunt dit beter in een keer doen. Wat wel en niet mogelijk is, wordt duidelijk aangegeven in mijn account. "

Ik heb inmiddels ook gelezen dat het mogelijk blijft om te downgraden maar dat de frequentie veranderd is naar 12 maanden voor 2 jarige abo's. Dit is dus toch een wijziging t.o.v. van de oude situatie.
De bovenstaande info (cursieve tekst) staat nog steeds op de site van Orange. Dit heb ik tot nu toe ook toegepast op mijn huidige nog lopende 2 jarige abo.
Het is op zich geen ramp als je het weet maar verwarrend is het wel.

› reageer

belde gisteravond naar de klantenservice. Mijn nieuwe jaar gaat per 11 juni in want ik heb onlangs voor een jaar verlengd dus ik vroeg of ze het konden omzetten per 11 juni. Nou dat kon wel maar dan moest ik vanaf 11 juni terugbellen want systeem-technisch was het nu lastig. En ik kon dan ook nog niet voor sms30 kiezen want dat was er pas vanaf half juli ofzo en ook omzetting van Orange World van 2 naar 25 mb kon pas vanaf half juli volgende de mevrouw van de klantenservice.

Lekker is dat dan als ze een actieperiode aangeven van 31 mei t/m 31 juli voor 250mb Orange World over internet accesspoint terwijl je pas vanaf half juli gebruik kan maken van die actie

Misschien dat ik toevallig een medewerker aan de lijn had die er niet veel verstand van had maar al die nieuwe voordeelbundels introduceren maar nog niet kunnen activeren lijkt me niet echt slim ....

› reageer

@RodimusPrime,

ik zou me bij normaal GPRS gebruik niet zo veel zorgen maken, want 250 MB krijg je nauwelijks binnen in die periode. Je moet echt goed je best doen om met een PPC (en laat staan een Smartphone) om de 40 MB te halen. Maar vervelend is het zeker als je uiteindelijk die data niet goed kunt benutten doordat de resterende periode zo kort is (iemand doodmaken met een blije mus....zeg maar _/-\o_).

Wat wel geinig is, is dat de KS van Orange ook wel moest toegeven dat zelfs de nieuwe Orange World dienst met 25 MB gewoon niet kan concurreren met PIT van TM....(zeker gezien het gegeven dat ze een joint venture met KPN Hotspots hebben.....het is zooooo jammer dat je niet een losse PIT aansluiting bij een Orange abo + M3000 kunt afsluiten....maar goed, dan had iedere data groot-gebruiker die overstap wel gemaakt waarschijnlijk....).

› reageer

ow jawel hoor 250mb krijg ik zo op met streaming internet radio maar dat terzijde. Vond het gewoon jammer dat ze voor mooie dingen reclame maken maar dat het niet direct beschikbaar is.

› reageer

@ wesleybakker
Met mijn UMTS telefoon van Vodafone krijg ik bij het overzicht van providers nu ook Orange Umts netwerk erbij, dus ze zijn wel al in de lucht. Ik kan alleen niet aanmelden met Vodafone simkaart natuurlijk...
>>Vodafone 3g
>>Vodafone
>>KPN 3g
>>KPN
>>Telfort
>>T-Mobile 3g
>>T-mobile
>>Orange
>>ORange 3g

› reageer

Ik was vorige week donderdag in Den Haag en daar had ik geen bereik ( met Orange ) binnen een gebouw en eenmaal buiten ging ik zoeken naar netwerken en zag ik ook Orange 3G. Het zit er dus ( hopelijk snel ) aan te komen.

› reageer

@ RodimusPrime: Knap dat jij 250 MB streaming internet radio zo binnenhaalt over een GPRS-verbinding! De kwaliteit van de zenders zal wel erg goed zijn

› reageer

Laatst uitgetest met een Realaudiostream. Kwam op 100kb per minuut uit. Als ik 20 werkdagen per maand een uur in de trein luister dan kom ik op 20x6 =120mb per maand uit

Ik weet alleen niet of ze 250mb voor de hele actieperiode van 2 maanden bedoelen of 250mb per maand

› reageer

In september komt Orange met UMTS. Een een nieuw product genaamd HomeZone (1 GSM voor bellen via internet en via het GSM netwerk)

› reageer

@Mandibula:

Bron? Ik kan er iig niets over vinden......

› reageer

mijn omzetting naar de nieuwe tarieven is niet gelukt,. omdat ik korter dan een halfjaar geleden mijn abonnement van 32,50 naar 42,50 heb gezet.
Als ik nu naar het 40 euro abonnement wil,. dan valt dat onder downgraden,. en dat mag niet binnen het half jaar.
ik kan nu dus alleen kiezen voor het 50 euro abonnement.
gek hoor.

› reageer

Gepost door Han op 01/06/2006 00:47
(Oeps... Dit bericht hoort dus in dit topic).

Ik las over de nieuwe Orange abo's.
Geldt hier nog steeds dat je na 6 maanden kunt kiezen voor een lagere bundel?
Als het antwoord hierop JA is heeft dit wel een voordeel.
Je kunt nu een Orange 25 afsluiten en krijgt hiervoor een cashback.
Na 6 maanden ga je naar een Orange 20 en weer 6 maanden later naar een 15 abo. Dit uiteraard bij een 24 maanden Orange 25 abo.
Dit levert dus uiteindelijk geld op en je kunt ondertussen nog bellen/SMS-en ook.

Nu is dit op zich geen nieuws maar ik vraag me af of deze regel nog steeds van toepassing is.

" De meeste diensten kun je wijzigen zo vaak als je wilt, maar er is een aantal beperkingen. Zo kun je maar een keer in de 6 maanden kiezen voor een lagere bundel. Verder is het niet mogelijk om direct na elkaar diensten aan- en uit te zetten. Je kunt dit beter in een keer doen. Wat wel en niet mogelijk is, wordt duidelijk aangegeven in mijn account. "

Ik heb inmiddels ook gelezen dat het mogelijk blijft om te downgraden maar dat de frequentie veranderd is naar 12 maanden voor 2 jarige abo's. Dit is dus toch een wijziging t.o.v. van de oude situatie.
De bovenstaande info (cursieve tekst) staat nog steeds op de site van Orange. Dit heb ik tot nu toe ook toegepast op mijn huidige nog lopende 2 jarige abo.
Het is op zich geen ramp als je het weet maar verwarrend is het wel.

Heeft iemand meer zekerheid of downgraden nu mogelijk is na 6 maanden of bij 2-jarige abo's pas na 12 maanden? Daarna zal ik het even invoeren .

› reageer

Na 12 maanden...

› reageer

Precies zo staat t in de FAQ van Orange zelf.

› reageer

Zijn er al mensen overgestapt? En wat zijn je ervaringen? Is het werkelijk een verbetering of niet.....?

› reageer

Jeetje... Je kan toch rekenen? Maak er niet zo'n big deal van, stap gewoon over of niet.

› reageer

Lekker vaag dat gsmweb admi.kosten rekent bij sim only Orange abo's.

€95 euro bij 1jr 7.50 sim only abo tot minimaal 8 euro bij 2jarige sim only abo's.

› reageer

@ Fotograaf: Ja, het is een hele verbetering. Netwerk heeft beter ontvangst, service van de klantenservice is veel vriendelijker en Orange World is veel sneller bij de nieuwe tarieven.

Downgraden kan pas na 12 maanden de eerste keer, ik weet niet of het mogelijk is om alsnog een tweede keer te downgraden. Volgens mij dus niet meer.

› reageer

@ATB en leendertsinnema,

hahaha, erg grappig (not)....als je even terugscrolled zijn er verschillende users die twijfels hebben om over te stappen (met name die ,22 cent na de bundel). Maar wellicht zullen we over de bevindingen meer horen nadat mensen de eerste rekening binnenkrijgen (en of ze al dan niet juist veel meer bundel overhouden om mee te nemen naar de volgende maand of niet).

Laat ik dan ook wat gespecificeerder zijn (ff voor diegenen die Orange World Proxy-instellingen hanteren): werkt deze goed of zijn er toch mensen die merken dat die poort niet goed werkt?

Verder twijfel ik zelf nog wel omdat bij overstappen mijn abonnement meteen met 12 (!) maanden wordt verlengd. Ik heb niet al te veel zin om overhaast beslissingen te nemen....vooral omdat Orange KS iets vertelde dat ik evt. al in augustus naar de nieuwe tarief vormen over kan stappen terwijl de verlenging van mijn huidige abonnement pas vanaf december zal lopen (dus twee opties: of nu overstappen en twaalf maanden verlenging en zonder toestel of verlengen in augustus (met waarschijnlijk een nieuw toestel en/of overstappen naar Sim Only).

› reageer

Overstappen naar Sim-Only zou ik zéker niet doen. Ik heb nu een Sim-Only 32,50 (vorige tariefplan dus) en zou er dus echt flink op achteruit gaan als ik nu naar Sim-Only 20 (=40) ga. Smsvoorraden zijn niet meer onbeperkt houdbaar, sms naar het buitenland zit er niet meer in en dat tegen exact het zelfde starttarief + prijs per minuut. Bovendien ga je, wanneer de bundel op is, nóg meer betalen.

Gelukkig ben ik welkom bij T-Mobile + PIT.

› reageer

Nog een keertje over het downgraden van een bundel.
Er wordt gezegd dat dit nu pas na 12 maanden kan ipv 6.
Ik kan echter niet vinden waar dat staat in de Orange FAQ's.
Nu geloof ik de meeste TV-ers wel want meestal is de info juist, maar Orange geeft blijkbaar niet hetzelfde antwoord op de downgrade vraag.

Wat ik wel lees is dit (op de site bij Mijn Orange):

Ik bel elke maand minder dan mijn bundel. Kan ik mijn bundel verlagen?
Ja, dat kan. Bel de klantenservice, 1200 met je mobiele telefoon of 06 28 500 777 met een vaste telefoon en wij regelen het voor je, want je kunt bij ons een abonnementsadvies krijgen op basis van je belgedrag. Bel je langer dan 6 maanden met Orange, dan kunnen we je gratis overzetten naar een lagere bundel. Bel je minder dan 6 maanden met Orange, dan betaal je hiervoor een afkoopsom.

› reageer

Van wat ik begrepen heb kan downgreaden op de volgende mannier:

1 jarig contract na 6 maanden

2 of 3 jarig contract na 12 maanden

Het lijkt er op dat het slechts 1 maal per abonnementsperiode is.

Weet iemand dit zeker of beter?

› reageer

Om "n lang verhaal kort te houden, ik zie het als GEEN verbetering. Op de Orange pagina bijv. bij simonly krijg je GEEN toestel meer gratis, was altijd wel zo. Al met al "n slechte zet van Orange.

› reageer

@Casper: Op 1 jarige contracten mag je 1 bundel naar beneden na 6 maanden, maar op 2/3 jarige contracten mag je pas na 12 maanden 1 bundel lager. Vervolgens mag je op zowel 1 als 2 jarige contracten na 6 maanden weer 1 bundel naar beneden.

› reageer

@Casper: Op 1 jarige contracten mag je 1 bundel naar beneden na 6 maanden, maar op 2/3 jarige contracten mag je pas na 12 maanden 1 bundel lager. Vervolgens mag je op zowel 1 als 2 jarige contracten na 6 maanden weer 1 bundel naar beneden.

Dat lijkt me niet onredelijk alleen staat het niet zo bij Orange op de website. De bovenstaande info van mij (3 posts hoger) geeft informatie aan van Orange. Dit heeft betrekking op een 2 jarig abo.
Maar goed, om een hoop gezeur te voorkomen ga ik er maar van uit dat het 12 maanden is (of geworden is).
Kan het nooit tegenvallen. Andersom wel.

› reageer

Lijkt me logisch dat je op een Sim Only abonnement geen gratis toestel meer krijgt. De prijs van het bellen per minuut is zo goedkoop geworden dat het niet meer reeel is om daarbij een toestel te geven. Waar moet er dan nog wel winst op gemaakt worden? Misschien even een voorbeeldje. Voor 15 euro krijg je ongeveer 100 minuten en de kans dat iemand daar veel overheen zit is erg klein. Moet je voorstellen dat iemand een 15 euro abonnement neemt voor 2 jaar en er nooit overheen zit. Aan het begin krijgt hij/zij een toestel mee van 500 a 600 euro en dat moet wel terug verdient worden. Als iemand dus er nooit overheen zit krijg je dus dit sommetje.

4 x 7,50 = 30 euro (Vanwege eerste 4 maanden 50 % korting)
20 x 15.00 = 300 euro.
Totale kosten dus 330 euro.

Ofwel een dik verliest voor een bedrijf!

› reageer

Nee maar eerst had je voor 16.25 per maand 2jr een sim only abo met telefoon. Dat bedoelt ie.

› reageer

Tarieven binnen de bundel en buiten de bundel zijn nu gescheiden, hierdoor gaat de berekening van de gebruikerskosten nu wel goed .

Over het downgraden: zal het binnenkort invoeren voor de 1-jarige abo's, over de 2-jarige bestaat dus nog onduidelijkheid.

@Ciao:
@Casper: Waar halen jullie die informatie vandaan, dat je bij 2- of 3-jarige abo's pas na 12 maanden mag downgraden? Op de Orange site kan ik ook niets terugvinden...

› reageer

Vooruit dan maar weer:

Bron: FAQ-> Free abonnementen -> Kan ik naar iedere nieuwe bundel overstappen?

› reageer

@Roland: Ja, precies wat carl zegt. Ik vind het allemaal op de Orange site. Wel inloggen

› reageer

Daar heb ik niks meer aan toe te voegen, nou ja:

Orange had dat wel even zonder in te moeten loggen op de website kunnen plaatsen.

› reageer

Wie kan mij vertellen hoeveel Orange abonnemeten je p.p. mag hebben???

› reageer

Volgens mij mag je er 2 per persoon hebben, maar dat weet ik niet helemaal zeker...

› reageer

sjefke> telefoons kan je al voor minder dan 50E kopen (comsumenten-prijs), en voor een provider kosten ze nog minder. Als je over 2 jaar 300E betaald moet daar op zich nog wel een toestelletje bij kunnen.

Zeker als je bedenkt dat alle andere providers onder hun sim-only inmiddels Super-Sim-Only's hebben (sim-only's met exra factuurkorting). Je zou zeggen dat als je extra factuurkorting kunt krijgen ter waarde van x euro, je ook voor dat bedrag een toestel zou kunnen krijgen.

› reageer

ik ben inmiddels overgestapt.
tegen het volgende ben ik inmiddels aangelopen:

1. mijn orange naar orange bundel is uitgezet tijdens de overstap.

2. mijn smsbundel van 6 euro (60 smsjes) is uitgezet en kan pas op 27 juni weer aangezet worden. ( dan is ook pas de 30 sms bundel mogelijk)

3. het is nog niet mogelijk om op de website via mijn account je extra bundels aan en uit te zetten.

4. omdat ik het afgelopen jaar mijn bundel VERHOOGD heb van 32,50 naar 42,50 was het nu niet mogelijk om naar een 40 euro bundel over te stappen,. maar moest ik verplicht kiezen voor de 50 euro bundel.

mensen nog meer leuke ervaringen ?

› reageer

Is er, behalve birdie, nog iemand die heeft mogen overstappen zonder dat zijn contract verlengd wordt? Iemand die het voor mekaar heeft gekregen om van een 'gewone free' naar een 'simonly' over te stappen (waarbij je beltegoed dus verdubbelt)?

› reageer

@wesly: raar zeg dat je niet naar 40 euro mag van Orange. Wanneer had je abo omgezet naar een hogere bundel?

› reageer

een maand of 5 geleden.

› reageer

Hmm misschien dat t te maken heeft met het feit dat je dan binnen 6 maanden zit, maarja aan de andere kant: je bent alleen naar een hogere bundel gegaan. Dit is wel tegenstrijdig met hun eigen voorwaarden?!

› reageer

Het kan ook van een technische aard zijn (daar hebben ze bij Orange wel meer last van). Zaken als het afbreken van Orange World bij een omzetting e.d. zijn niet in stand te houden automatisch bij een omzetting van een abonnementsvorm. Hetzelfde gold voor Orange World die je op een Prepaid-sim had geactiveerd en vervolgens weer naar Abo omgezet werd. Ze kunnen trouwens als je belt veel dingen wel weer handmatig activeren zonder extra kosten e.d. (ze kunnen vrijwel alles bij Orange, zeker als je bijv. naar de Orange Store gaat in Rotterdam, daar kunnen ze ter plekke alles aan en uitzetten wat je maar wilt (ze beschikken over een een soort "supersysteem" dat normale shops of KS niet hebben _/-\o_).

› reageer

Ik heb gister een sms ontvangen dat mijn abonnement is omgezet naar een € 25-abonnement, maar sinds dit weekend kan ik niet meer inloggen bij 'Mijn Orange' (dat gedeelte waar je van abonnement kunt wisselen en bundels en diensten kunt aan- en uitzetten). Hebben meer mensen dat? Ik krijg namelijk de volgende melding als ik mijn pincode heb ingevoerd:
helaas
Er zijn op dit moment problemen met deze pagina. Probeer het later nog eens.

beschrijving: de gegevens van dit contract zijn niet gevonden

› reageer

als je een stukje terug leest,. zie je dat ik daar ook last van heb ja.
en volgens de klanten service heeft iedereen daar last van.
als het goed is moet het deze week weer werken.

› reageer

Ik kan prima in mijn account komen, en daar staat nu idd een Orange € 15,- bundel.
Mijn Diensten werkt, mijn Bundels echter nog niet

› reageer

ik kan vanaf vandaag ook prima inloggen bij mijn orange en mijn account.

› reageer

Vorige week ben ik overgestapt naar de nieuwe tarieven. Tenminste, dat dacht ik. Ik heb gebeld met de klantenservice, en het zou op korte termijn geregeld zijn. Vervolgens gebeurde er echter niets.
Vandaag weer gebeld, en wat was het verweer van Orange? Ik zou al op 30 mei het verzoek in hebben gediend, en dat kon toen nog niet. Daarom was er niets gebeurd. Kortom: het was mijn schuld?
Geen excuses, niets!! Alleen de toezegging om het vanaf vandaag te gaan regelen. Mooi is dat. Ruim een week veel te duur gebeld. Tot zo ver de veelgeprezen klantenservice van Orange.

› reageer

Ik had de eerste dag dat het bekend gemaakt was meteen gebeld om om te zetten, daarnet ff gebeld want was nog niks gebeurt. Blijkt er bij het ene abo helemaal niks gewijzigd te zijn. En bij de andere gaat de wijziging pas in per 30 juni. Terwijl ze zijden dat het binnen 3 dagen omgezet zou worden

› reageer

@Windstorm:
Zijden??

› reageer

4. omdat ik het afgelopen jaar mijn bundel VERHOOGD heb van 32,50 naar 42,50 was het nu niet mogelijk om naar een 40 euro bundel over te stappen,. maar moest ik verplicht kiezen voor de 50 euro bundel.

mensen nog meer leuke ervaringen ?

@ Wesley: Dit is vervelend inderdaad, ik zou bijna zeggen dat dit wel gewoon zou moeten kunnen; je hebt toch een contract voor 32.50? Je zou bijna denken dat diegene aan de lijn slecht geinformeerd was.. maar misschien denk ik te logisch?

› reageer

je kunt gewoon van een 42,50 naar een 40 overstappen. Ff overniew bellen of langs een shop.

› reageer

Op deze link http://www.orange.nl/orange/producten/abonnement/simonly.php

staat info over de SimOnly tarieven maar de standaard tarieven zijn 10cent of 12 cent. Nu spreken ze in dat stukje over "de tarieven zijn gehalveerd" maar dan rekenen ze van 18cent naar 9cent ??? Maar dat is dan berekend op het feit dat de bundel al gehalveerd is en het tarief daar van afhankelijk is.

De KS had ook flink moeite om het uit te leggen en moest het zelf ook even navragen, moeilijke materie dus.

Als ik dus een 15e SO neem dan krijg ik 30e tegoed waaruit ik dan bel voor 9cent is 333minuten. Neem ik een 30 normaal bel ik voor 12cent is 250 minuten. Je kan maar voor 1 jaar SO nemen dus je hebt maar 30% korting ofzo ? Rekenen is niet mij ding Ik kan het echte SO voordeel nog niet ontdekken, iemand anders wel ?

› reageer

Ja inderdaad zeg, dat is raar. Tis idd niet gehalveerd. Huh?

› reageer

@wopper: is al eerder gemeld. Voor de sim-onlys gelden gewoon andere gesprekstarieven.....bekijk het net als de prepaids, ook daar gelden afwijkende gesprekstarieven. Enige voordeel met de sim-onlys is dat je beltegoed wordt verdubbeld, maar dat je dus idd bij dit tariefplan hogere tarieven per minuut kent en je dus minder goedkoop uitkomt dan bij de oude sim-onlys.

› reageer

Als je de KS wil irriteren, dan moet je eens de volgende vraag eens stellen:
Stel dat je sim-only abo na een jaar voorbij is, hoeveel bedragen na dat jaar dan je gesprekskosten?
Dat is echt helemaal niet terug te vinden op de website.
In ieder geval niet 18 cent, want je sim-only periode is namelijk voorbij.
Stel dat dan de gesprekskosten 12 cent worden. Naar welk abonnement word je dan overgezet.
Bij sim-only 15 zal je waarschijnlijk overgezet worden op een "normale" orange 15 abo.
Maar bij een sim-only 7,50 en 10, naar welk abonnement word je dan overgezet?

› reageer

volgens mij loopt sim only gewoon door totdat je opzegt kneus

› reageer

meer mensen die NIET MOGEN OVERSTAPPEN ? ik heb op 11 april mijn contract met een jaar verlengd. Het nieuwe jaar was dus gister op 11 juni gestart ivm met die klote 2 maanden regeling van Orange.

2 weken geleden heb ik gebeld of ik in het nieuwe jaar mocht overstappen naar de nieuwe tarieven. De medewerker aan de telefoon vertelde me dat het kon en dat ik beter na 11 juni kon bellen ivm technische redenen waardoor het makkelijk zou zijn om dan pas alles in te voeren.

Ik heb net gebeld of ik het kon omzetten en ik krijg domweg te horen dat ik dus niet mag overstappen naar de nieuwe tarieven omdat ik onlangs heb verlengd en dus heb getekend voor de oude voorwaarden.

Je mag pas na 6 maanden van je contractsstart overstappen volgens de medewerker waarop ik antwoorde dat ik dan zeker lekker na die 6 maanden tijdens de overstap weer een jaar er boven op krijg en dat ik dus niet in dat truukje trap. Hij vertelde mij dat het niet zo was waarop ik hem wees dat het wel zo was. Hij ging het navragen en ik bleek toch gelijk te hebben maar ondanks dat kon hij me niet helpen en ik mag dus niet overstappen

Wat ik wel kon doen is in februari 2007 terugbellen en dan mijn contract verlengen zodat ik dan wel gebruik kan maken van de nieuwe tarieven. Hierop antwoorde ik dat ik dan tegen die tijd overstap naar een andere provider heb aangevraagd met nummerbehoud

› reageer

En roel, waar haal jij het vandaan dat sim-only doorloopt?
Volgens wopper, kan je sim-only voor maar 1 jaar nemen. (aannemende dat hij dat van de KS heeft gehoord)
Bij vodafone is toch ook zo, dat sim-only na 1 jaar stopt, waarom zou dat bij Orange niet zo zijn.

› reageer

Een Sim Only is een tariefplan en die mogen niet veranderd worden. Je tekent ervoor!

Volgens mij heeft iedereen de mogelijkheid om bij Orange over te stappen, ik zou nog een keer bellen als ik jouw was.

› reageer

ik ga wel naar een Orangeshop, dan kan ik mocht het lukken het nog zwart op wit krijgen .. en anders bel ik nog een keer.

› reageer

Ja lekker irri dat je niet mocht overstappen. Op hun website staat t zelf van wel, moet je eigenlijk dat gewoon oplezen, dan moet die KS medewerker wel overstag gaan...

› reageer

het verschil tussen orange en bijv. vodafone is:
orange biedt "sim-only" aan als 5 euro betalen en 10 beltegoed krijgen, maar vodafone biedt sim-only aan als 10 euro per maand maar de eerste 2jaar betaal je slechts 5 euro per maand.

orange stelt het als vast tarief, vodafone geeft je tijdens je minimale contractsperiode een korting van vaak 50%. (sim only 1jr 40% dacht ik)

› reageer

volgens mij staan de orange sim-only's niet goed weergegeven bij de abonnementen, er wordt namelijk vanuit gegaan dat ze de bundel verdubbelen, dit klop. maar dan moeten de belkosten natuurlijk niet ook gehalveerd worden

› reageer

Het klopt wel. Normala tarief is 18ct. Nu krijg je bijvoorbeeld 15 euro voor 7.5 euro dus wordt het tarief 9 ct omdat je maar de helft hoeft te betalen. Dit staat ook zo bij de abonnementen.

› reageer

Prijzen binnen de bundel kloppen niet... Als je van 15 euro per maand uitgaat, gaat er 18 cent per minuut van je bundel af en geen 9 cent. Ik ga het aanpassen

› reageer

Simonlys bij 1 jaar contract :

internet Telfort en Vodafone gaan altijd na 1 jaar om naar normaal.

shop KPN / Orange gaan altijd om na 1 jaar.

shop Tmobile Vodafone blijft altijd bestaan.

Zo is het je kunt dus beter een Vodafone in een winkel afsluiten want dan is die wel iets duurder maar dan kan je gewoon komende jaren vooruit.

› reageer

Topictitel gewijzigd

› reageer

SO-abo's van Orange blijven gewoon SO's na de verplichte contractsduur, dus zolang jij er niets in wijzigt blijft dit zo. Snap niet zo goed, waar je dit nou vandaag haalt...

› reageer

@Pip,

ik heb mij een paar jaar geleden, toen mijn Sim Only Orange Free 40 afliep, mij ook laten vertellen dat het abonnement stilzwijgend verlengd zou worden naar een volledig Free 40 abonnement (zonder toestel).

Ik kan mij dus wel inbeelden dat dit zo zal verlopen, ook bij de nieuwe abo-vormen (ik heb toen nl. nadat ik dat gehoord had mijn SO abo laten omzetten naar Prepaid om zo weer van de maximale toestel korting te kunnen profiteren).

Als ik zometeen weer kan verlengen of opzeggen, ga ik om deze reden naar bijv. T-Mobile (om wellicht na dit 1-jarig abo weer terug te gaan naar Orange om zo weer een goed toestel te ontvangen.....want tja....die aanbiedingen bij verleningen bij Orange,...daar lusten de honden geen brood van! ).

› reageer

Verlengingsaanbiedingen dat klopt, maar is dat niet bij alle providers zo. Maar de Free € 40 SO-aanbieding zat zo in elkaar dat je dus op je factuur 50% korting kreeg op je bundel, oftewel € 16,81 ex. BTW terug op je staatje kosten/kortingen. Dat vervalt inderdaad na 1 jaar. De reguliere SO's van Orange, dus de SO € 22,50 en 32,50 en de nieuwe vanaf € 7,50 t/m € 20 zitten zo inelkaar dat deze na de contractstermijn gewoon SO blijven. Het is een echt tariefplan i.p.v. een creditering op je factuur.

› reageer

Ik heb de omslagpunten uitgerekend voor het al dan niet overstappen naar de nieuwe vorm van abo. Vandaag dit draadje beetje doorgelezen en zag dat mensen die 0.22 cent buiten de bundel veel vonden...

kosten oud abo: (x - bundel_oud/oud_tarief)*oud_tarief + bundel_oud
kosten nieuw abo: (x - bundel_nieuw/nieuw_tarief_1)*nieuw_tarief_2 + bundel_nieuw

x = aantal minuten
oud_tarief = oude tarieven E22.50 (E0.20) , E32.50 (E0.16), E42.50 (E0.14)
nieuw_tarief_1 = 0.12 (tarief binnen bundel)
nieuw_tarief_2 = 0.22 (tarief buiten bundel)
bundel_oud = bundel grootte oude abo's
bundel_nieuw = bundel grootte nieuw abo's

Dan kom je bij het E20/E22.5 abo op een omslagpunt bij de 830 minuten terwijl je bij dit abo in oude vorm (E22.5/0.20) 112 belminuten en nieuwe (E20/0.12) 166 minuten zou hebben. Dan moet je dus flink buiten de bundel bellen...

Bij het E30/E32.5 abo ligt het omslagpunt bij de 416 mintuten terwijl je bij dit abo in oude vorm (E32.5/0.16) 203 belminuten en nieuwe 250 minuten zou hebben.

Bij het E40/E42.5 abo ligt het omslagpunt bij de 416 mintuten terwijl je bij dit abo in oude vorm 303 belminuten en nieuwe 333 minuten zou hebben.

Kortom volgens mij moet je (flink) buiten je 'belbundelminuten' bellen wil je er op achteruit gaan met deze nieuw abo-vorm.

PS please correct me if I'm wrong

Ik heb vandaag ook contact gehad met de KS en de man zei dat als ik mijn abo laat omzetten naar de nieuwe vorm mijn contract wordt verlengd. Hij zou tot december 2007 lopen en dan tot juni 2008... Ga het vandaag nog maar een keer proberen te veranderen

› reageer

Verplaatst van Nieuws naar Orange.

› reageer

Neem je je tegoed dat je nog hebt staan mee naar de nieuwe abbo vorm als je naar de nieuwe abbo vorm gaat?

Daar heb ik namelijk niets over meegekregen.

› reageer

Ik heb net zelf naar de klantenservice gebeld en het kan gewoon. De kans is klein dat ik het ga overwegen omdat ik er op achteruit ga. Nu heb ik een € 32,50 sim only abbo.

› reageer

Ik vind die sms bundels van Orange echt slecht bed8.
Je kan of 30,60 of 240 kiezen.. Ehhhh waarom geen bundel tussen 60 en 240?? Vroeger had je zelfde buiten de bundel tarief en nam je ze onbeperkt mee. Dan was het minder erg geweest. Als je dus 150 per maand verstuurd ongeveer dan is het dus balen bij Orange.

› reageer

Na verluid komt er binnenkort een bundel die er tussenin zit!

› reageer

Je krijgt nu ook weer een gratis mobiel bij sim-onlys.

Was het jullie ook al opgevallen dat de sim-only verdubbel bundel niet kan worden meegenomen ,naar de volgende maand.

› reageer

O das wel weer sneaky van Orange zeg dat je dat niet mee kan nemen... jammer.

› reageer

Gratis mobiel bij sim-only? Dan is het toch geen sim-only

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.