T-Mobile[Orange] Problemen met sms naar Frans nummer

Je kunt natuurlijk ook aan degene met wie je wil bellen vragen bij welke provider deze een aansluiting heeft

› reageer

Ik heb een Orange abonnement en probeer al een paar dagen om een sms naar een Franse gsm te sturen. De telefoon van mijn Franse vriend staat aan.
Ik krijg de melding "onderweg" en na een paar dagen "mislukt". Ik zet 0033 voor het nummer en laat de 0 voor de 6 weg. Wat kan de oorzaak zijn? Sms-jes van hem komen wel bij mij aan.

› reageer

Probeer er eens + te zetten i.p.v. 00.

› reageer

Heb ik al geprobeerd. Eerst had ik +33, maar toen dat niet ging heb ik er 0033 van gemaakt. Maar dat werkt ook niet

› reageer

Bougytel blokeert al het smsverkeer van orange klanten. Dat kan een reden zijn

› reageer

Het kan zijn dat zijn provider geen overeenkomst heeft met Orange voor het ontvangen van sms van Orange. Want +33 en de 0 weghalen is inderdaad goed.

Misschien heb je iets aan de volgende site: www.sms-versturen.nl
Op de homepage staat o.a:
Let op: bij het versturen van sms berichten naar het buitenland moet u op 2 dingen letten:

1) De ontvanger van de SMS moet aangesloten zijn bij één van de providers in de lijst met operators (zie het punt hierboven)

2) U dient voor het 06-nummer het landnummer te zetten. Wilt u bijvoorbeeld een SMS verzenden naar een Franse mobiele telefoon, en het nummer is 06-1234567890, dient u als nummer in te vullen: +3361234567890 Zonder streepjes, en met het landnummer van Frankrijk (+33).

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een Italiaanse provider en Vodafone. Ik kan wel sturen naar het buitenland maar ik kan niets terug ontvangen. Bij navraag bleek dat ze daar nog geen overeenkomst voor hebben. Lekker vaag allemaal. Belachelijk eigenlijk dat dit nog gebeurt.

› reageer

Bedankt!
Ik heb nu maar credits gekocht bij sms-versturen.nl

› reageer

Wat raar zeg dat die smsjes van orane worden geblokkeerd...

› reageer

Ja, zeg dat wel. Dat verwacht je toch niet meer in deze tijd. Ik denk dat ik van provider ga wisselen. Ik heb het helemaal gehad met Orange

› reageer

De laatste tijd komt Orange toch vrij vaak negatief in het nieuws. Iets dat je misschien van een low-budget provider mag verwachten, maar van een bedrijf met zulke hoge tarieven zeker niet. Erg jammer.

› reageer

Die opmerking slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is toch niet de schuld van Orange?
Als iemand dus mailtjes vanaf jouw provider blokkeert, dan geef je ook jouw provider de schuld en stap je naar een ander? Lekkere kromme redenering...

› reageer

Natuurlijk is er wel een verwijt neer te leggen bij Orange. Zij zijn namelijk niet in staat duidelijke afspraken (mbt sms) te maken met deze buitenlandse providers, terwijl andere Nederlandse operators dit wel kunnen... Makkelijk zat lijkt me.

› reageer

Volgens de Orange site moeten er met alle 3 de Franse netwerken roamingovereenkomsten zijn..

› reageer

Je hebt roaming overeenkomsten, maar ook SMS interworking overeenkomsten. Dit heb ik mij eens laten uitleggen bij Vodafone. Ik zat namelijk met een omgekeerd sms probleem. Op mijn Orange ready kan ik sms-jes vanuit Hong Kong wel ontvangen, maar op mijn Vodafone abonnement kunnen ze niet ontvangen worden.

Vodafone gaf aan dat zij met een aantal providers uit Hong Kong geen SMS interworking overeenkomst hebben, zodat die sms-jes niet op een NL Vodafone nr worden afgeleverd. Ben net geporteerd naar T-mobile, dus ik ben benieuwd of het daar wel lukt. Is allemaal niet echt handig geregeld.

› reageer

@PetervdK --> Als Orange weigert om de gebruikelijke netwerktarieven voor het afleveren van smsjes te betalen, vind ik dat zeker een gegrond verwijt. Hetzelfde gebeurde een paar jaar geleden toen sms naar de vaste telefoon werd geintroduceerd. Dat werkte via iedere provider, alleen niet via Orange. Die vond de afdracht te hoog...

› reageer

Ja en als je dan als enige provider overblijft, die nee zegt... Dan gebeurt er niks. Ze moeten dan een blok vormen tegen KPN, maarja dat mag nie.

› reageer

De winstmarge was groot genoeg voor providers die toendertijd slechts 14 cent per sms berekenden. Orange berekende iedereen 22 (abo) en 23 (pp) cent door, maar zou de dienst dan niet rendabel kunnen exploiteren. Misschien moeten ze eens een calculator in dienst nemen, die kan namelijk wél rekenen.

› reageer

Ja inderdaad. Misschien willen ze met sms inkomsten andere tekorten opvullen.. Iig niet het verlies op bellen, want daar waren ze ook niet goedkoop in.

› reageer

Al een crosstest uitgevoerd? Dus doe je Orange simkaart in een andere telefoon en probeer het dan eens. Zo kan je al zien waar de fout zit. Toestel of netwerk.

› reageer

Is het nummer van de sms-berichtencentraale correct (afhangelijk van jouw provider)?

› reageer

Zoals hierboven al gezegd is ligt het aan het feit dat er geen SMS interworking overeenkomst is.

› reageer

Bougytel blokeert al het smsverkeer van orange klanten. Dat kan een reden zijn

Hoe kan je erachter komen of een nummer bij Bougytel hoort?
Is dit ergens op internet te vinden, ik heb gegoogled maar ik kan geen goede info vinden.

› reageer

Kijk eens hier. Houdt er wel rekening mee dat het nummer geporteerd kan zijn.

› reageer

Je kunt natuurlijk ook aan degene met wie je wil bellen vragen bij welke provider deze een aansluiting heeft

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.