Mobiele bellers lijden aan ringxiety

Alles bestaat, als je er maar in gelooft

Zelf heb ik een hele grappige, Abel met de dichtslaande deur.
Ik krijg er altijd mensen mee aan het lachen als ik een belletje ontvang.

› reageer

LOS ANGELES - Bij steeds meer mobiele bellers wordt een nieuw fenomeen vastgesteld: ringxiety. De betrokkenen hebben het gevoel dat zij worden opgebeld, maar er is niemand aan het apparaat.

Het was inbeelding, of zij verwarden de beltoon van een andere gsm met het signaal van hun eigen mobieltje. De persoon met ringxiety reageert ongerust en bedroefd als hij zich realiseert dat hij niet is opgebeld, stelden wetenschappers vast. De term is verzonnen door de psycholoog David Laramie in het Amerikaanse Los Angeles.

Volgens Britse onderzoekers zouden alleen al in Groot-Brittanniƫ tienduizenden mobiele bellers aan het syndroom lijden, meldden Britse media dinsdag. Volgens een theorie is ringxiety in wezen een uitvloeisel van het diepe en onvervulde verlangen naar menselijk contact.

www.nu.nl Uitgegeven: 30 mei 2006 22:28

› reageer

Klopt helemaal! Heb ik ook soms met een sms die ik verwacht van me vriendin

› reageer

Zodra er in de trein een mobieltje afgaat, graait iedereen in zijn/haar tas

› reageer

die van mij staat altijd op trillen, dus geen last van de ringtones van andere. Wel soms last van dat ik denk dat tie trilt maar dat tie dat dan niet doen...

› reageer

Ook ik lijdt aan ringxiety. Vooral als ik in beweging ben, dan denk ik regelmatig dat ik mijn trilfunctie voel. Niet dus. Grappig, dat het fenomeen nu onderkend wordt.

› reageer

Ik heb mijn gsm 9 van de 10 keer op trillen staan, dan denk ik dat ik telefoon krijg of een smsje ontvangen heb terwijl het niet zo is. Helaas gebeurt het ook andersom. Denk trouwens dat bijna iedere mobiele beller die regelmatig belt wel aan 'ringxiety' lijdt...

› reageer

Als beltoon heb ik meestal een MP3 van een metalband, weinig mensen die denken dat het hun mobieltje is dan.
En dus heb nooit dat ik denk, hee mijn mobieltje! terwijl het niet zo is.

maar laat de standaard nokia tune maar eens afgaan in de metro ofzo, dan zie je inderdaad veel mensen naar de tas grijpen

› reageer

met mijn nightrider theme ringtone heb ik daar niet zo veel last van

› reageer

Mijn probleem is dat ik nooit weet welke telefoon er gaat

› reageer

@pinokkio: thuis hoop ik, of neem je ze allemaal in een koffer mee naar je werk?

› reageer

Dat trillen heb k ook heel vaak, maar dan telkens blijk k toch van iets anders opgewonden te worden

Overigens vraag ik me af of ze al pilletjes tegen deze vervelende ziekte hebben gemaakt De psychiatrie is er gestoord genoeg voor!

› reageer

@blabla: moet je dit nou echt bekend maken

Er zijn wel al smsverslaafden in klinieken.

› reageer

Ik heb dat ook wel eens, niet alleen in de trein of in de stad, maar ook als ik alleen over straat loop of thuis ben, denk ik dat ik hoor dat mijn GSM overgaat, maar dan heb ik me dat ingebeeld. Misschien zijn er wel medicijnen voor?

› reageer

@MArteltol

Wat leuk ik wist niet dat Night rider bestond! Mijn ringtone is van de Knight Rider

› reageer

Alles bestaat, als je er maar in gelooft

Zelf heb ik een hele grappige, Abel met de dichtslaande deur.
Ik krijg er altijd mensen mee aan het lachen als ik een belletje ontvang.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.