Orange bezig met quadruple play.

nou maar hopen dat orange dan snel met televisie gaat starten via het adsl2 netwerk

› reageer

Wat zei ik:

Orange bezig met opvolger triple play

Donderdag 1 juni 2006, 12:59 - Orange bereidt een proef voor met een eigen 'quadruple play'-pakket in Europa. Hierbij worden vier diensten van één partij afgenomen.

Bij de test met het quadruple play-pakket wordt niet alleen mobiele telefonie aangeboden, maar ook vaste telefonie, internettoegang en tv-diensten. Met één toestel kunnen gebruikers mobiel bellen, maar ook telefoneren over het vaste net en via internet (voip), schrijft de BBC.

De quadruple play-dienst zal worden aangeboden onder merknaam Orange. Orange is net als Wanadoo (in Engeland Freeserve geheten) een dochter van France Telecom. De komende achttien maanden zal Wanadoo worden omgezet naar het Orange-merk. Deze operatie kost naar schatting 160 miljoen euro.

In Engeland is de quadruple play-aankondiging van Orange overigens niet eens zo spectaculair. Sinds de overname van Virgin Mobile is telecombedrijf NTL ook in staat om zowel kabel-tv, internettoegang, vaste telefonie als mobiele telefonie aan te bieden.

Bron: WebWereld

› reageer

triple play is alleen goedkoop voor mensen met maximaal 2 TV's, anders moet je OF te veel dure decoders kopen (ADSL triple), OF teveel betalen voor je telefonie (kabel triple). En bij quadruple play worden de problemen alleen maar groter: 1,2,3 of meer mobiele abo's waarvan x veelbellers, y weinigbellers en z alleen-bereikbaar-bellers.

Pas als ze een dienst weten te bedenken waarbij ALLE TV,Inet,Vaste lijn en Mobiele diensten op 1 rekening komen, met een concurerend tarief, maken ze kans op een enigszins acceptabel marktaandeel.

Maar aangezien de meeste mensen nogal wisselende mobiele kosten hebben (duur abo jaar ivm nieuwe gsm, gevolgd door 1 of 2 goedkope abo-jaren ivm sim-only), wordt dit product een administratief (orange) dan wel rekeningstechnisch (klant) 'hoogstandje' (of chaos)

Deze problemen gelden natuurlijk voor alle quadruple play aanbieders. En gezien de ervaring van Orange met abo's hebben ze een grote kans het beter te doen dan concurenten, maar of dat ook goed genoeg is....

› reageer

Leuk hoor, dat quadruple gebeuren. Volgens mij zijn er echter maar weinig aanbieders van tripleplay die de technische problemen die daar bij komen kijken op hebben gelost. De Livebox van....Wanadoo is naar mijn weten nog steeds een probleem. Voordat ik ook mijn mobiele abo toevertrouw aan zo'n aanbieder moet de techniek al een stuk verder gevorderd zijn.

› reageer

Ze hebben nu een website gelanceerd over de samenvoeging van Wanadoo en Orange.

http://www.wanadoowordtorange.nl

Ze gaan eind juni verder onder 1 naam.

› reageer

nou maar hopen dat orange dan snel met televisie gaat starten via het adsl2 netwerk

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.