Onhoorbare mug als ringtone voor jongeren

de eerste kan ik nog voorstellen dat je niet veel hoort maar bij die van ivo dan hoor je het toch duidelijk ??

die 1ste kan wel werken zal hem straks ff op me baas uitprobere

EDIT: had hem bij me collega geprobeerd hij hoorde niks _/-\o_

› reageer

AMSTERDAM - Veel jongeren zijn onafscheidelijk van hun mobieltje. Dat het apparaat uit moet in de klas vinden velen dan ook een ramp. Volgens The New York Times lijkt de jeugd daar iets op gevonden te hebben: een ringtone die volwassenen niet kunnen horen.

De ringtone is gebaseerd op een uitvinding van een beveiligingsbedrijf uit Wales. Zij ontwikkelden de Mosquito in de strijd tegen hangjongeren. Het hoogfrequente geluid zou ideaal zijn om overlastgevende jeugd te verjagen op hangplekken. Jongeren kunnen dit geluid horen, maar omdat naarmate mensen ouder worden het vermogen om hoge frequenties waar te nemen afneemt, is het mogelijk dat mensen ouder dan 25 jaar de toon niet meer kunnen horen.

In omgevingen waar je als jongere je mobieltje uit moet zetten is de ringtone dus ideaal om te horen of je nog een sms'je hebt ontvangen, zonder dat bijvoorbeeld de docent ook maar iets merkt.

Goede imitatie

Volgens woordvoerder Simon Morris van Compound Security, het bedrijf dat de Mosquito uitvond, is de ringtone niet helemaal hetzelfde als het geluid dat zij ontwikkelden. Hij geeft echter toe dat het om een "behoorlijk goede imitatie" gaat. Ook prijst Morris de vindingrijkheid van de kinderen.

Het bedrijf is, nadat bekend werd dat scholieren hun uitvinding hadden gebruikt voor heel andere doeleinden, zelf een Mosquito-ringtone gaan verkopen.

[Bron: nu.nl]

› reageer

heeft iemand een link naar een ringtone of mp3 hiervan?

› reageer

Niet alleen mensen van boven de 25, maar ook eenvoudige luidsprekers - die vooral bedoeld zijn voor de weergave van spraak - hebben grote moeite met hoge tonen. Ik ben benieuwd welke telefoons de freqenties aan kunnen.

› reageer

Op zich is het wel mogelijk een ringtone te maken met een heel hoge frequentie. De vraag is alleen of deze ook af te spelen is.
De luidsprekers in de GSM's zijn wel in staat om normaal geluid redelijk af te spelen maar daar blijft het dan ook wel bij.
Lage en hoge tonen doen ze meestal niet.

Daar komt nog bij dat er vrij veel jongeren zijn die hun oortjes al verpest hebben met veel te harde muziek. Gehoorschade o.a. opgelopen bij concerten of MP3 spelertjes met een te hoog volume komt vrij vaak voor. En wat te denken van sommige car audio systemen??

Kortom: het effect van deze "uitvinding" zal nihil zijn verwacht ik.

› reageer

In omgevingen waar je als jongere je mobieltje uit moet zetten is de ringtone dus ideaal om te horen of je nog een sms'je hebt ontvangen, zonder dat bijvoorbeeld de docent ook maar iets merkt.

Is het trilalarm ineens verdwenen op mobieltjes

› reageer

@ Nice Guy Eddie:

Je moet natuurlijk wel indruk maken op je vrienden, dat je gebeld wordt, staat zo interessant ...

Bovendien hebben vooral de dames tegenwoordig hun telefoon meestal in hun tas, en voel je niet altijd de trilfunctie even goed als de mobiel in je zak zit.

› reageer

Tja waarom geen trilfunctie aan dan ... of lekker je mobiel uit in de klas of op je werk? Zometeen heb je idd je oren al dusdanig verpest door je MP3 speler of je iets te geregelde bezoekjes aan de disco of het cafe dat je misschien deze hoge tonen ook niet meer hoort.

› reageer

Uit eindelijk bleek geloof ik ook dat ook andere mensen, lees ouder dan 25, de toon hoorden of er in iedergeval last van hadden. En is de proef gestaakt. Dus misschien dat de onhoorbare ringtone dan dus toch ook hoorbaar kan zijn.

› reageer

Hebben we hier de oorzaak van de ontploffende batterijen?

› reageer

Asltu

Ringtone

› reageer

Wat een mega-irritant geluid zeg.... Op de pc valt die misschien nog wel te horen, maar kan een speaker van een mobiele telefoon het geluid ook dusdanig afspelen dat ouderen het niet kunnen horen??
Verder is het inderdaad grappig, maar ik gebruik dan liever de trilstand dan zo'n ringtone denk ik

› reageer

Het nadeel van een trilfunctie is dat je die gewoon kunt horen, zeker in een stille klas. Dan kan je dus niet volledig onopgemerkt sms-en.

› reageer

haha briljant, hoe verzinnen ze het. Ben benieuwd wanneer de wespen, bijen en sprinkhanen komen.

› reageer

Als toch het de ringtone is die bedoelt wordt ,voorgaande post, heb ik toch niets aan m'n oren,wat n irritant geluid

› reageer

Op mijn telefoon werkt ie... Maar hij moet wel erg lang doorgaan voordat k t zou merken

› reageer

Het geluid van wespen is al eens door Samsung op een toestel uitgebracht ... eerst wat gezoem en dan ... PATS!!! hartstikke dood dat beestje

› reageer

ja inderdaad, je hebt gelijk.

› reageer

ik hoor niets op mijn w800i.

ben een 20 jaar (en 3,5 week) oude fan van harde (nu-)metal... wellicht is dat een reden.

› reageer

Kan je hem op de PC speakers wel horen?

Tot nu toe had nagenoeg iedereen al een opvallende dip in zijn gehoorcurve bij de frequentie waarop de beeldbuis van een TV piept. (na een paar jaar TV kijken is die frequentie weg in je gehoor). Misschien wordt dat door de TFT schermen wel beter en kan er ook een beeldbuis piep als ringtone komen....

› reageer

Je kunt de ringtone downloaden via de link van de link in de TS.

Heb ik ook gedaan en ik kan hem wel horen . Alleen is de vraag of ik hem wel wil horen. 't is namelijk zo'n gepiep dat je er hoofdpijn van krijgt . Ik hoor trouwens nog wel een verschil of ik hem op me telefoon afspeel of op de computer. Op de computer hoor je hem heel anders (op de dikke boxen van m'n radio en de boxjes in de laptop). Maar dat komt denk ik omdat de speaker van mijn telefoon veel slechter is in lage tonen (of door de equalizer van Winamp )

Ben maar blj als je hem niet kan horen want ik zou erg snel m'n telefoon opnemen als ik hem als ringtone had Dat geluid is echt zow irritant .

edit: ff da geluidje uit de playlist van Winamp halen, anders hoor ik hemm steeds >

[sub]trouwens dit is me eerste lange post na lange tijd [/sub]

› reageer

jaagt deze muggenringtone ook echte muggen weg?

› reageer

Dat zou helemaal ideaal zijn, mits je vaak genoeg gebeld wordt natuurlijk

› reageer

jaagt deze muggenringtone ook echte muggen weg?
Nee. De apparaatjes die speciaal verkocht worden om met ultrasoon geluid muggen weg te jagen werken ook niet. Citronellakaarsen trouwens ook niet.

› reageer

Nou, dan kan mijn recent gekregen anti-muggen-reiswekker-zoemer ook de prullenbak in... Ik had er eigenlijk toch geen vertrouwen in...

› reageer

Haha, net even uitgetest: m'n zus hoort het wel maar me moeder zat heel de tijd "wa? wa lache jullie?"

› reageer

haha zo deed mijn moeder ook

› reageer

Ik heb 'em ook getest op een MDA Compact: mijn vader, opa, oma en ik kunnen hem allemaal goed horen.. Hier wil 't niet helemaal werken dus.

Voor degene met een MDA Compact heb ik het geluidje bewerkt: nog hoger gemaakt en met onderbrekingen. Dan is 'ie wat minder irri.

http://www.upload2.net/page/download/nMfEevQnLQpsjp2/piepringtone.mp3

Edit: zelfs deze hoort iedereen

› reageer

Ivo> het kan ook zijn dat je MDA de toon verlaagt omdat hij anders buiten het bereik van de speakers valt (ofzo)

Ik kan heb als 25+ er nog horen, alleen hoor ik hem nu nog steeds, terwijl hij toch echt uit staat

› reageer

die van het jeugdjournaal kon ik (20) wel horen maar mijn pa (44) niet...

en na het geluid aan te hebben gezet op mijn w800i hoor ik hem ook.
(D'OH geluid stond op volume 0, logisch dat je niets hoort...)

› reageer

die van het jeugdjournaal kon ik (20) wel horen maar mijn pa (44) niet...

Herman Finkers had ooit zo'n fluitje dat alleen bronzige bavianen konden horen... Heel gek

› reageer

de eerste kan ik nog voorstellen dat je niet veel hoort maar bij die van ivo dan hoor je het toch duidelijk ??

die 1ste kan wel werken zal hem straks ff op me baas uitprobere

EDIT: had hem bij me collega geprobeerd hij hoorde niks _/-\o_

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.