[Sagem MY 800C] Unlocken

Ok jammer.

› reageer

N.a.v. de Debitel-actie bij TPH: is het mogelijk dit toestel te unlocken en zo ja, hoe?
Ik heb even gegoogled, en ik kom veelal programma's tegen voor oude telefoons, maar niet voor de nieuwere modellen. Het is wel mogelijk tegen betaling, maar wellicht dat de software ook ergens op het web te vinden is. Concreet:

1. Is het mogelijk de Sagem MyX1-2 te unlocken d.m.v. een code?

2. Is het mogelijk de Sagem MyX1-1 te unlocken d.m.v. een datakabel?

Hopelijk is de eventuele software hiervoor te vinden of heeft een van de TV'ers 'm liggen.

› reageer

Ik vrees dat je een Sagem nog niet zo eenvoudig kan unlocken. Mocht je toestel al een jaar oud zijn, dan kun je via de debitel Shops een unlockcode krijgen.
EDIT : zo te zien heb je je toestellen pas net gekocht ... dus unlocken via de debitel Shops gaat helaas nog niet.

› reageer

I know, maar ik zoek een progje om hem nu al te unlocken. Ik vind het niet zo erg als ik er een datakabeltje voor moet kopen, er moet vast een mogelijkheid zijn.

› reageer

Ik zal eens even voor je rond kijken.

› reageer

Inmiddels deze site gevonden, waar je voor GBP 9,99 software kunt krijgen om het toestel te unlocken. Je hebt verder alleen een datakabel nodig.
Ik twijfel nog wel wat over de betrouwbaarheid. Misschien kunnen we het samen met een aantal TV'ers proberen? (kosten delen o.i.d.)

› reageer

Klinkt goed MOD, want ik moet ze ook kunnen unlocken. Bij het boertje was ik ongeveer €9.00 kwijt, ik weet dat dit veel goedkoper moet kunnen.

P.S. Kosten evenredig naar persoon, niet naar aantal Sagems >

› reageer

Ik heb in het weekend 3 voor 12.50 laten unlocken. Ik kan wel vragen wat voor software hij gebruikte.

› reageer

Zover ik weet is het alleen mogelijk ( zonder JTAG etc.) met sagem code reader, versie 14 moet je hier volgens mij voor hebben.
Om het toestel uit te kunnen lezen moet je wel een testpoint maken.
Wat je uitgelezen hebt moet vervolgens gecalculeerd worden.

Dit heb ik gevonden op het forum van Salesplaza (met dank aan Knuppel!) Misschien dat je hier wat mee kan?

› reageer

Ik weet alleen niet wat een 'testpoint' is: volgens mij een soort speciale connector?

› reageer

Zoek ik ff uit voor je.

› reageer

@ panasonic: Bij wie heb je dat gedaan, heb je eventueel gegevens.

› reageer

Een testpoint houdt in dat je in het toestel 4 draadjes moet solderen, je kan ook een speciale testpoint-adapter gebruiken. Helaas werkt dit niet zonder dongle of reader.

Deze informatie heb ik gekregen van een unlocker. Ik vrees dat gratis unlocken moeilijk gaat worden, of je moet er de spullen voor hebben.

› reageer

Naar mijn weten is het niet eenvoudig een dergelijk toestel zelf te unlocken. Voor de tijd die je moet besteden aan zoeken naar informatie en software kan je beter even naar de lokale unlockboer gaan.

› reageer

Testpoint verschilt volgens mij een beetje per mobieltje, heb een paar keer de Siemens A52 geünlockt en daar was het gewoon 1 printspoortje verbreken.

Als je er een beschrijving voor kunt vinden op internet is dat wel makkelijk, alleen de software moet je dan nog hebben. Met die link kun je volgens mij maar 1 telefoon unlocken omdat je een code via de website krijgt en geen code generator.

Edit: Testpoints op Sagem telefoons schijnen erg gecompliceerd te zijn.

› reageer

Heb inmiddels een paar mensen gemaild die via Marktplaats/Speurders unlocks aanbieden voor €1,30 per toestel (telefonisch te betalen). Deze zijn ook geplaatst in de categorie 'gsm-toestellen - Sagem'.
Ik heb zo'n vermoeden dat het hier gewoon gaat om toestellen die met DCT4 calculator gratis te unlocken zijn.
Maar als ze de Sagem ook kunnen unlocken, zou dat ideaal zijn (ik hoop dat ik vandaag per mail iets hoor).

› reageer

Dat unlocken via Marktplaats schijnt niet altijd te werken. Helaas kom je daar pas achter op het moment dat je al betaald hebt. Maar voor 1.30 kun je het altijd een keer proberen, maar pas op voor oplichters!

› reageer

Die programma's van 1.30 zijn volgens mij gewoon de calculators die je ook zelf gratis kan downloaden.

› reageer

@ciao: Precies, die calculator die je download voor 1,30 is die bewuste calculator die overal gratis ter beschikking staat.
Sagem telefoons kun je daar niet mee unlocken.
Maarjah, wie graag "een gokje waagt" en graag geld weggeeft, mag dat ook bij mij doen, resultaat hetzelfde
NUL, NOPPES, NADA krijg je ervoor dus...
Sagem toestellen moeten open gemaakt worden en daar is voor zover ons bekend geen gratis software voor, want je hebt ook zogenaamde testpoint adapters nodig om de testpoints te kunnen verbinden. (Zijn meestal stuk of 6 testpoints
Dus spendeer je geld liever elders aan een echte unlocker

› reageer

@gsm-eindhoven: heb je dan een speciaal prijsje voor TV'ers met meerdere toestellen (btw: was laatst ook al bij je met een W800i T-Mobile).

› reageer

@ gsm-eindhoven: Uber-vau heeft wel gelijk, voor echte TV'ers kan je toch wel een uitzondering maken? Misschien kunnen we dat meteen omzetten in een meeting?

› reageer

als een unlockboer het kan, kunnen wij het ook
http://www.multi-com.pl/index.php/en_US,details,id_pr,1385.html

of nog goedkoper:
Hier!

› reageer

Hmm, interessant, vooral die tweede. Heb je dan alleen zo'n kabel nodig, of ook nog een Sagem-datakabel?

› reageer

Nou ja, ik dacht zo... als jij die kabel er nou bij koopt, dan komen we met z'n allen bij jou op de thee

› reageer

Of je stuurt het gratis van de een naar de ander klik

› reageer

@Ubervau :

't Is toch allemaal niet zo makkelijk als je eerst dacht he

› reageer

@Desteef: akkoord, ik ga eens kijken of ik aan zo'n datakabeltje kan komen, zorg jij voor testpoint?

› reageer

Volgens mij is dit de datakabel die jullie nodig zijn.
Beetje slecht te zien op de tweede foto maar het model staat er tussen volgens mij. Succes

› reageer

@ Nick en Steef: Is er al nieuws aan het front, want ik zit met smart te wachten om te unlocken. Als ik iets kan doen of betalen hoor ik het wel.

› reageer

@Leendert: ik heb inmiddels viavia een datakabeltje besteld, ik hoop dat het de goede is. Misschien dat Desteef al meer weet over het Testpoint via Ebay?

› reageer

Belteged is wel te gebruiken voor 090X nummers, wat het dus een gratis toestel maakt. Erg leuke actie dus, maar nu nog unlocken.
@ De Steef, weet je al meer?
@ Panasonic, waar heb je ze laten unlocken?

› reageer

Ik heb de datakabel inmiddels binnen en hij past inderdaad goed op het toestel. Nu nog zien dat iemand een Testpoint bemachtigt.

› reageer

Ik ben een een aantal keer bij een unlockboer geweest, waaronder voor een Siemens A52 die ook door een Testpoint geunlocked dient te worden. Wat ik er van begrepen heb, heb je daar aparatuur van enkele duizenden euro's voor nodig. (Als ik me niet vergis heet zo'n ding een Martech II box oid).

Ik betwijfelen of het jullie zo gaat lukken (anders dan door te snijden in de printplaat zoals bij de siemens ook kon), maar als het lukt dan hoor ik het graag.

› reageer

Ik krijg ook de juiste drivers niet geïnstalleerd. Ik heb me geregistreerd bij Planet Sagem, maar als je drivers wilt downloaden kom je op een soort forum waar je een link kunt aanklikken. Deze driver werkt niet met mijn datakabel.

› reageer

En is er al meer nieuws van het front? Ik ben bang dat ik toch naar een unlocker zal moeten, maar de goedkoopste die ik tot nog toe heb vraagt €7,50. Dan gaat het mij bijna €150 kosten , want ik heb wat toestellen gespaard . Dus zijn er nog goedkopere oplossingen? Panasonic, waar heb jij ze laten unlocken?

› reageer

@leendert: heb je er 20?

› reageer

Krijg je dan geen partijkorting? Wat je moet met 20 van die Sagems is iets anders, maar goed ...
Misschien dat alle TV-ers zich kunnen verzamelen en zich dan massaal bij een unlocker kunnen aanmelden? Een soort van unlockactie!

› reageer

Yep, ik heb er 19, waarvan een het niet helemaal lekker doet. Aangezien ze per saldo gratis zijn, is het wel een leuke deal. En ik had eenvoudige toestellen nodig om SIM-s in te bewaren, dus dit was de beste deal. En ik ga kijken of ik er nog een paar kan krijgen. Maar er moet een andere provider in, dus nu nog unlocken.

› reageer

@leendert: bij hoeveel van die 19 toestellen heb jij 40 euro beltegoed gekregen?

› reageer

Welke unlocker voelt zich geroepen? EUR1 per toestel, lopende bandwerk, alle TV'ers in 1 keer naar de unlocker.

› reageer

@ dikkie: Bij 18, bij een heb ik het niet ontvangen en het was teveel werk om op te zoeken welke dat was. Wel voor ieder een verschillende bankrekening.
@ Uber-vau: Ik heb er al een aantal gebeld om te unlocken, maar ze vragen er allemaal flink geld voor. De goedkoopste die ik tot nog toe heb is €5, maar die zit in Friesland. Wel een leuke plek voor een meeting.

› reageer

Waarom ga je niet naar de bazaar?

› reageer

@panasonic: Je bedoelt de zwarte markt? Heb jij het daar ook laten doen? Wat kost dat ongeveer?

› reageer

@leendert: ik heb wel een linkje voor je. Je hebt wel een datakabel nodig.

› reageer

Thanx ciao, helaas iets te laat. Ik heb het vorige maand laten doen bij de plaatselijke unlocker, voor €7.50 per stuk.

› reageer

Ok jammer.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.