nou, dan maar geen gsm meer gebruiken.
› reageerEngelse artsen waarschuwen voor het gebruik van gsm's tijdens onweer, omdat dat kans op een blikseminslag met dodelijke afloop dan toeneemt.
In een brief aan de British Medical Journal schrijven artsen dat de huid er bij een blikseminslag normaal gesproken voor zorgt dat de flits zich over het hele lichaam verdeelt. Bij contact tussen de huid en een voorwerp dat metaal bevat, zoals een mobiele telefoon, wordt die verspreiding echter tegengegaan, waardoor de kans op inwendige verwondingen en een dodelijke afloopt toeneemt.
'Dit zeldzame fenomeen is een gezondheidsriscio, en voorlichting is nodig om de risico's van het gebruik van mobiele telefoons tijdens onweer te benadrukken en daarmee in de toekomst fatale gevolgen van een blikseminslag te voorkomen', aldus Swinda Esprit, arts van het Northwick Park ziekenhuis in Engeland.
De artsen maakten melding van een 15-jarig meisje dat tijdens een onweer haar mobiele telefoon gebruikte en getroffen werd door de bliksem. Een jaar later zit ze in een rolstoel en kampt ze met blijvende gezondheidsproblemen, zo meldt Msnbc.com. In de brief aan het medische tijdschrift zeggen de artsen verder dat er drie gevallen van blikseminslagen met dodelijke afloop als gevolg van gsm-gebruik bekend zijn uit krantenberichten in China, Zuid-Korea en Maleisiƫ.
Nu weer de zoveelste hoax over het gebruik van gsm's
bron
Je moet toch niet buiten bellen als het onweert vanwege de kans op waterschade
Je kan toch onder een afdakje staan?
In een brief aan de British Medical Journal schrijven artsen dat de huid er bij een blikseminslag normaal gesproken voor zorgt dat de flits zich over het hele lichaam verdeelt. Bij contact tussen de huid en een voorwerp dat metaal bevat, zoals een mobiele telefoon, wordt die verspreiding echter tegengegaan, waardoor de kans op inwendige verwondingen en een dodelijke afloopt toeneemt.
Net of je een blikseminslag overleeft...
Tuurlijk kan je een blikseminslag overleven.
Het metaal van een telefoon?
Die dingen bestaan voor 99% uit kunstof.
Ik denk dat een MP3 speler gevaarlijker is i.v.m. de oordopjes.
Wat denk je dan van de printplaat, accuconnectors, simconnectors, luidspreker, microfoon etc in je mobiel? Dat is wel allemaal metaal en dat geleidt prima! Als je tijdens een onweersbui je toestel aan je oor hebt en je hebt de pech dat net in jouw mobiel de bliksem inslaat, dan kan ik me best voorstellen dat dat schade aan jezelf oplevert.
› reageer@H-W Zo ook trouwringen, piercings, horloges, gespen en andere ongein.
3 doden per jaar op de hele wereldbevolking! Dit is een waarschuwing waard!
Weer een typisch nieuwsbericht waarbij ze totaal voorbij gaan aan de KANS.... en die is klein genoeg om dit bericht meteen te verscheuren.
› reageer@H-W
Dat zeg ik, 99% is kunstof, als je de rest bijelkaar zou smelten schik wat er van over blijft.
De kans te verbranden doordat je GSM accu ontploft lijkt mij groter dan dit ver gezochte verhaal over blikseminslag. Is het nu alweer komkommertijd?
› reageer@Koen,
Is het nu alweer komkommertijd?
Ik ben bang van wel, maar dat is wel goed voor mijn lijn.
En de bliksem raakt toch wat ie raken wilt... Het vergroot niet de kans dat je door de bliksem geraakt wordt, maar de kans dat je er slecht vanaf komt als je ooit getroffen wordt door de bliksem... Wat een bullshitbericht zeg
Wat dacht je van al die kinderen met een beugel, dat is dan nog veel gevaarlijker.
Het British Medical Hournal is een van de meest geciteerde en belangrijkste wetenschappelijke tijdschrift ter wereld.
Ze zullen nooit zomaar onzin publiceren.......
Allemaal theorie natuurlijk: dit moet getest worden mensen
Het weerbericht voor vandaag:
In de middag van het zuiden uit flinke onweersbuien.
Heb het getest vanmiddag, maar helaas is de bliksem niet op me ingeslagen
Anders had je dit idd niet kunnen posten
nou, dan maar geen gsm meer gebruiken.
› reageer