Nee, zeker niet er mee kappen! Het is juist goed dat ze de markt meer gaan bevechten (zie het positieve effect van de introductie van PIT). Het T-Mobile aanbod zou aantrekkelijker zijn als ze een concurrerende prijs bieden nu het UMTS/HSDPA netwerk nog matig is. Als ze het net verder uitgebouwd hebben kan de prijs natuurlijk wel marktconform verhoogd worden. De huidige nieuwe data prijsplannen komen bij T-Mobile gewoon een jaar te vroeg.
De nieuwe providers hebben jaren geleden een groot deel van de markt gepakt doordat ze ondanks hun toenmalig slechte GSM dekking tariefplannen boden waar KPN en Vodafone bij lange na niet aan konden tippen. Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen voor een goed uitgebouwd UMTS net van KPN of een paar spotjes T-Mobile UMTS/HSDPA dekking, dan kies ik natuurlijk voor KPN. T-Mobile hoeft slechts tijdelijk haar prijzen naar een prettig niveau aan te passen en ze zullen ook met de huidige slechte UMTS/HSDPA dekking vele klanten trekken. Deze klanten werken dan of toevallig met name binnen de dekking, of zij nemen genoegen met de huidige beperkte UMTS dekking met een lage prijs als tegemoetkoming.
Is dit nu echt zo moeilijk te bevatten voor een telecomprovider?
Tot nu toe had je GPRS/UMTS en HSDPA voor 59,95 bij T-Mobile. Met veel tamtam introduceren ze nu nieuwe bundels die in mijn ogen alleen maar een verslechtering zijn: Geen Hotspot gebruik meer bij PIT en een nu ook werkelijk doorgevoerde snelheidsbeperking. Het Internet Totaal abonnement mag niet meer op HSDPA snelheid gebruikt worden, wil je dat wel dan kost dat 10,- per maand extra terwijl de dienst nog niet verbeterd is ten opzichte van de introductie in februari.
AMSTERDAM - T-Mobile, de derde aanbieder van mobiele telefonie in Nederland, komt met een serie flatfee abonnementen voor mobiel internet. Dit heeft het bedrijf maandag bekendgemaakt.
Volgens T-Mobile is zij de eerste mobiele aanbieder met een aanbod aan abonnementen die verschillen in snelheid en prijs. Net als bij ADSL is de keuze van het T-Mobile abonnement voor mobiel internet gebaseerd op snelheid.
Het bedrijf biedt twee producten aan: Internet Totaal met 49,50 euro per maand voor downloadsnelheden tot 384kb en Internet Totaal Plus met 69,50 euro per maand voor downloadsnelheden tot 1,8 Mb. De twee producten zijn voornamelijk geschikt voor gebruik met een laptop.
Voor een smartphone biedt het bedrijf Pocket Internet Totaal met EUR 9,50 per maand met een downloadsnelheid van 64kb.
Bron: nu.nl
Nog een factor 4 dalen, en ze kunnen concurreren met adsl/kabel !
› reageer@RemcoLeiden Ga jij met een haspeltje kabel in de trein lekker zitten ADSL'en dan??? Dit is vooral voor zakelijke klanten erg aantrekkelijk die vaak van kantoor zijn en nu met een vodafone date connect card moeten werken met een snelheid waar ze in de prehistorie al om lachten!!
› reageerSpeedlink ==> Nee, ik bedoel dat ik graag voor dezelfde prijs ook in de trein zou kunnen internetten, die paar keer per jaar dat ik dat wil...
En m'n vaste lijn thuis zou ik zo vervangen zodra het rendabel is.
De prijs is fors overvraagd voor de dekking die ze kunnen bieden. In de stad is het OK, maar zodra je onderweg gaat (en daar heb je zo'n laptop kaart voor) dan zit je binnen een paar minuten weer op GPRS snelheid.
KPN en Vodafone stunten intussen ook met hun abonnementen. Enige verschil: met datalimiet. Een 2 jarig lite UMTS abonnement van KPN zag ik al voor 34,95 per maand. T-Mobile vergeet dus de gebruiker die af en toe snel onderweg online wil, zowel in prijs als in dekking.
...je zou toch 69,- euro per maand betalen en ontdekken dat het geprezen UMTS/HSDPA net haast nergens buiten de stad dekking geeft via het breedband net (dat surf je even snel als PIT gebruikers voor 9,50 per maand doen!)
T-Mobile zou goed eraan doen een forse startkorting te geven. Je krijgt nu 10,- euro korting als je je voor 2 jaar bind. Met de huidige trage netwerkuitbouw zou ik niet langer dan 6 maanden aan T-Mobile gebonden willen zitten (eerder zou ik 1 jaar KPN of Vodafone nemen en daarna eens kijken of T-Mobile ook echt de beloofde uitbreiding al heeft gedaan).
Gemiste kans!
En wat voor een gezeik ga je krijgen als dit gemeengoed is en er iets mis is met de dekking. Blijkt na 5 maanden zeuren over trage verbinding dat je tafelblad van staal straling weerkaatst.
Ik kwam laatst erachter dat een stagair bij me op kantoor door op z'n plek te zitten voor een downloadvertraging van 50% zorgde. Die zat dus precies in mijn WLAN dekking
Hmmm, ik vind dat het sowieso erg langzaam gaat met de ontwikkeling van flatfee (data) abonnementen (zeker als je kijkt naar de prijzen en datalimieten). Vooral omdat ze eerst alle research en development kosten er uit willen halen (via zakelijke klanten).....terwijl ik denk dat ze er beter aan doen om OOK voor de gewone consument paketten te ontwikkelen.
Ik zou wel over willen stappen als de dekking en maandlasten verbeteren (rond de 30 euro per maand) en zonder Datalimiet.....
Dat het langzaam gaat, is de schuld van die mensen die tegen UMTS masten zijn
Nee hoor, die zeuren maar op een paar plaatsen. (kijk maar eens naar de KPN en Vodafone dekking die het wel kunnen). Het lijkt meer op gebrek aan planning en investering. (en een verkeerde visie: eerst dekking op plekken waar klanten legio alternatieven hebben en dan pas dekking creƫren waar je het nodig hebt
Een niet rijp product is alleen leuk als er een speciale prijs tegenover staat. Ze kunnen in prijs nu niet eens met KPN en Vodafone concurreren. Ik verwacht dat deze providers ook zeer binnenkort HSDPA aan kunnen gaan bieden, maar dan met goede dekking.
@Koen,
maw: T-Mobile kan beter meteen kappen en het echte UMTS werk aan de enige echte professionele telecom-providers van Nederland over laten? _/-\o_ .
Nee, zeker niet er mee kappen! Het is juist goed dat ze de markt meer gaan bevechten (zie het positieve effect van de introductie van PIT). Het T-Mobile aanbod zou aantrekkelijker zijn als ze een concurrerende prijs bieden nu het UMTS/HSDPA netwerk nog matig is. Als ze het net verder uitgebouwd hebben kan de prijs natuurlijk wel marktconform verhoogd worden. De huidige nieuwe data prijsplannen komen bij T-Mobile gewoon een jaar te vroeg.
De nieuwe providers hebben jaren geleden een groot deel van de markt gepakt doordat ze ondanks hun toenmalig slechte GSM dekking tariefplannen boden waar KPN en Vodafone bij lange na niet aan konden tippen. Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen voor een goed uitgebouwd UMTS net van KPN of een paar spotjes T-Mobile UMTS/HSDPA dekking, dan kies ik natuurlijk voor KPN. T-Mobile hoeft slechts tijdelijk haar prijzen naar een prettig niveau aan te passen en ze zullen ook met de huidige slechte UMTS/HSDPA dekking vele klanten trekken. Deze klanten werken dan of toevallig met name binnen de dekking, of zij nemen genoegen met de huidige beperkte UMTS dekking met een lage prijs als tegemoetkoming.
Is dit nu echt zo moeilijk te bevatten voor een telecomprovider?
Tot nu toe had je GPRS/UMTS en HSDPA voor 59,95 bij T-Mobile. Met veel tamtam introduceren ze nu nieuwe bundels die in mijn ogen alleen maar een verslechtering zijn: Geen Hotspot gebruik meer bij PIT en een nu ook werkelijk doorgevoerde snelheidsbeperking. Het Internet Totaal abonnement mag niet meer op HSDPA snelheid gebruikt worden, wil je dat wel dan kost dat 10,- per maand extra terwijl de dienst nog niet verbeterd is ten opzichte van de introductie in februari.