dubrock> de slechte naam van debitel op TV wordt voor het grootste deel veroorzaakt door verhalen uit het verleden.
Debitel stunt van tijd tot tijd gewoon enorm, en als mensen na 12 maanden contractvrij zijn zoeken ze een andere goede aanbieding/aanbieder.
"Debitel verliest veel klanten
(P7) Mobiele wederverkopers winnen terrein, maar koploper Debitel verliest aanzienlijk.
Debitel verloor honderdduizend klanten, bericht Telecompaper na jaarlijks onderzoek naar de markt van virtuele mobiele aanbieders (MVNO's), ofwel wederverkopers onder eigen merk.
Dat verlies trad op in de zes maanden tot eind maart 2006. Debitel kwam uit op 1,2 miljoen klanten. Daarmee bezit ze nog altijd bijna de helft van deze markt met ruim 48 procent. Maar een jaar terug was het aandeel nog 64 procent.
Tele2 Mobiel is tweede grootste virtuele aanbieder met 535.000 klanten eind maart: 21,5 procent marktaandeel. Dat was vorig jaar nog 21,2 procent.
AH Mobiel zag het aantal klanten stijgen van 150.000 naar 160.000. Dat staat gelijk aan een marktaandeel van 6,4 procent.
Zowel Tele2 als AH zijn wederverkoper op het net van Telfort, Debitel verkoopt KPN, Vodafone en Telfort.
Groeien merken derden
Tussen maart 2005 en maart 2006 groeide deze markt met ruim vijftien procent, van een kleine 2,2 miljoen sim-kaarten tot 2,5 miljoen.
Het totale marktaandeel van de virtuele aanbieders groeide van dertien procent tot 14,8 procent. Ondanks de opkomst van nieuwe spelers als Ortel Mobiel, Lebara en UPC Mobile is hun aandeel volgens Telecompaper niet groot.
De mobiele markt kent nu bijna veertig spelers die eigen simkaarten verkopen zonder netwerk te bezitten. Het overgrote deel gebruikt het netwerk van Telfort, dat overigens het aantal klanten van wederverkopers ook als eigen klanten telt. Hierdoor ontstaan dubbeltellingen."
www.planet.nl Gepubliceerd op woensdag 05 juli 2006
Dat verbaasd me niets. Er is erg veel negatief bericht hier op tv, en waarschijnlijk dus ook via mond op mond reclame. En ze hebben naar mijn idee het scherpste beleid op het toelaten van nieuwe klanten.
› reageerhet is meer een kwestie van meer MVNO's die dus ook gewoon een groter deel afpakken van de grootste speler op de markt.
Bij mij trouwens nog nooit problemen met Debitel, blijf hopen dat dat zo blijft natuurlijk!
Ik denk niet dat het zo zeer die MVNO's zijn. Debitel is hoofdzakelijk aanbieder van abonnementen. MVNO's zijn veelal prepaid en richten zich op een ander segment. Niet dat ze daar geen last van hebben, maar niet meer dan andere providers denk ik.
Het probleem van Debitel is denk ik meer de slechte naam die ze hebben in combinatie met het betere abonnementsaanbod van de reguliere providers (waaronder sim-only e.d.).
Denk dat het ook scheelt dat ze die verlaging hebben afgeschaft. Dat is nu bijna een anderhalf jaar geleden. Veel flatliners zijn niet meer geinteresseerd in Debitel en dus dalen ze in aantal. Dat hoeft helemaal niet slecht te zijn dus.
› reageerzoveel redenen;
- slechte naam, bad mouth to mouth, bad stuff op forums
- beter aanbod van aanbieders; zowel lagere prijzen als verschillende abo vormen; goedkopere webbundels, simonly, gekke cadeau's icm toestellen en abo's.
- grootste doorverkoper dus zal altijd inleveren als er in een verzadigde markt meer doorverkopers komen.
Volgens mij verloor Debitel het half jaar daarvoor ook al 100.000 klanten...
Op zich valt het dan allemaal nog mee; als je deze lijn doortrekt dan vertrekt pas in 2012 de laatste klant.
dubrock> de slechte naam van debitel op TV wordt voor het grootste deel veroorzaakt door verhalen uit het verleden.
Debitel stunt van tijd tot tijd gewoon enorm, en als mensen na 12 maanden contractvrij zijn zoeken ze een andere goede aanbieding/aanbieder.