KPN Klick opent eerste pilot-winkel in Alphen

Kpn Klick is er nu in Alphen en Delft, in Emmen gaat open in oktober, en dan volgt er daarna nog 1 (pilot-winkel) weten jullie al waar die gaat komen? Komende week moet je goed rond je heen kijken! ik geef 1 hint: Zuid-holland.
KPNKlicker...

› reageer

Gisteren, donderdag 13 juli, opende KPN in winkelcentrum Aarhof in Alphen de allereerste vestiging van een volledig nieuwe winkelformule: KPN Klick.

Deze winkels combineren alles op het gebied van digitale foto en film met telecomproducten en -diensten van KPN. Van mobieltjes met een camera tot ADSL-abonnementen om digitale beelden te versturen en mogelijkheden om digitale foto’s uit te printen, in de winkel of direct in fotoboeken. Ook beschikt de winkel als eerste over een demo van Mine TV, internettelevisie van KPN. KPN Klick laat de mogelijkheden zien van digitale film en fotografie en maakt deze voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk. De vestiging in Alphen fungeert als testwinkel. De ervaringen van de bezoekers worden gebruikt voor nieuwe KPN Klick-winkels.

Met KPN Klick speelt KPN in op de steeds grotere rol van digitale beelden. Veel mobieltjes bijvoorbeeld beschikken over een digitale camera en fungeren in de toekomst ook steeds meer als tv. Bovendien is beeldbellen in opkomst. Aparte winkels voor fotografie en telefonie voldoen door deze ontwikkelingen niet meer. Consumenten hebben behoefte aan een laagdrempelige winkel die alle mogelijkheden op een rijtje zet. KPN Klick komt aan deze behoefte tegemoet.

In de KPN Klick-vestigingen kunnen klanten zien én ervaren wat er allemaal mogelijk is op het gebied van digitale film en fotografie. Demo’s verduidelijken onder meer hoe je digitale foto’s gemakkelijk kunt printen, versturen en delen met vrienden. Ook staat het personeel altijd klaar met tips en trucs om meer te kunnen halen uit bijvoorbeeld een camera of mobiel.

De eerste KPN Klick-vestiging in Alphen is een zogenaamde pilot-store. Bezoekers kunnen hun mening geven over de dienstverlening en maken daarmee kans op een digitaal fotomobieltje.

› reageer

Zijn dit de voormalige Kral winkels?

› reageer

Waarschijnlijk wel. Ik denk dat Kral en Primafoon op den duur mogelijk geheel samengevoegd gaan worden.

› reageer

......van alle plaatsen in Nederlands kiezen ze....Alphen?? Ik zou persoonlijk een winkel nemen in een grotere plaats zodat je wellicht ook makkelijker een marktonderzoekje kunt houden of de klant het iets vind of niet (grotere steden hebben meer (verschillende) mensen dus heb je meer gegevens.....

› reageer

Aan de ene kant idd vreemd dat ze Alphen pakken. Risico van Rotterdam, Amsterdam of Utrecht is dat als het daar lukt het overal toch faalt vanwege de "grotestadfactor"

› reageer

Meer over KPN Klick is te vinden op de website.

› reageer

Ik woon zelf in Alphen, ik vond het vreemd nieuws toen ik het voor het eerst hoorde (zo'n 6 weken terug). Gezien de Primafoon nog geen 200 meter verderop ligt.

Maargoed het concept verschilt wel degelijk van een gewone primafoon en kralwinkel.
De nadruk ligt echt op digitaal printen, en allerhande mogelijkheden met de digitale foto's (zoals op kopjes, t-shirts, zelfs gehele lcd fotolijstjes), en op de nieuwe multimediadiensten (mime, umts).

Dat mime ziet er op een plasma scherm nog wel scherp uit overigens, geen compressie zichtbaar.

› reageer

Zo'n 20 jaar geleden gingen mijn ouders de vakantiefoto's altijd afdrukken bij Klick. Volgens mij was Klick toen ook een keten. Na een aantal jaar verdween die Klick-winkel en werd het pand Dixons.

› reageer

KPN klick en Primafoon zijn aparte B.V's onder KPN. Mocht het klick niks worden dan hebben ze altijd nog de locaties voor andere vestigigen voor bv. Primafoon.

› reageer

KPN rolt nieuwe 'digitale' winkelketen uit

KPN opent vrijdag in Delft een nieuwe winkel: KPN Klick. Deze zomer opende KPN al een testwinkel in Alphen van de nieuwe winkelformule. In de KPN Klick winkels kunnen klanten zien wat de mogelijkheden zijn van digitale film en fotografie. Aparte winkels voor fotografie en telefonie voldoen volgens KPN niet meer.
Eind nam KPN zo’n 60 winkels van de failliete Kralketen over. De nieuwe Klick-winkels in Delft en Alphen zijn voormalige Kralwinkels. Later dit jaar wordt in Emmen een Kralwinkel getransformeerd tot Klickwinkel. De overige Kralwinkels blijven voorlopig onder de Kralvlag bestaan.

KPN Klick wil klanten de mogelijkheden van digitale film en fotografie laten zien. De winkelketen heeft dus, in tegenstelling tot de Primafoonwinkels, een ‘demonstratie’-functie. Daarnaast richt de keten zich, net als Primafoon, op verkoop.

“Digitaal en telecommunicatie zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en vloeien steeds verder in elkaar over,” zegt een woordvoerder van KPN. “Zo ook met foto en video.” De woordvoerder noemt de ontwikkelingen van digitale fotografie en het feit dat de meeste digitale camera’s in Nederland zich bevinden in mobiele telefoons. “Maar wat kun je doen met deze digitale foto’s? Hoe komt dat beeld van je mobieltje in een lijst op de muur?” Op dit soort vragen, zegt de woordvoerder, wil KPN Klick de antwoorden geven.

Het KPN-winkelbestand bestond tot nu toe uit de Primafoonwinkels, de KPN Business Centers, de KPN 576 winkels en online winkel KPN.com. Vorig jaar werden via KPN.com zo’n 500.000 verkooptransacties gedaan. “Maar we zien dat wanneer het om een tastbaar product gaat de klant het liefst naar een winkel gaan om te zien te proberen,” zegt directeur Rob Langezaal van KPN in het blad In Portefeuille.

Het ‘demonstratie’-element staat centraal in de Klickwinkels. Demonstraties laten bijvoorbeeld zien hoe je digitale foto’s kunt printen, versturen en delen met vrienden. Als de eerste winkels succesvol blijken, wil KPN de keten verder uitrollen.

www.emerce.nl
20 september 2006 - Door Remco Tomesen

› reageer

Kpn Klick is er nu in Alphen en Delft, in Emmen gaat open in oktober, en dan volgt er daarna nog 1 (pilot-winkel) weten jullie al waar die gaat komen? Komende week moet je goed rond je heen kijken! ik geef 1 hint: Zuid-holland.
KPNKlicker...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.