T-Mobile, einde bonussen ?

Ja mensen kijken altijd naar laagste prijs. Daarom adverteren alle touroperators ook met vanaf 199 euro turkije. Mensen willen dat gewoon liever dan 280 incl toeslagen...

› reageer

Moeten we nu snel worden of zou dit gewoon het zoveelste niet uit te voeren dreigement zijn ?

Bron : ANP Persberichten.

14 juli 2006
Informatie T-Mobile zal deze zomer de commissies op PostPaid aanzienlijk verlagen. T-Mobile is er van overtuigd dat deze verlaging noodzakelijk is om de continuïteit en verdere groei op termijn te waarborgen. Dit is belangrijk voor T-Mobile, maar ook voor de retailers en voor de consument.
Voor u als retailer betekent een gezonde operator een garantie dat u ook in de komende jaren kunt rekenen op een partner die blijft investeren in nieuwe technologieën en diensten die vervolgens zullen leiden tot extra verkopen. Denk bijvoorbeeld aan de introductie van HSDPA, een techniek die ongekende mogelijkheden biedt voor nieuwe hardware en omzet, maar waaraan enorme investeringen voorafgaan. Ook de consument zal van een gezonde industrie profiteren door innovatie, betere dienstverlening en uiteindelijk ook lagere tarieven.
De winstgevendheid in de telecom sector staat al lange tijd sterk onder druk en behoort tot de laagste van alle industrieën in Europa. De huidige commissieniveaus zijn niet houdbaar en buiten proportie. Zij hebben ertoe geleid dat de consument buitensporig beloond wordt voor het kopen van een abonnement. De verwervingskosten voor nieuwe klanten zijn niet meer in verhouding tot de aanschaf die zij doen. Bovendien hebben zij geleid tot een aanzienlijk margeverlies op producten als pc's, lcd-schermen en digitale camera's die nu zonder marge worden ingezet. Ook een belangrijk deel van onze partners is daarbij niet gebaat.
Daarnaast leggen voorgenomen maatregelen van de overheid, zoals verlaging van gespreksafgiftetarieven en roamingtarieven alsmede aanvullende regelgeving, steeds meer druk op de marge.
Geen misverstand: T-Mobile handhaaft haar groeiambitie, maar doet dit door de nadruk te leggen op andere producten. Bijvoorbeeld op PrePaid in de consumentenmarkt en Sim Only-aanbiedingen in de zakelijke markt. Met betrekking tot het Zakelijk Optimaal groepsaanbod verandert T-Mobile bijna niets. Tot slot is het belangrijk te melden dat het veranderde groeibeleid door T-Mobile breed en ook in haar eigen directe verkoopkanalen zal worden doorgevoerd.

T-Mobile Netherlands, 14 juli 2006

› reageer

Of met geluk gaan de tarieven omlaag! Liever minder korting op toestel en meer minuten voor hetzelfde geld!

› reageer

ach, het wordt inderdaad al jaren gezegd door de providers.
Het bericht klinkt echter wel serieus en het is niet verbazend dat
t-mobile de knuppel werpt.
We zullen het wel zien, het laatste kwartaal is nou niet per definitie de periode met de laagste bonussen. Dus wellicht vanaf Q1 2007 ?

› reageer

Op lagere tarieven hoef je niet te rekenen. In vergelijking tot andere landen is het hier niet heel duur om te bellen. Juich dus niet te vroeg. In veel landen betaal je evenveel en moet je een 24 maanden contract nemen voor een beetje korting of gunstigere voorwaarden. Ook in de landen waar provisie niet mag is bellen even duur en betaal je voor je toestel ook nog eens de volle mep.

› reageer

Tijd om met TV de UMTS-licentie van Telfort op te kopen dan maar? Er kan er maar een de voordeligste zijn toch?

› reageer

Hopen dat ze niet weer aan de tafel hebben gezeten met KPN en Vodafone.

Rechter schrapt NMa-boetes mobieletelecomaanbieders

De NMa moet zich over de overige boetes, aan KPN (12,6 miljoen euro), Vodafone (10,3 miljoen) en T-Mobile (14,8 miljoen), nogmaals buigen, zo vindt de rechtbank. De NMa heeft niet aannemelijk kunnen maken dat zij een zware overtreding hebben begaan. De drie partijen hebben niet ontkend dat zij elkaar in de zomer van 2001 hebben ontmoet

› reageer

Dit kan zeer gunstig zijn voor de consument. Andere telco's zien dit mss als mogelijkheid om T-Mobile uit de markt te drukken en zullen de commissies nog verder opschroeven.

› reageer

Ik denk niet dat T-Mobile nog een partij is die "zomaar even uit de markt te drukken is". Ik dacht dat van Orange en Telfort vroeger ook (en we weten allemaal hoe dat met Telfort is afgelopen, alhoewel ik niet denk dat T-mobile overgenomen kan worden vanwege de hoge prijs waarschijnlijk).

Einde bonussen.....het zou kunnen, maar in dat geval neem je een behoorlijk groot risico als bedrijf zijnde (zeker....de bonussen bij T-mobile qua toestellen behoren van alle providers denk ik wel tot de hoogste (zelfs op hun eigen website....gratis toestellen bij 1 jarige abo's MET een korting op de maandelijkse factuur.....). Of gratis Vario's bij 1-jarige abo's (Flex25)......ik neem aan dat zulke scherpe aanbiedingen toch goed zijn ingecalculeerd door T-Mobile (lees: winstgevend).

› reageer

Telfort heeft dat een tijdje geprobeerd door het opheffen van de abo's en enkel de Samenbellen abonnementen te promoten. Heeft 0,0 niets opgeleverd en veel klanten gekost. Praktisch moeten ze dat of allemaal doen (NMA Olée olée) of per provider en hopen dat ze niet kapot gaan

› reageer

Ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van dit bericht. Nergens is hier iets over terug te vinden. Niet op de site van ANP maar ook niet op de site van T-Mobile. Als het een persbericht zou zijn, had het zeker in het hoofdstuk persberichten moeten staan.
@wimvdwater: kan je wat directe links geven om de betrouwbaarheid van dit bericht aan te tonen?

› reageer

tuurlijk gaan ze niet stoppen met de bonussen. Het is achterlijk om dat te denken! Dat staat ook niet in het bericht. Er staat dat het omlaag gaat, begrijpend lezen...

De bonussen is het ultieme middel om te kunnen concurreren. Ze willen allemaal helemaaaaal niet van de bonus af omdat de prijzen dan omlaag moeten omdat jullie (de cashback, downgrade, constructie- mensen) natuurlijk voor de goedkoopste gaan.

Nu kunnen ze spelen met de bonussen

› reageer

Ja en als die bonussen eraf zouden gaan dan gaan de telefoonmakers echt uit hun dak, want dan zakt dat behoorlijk in.

› reageer

Met die vernieuwde Flex-tarieven is er wellicht niet zoveel spelings ruimte meer.... Ik vind die Flex sim only echt bezopen scherp geprijsd.....zeker omdat ze in tegenstelling tot de meeste andere providers het tarief gelijk houden buiten de bundel.

Aan de andere kant zie je zowieso niet zoveel bonussen meer als een aantal jaren geleden. Acties van 100% gratis abonnementen weggeven (Free 30 abo's bij BC bijv.) zie je nl. ook niet meer.....

Laat ze maar een Sim Only abonnement invoeren die je 5 cent per minuut kost (binnen en buiten de bundel) zonder starttarief..... ....dan zit je daarmee NOG 3 cent boven die actie van T-Mobile dat je 400 minuten voor 7,95 had (ik heb er nog spijt van dat ik dat toen niet gedaan heb ).

› reageer

Volgens mij moeten de netwerken onderling al zo'n 12 cent per minuur aan elkaar afdragen voor het afleveren van mobiele gesprekken. Goedkoper dan dat zal het niet worden als er ook nog iets verdiend moet worden. Je ziet daarbij een trend om bij simonly niet veel meer dan 50% korting te geven. Het liefst zien de providers natuurlijk dat ze 0% korting geven en dat iedereen zelf een toestel regelt.

› reageer

belde net met de klantenservice van t-mobile (08007123) voor een MDA Vario, deed een beetje moeilijk over de prijs in hoop op wat extra korting, en kreeg toen te horen dat ik het over 2 weken eigenlijk nog eens zou moeten proberen...

wellicht stiekum toch de hoge bonussen aanhouden?
(en dan goedkoper want MDA Vario II komt eraan)

› reageer

Ja of gewoon omdat er dan een nwe maand is en de bonussen anders kunnen zijn. Of het hoger of lager is weten ze denk ik zelf ook niet.

› reageer

De vario wordt vast gedumpt net als de MDA Pro. In de praktijk is de Vario II echter in mijn ervaring geen volwaardig alternatief voor de MDA pro.

› reageer

Dit bericht klopt wel wij hebben hem ook een paar dagen geleden binnen gekregen via de groothandel, en dat was ook het eerste wat ik dacht hebben ze stiekem afspraken met elkaar gemaakt en zal voda, kpn, orange en telfort de trend ook volgen na een paar maanden.
Maar aan de andere kant als dat niet het geval is dan zou t-mobile zijn positie wel eens sterk kunnen verslapen want dan maken ze de markt open voor de andere providers. Nu is de bonus bij 2 jarig t-mobile ook al niet zo interessant als bijv. voda en dat zie je ook gelijk...

› reageer

Het is nu de vraag wat de andere netwerken gaan doen. Als ze meteen mee gaan krijgen ze vast weer de NMA achter zich aan en hebben ze de komende maand geen nieuwe klanten...gaan ze niet mee, dan pakken de andere providers komende maanden de hele markt van T-Mobile af wat ze weer op voorsprong gaat zetten tov. T-Mobile. Zou geen gekke ontwikkeling zijn, dan moet T-Mobile in technniek en dekking eindelijk weer een tandje bij gaan zetten

› reageer

Volgens mij moeten de netwerken onderling al zo'n 12 cent per minuur aan elkaar afdragen voor het afleveren van mobiele gesprekken. Goedkoper dan dat zal het niet worden als er ook nog iets verdiend moet worden
De providers krijgen voor elke minuut die naar andere mobiele netwerken gebeld wordt er gemiddeld ook weer een binnenkomende minuut terug. Aangezien T-M een hoger MTA tarief mag rekenen dan KPN en Vf, zou dit per saldo een winstpost voor TM moeten zijn.
Daarnaast ontvangen ze ook 'veel' (~12ctpm) geld als een TM klant vanaf het vaste net wordt gebeld. En ten slotte maken ze absurde winsten als een klant naar het vaste net belt, want dan brengen ze 15-25 ctpm in rekening terwijl ze maar ~0,8 ctpm hoeven te betalen aan KPN.

edit> Oh ja, voor een gesprek van TM naar TM hoeft TM geen cent af te dragen, en ook dat kost 15-20 ctpm.

Uiteraard kost het geld om een netwerk in de lucht te houden, maar op belminuten maken ze volgens mij dikke winst

edit2> Bijvoorbeeld op PrePaid in de consumentenmarkt
Ik wens ze sterkte, als ze niet onder de prijzen van Simyo gaan zitten geef ik ze geen schijn van kans...

› reageer

de enige plek waar google dit artikel kan vinden is
telecomvergelijker...
google 1

google 2

edit: geen flauw idee waarom die links hierboven er zo raar uit zien, maar ze verwijzen wel naar de juiste google pagina's

› reageer

Tijdens mijn vakantie iemand van KPN gesproken,deze had een "gerucht" gehoord dat T-Mobile geen geld meer had voor normale bonussen. Na het lezen van deze draad kan ik er inkomen dat iemand een balletje wilt opgooien. Want ook bij andere providers zijn er "kletswijven" bij. Mij werd voor mijn vakantie geadviseerd om deze maand nog een T-Mobile abbo te nemen, aangezien het in augustus minder werd. Heb voor Vodafone gekozen, kreeg er heel wat leuks bij.

› reageer

van de bonussen is wel waar...

› reageer

Bonussen zijn vanaf 1 augustus rond de €100 minder.
Dus van de topictitel einde bonussen, klopt vooralsnog niets van.
Het persbericht wel, verlaging bonus per 1 augustus.

› reageer

Wat is dan een goede shop waar je T-mobile bonus ontvangt?
Hier in de vergelijking op deze site zie ik helemaal niets staan, alleem de goedkope sim-only's.

› reageer

@panasonicx60: Ik snap je vraag niet helemaal, overal, waar je een T-Mobile abo afsluit, krijg je (indirect) een bonus, alleen is die niet voor de klant, maar voor de verkoper.
De klant krijgt dan hieruit zijn (meer of minder hoge) cashback en/of toestelkorting.

› reageer

Ja, einde bonussen Tenmiste bij de T-mobile online shop.

Een toestel is zelfs meer dan 300% duurder geworden! Behoorlijk veel verschil, oordeel zelf:

V3i Razr
Soort abo / 1jr / 2jr.
Flex 10. 169-> 199 / 79 -> 189
Flex 15. 89 -> 159 / 79 -> 129
Flex 20. 9 -> 79 , 0 -> 49

V3x (UMTS)
Soort abo / 1jr / 2jr.
Flex 10. 179 -> 279 , 89-> 279 (!)
Flex 15. 99 -> 239 / 89 -> 219
Flex 20. 9 -> 169 / 0 -> 129
Flex 25. 0 -> 89 / 0 -> 9
Flex 30. 0 -> 59 / - -
Flex 40. 0 -> 29 / - -

K800i
Soort abo / 1jr / 2jr
Flex 10. 329 -> 369 / 239 -> 359
Flex 15. 249-> 329 / 239 -> 309
Flex 20. 159 -> 259 / 79 -> 219
Flex 25. 79-> 159 / 19 -> 99
Flex 30. 59 -> 139 / 9 -> 79
Flex 40. 9 -> 119 / - -
Relax 100. 269 -> 309 / 159 -> 249
Relax 150. 149 -> 179 / 79 -> 109
Relax 200. 79 -> 159 / 49 -> 69
Relax 300. 59 -> 149 / 19 -> 29

Op verzoek heb ik ook de flex-prijzen van de Vario.

[sub]Note: Typfouten voorbehouden. Bedragen afgerond (+99 ct achter de komma). Bij relax gaat het om Relax WEB. [/sub]

De vraag is nu: of t-mobile zichzelf niet uit de markt aan het prijzen is.

› reageer

Dat waait wel weer over.....

› reageer

Vario is ook stukkie duurder geworden ja...

› reageer

aan BlaBla
Tijd om met TV de UMTS-licentie van Telfort op te kopen dan maar? Er kan er maar een de voordeligste zijn toch?

Met recht BlaBla, alleen de opbouw van een UMTS netwerk kost al een miljard!

› reageer

Precies.
Dus aub de volgende keer niet meer twijfelen aan mijn informatie. want zoals je in deze kunt zien is die absoluut betrouwbaar.
Dat lijkt me duidelijk. Bij bijna alle webshops zijn de rpijzen icm een T-Mobile abonnement drastisch gestegen. En ja, ik ben ook benieuwd wat de andere netwerken nu gaan doen. Want dat lijkt me pas een interressante ontwikkeling.

› reageer

Wacht maar wanneer er ineens 100.000 klanten weg lopen, dan komen ze van een koude kermis thuis.

› reageer

100,- minder bonus zie je het hele jaar door bij elke provider wel een keer. In een actie week of actie maand zit die er zo weer bij. Voor de andere providers lijkt mij dat geen enkele reden om in te grijpen in hun huidige bonusstructuur. En voor de paar klanten die er last van hebben wachten er nog een paar hele prettige providers met een goed aanbod....

› reageer

Volgens mij wilt Orange inspelen op de actie van T-Mobile. De meeste toestellen zijn namelijk zo'n € 30 ,- goedkoper geworden!

Met het nieuwe tariefplan van Orange werden de toestelprijzen duurder, omdat de tarieven zo goedkoop waren, nu worden de toestellen weer steeds goedkoper.

› reageer

Zo, vanmiddag een MDA Vario gehaald.

90 euro bij flex 25 + PIT!
das heel wat anders als ze op de website zeggen...

overigens ben ik bij 2 shops geweest (de eerste vriendelijk bedankt en toen onderweg naar huis toch bedacht...) en de ene shop gaf geen extra korting met PIT en de tweede weer wel.
zeer vreemd.
Bij de eerste moest ik 26 euro aansluitkosten betalen, de tweede heb ik er niet over gehoord. misschien onaangename verassing bij eerste factuur? staat in ieder geval niet op me contract...

shop heeft trouwens een aanbieding met lagere kosten als website...

› reageer

als er niets over korting op aansluitkosten opstaat dan gelden meestal de normale kosten, maar het kan natuurlijk alleen maar meevallen he!

› reageer

Over aansluitkosten doet niemand moeilijk, die 50,- extra betaalt men gewoon. Moet je eens 50,- extra proberen te rekenen voor een toestel en dan gratis aansluitkosten doen, dan gaan ze naar de concurrent....

› reageer

Ja mensen kijken altijd naar laagste prijs. Daarom adverteren alle touroperators ook met vanaf 199 euro turkije. Mensen willen dat gewoon liever dan 280 incl toeslagen...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.