Kan je voor dataverkeer ook de internationaal bundel erbij aan laten sluiten? Hoe lang moet je zo'n internationaal bundel trouwens aanhouden? Kan je dat per maand aan of uitzetten of loopt dat met je contract mee? Hoe zit het als je later instapt met internationaal bundel. Verlengen ze dan je hele contract net zoals ze voorheen deden als je tussentijds een partnerkaart bestelde?
En hoe is dat bij Blackberry internationaal. Is dat ook per maand aan of uit te zetten/vast contract.
Nu eindelijk ook bij Vodafone, alles uit 1 bundel, binnen en buitenland, data etc. Zelfde tarief voor binnen en buiten de bundel.
Vanaf vandaag beschikbaar voor ondernemers met KVK (of mensen die een 'vrij beroep' uitoefenen, dan kan het ook zonder KVK ;-)
Alle prijzen zijn excl BTW.
€ 15 = 75 min (20ct)
€ 22,50 = 150 min (15ct)
€ 35 = 300 min (12ct)
€ 50 = 500 min (10ct)
€ 90 = 1000 min (9ct)
€ 150 = 1700 min (8,8ct)
- sms/text-mms = 15 cent bij alle bundels, geen sms-voordeel mogelijk
- beeldbellen of beeld-mms= 42 cent
- data per MB= € 2,50
Geldigheid bundels = onbeperkt maar tot max dubbele van bundelbedrag
Geen starttarief, per sec betalen na minimaal 1 min.
Internationaal
buurlanden € 0.55
west europa € 0.65
rest europa € 0.90
noord amerika € 0.55
overige landen € 1.35
Optional Add-on= € 5 per maand geeft 25% korting op bovenstaande internationale tarieven
roaming
in 17 Passport landen;
outbound = 99ct starttarief + binnen de bundel tarief (dus vanaf 8,8 cent per minuut)
gesprekken ontvangen = 99ct per gesprek
Overige landen: standaard vodafone world tarieven
Optionele data add-ons:
- Live-UMTS = € 0 per maand => onnet gratis dataverkeer, offnet 63ct per 15 minuten
- Live-internetvoordeel = € 8,40 per maand => 10mb offnet gratis, daarbuiten 1,68 per mb
- Blackberry nationaal € 20, internationaal € 60
- InternetAccess
basis = € 10 per maand = 0 mb gratis daarna 50ct per mb
plus = € 50 per maand = 200mb gratis daarna 50ct per mb
flatfee = € 75 per maand = 1024mb gratis daarna 0,25 ct per mb
Gratis extra's:
- 24/7 gratis business servicedesk
- advanced business voicemail
- vervangendToestelService VIP (tijdelijk gratis, normaal 2 euro per maand)
Voordelen:
- flexibel, zelfde tarief binnen en buiten de bundel zoals dat vroeger was bij orange en telfort
- alles uit 1 bundel, bel, sms, data, internationaal, roaming. (voor de ca$hende telecomvergelijker; 0900 helaas niet ;-)
- goedkoop roamen met passport vanaf 8,8 cent per minuut
- goedkopere toestellen vanwege hoogte bundels en geen gedoe met minimaal verbruik garanties
Nadelen
- sms is relatief duur
- niet mogelijk om onderling bellen af te kopen
- internationaal bellen (vooral zonder 5 euro kostende 25% korting) is vrij duur
roaming
in 17 Passport landen;
outbound = 99ct starttarief + binnen de bundel tarief (dus vanaf 8,8 cent per minuut)
gesprekken ontvangen = 99ct per gesprek
Bij passport betaal je toch het buiten bundel tarief (dus 25 ct)?
edit> er is geen buiten de bundel tarief, ik had niet goed gelezen
Klinkt goed. Zie wel grote voordelen aan dit abonnement. Wat verstaat Vodafone onder "vrije beroepen". Heb geen KvK maar wil best in aanmerking komen voor dit abonnement. (of ervaringen hoe citypoints hiermee omgaan bij een aanvraag?)
› reageerAls kunstenaar heb je een vrij beroep. Iets met aantonen met briefpapier en klaar
Zet bij de nadelen trouwens eerste minuut volledig er ook even bij...
Hebben ze nu dus zoals Flex en Orange dus ook buitenland in de bundel? Moeten ze ook voor particulieren doen!
› reageerKoen:
Wordt niet moeilijk over gedaan, zeg gewoon dat je kunstenaar bent en het is leuk als je een leuk kunszinnig briefpapiertje kan laten zien (vinden ze leuk in de citypoints) maar is niet eens verplicht.
Let er wel op dat alle genoemde bedragen excl btw zijn en als je in het echt geen kunstenaar bent dat je btw niet terug zal kunnen vragen van de fiscus en dat je eigelijk 19% meer zal afrekenen.
Floris:
1e minuut vind ik volledig marktconform en dus geen specifiek nadeel. KPN heeft het, Telfort en T-mobile tegenwoordig ook. Enige die het niet heeft is Orange maar zij rekenen altijd 6ct erbij en dat komt vaak op hetzelfde neer per saldo.
Carlvanloo:
Er is een duidelijke trend naar all-in. Vf heeft eerst bellen en smsen uit 1 bundel gehad, toen met multimediategoeden is er nog meer bijgekomen en nu met Ondernemersbundels is dat nog meer all-in geworden. Als dit een suc6 wordt dan zal bij de eerste tariefswijziging iets vergelijkbaars voor consumenten komen. Maar zoals al eerder genoemd, iedereen kan als een "kunstenaar" aansluiten
Ja dat zou mooi zijn als ze compeet all-in worden. Dat van die 1e minuut is wel een nadeel, ookal is het marktconform. Alle providers gaan elkaar nadoen, VF kan ook zeggen; Okee laat ieder1 maar lekker de 1e min rekenen, wij doen dat niet. Orange had zo'n campagne maar was erg flauw dat ze niet duidelijk zeiden dat er een starttarief bijkwam. Maargoed VF is een premium merk en mensen vinden het niet erg.
› reageertsja, vind het nog niet echt goedkoop, red me nu redelijk met een VF 50 bundel, zit er elke maand 10-20 oerheen, maar dan betaal je nog steeds geen 50 euro.
ben bang dat je die zakelije bundels niet voor een lekker sim-only prijsje zult kunnen krijgen.
Dus deze ondernemer blijft gewoon z'n privé abo gebruiken.
Maargoed VF is een premium merk en mensen vinden het niet erg.
Er is helemaal niets premium aan VF behalve dat ze het zelf zeggen, dat zouden TV-ers toch moeten weten.
Mensen vinden het niet erg omdat ze het niet weten, de meeste mensen komen er pas op hun 1e factuur achter dat ze de 1e minuut volledig betalen
Als je klanten laat kiezen voor een tientje extra toestelkorting of betalen per seconde, dan pakken ze vermoedelijk nagenoeg allemaal dat tientje korting en betalen per minuut. Alleen telecom die hards en rekenaars gaan direct voor het betalen per seconde. In Duitsland en Engeland was betalen per minuut bij Vodafone al lang standaard. Daar kon je bellen per seconde alsnog krijgen tegen bijbetaling van ca. 2,- per maand. Ik vraag mij af hoeveel klanten dat daar deden.
› reageer@Rob ja zo bedoelde ik het eigenlijk, voor mij als TV er is het ook geen premium merk. Netwerk vind ik wel premium maar voor de rest nie.
› reageer@janbettink:
het is ook niet de goedkoopste stuff on the market maar het is zeker niet duur, vergeleken met de flexbundels van t-mobile is het goedkoper voor zware gebruikers (meer dan 50 euro per maand).
@koen:
zelfs voor de rekenaars kan 2 euro meerprijs niet handig zijn. Stel je hebt een tarief van 12 ct per min. Je belt 200 min in de maand, daarvan heb je 50 gesprekken korter dan een minuut. Laten we zeggen dat gemiddeld 30 sec per gesprek wordt verspild. Dan is het 25 min a 12 cent die je weggooit oftewel 3 euro. Nou poepoe, dan ga ik liever beetje op korte gesprekken letten ipv 2 euro meer betalen.
@Rob
geen premium? wat is dan volgens jou premium? Debitel? Telfort? Lebara? Weet jij uberhaupt wat premium betekent? Ik denk dat je het verwart met "best-buy". Premium is zelden best-buy.
Vodafone is duidelijk een premium brand, niet alleen in NL maar wereldwijd. Waarom?
- Grootste ter wereld, meeste roamingovereenkomsten met kwalitatief beste netwerken, unieke roamingproposities zoals Passport.
- unieke handsets speciaal ontwikkeld voor en exclusief verkrijgbaar bij VF (toppers: Nokia 6234, SonyEricsson v800, voor zijn tijd sharp gx-10). Sowieso een zeer breed portfolio van toestellen (al die types met letter "v" erin) Nou zeg ik niet dat het altijd tof is om een v-branded phone te hebben want het is vaak alleen maar gezeik maar het is wel iets dat typerend is van een premium brand.
- altijd de nieuwste diensten. KPN was eerste met imode maar vodafone kwam vrij snel daarna met meer geavanceerde live toestellen met ingebouwde cams. Orange was blijvoorbeeld ruim een jaar later dan vodafone met mms ondersteuning. Vodafone was eerste met UMTS en heeft nog steeds breedste aanbod UMTS diensten.
- denk aan allerlei toeters en bellen zoals welcometunes (zover ik weet alleen nog door tmobile aangeboden en pas sinds kort), wk-wedstrijden op je mobiel, meest geavanceerde opties voor in je voicemail etc. Neem ook bijvoorbeeld de gratis VF duo-sims, tot voor kort was het bij de concurrenten alleen zakelijk mogelijk en het is sowieso zelden gratis.
Daar moet wel een reactie op volgen....
Onder premium versta ik een merk die onder alle omstandigheden optimale kwaliteit en beschikbaarheeid heeft met een excellente service. Dit gaat imho al een tijd niet meer op voor Vodafone.
Het Vodafone GSM net presteert al zeker 2 jaar niet optimaal. Netwerk overbelastingen, voor wat breedband beschikbaarheid de 3e operator van Nederland (KPN UMTS en Telfort EDGE zijn intussen landelijk nagenoeg overal beschikbaar itt Vodafone UMTS wat stil lijkt te staan). Verder steeds wisselende tariefplannen waartussen niet altijd over te stappen is. Een premium merkt moet toch streven naar een best fit abonnement. Koop ik tijdens mijn bel en SMS contract een los UMTS toestel, kan ik niet naar een UMTS/multimedia bundel ook niet een duurdere bundel. Daarvoor heb ik een branded toestel nodig met nieuw abonnement.
Haperende diensten zoals saldo sms, mindere service dan in de begin jaren, wisselende leversnelheid en kennis van de online shop etc. De Vodafone abonnee toestellen met simlock en branding zijn met name handenbindertjes voor klanten die weg willen. In enkele gevallen kan je er niet eens MMS en UMTS streaming instellingen van je nieuwe provider in krijgen. De simlock mag er dan na een jaar af gaan, de software blijft geblokkeerd (Juridische Uitspraak in Duitsland: een branded telefoon is bijvoorbaat al een ondeugdelijk product).
En pronken met een gratis duo sim neigt dan weer naar profileren als best buy ipv. als premium merk
Ik ben het wel met je eens dat VF geen premium meer is.
Idd de toestellen met de sw van VF erop, wat een ramp om er inderdaad wat anders op te krijgen. De site is regelmatig niet goed toegankelijk om je saldo op te vragen en ze zijn totaal niet rekbaar.
Ik wilde enige tijd geleden een data only abonnement zonder de datacard, omdat ik al een andere (HSDPA) kaart heb, die goed functioneert. Dus ik wilde ipv de kaart korting op mijn abonnement. Onder geen beding mogelijk; ik moest de kaart er maar bij nemen. Gevolg : ik heb nu T-Mobile oude versie Internet Totaal (1,8Mbps en gratis toegang tot alle hotspots) 59,50 p/maand en ik heb nog een gratis K 750 gescoord ook nog met een 1-jarig contract!
Nee, VF is met abonnementen veel te halstarrig en totaal niet flexibel, maar ze hebben wel een goede dekking. Dat blijf ik zeggen.
@qwerty: ik betaal graag 2 euro meer als ik dan per seconde betaal. Dan zit ik morgen nog bij Vodafone.
Daarnaast kan eerste minuut inmiddels wel gedwongen marktconform zijn maar daarom niet minder een nadeel. Hoe zit dat bijvoorbeeld bij andere Vodafone zakelijk abonnementen...
@ Maria: volgens mij biedt alleen Telfort korting aan voor klanten die al een datakaart hebben (minstens 50% korting). Bij KPN en T-Mobile heb ik ook nog niet van korting gehoord voor klanten die alleen een databundel willen. Het wordt inderdaad tijd voor een data simonly met korting. Wie weet is Vodafone de eerste die het voor UMTS invoert
[OT}
NB. kijk ook eens bij de tijdelijke proeftijd aanbieding van XS4ALL: UMTS 2 maanden op proef. Met of zonder datakaart. Ben je 2 maanden verder zonder ergens aan vast te zitten. Wie weet komen dan de dataaanbiedingen ook wat beter op gang aangezien Vodafone en KPN dan wel met HSDPA zullen komen, T-Mobile uitbreid en Orange met UMTS gaat starten = meer concurrentie. Als KPN en Vodafone nu met goede UMTS flatfee aanbiedingen komen, pakken ze de hele data markt. Nu helpen ze alleen vriendelijk de concurrentie in het zadel.
@koen:
Als je premium zo defineert dan voldoet geen enkele provider. Wat jij onder premium verstaat is een soort geweldig optimaal functionerende en tevens bijna charitatieve organisatie. VF functioneert verre van optimaal maar daar wordt nu hard aan gewerkt, het kost even tijd om te transformeren van "geld stroomt toch binnen" naar "moordende concurrentie" situatie.
Constant veranderende priceplans zijn alleen positief omdat het illustreert dat een bedrijf in staat is contstant nieuwe proposities in de markt te zetten en concurrentie bij te blijven dan wel voor te zijn.
Het feit dat je soms niet kostenloos kan overstappen naar een puur goedkopere priceplan is gewoon logisch, als jij een hypotheek afsluit met vaste rente en na 3 jaar daalt de rente onder dat niveau belt je bank je toch ook niet om gratis goedkopere rente aan te bieden? En dat je soms wel kan overstappen is deels coulance en deels omdat het mogelijk is dat sommige klanten met nieuwe priceplan juist meer gaan betalen (bijvb 3 euro per maand goedkoper maar dan wel 1e min betalen.. en dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of het slim is voor hem/haar)
@Maria
Jij hebt gewoon toevallig geen geschikte aanbieding gevonden bij vodafone op dat moment maar dat heeft niets te maken met wel of niet premium zijn van VF.
Vodafone heeft ook maanden geleden nog k750i en zelfs nog meer geavanceerde toestellen gehad icm 1 jarig abo, alleen misschien dat jij die aanbiedingen gemist hebt.
Voor het feit dat data abo niet bestond in simonly moet je begrip hebben. Van de 1000 klanten die een data-umts aansluiten hebben misschien 2 of 3 al geschikte hardware, dan is het simpelweg niet de moeite waard om een simonly priceplan aan te maken voor die 3 klanten. Zodra dat 50 van de 1000 zijn wordt het misschien wel interessant.
Alleen duur zijn en een GSM 900 netwerk hebben is geen reden om je premium te noemen
Premium is altijd duur, dus zeker geen charitatieve insteek! Vodafone is op dit moment vlees nog vis: niet budget, niet premium niet sterk innovatief, geen sterke service. Meteen schiet mij het woord stuurloos te binnen, zwalkend beleid lijkt het zonder echt keuzes te durven maken. Dan verlies je altijd. Onderdeel zijn van een log internationaal moeder bedrijf et slechte prestaties is in zo'n sterk veranderende markt ook niet echt een pré. Is er nog een baantje in de directie beschikbaar?
Koen:
Klantperceptie over VF is idd nog dat het vooral duur is terwijl dat lang niet meer zo is. Als je een juiste aanbieding pakt en vervolgens gewoon al je mogelijkheden benut (bijb additionele bundels als je iets veel gebruik, verlagen als je minder gebruikt etc) dan kan je vaak goedkoper uit zijn dan bij de concurrenten.
Dat VF nog een beetje in een identiteitscrisis zit is correct, echter met de recente aanpassingen zijn er genoeg dingen op de gang gekomen waardoor ik denk dat er een redelijke kans is dat het allemaal goed gaat komen.
Directie is nu redelijk goed gevuld maar er is bijvoorbeeld nog wel een Senior Business Architect nodig. Zie Vf vacature site
Kan je voor dataverkeer ook de internationaal bundel erbij aan laten sluiten? Hoe lang moet je zo'n internationaal bundel trouwens aanhouden? Kan je dat per maand aan of uitzetten of loopt dat met je contract mee? Hoe zit het als je later instapt met internationaal bundel. Verlengen ze dan je hele contract net zoals ze voorheen deden als je tussentijds een partnerkaart bestelde?
En hoe is dat bij Blackberry internationaal. Is dat ook per maand aan of uit te zetten/vast contract.