T-Mobile[Orange] beltegoed orange omzetten naar prepaid weer mogelijk?

@kor: Wow - toch nog goed gekomen! Ik heb besloten om mijn SIMs met 350 en 450 euro beltegoed te doneren aan mijn ouders (die nog nooit een mobiele telefoon hebben gehad), zodat ik dit traject niet hoef te proberen ;-)

› reageer

kan iemand me vertellen voor welke abbonementen de consumentenbond een regeling heeft getroffen om alsnog het beltegoed te behouden als je het huidige abbonement omzet naar prepaid.

orange klantenservice geeft aan dat dit allen voor de oude abbonementen geldt namelijk maar dat zie ik nergens staan.

Consumentenbond sluit akkoord met Orange over belminuten

Uitgegeven: 10 juli 2006

De Consumentenbond heeft met mobiele operator Orange een akkoord gesloten, zodat prepaidbellers de belminuten van het oude Orange-abonnement alsnog mee kunnen nemen. Het akkoord heeft betrekking op mensen die bij het afsluiten van een abonnement te horen hadden gekregen dat ze bij een eventuele omzetting naar prepaid de nog niet gebruikte belminuten onbeperkt konden meenemen. Omdat dit volgens de operator fraudegevoelig was werden de voorwaarden gewijzigd. Hiervan werden, zo stelt de Bond, duizenden abonnees de dupe.

Bron: Consumentenbond (www.consumentenbond.nl)

› reageer

Dat geldt alleen voor oude abonnementen, zie ook dit topic (met name de laatste twee pagina's).

-> Verplaatst naar Orange.

› reageer

en hoe oud zijn "oude abonnementen"?

› reageer

Ik denk toch dat dit wat anders is.
In de andere topic wordt de datum voor de aanvraag voor omzetting als moment gekozen of het wel of niet kan.
Dit akkoord is de datum van de aanvang van het contract bepalend.
Dus heb je een contract die begint vóór de datum waarop dit niet meer mocht dan kan je alsnog overgaan naar prepaid.
Orange doet weer netjes zoals ze altijd gedaan hebben...
Alleen nu moest de Consumentenbond er aan te pas komen..

› reageer

Het kan per 19 december 2005 niet meer, dus de abonnementen die voor 19 december 2005 afgesloten zijn, moeten wel gewoon nog omgezet kunnen worden?

› reageer

Ik heb mijn abonnement opgezegd maar kreeg bericht dat het niet mogelijk was om de 225,- euro over te zetten naar prepaid. moet alles voor 25 september opbellen anders ben ik alles kwijt.

Ik heb dit abonnement afgesloten 25-08-2004 dus als ik het goed begrijp val ik dus in de oude regeling en zou ik het resterende kunnen overzetten naar prepaid. Kan ik hier nu ook gebruik maken van zonder de consumentengids !!!

› reageer

@sjoerd : dat lees ik eruit in ieder geval

@radem518 : dit akkoord is er niet zo lang dus ik zou de klantenservice van Orange er op wijzen.
Sowieso een en ander per brief mededelen.
Het lijkt mij niet dat alleen leden van de Consumentenbond hiervoor in aanmerking komen. En dan nog consument zijn wij allemaal toch

› reageer

zou mooi zijn als dat weer kan, dan hoef ik niet moeilijk te gaan doen met allerlei creatieve manieren om van je beltegoed af te komen

› reageer

Net gebeld met Klantendienst van Orange. Zijn eerste reactie: beltegoed gaat niet mee. Na mijn uitleg, was hij meegaand. Wel brief schrijven en drie maanden opzegtermijn (wel lang vind ik). Kreeg het idee dat ze heus wel weten dat deze regeling er is, alleen zo veel mogelijk nee-verkopen. Maarja, consument is mondig dus je moet ook gewoon je zegje doen ome je beltegoed te houden.

› reageer

3 maanden opzeg termijn? Zover ik weet staat er in het contract van mijn orange Free 20 abbo dat ik een opzeg termijn van twee maanden heb.

› reageer

Dat is de oude tariefstructuur en dan heb je inderdaad 2 maanden opzegtermijn.

› reageer

zojuist schriftelijk van orange bevestigd gekregen , dat mijn huidige free 22,50 ( was 32,50) per eind september wordt omgezet in pre-paid MET behoud van het gehele beltegoed...

- abb was van 09-2005
- consumentenbond actie meegedaan ( ben daar al lang lid van)
- standaard opzegbriefje gestuurd, met vermelding van de consumentenbond actie en dat ik daar in participeer..

het tegoed had ik al '" afgeschreven" maar heb nu dus een leuke prepaid..

› reageer

Mooi zo. Dus vanaf hoef je maar één regel toe te voegen aan de gebruikelijke opzegbrief... "En voorts deel ik u mede van zins te zijn deel te nemen aan de consumentenbond groepsactie"

Heb de afdeling van de consumentenbond die hierover gaat me laten bellen (kostte wel wat moeite voor ze dat voor nix wilden doen, stelletje afzetters), en het blijkt dat die hele actie van ze in ieder geval niks exclusiefs is voor hun leden of zo, maar gewoon een kwestie van "we hebben orange overtuigd dat dit gewoon zo hoort".

› reageer

Vorige jaar via simshop een Orange abonnement genomen die loopt tot juli 2007. Ik heb simshop helemaal niet gevraagd naar het behoud van mijn bel te goed omdat ik niet beter wist dan dat dit mogelijk was (2x maal eerder al een abonnement omgezet naar prepaid met behoud van bel te goed).

Heeft iemand al ervaring met het opzeggen van het abonnement met daarin alleen verwijzend dat je deelneemt met de actie van de consumentenbond? Is het nu al mogelijk om een brief te sturen waarin ik op zeg voor juli 2007 met behoud van het bel te goed of kan dit alleen als dit voor september 2006 is.

› reageer

Heb afgelopen weekend één van mijn Orange abonnementen per februari 2007 opgezegd met het verzoek om mijn beltegoed/abonnement om te zetten naar prepaid. Hou jullie op de hoogte wat de uitkomst zal zijn.

› reageer

Ik heb ook mijn in maart 2007 aflopend 2-jarig abo omgezet in Prepaid Talk met behoud van belbundel. Althans, de brief is verstuurd. Ik hou ook jullie op de hoogte.

› reageer

Ik lees dit topic nu pas voor het eerst, mare dit is natuurlijk toppie, ik heb ook 2 abo's die in september aflopen. Ik had reeds opgezegd echter nu stuur ik nog maar 2 brieven erachter aan zodat mijn beltegoed op een prepaid kaart komt.

Ik hoef alleen mede te delen dat ik mijn beltegoed op een prepaidkaart wil zetten en uiteraard refereren naar de consumentenbond, klopt dit?

› reageer

Heb ook een 32,50, 2-jarig abo die per juli 2007 afloopt. Maar nu al opzeggen? Dat is ruim tien maanden vantevoren. Moet ik ook bang zijn dat ik de boot misloop?

› reageer

Al loopt mijn abonnement nog tot juli 2007 heb ik deze week toch een brief verstuurd om het abonnement te beeindigen. Dit heb ik gedaan na overleg met de consumentenbond, want zij kunnen alleen bemiddelen voor degene die zich aanmelden voor 1 september. Afhankelijk van het aantal klachten die daarna nog binnen komen, kan op een later tijdstip eventueel nog zo'n actie op touw worden gezet. Ik ga dit niet afwachten en heb woensdag dus een brief verstuurd en bij een afwijzing kan ik me dan nog tijdig aanmelden bij de consumentenbond, want er is mij wel verteld dat ik mij pas moet aanmelden als er negatief gereageerd is door Orange.

› reageer

Als je opgezegd heb, dan kan je als het goed is geen stap meer naar beneden met je abonnement.

› reageer

Dit heb ik gedaan na overleg met de consumentenbond, want zij kunnen alleen bemiddelen voor degene die zich aanmelden voor 1 september. Afhankelijk van het aantal klachten die daarna nog binnen komen, kan op een later tijdstip eventueel nog zo'n actie op touw worden gezet.

vaag, waar komt die 1 september nou weer vandaan?
Was toch een algemene regeling en niets eens exclusief voor leden consumentenbond. Ga er iig 1 zsm opzeggen en een ander eers nog in september downgraden en meteen erna opzeggen.

› reageer

vaag, waar komt die 1 september nou weer vandaan?

De datum van 1 september is door de consumentbond vastgesteld als datum waarop je uiterlijk kan aanmelden voor de groepactie. Daarna worden alle klachten verzameld en voorgelegd aan Orange.

Dus voor de duidelijkheid is dit een datum die van belang is voor de Consumentenbond en heeft niks te maken met Orange.

Ik ben alleen benieuwd of Orange alleen mensen tegemoet komt als het via de consumentenbond loopt, want als je belt met de klantenservice van Orange dan wordt gewoon gezegd dat het niet mogelijk is en dat je het via de consumentenbond moet laten lopen om toch je beltegoed te behouden.

Dat is nog eens meten met twee maten en ik vraag me af of dit juridisch wel kan.

› reageer

@casper:

Gepost door Casper op 16/08/2006 18:38
Als je opgezegd heb, dan kan je als het goed is geen stap meer naar beneden met je abonnement.

Mijn abo loopt nog 4 maanden. Ik heb mijn abo na 3 maanden al opgezegd
en 3 maanden later heb ik een lager/goedkoper abonnement genomen.
Je kan dus wel downgraden als je al hebt opgezegd.

› reageer

Bevestiging opzegging ontvangen. Per februari naar Orange Prepaid. Over behoud beltegoed staat niets vermeld maar de inhoud van de brief is vrijwel identiek aan die van aug 2004 toen ik ook opgezegd had voor een ander abonnement. Nog maar eens een mailtje sturen naar Orange.

› reageer

@ciao

Vreemd, bij mij kon het toendertijd niet.

› reageer

Via de mail antwoord: per 19 december 2005 wordt het beltegoed NIET meer overgezet van abonnement naar prepaid

› reageer

Dus Orange houdt zich niet aan de afspraken met de ConsumentenBond?

› reageer

Vanochtend heb ik contact gehad met de klantenservice van Orange en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Volgend jaar juli wordt het abonnement omgezet naar prepaid met behoud van het bel te goed. De bevestigingsbrief is onderweg.

Met dank aan Orange voor de flexibele houding en met dank aan de Consumentenbond voor hun inzet.

› reageer

@Happy: Ik lees in je posts dat je contact gehad hebt met de consumentenbond, maar had jij je uiteindelijk nu wel of niet aangemeld voor de aktie van de consumentenbond?

› reageer

Je meldt je pas aan als je een afwijzing van Orange heb gekregen voor het behoud van het bel te goed. Aangezien mij mondeling is toegezegd dat ik mijn bel te goed behoud ga ik mij dus niet aanmelden voor de actie van de consumentenbond.

› reageer

@Happy: heb jij dan telefonisch opgezegd of iets in een opzegbrief vermeld?

Want als ik de reacties hier lees krijg je zeer verschillende indrukken; sommigen krijgen van de KS toezeggingen zonder aan de actie deel te nemen, anderen krijgen hun zin als ze deelnemen aan die groepsactie, en weer anderen krijgen nul op het rekest vooralsnog?

Niet echt slim bedacht trouwens van de consumentenbond dat aanmelden tot 1 sep 2006, aangezien 19 dec 2005 + 24 mnd inhoudt dat deze problemen toch echt tot minstens eind 2007 spelen.

› reageer

Vorige week woensdag een opzeggingsbrief verstuurd met daarin vermeld:

Voorts deel ik u mede van zins te zijn deel te nemen aan de consumentenbond groepsactie en verzoek u het resterende beltegoed om te zetten naar een prepaid kaart

Vandaag gebeld om de status na te vragen. KS meldde mij dus dat per juli 2007 mijn abonnement omgezet wordt naar prepaid met behoud van het bel te goed.

› reageer

@Happy:
en doe je ook echt mee met de consumentenbond actie of was het bluffen?

› reageer

@ HAPPY : Kijk wel goed of het ook in de schriftelijke bevestiging duidelijk vermeld staat.

› reageer

Zoals ik al gemeld heb op 16 augustus hoef je je alleen aan te melden bij de consumentenbond als Orange afwijzend gereageerd heeft op het behoud van het bel te goed.

Aangezien ik van Orange een positief reactie heb gekregen is het nu dus niet nodig om me aan te melden bij de groepsactie van de consumentenbond. Had ik een negatieve reactie gehad dan pas had ik me aangemeld voor de groepactie, want ik ben zelf al ruim 13 jaar lid van de consumentenbond.

Dus nogmaals voor degene die de topic niet helemaal door lezen. Aanmelden bij de consumentenbond heeft alleen zin bij een negatieve reactie van Orange op het behoud van het bel te goed. Zonder een afwijzing van Orange heeft aanmelden bij de Consumentenbond geen enkele zin. Deze actie van de CONSUMENTENBOND loopt tot 1 september.

› reageer

is er een directe link naar waar je je bij de consumentenbond hiervoor kan aanmelden?

En kan je je niet beter bij voorbaat aanmelden, als je nu nog moet opzeggen krijg je heus niet zo snel een reactie van orange.
Of als je in september wilt opzeggen, alsvast bij de cb aanmelden

› reageer

actie consumentenbond

› reageer

Lol, was mijn beltegoed al wat aan het "vergooien" omdat ik toch niet meer had verwacht dat ik het nog terugkreeg. Straks toch maar even naar de klantenservice bellen. Die van mij loopt in +- Februari af, dus neem aan dat het omzetten voor mij ook nog mogelijk zou zijn?

› reageer

Ik had dit forum gelezen, heb heb daarom meteen een brief naar orange gestuurd. Nu dik 3 weken na de hand nog niets van gehoord en dus maar even een telefoontje gepleegd naar de klantenservice. Eerst het antwoord dat het niet meer mogelijk was, toen een antwoord dat het alleen geldig was voor mensen die voor 19 dec. 2005 de brief hadden verstuurd. Toen zag ze mijn brief, met daarin dat ik mee wilde doen aan de consumentenbond actie, waarop ze zei dat het inderdaad mogelijk is. Maar dan moet ik me wel bij de consumentenbond aanmelden en ook daadwerkelijk via de bond mijn abonnement om laten zetten.
Nu vraag ik mij alleen een ding af. De consumentenbond zet zich toch voor DE CONSUMENT in, en niet alleen voor de consumentenbondleden?!?

Is hier iets tegen te doen, of moet ik maar snel zorgen me aan te melden bij de consumentenbond actie?

› reageer

Veel mensen vergissen zich vaak in de consumentenbond. Hun doel is ondanks dat het een stichting is om zo veel mogelijk betalende leden te werven. Dit soort acties zijn niets anders dan een schreeuw om media aandacht en het werven van nieuwe leden.

Ik heb geen Orange dus zit niet met dit probleem, maar als het me wel zou overkomen dan zou ik het oplossen via de geschillencommissie. Je betaald 35 euro klachtengeld dat uiteindelijk (nadat je gewonnen hebt en dat zul je in dit geval vrij zeker) verhalen op Orange.

Nadeel is dat het zo'n half jaar duurt voordat de zaak rond is, voordeel is dat het je geen geld kost of een dwangmatig lidmaatschap van een aantal linkse lullers rechts vullers.

Trek je niet te veel aan van wat Orange zegt, stuur gewoon een brief, wacht op een afwijzingsbrief, stuur de afwijzingsbrief met een aanmeldingsformulier naar de geschillencommissie, wacht een half jaar af en klaar is kees !

› reageer

Zonet poging nr. 1 gedaan (naar de KS gebeld), en het verhaal ging vervolgens over procedures etc... werd zelfs doorverwezen naar de consumentenbond. kortom zal een brief moeten schrijven. De geschillencommissie is misschien wel een goed idee.

› reageer

Dit is natuurlijk toch weer een hele rare gang van zaken.
Een regeling moet voor iedereen gelden!
En niet voor de ene wel - die lid is van een club (consumentenbond in dit geval), en voor de andere niet!

Orange blonk (wat mij betreft) altijd uit in duidelijkheid, maar dit is weer zo'n telecom-truc die je alleen in dit wereldje tegenkomt.

› reageer

nou vandaag snel nog maar ff een opzegging de deur uit gedaan van zo'n oud abo met verwijzing naar de consumentenbond regeling. Ben benieuwd. Wordt het niks dan maar geschillencie, heb de tijd tot februari, dan loopt ie pas af.

› reageer

@Berth, zo denk ik er ook over. Die van mij loopt ook in Februari af. Probleem is een beetje dat ik niet weet of ik mijn beltegoed kan opmaken of niet, wanneer die GSC te lang duurt. Verlies je die zaak ben je sowieso je beltegoed kwijt.

› reageer

Heb een brief gestuurd voor mijn vader, moeder en voor mijzelf en alle abonnementen worden omgezet naar prepaid op einddatum dus ja het kan wel.

› reageer

Ja Marlene, maar behoud je wel je beltegoed?

› reageer

Ik denk dat je heel sterkt staat bij de Geschillencommissie... duurt alleen heel lang, maar als de consumentenbond het al voor elkaar krijgt dan kan de geschillencommissie het al helemaal !

› reageer

ditbenik ==> De consumentenbond zet zich (net als de ANWB en Greenpeace) voornamelijk in voor zichzelf, niet voor de leden...

› reageer

Het mooie aan deze hele consumentenbond-toestand is natuurlijk wel dat orange zichzelf in een heel lastige situatie heeft gemanoeuvreerd mochten er ooit zaken voor de geschillencommissie komen... Ze halen hun eigen "coulance"-argument onderuit door e.e.a voor leden van de cb wel te erkennen als contractvoorwaarde.

› reageer

Zeer vreemd dat je je recht alleen kan krijgen als je lid bent of wordt.Spelen de consumentenbond en orange onder één hoedje?Voorwaarde van orange is zeker dat de consumentenbond af ziet van rechtzaken in de toekomst.
Ben zelf al jaren bij orange en dat houdt op wanneer ze zich niet aan de voorwaarden houden van destijds.

› reageer

Ja ik krijg op eind datum 24 maart 2007 mijn opgebouwde beltegoed mee. Het wordt dan op een prepaid gezet. Een en ander is mij telefonisch bevestigd. Ik moet nog een schriftelijke bevestiging van Orange krijgen. Een en ander is nu dus gelukt voor 5 abo's 2 van mijn pa 1 van mijn moeder en 2 van mezelf.

Dus het kan wel.
En ik ben geen lid van de consumentenbond.

› reageer

Goooeeed... heb ik weer..

Brief gestuurd, met omzetten naar prepaid, incl behoud tegoed.

Vanmiddag opgebeld door KS, had een fout in de brief gemaakt, nummer was neit goed overgekomen. Naja, maakt niks uit, tis nu wel op het goede nummer omgezet per datum, werd bevestigt per telefoon. (eind februari).
Incl behoud tegoed...

De grap is nu, ze hebben vannavond wijzigingen doorgevoerd, en ben nu per direct van het abo af, is namelijk per direct omgezet naar prepaid. Tegoed moet nog weer bijgeboekt worden..

Dus kan weer nieuw abo uitzoeken voordat alle subsidies komen te vervallen/ veel lager worden straks in oktober..

› reageer

@Get!em Let wel op want ik ben bang dat het systeem van orange,je resterende maanden tot feb bij je in rekening gaat brengen!

› reageer

Zeker opletten.. heb geen zin in betalen en niks krijgen. Maar als het wel gebeurd, dan is een belletje genoeg. tis hun fout, niet de mijne...

› reageer

@Get!em: De fout is inderdaad meerdere keren voorgekomen, maar zou in principe binnen 24 uur weer rechtgezet moeten zijn. Als het goed is heb je nu weer gewoon je oude abonnement terug en geldt de eerder aangegeven omzettingsdatum in februari nu nog steeds.

› reageer

Zojuist gebeld met Orange. Mij werd aangeraden om een brief te sturen op welke wijze destijds gecommuniceerd was om het om te zetten naar Prepaid met behoud van tegoed. In de brief ook verwijzen naar de overeenkomst met de consumentenbond. Dit alles in een mooi sausje met een paar steekhoudende argumenten. De ks adviseerde mij om het zeker te proberen, omdat ik een goede kans maakte.

› reageer

misschien dat iemand zich geroepen voelt hier een mooie voorbeeldbrief te plaatsen?

› reageer

Ik heb ze gemaild met de uitleg dat ik mijn abo voor dec '05 had afgesloten en dat de behoud btg-regel een van de redenen was dat ik voor Orange koos. Dat ik me nu in mijn gelijk gesterkt voel door de Consumentenbond regeling (ga niet nog eens 5 euro betalen aan die bond voor een dienst die bij je lidmaatschap hoort)

KS mailde mij terug dat ik met die argumenten een brief kon sturen met 't verzoek mijn abo op te zeggen/over te zetten.

Vergeten te vragen wat er met mijn SMS tegoed gebeurt als het prepaid wordt, weet iemand dat toevallig?

› reageer

Aan:
Orange Klantenservice
t.a.v. Correspondentieafdeling
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

plaats, 28/07/2006

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per einde datum contract op.

De gegevens zijn:

Aansluiting: .........
Klantnummer:..........

Naam:
Adres:
Postcode + plaats:
Telefoon:

Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij de juiste datum mede te delen. Deze opzegging geldt in dit geval per die datum. De door mij aan u verstrekte incasso-machtiging ten laste van rekeningnummer …………. komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Ook vraag ik u mijn beltegoed over te zetten naar prepaid,
zoals de door jullie met de consumentenbond overeengekomen toezeggingen.
Omdat ook ik mijn Abonnement afgesloten heb met de toezegging 'WAT VAN JOU IS MOET VAN JOU BLIJVEN' reken ik er op dat dit geen problemen op zal leveren, omdat mijn abonnement februari 2005 is ingegaan en de wijziging
19 december 2005 is ingegaan.

Vriendelijke groet,

Mevr.......

› reageer

Hier het antwoord van Orange.
Ik heb dit voor twee abonnementen gedaan ,voor mijn partner en mijzelf.

Orange Nederland N.V. Postbus 5127
6802 EC Arnhem Groningensingel 51 6835 EB Arnhem www.orange.nl

datum: 02 augustus 2006
onderwerp: Bevestiging overgang naar Orange Prepaid MET behoud
van beltegoed

tel: +31 (0) 64899 xxxx
fax: +31 (0) 64899 xxxx
uw kenmerk:

Geachte heer, mevrouw van

U hebt onlangs contact gehad met onze Klantenservice. Daarbij is met u afgesproken dat uw huidige
abonnement bij Orange per 24/02/2007 zal worden omgezet naar Orange Prepaid, met behoud van uw beltegoed.
Het kan zijn dat u inmiddels echter een brief hebt ontvangen, waarin vermeld wordt dat uw beltegoed niet kan worden meegenomen. Helaas betreft het hier een volledig geautomatiseerde standaard¬bevestigingsbrief, die niet kon worden tegengehouden. U kunt die brief daarom als niet-verzonden beschouwen. Onze excuses hiervoor.
Bij deze bevestig ik de telefonisch met u gemaakte afspraak dat uw abonnement op de hierboven vermeldde:datum zal worden omgezet naar Orange Prepaid-MET behoud van uw opgebouwde¬beltegoed.

Ik wens u nog veel belplezier toe met Orange.

Met vriendelijke groeten, Orange Nederland N.V.

Bart Reker Director CRD

BOW-nummer: NL 8067.4O.760.B.01 Kamer van Koophandel: nr. 30146599

› reageer

Waarom wil toch zo graag iedereen de bundel omzetten naar beltegoed?

Je kunt toch in principe ook gewoon verlengen?

› reageer

Simpel: verlengen kost geld.

› reageer

Precies, 100-150 euro duurder dan een nieuw abo, en dan zit je ook nog vast aan veel slechtere voorwaarden, ook voor het beltegoed dat voor het aangaan van de verlenging is opgebouwd.

› reageer

Maar het is zeker niet mogelijk om een abo om te zetten naar prepaid, en vervolgens een nieuw abonnemnent te nemen op dat nummer met behoud van beltegoed?

› reageer

Maar het is zeker niet mogelijk om een abo om te zetten naar prepaid, en vervolgens een nieuw abonnemnent te nemen op dat nummer met behoud van beltegoed?

Nee, dat kan bij geen enkele provider.

› reageer

Vandaag de lang verwachte brief van Orange binnen gekregen:

Naar aanleiding van uw deelname aan de groepsactie Orange van de Consumentenbond bevestig ik met genoegen dat uw huidige contract, behorende bij het mobiele nummer 0619xxxxxx, per 18-4-2007 zal worden omgezet naar Orange Prepaid 0 met behoud van het tot die datum opgebouwde beltegoed.

Mijn abo liep namelijk al een tijdje, maar ik heb alleen maar de actie hoeven noemen (meegedaan heb ik niet, ben geen lid van de CB).

Wat is trouwens Orange Prepaid 0? Ik ken alleen Prepaid Talk en Text...

› reageer

Vandaag ook de brief ontvangen (na 3 weken )
bij mij staat er ook dat het abo wordt omgezet naar prepaid 0 (ik heb iig gekozen voor de prepaidvorm zonder automatisch extra beltegoed)

› reageer

Ik had gevraagd voor omzetting naar Prepaid Talk. Nou ja, prietpraat is prietpraat. En beltegoed is beltegoed.

› reageer

Zowel vandaag als gisteren een brief van Orange ontvangen waarin staat dat mijn opgebouwde tegoed op een prepaidkaart wordt overgezet. Voor mij houd dit in dat ik nu ongeveer totaal 1000 euri op 3 prepaidkaartjes heb staan. (heerlijk bedrijf dat Orange, haha)

› reageer

Vind ik gewoon top van orange! Er gebeuren al zat van die telecom-trucs om het geld uit je zak te kloppen.

› reageer

Gisteren 4 opzegbrieven de deur uitgedaan, ben benieuwd hoe snel ik antwoord krijg want ik ga der onderhand wel van uit dat ook ik mijn beltegoed kan behouden na omzetting naar pre-paid.

› reageer

zowel gisteren als vandaag zo'n brief gehad voor HETZELFDE nummer.

Denk dat ze het na afloop van de termijn van de consumentenbond in 1 keer hebben afgehandeld, ben benieuwd naar de afloop van brieven die nu nog gestuurd worden.

› reageer

More or less off topic:

Quote: Maar het is zeker niet mogelijk om een abo om te zetten naar prepaid, en vervolgens een nieuw abonnemnent te nemen op dat nummer met behoud van beltegoed?

Nee, dat kan bij geen enkele provider.

KPN deed (en doet?) wèl iets dergelijks! Bij het 'upgraden' van mijn KPN prepaid kaart naar een KPN Mobiel abonnement werd het saldo van de prepaidkaart keurig van hun eerste of tweede factuur afgetrokken .

› reageer

nog geen brief gehad. Orange klantenservice had ook niets in het systeem staan. mensen die wel een brief hebben gekregen, delen deze ervaring ?

› reageer

Ik heb 22 augustus een brief gestuurd en ook nog niets gehoord.
Even gebeld of ze de brief wel ontvangen hadden, dat bleek wel zo te zijn.
Het zou momenteel erg druk zijn, maar er zou wel een reactie van hun komen, dus maar afwachten???

› reageer

Ik heb ondertussen eerst bevestiging van KS gehad, daarna via SMS, en nu 2 brieven. Lijkt met voldoende bevestiging voor het opzeggen van 1 nummer bij Orange.... _/-\o_

› reageer

Vandaag exact dezelfde brief ontvangen als gisteren

› reageer

/me had gisteren ook een tweede identieke brief. Over SMS kan ik niet meepraten, de SIM is uitgeleend.

› reageer

mensen, waar zijn we mee bezig...

ik begrijp dat Orange heeft gezegd; WAT VAN JOU IS, BLIJFT VAN JOU,
maar als je telkens zoveel beltegoed overhoudt, waarom heb je dan ooit een abonnement genomen?
Dat is toch eigen verantwoordelijkheid?
Bij Orange kun je nu inderdaad je tegoed meenemen totdat het contract is afgelopen, bij andere providers blijft je tegoed maar 2, 4, 6 of 12 maanden geldig.
Dus waarom kunnen we niet gewoon blij zijn met wat ze hebben, in plaats van alleen maar alles af lopen te zeiken op forums.

› reageer

@knappekloon

Ik begrijp jou reactie wel, maar belofte maakt schuld.

Bij de nieuwe abonnementen belooft Orange dat ook niet meer, maar bij de oude was dat wel het geval.

Bij T-Mobile Flex kan je dacht ik ook onbeperkt meenemen, alleen heb je die mogelijkheid niet bij het omzetten naar een ander tarief of PrePaid.

› reageer

Precies, afspraak = afspraak.

@knappekloon:
Als ik omgekeerd de laatste 3 rekeningen van mijn abo niet betaal, en Orange keurig per brief laat weten dat ze "gewoon blij [moeten] zijn met wat ze hebben, in plaats van alleen maar [...] lopen te zeiken" op mijn rekeningen, denk je dan dat de deurwaarder zegt 'is goed zo, prettige dag verder'?

› reageer

wat een onzin!
Je tekent een abonnement voor 12 of voor 24 maanden, en die maanden moet je ook gewoon betalen. Orange geeft vaak een gratis toestel weg, daarom moet je ook gewoon je hele contractsduur betalen.
afspraak is afspraak ja, dus daarom moet je ook gewoon betalen voor wat je gebruikt.
dat je je beltegoed niet mee kan nemen, is helemaal eigen schuld en eigen verantwoordelijkheid; dan had je maar geen abonnement moeten nemen maar prepaid!
En je bent ook nog een hele slechte klant van Orange, als je alles meeneemt.
Daarom mijn berichtje eerder, ik zal het nog even herhalen;

je kunt je beltegoed meenemen, zelf al verlaag je je bundel, dan houdt je nog steeds je beltegoed.
wees gewoon een keer blij met wat je krijgt en zit allemaal niet zo te zeiken.

› reageer

als je duidelijk de discussie niet volgt en dus ook niet precies weet waar het over gaat, bemoei je je er dan ook gewoon niet mee. Wees idd maar lekker blij met wat je hebt.

De afspraak bij afsluiten abo was, omzetten naar prepaid met behoud beltegoed kan, en orange heeft halverwege de rit dat gewijzigd. Dat is het punt waar het echt om gaat.

› reageer

Juist...tijdens de wedstrijd moet je geen spelregels wijzigen...

› reageer

@kwakbol

Ik vind dat een zeer mooie uitdrukking.

› reageer

Nav berichten op dit forum heb ik Orange een mailtje gestuurd NADAT ik het abonnement schriftelijk had opgezegd (abo afgesloten 11 december 2005, loopt af op 10 december 2006).
Orange doet dus niet moeilijk. Wat ik alleen niet begrijp is dat er tussen einde contract en het overzetten naar prepaid 16 dagen zitten.

Tekst (verzonden 21.09.06):
Geachte mevrouw xxx,

Ik sluit mij aan bij de actie van de Consumentenbond en zet het beltegoed graag om naar prepaid.

Graag ontvang ik hier een bevestiging van.

Met vriendelijke groet,
xxx

Antwoord (ontvangen (22.09.06):

Dank u voor uw e-mail.

Wij hebben uw verzoek uitgevoerd. Op 25 December 2006 zullen wij uw contract omzetten naar Orange Prepaid met behoud van het beltegoed. Het beltegoed wordt 27 december 2006 bijgeboekt. U ontvangt een schriftelijke rectivicatie.

Vertrouwende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag opkomt. Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen belt u 1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.

Dhr. R.V. Geluk
Klantenservice

› reageer

Orange doet dus niet moeilijk

Ik dus een week geleden mijn opzeggingsbrief de deur uit gedaan (incl. vermelding dat ik mijn beltegoed wil meenemen naar Prepaid met vermelding van de actie van de Consumentenbond uiteraard )

Vandaag de reactie: bla bla bla... "Fijn dat u hebt besloten klant bij ons te blijven met Orange Prepaid!"

Dat begon dus positief... maar dan:"Uw abonnement eindigt op xx februari 2007. Hebt u uw bundel niet helemaal gebruikt? Zorg er dan voor dat uw bundel voor xx februari 2007 op is. Een eventueel resterend beltegoed wordt niet meegenomen naar Orange Prepaid."

Ze doen dus nog steeds moeilijk....dus dat schiet niet veel op.........

(Dat worden dus heel wat credit-nota's van Mollie )

› reageer

@The_SMAP

ws is het een standaard brief bij opzegging die ze niet tegen kunnen houden. Ik zou even bellen en vragen hoe het echt zit. Grote kans dat het wel mee wordt genomen.

› reageer

Ik heb zelf drie simkaarten waarvan er twee per 1 september zijn omgezet naar prepaid (390 euri en 330 euri) daarnaast is mijn derde sim nog steeds een abo. Deze wordt in februari omgezet naar prepaid met behoud van beltegoed, hier staat reeds ruim 400 euri op. Was een oude aktie van gsmeasy (februari 2005), dus dat beltegoed stapelt zich lekker op. Maximaal geprofiteerd van Orange, zoals elke zichzelf respecterende telecommer behoort te doen, haha.

› reageer

well done bertV , kun je altijd nog een keer opmaken in het buitenland ofzow (daar gebruik ik mijn orangekaartjes meestal voor) afgelopen vakantie 150 euro verbeld, ff rustig naar huis gebeld en mn vriendin ook, tja als het toch gratis is ga je niet haasten heh

Ik ga zondag eens ff bellen, heb ook 4 opzegbrieven gestuurd ben benieuwd, maar ga der eigenlijk al van uit dat het beltgoed wordt overgezet.

› reageer

al ervaringen van mensen die na de "deadline" van 1 september nog met deze verwijzing hebben opgezegd?

Heb er nog 1 die deze week gedowngrade moet worden, maar kan daarna meteen opgezegd worden.

› reageer

Ik heb op 13 september een opzegbrief gestuurd volgens het format wat in deze discussie staat.
Op 20 september ontving ik een reactie van Orange: abonnement wordt beeindigd, maar beltegoed kan niet meegenomen worden naar prepaid.
KS adviseerde om een brief te sturen naar hetzelfde adres t.a.v. de afdeling Klachten.
Dat ga ik dus nu maar doen.

› reageer

Vandaag schriftelijke bevestiging ontvangen dat beltegoed wordt omgezet naar prepaid.

Kort samengevat:
- abo ingangsdatum 11.12.05
- 06.09.06 schriftelijk opgezegd per 11.12.06 zonder melding dat ik btg wilde omzetten
- 21.09.06 per mail aangegeven dat ik btg om wil zetten naar pp
- 22.09.06 per mail bevestiging ontvangen van omzetting btg: 25.12.06 wordt abo omgezet, 27.12.06 wordt tegoed overgeboekt, verder opmerking dat ik een schriftelijke rectificatie zal ontvangen
- 23.09.06 schriftelijke bevestiging ontvangen van opzegging per 25.12.06 zonder melding omzetting btg
- 26.09.06 schriftelijke bevestiging ontvangen van omzetting btg, 25.12.06 wordt abo omgezet

Enige vage is waarom abo 2 weken langer doorloopt, maar dat zal wel aan mijn administratie liggen .

Verder ben ik erg tevreden. Bedankt voor de tip! _/-\o_

› reageer

Enige vage is waarom abo 2 weken langer doorloopt, maar dat zal wel aan mijn administratie liggenWas dat niet omdat bij Orange de bundel pas ingaat enige tijd na de datum van het contract. Lees maar hier.

› reageer

Mijn contract loopt 23/12/2006 af zoals ik nu begrijp is het niet mogelijk mijn beltegoed naar prepaid over te zetten of maak ik toch nog een kans.

› reageer

Op 22 augustus brief met opzegging/omzetten naar prepaid verstuurd.
Tussentijds gebeld en verschillende keren gemaild, maar tot op heden nog steeds geen bevestiging per post ontvangen. Begrijp er niets meer van en het is superirritant.

› reageer

Probeer het eens op dit e-mailadres: csbomail.nlmb@orange-ft.com.
Ik krijg steeds binnen een dag antwoord!

› reageer

Mijn opzegging is op 25/8 gedaan en ik heb per juli 2007 opgezegd. Ik heb ook geen bevestiging gekregen en heb nu met ks gebeld. Ze kunnen pas zo'n 2 á 3 maanden vóór het einde van het abonnement een bevestigingsbrief opsturen (?) begrijp er niet van.

Maar na een beetje aandringen kon de KS-medew. wel bevestigen dat de opzegging in het systeem staat inclusief de omzetting naar prepaid en inclusief behoud beltegoed. Dus ik heb een mondelinge bevestiging, daar doe ik het maar mee.....

› reageer

Uit de Consumentengids:

Groepsactie Orange goed voor €40.000 prepaid.

De deelnemende leden aan onze groepsactie met Orange houden samen voor ruim €40.000 beltegoed onbeperkt bruikbaar als prepaid. Zij hadden per abonnement zo'n €50 tot € 600 aan beltegoed opgebouwd. Het ging om 278 abonnementen.

Volgens de nieuwe regels van Orange hadden de deelnemers het belteoged binnen de opzegtermijn moeten opmaken of moeten meenemen naar een nieuw abonnement.

Orange is aan alle verzoeken snel tegemoetgekomen en is er steeds van uitgegaan dat de de klant het tegoed inderdaad als onbeperkt houdbaar had gekocht. Het telefoonbedrijf heeft ons toegezegd dat ook in de toekomst te zullen doen. Een pluim waard. Er zijn zeker nog Orange-klanten die hun beltegoed onbeperkt bruikbaar zullen willen houden als prepaid. Tot eind 2005 is onder de voorwaarde van overzetten naar prepaid verkocht, en abonnementen lopen vaak twee jaar.

› reageer

@blablabla, dat is goed nieuws. Ga er wel vanuit dat dit nu voor iedereen geld. Zou mooi zijn, zonder dat de consumentbond mijn zieltje heeft gewonnen toch nog m'n beltegoed veilig gesteld.

› reageer

Heb van Orange te horen gekregen, dat ik mijn beltegoed niet mee mag nemen naar prepaid (waarschijnlijk wel als ik aan de consumentenbondactie mee had gedaan).Helaas was het net telaat om nog mee te doen aan de actie, maar ik vraag me af, of er nog meer mensen zijn die niet mee hebben kunnen doen en graag alsnog zich op willen geven. Misschien heeft het nut dit alsnog aan de Consumentenbond door te geven?

› reageer

Ik heb niet mee gedaan aan die Consumentenbond actie. In mijn opzegbrief had ik gemeld dat ik op de hoogte was van het feit dat bij nieuwe contracten het beltegoed niet meegenomen kon worden in een Prepaid tegoed, maar dat mijn contract van voor die wijziging was. Helaas hebben ze hier (bewust?) overheen gelezen. Ze gaan mijn beltegoed voorals nog niet overzetten naar Prepaid.

Orange natuurlijk hierover gebeld, en de man aan de telefoon vertelde me dat ik een brief moest sturen waarin ik verwijs naar de consumentenbond actie. Ze zullen dan per geval bekijken of het tegoed mee genomen kan worden. Dat gaan we dan maar proberen.

› reageer

Owh.... dus daarom reageert Orange gewoon niet op mijn emails....

Ik had dus ook (na de deadline van de consumentenbond-actie) mijn abo opgezegd (inclusief verwijzing naar Consumentenbond) en kreeg dus die standaard opzegbrief... Ik heb nu emails gestuurd met de mededeling dat ik gewoon recht (meen te) heb(ben) op de overzetting naar prepaid, maar antwoord, ho maar

Dan zal ik ook maar eens gaan bellen....

› reageer

Ja ,ik had dus ook verschillende keren geprobeerd, maar het blijft een vaag gedoe. Ik denk dat ik die brief over de Consumentenbondactie toch ook maar ga sturen naar Orange, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar misschien is het toch nuttig om het alsnog aan de Consumentenbond door te geven, ook al omdat ik ervan overtuigd ben, dat er meer mensen de "dupe" zijn.

› reageer

de opzegging leidde ertoe dat heel vaag boekhoudkundig m'n saldo op de rekening 0 was en ik het geheel er deze maand bij kreeg.
Wel jammer dat ze m'n auto incasso per direct gestopt hadden en ik nu een acceptgiro kreeg.

› reageer

Gisteren maar eventjes gebeld met de KS.... bleek dat ze wel actie hadden ondernomen naar aanleiding van mijn emails, maar dat ze het blijkbaar niet zo nodig hadden gevonden om mij daarvan op de hoogte te stellen

Maar eind goed al goed (hopenlijk zeg ik dit niet te vroeg) -> In het 'systeem' staat dat ik aan het einde van mijn contract naar Prepaid ga met meename van eventueel resterend beltegoed

› reageer

Aha, eindelijk ook mijn beltegoed omgezet naar prepaid. Joepie!

› reageer

nadat ik een opzegbrief gestuurd had met het uitdrukkelijke verzoek het beltegoed over te zetten naar prepay, kreeg ik in eerste instantie ook een standaard brief dat ik mijn beltegoed kwijt zou raken. Vervolgens een mail gestuurd en daarin gemeld dat men beloofd had aan de consumentenbond dat ook na de actie het beleid voortgezet zou worden en ik kreeg kort daarna een sms om contact op te nemen met de klantenservice via een gratis nummer. Die dag kwam dat er niet van, en de volgende dag lag er een brief in de bus dat ik alsnog het beltegoed zou behouden. Een weekje later kreeg ik overigens een 2e bevestigingsbrief (andere) waar wederom stond dat ik mijn beltegoed zou behouden.
Mooi geregeld dus, en ik neem aan dat het ook goed gaat komen nu!

› reageer

Ook ik had tot 2keer toe van Orange te horen gekregen, dat ik het beltegoed niet kon meenemen. Heb toen de Consumentenbond gevraagd wat ik moest doen. Uiteindelijk heeft de Consumentenbond (ben al jaren lid) ervoor gezorgd dat het beltegoed toch omgezet wordt naar prepaid.Moeilijk gedoe van Orange, maar het is de moeite waard om toch te blijven proberen.

› reageer

ik vroeg vanmorgen aan een ks medewerker of je beltegoed en sms-jes zou behouden als je overzet naar prepaid. ze zei: voor je beltegoed moet je dan een schriftelijk verzoek doen. sms-jes kun je niet houden. alsof dit geen beltegoed is. ik heb er nog 700 staan! volgens mij is dit het nieuwste weer.

› reageer

@ennie: volgens mij heeft dit nooit gemogen.

› reageer

zeker wel! ik heb er bij het afsluiten van die sms-voorraad naar gevraagd en de vraag later nog eens herhaald.

› reageer

ik heb ook bij het verlengen gevraagd of sms tegoed bleef staan omdat ik verhalen had gelezen dat die zouden vervallen aan het eind van de maand. ja meneer, dat wat van u is dat blijft van u was het antwoord. ooit de slogan van orange..... dus ik heb verlengd met 60 sms bundel zodat ik als ik door mijn voorraad hen was (ca 300) zelf kon ophogen naar 240 wat wel weer makkelijk is. (120 was er toen nog niet). per saldo 220 sms verdwenen. bij navraag hoe dit kon werd ik verwezen naar de AV. Ja het staat er inderdaad in.... en die 220 sms vind ik nog niet eens zo tragisch, maar ik heb erg veel moeite dat bij het afsluiten iets anders wordt gezegd dan wat in de AV staat.

› reageer

ja, ik heb er al eens een hele topic aan gewijd: ze l..len soms maar wat bij orange, en zeker ook de klantenmedewerkers.

› reageer

Kwestie van net briefje schrijven waarin je dat uitlegt en er is een aardige kans dat ze je alsnog tegemoetkomen.

› reageer

kwestie van....????? dat weet je helemaal niet.

bovendien kom je over het algemeen ook al aardig verder als je het via een berichtje via hun site doet. maar daar gaat het toch allemaal niet om?! het gaat om de tegenstellingen in informatie die gegeven wordt.

› reageer

ik heb nogmaals gebeld met de klantenservice. had niets meer gehoord op 2 brieven en een aantal e-mails. Nu blijkt het systeem zegt dat ik omgezet ga worden in prepaid. Nog steeds geen bevestigingsbrief van gekregen.

› reageer

Ik moet hem ook op gaan zeggen maar heb tegen die tijd mijn beltegoed nog niet op. Heeft iemand een goede brief om Orange te bewegen mijn tegoed om te zetten naar prepaid?

› reageer

@Da_masta,

Heb je nu wel een bevestigingsbrief van Orange ontvangen?
Naar welke emailadres(sen) heb je verstuurd? csbomail@orangemail.nl of csbomail.nlmb@orange-ft.com? Wanneer loop je abo af? Ook in feb?

Ook hier geen brief sinds die opzegbrief eind september, maar wel in het systeem vermeld.

› reageer

na 1,5 maand nog geen opzegbevestiging gekregen te hebben nog maar eens gebeld, had nml al eerder gebeld en toen wel de bevestiging gekregen dat m'n brieven waren binnen gekomen.

volgens de medewerkster staat bij de abo's in het systeem dat ze met de hand moeten opzeggen en dan met de hand het beltegoed derbij moeten zetten, want automatisch kan dit niet meer. Ik krijg pas 2 weken voor de opzegdatum (sommige pas sep 2007)een brief.

› reageer

Ik heb afgelopen week mijn orange abo (2 jr) schriftelijk opgezegd (geen e-mail, maar zoals in de voorwaarden staat vermeld) met verwijzing naar de consumentenbond actie en een kopie van mijn paspoort erbij. Tevens vermeld dat omzetten ten tijde van het afsluiten van het contract mogelijk was en reeds deze week al een schriftelijke bevestiging van hen ontvangen dat dit alles zal gebeuren.

› reageer

Ik heb hetzelfde gedaan. Heb zojuist een brief van Orange ontvangen met daarop de afsluitdatum van het abonnement in februari. Er is echter niets te lezen over de omzetting van abbo naar prepaid. Ik vrees dat me dit weer veel tijd en moeite gaat kosten om ze dit alsnog duidelijk te maken.

› reageer

Dat zullen ze niet uit zichzelf doen.
Destijds, nog voordat het beleid inzake omzetten naar prepaid veranderde, ben ik daar ook niet op gewezen en voor mij ging het abonnementssaldo dan ook gewoon verloren. Ik wist toen niet van de mogelijkheid om het beltegoed om te zetten en heb er ook niet om gevraagd.

› reageer

maandag vorige week een brief naar orange gestuurd met opzegging en verzoek tot omzetting naar prepaid met behoud van beltegoed. vandaag heb ik een brief binnen met de toezegging.
ik had een korte vermelding van de afspraken met de consumentenbond erbij geschreven...mooie werk orange! (mijn abo is van 04-05)

› reageer

@smartphone, gewoon nog een brief sturen en even vragen aan KS waar die precies heen moet. Heb maand geleden ook een verzoek opgestuurd met het verzoek tot het behoud van het beltegoed. Heb nu 2 bevestigingen gekregen. Dus zou zeggen stuur nog een brief en het komt vast goed.

› reageer

Mij was beloofd, dat Orange mijn beltegoed per 9 januari om zou zetten naar Prepaid. Ze laten echter mijn abonnement gewoon doorlopen. Wat kan ik nu het beste doen? Automatische incasso laten terugboeken?

› reageer

De orange shop in Alkmaar zegt dat als je downgrade toepast dat je dan automatisch je abonnement voor 6 maanden verlengt,klopt dat wel want nergens in de voorwaarden heb ik dat gevonden?
Mijn abo zou ik daarna gelijk opzeggen (3 mnd opzegtermijn)en mijn resterende beltegoed zou vervallen.Dit in tegenstelling tot de KS die me wist te vertellen dat de "oude" abonnementen (datum even vergeten),waar ik er ook één van , heb WEL hun bundel naar prepaid mee krijgen.
Na dit vertelt te hebben werd er gebeld door de shop naar de KS en is gezegd dat er van geval tot geval bekeken wordt door de afdeling correspondentie.
Ik wacht dus af.

› reageer

@ineke: dat zou ik niet zomaar doen. Je kan beter even contact opnemen met de KS en je situatie uitleggen.

› reageer

Ik was nogal laat met opzeggen van mijn Free 32,50 van de GSMeasy-actie van februari 2005, maar ik had 5 januari toch maar even een opzegbrief gestuurd waarin wel heel duidelijk stond dat ik op de hoogte was van de consumentenbondactie en mijn hiermee corresponderende rechten. Gelijk voor mijn vriendin ook zo'n brief gestuurd en nog eentje voor een ander Orange abonnement dat ik nog had en ziedaar, vandaag 3 brieven terug met de tekst:
Hierbij bevestig ik met genoegen dat uw huidige contract, behorende bij het mobiele nummer 06xxxxxxxx per met behoud van het tot die datum opgebouwde beltegoed zal worden omgezet naar Orange Prepaid.

Hoewel ik heel blij ben dat een krachtige brief gelijk uitsluit dat er onzekerheid bestaat over het behouden van je beltegoed, vind ik het jammer dat bij alledrie de brieven de uiteindelijke einddatum niet vermeld is (gewoon niet ingevuld, getuige de dubbele spatie tussen 'per' en 'met behoud van'). Kan je toch nog even met de KS bellen, joepie. Maar dat mijn ca. 1200 euro opgespaarde tegoed blijft staan is zeker heel prettig, daarover geen twijfel

Opzeggen met behoud van beltegoed kan dus nog steeds, mits je duidelijk formuleert wat je wilt, verwacht en op welke grond.

› reageer

Ik heb een mailtje gestuurd, een paar dagen later gebeld en nu is het gelukkig geregeld. Ben erg blij dat me het een en ander bespaard is gebleven. Dit wilde ik toch even laten weten.

› reageer

Heb via de consumentenbond mee gedaan, en heb als antwoord daarop een brief gehad dat ze mijn abbonement halverwege december om zouden zetten, nu zie ik echter via internet nog steeds dat ik een free 22,50 abbo heb lopen, moet ik nou de consumentenbond hierover inlichten of orange?
zal straks wel eens gaan bellen.

› reageer

@ditbenik: als je de brief hebt zou ik zeggen dat je gewoon even de KS van orange kunt bellen en het verhaal uitlegt. Waarschijnlijk zien ze dan wel dat er idd een bevestiging is van opzeggen en behoud van tegoed en zullen ze het handmatig aanpassen/ doorgeven. Daarnaast zou ik natuurlijk wel meteen een vergoeding eisen voor het extra doorgaan van het abonnement! ;-)

› reageer

Eerst was beltegoed 'weg' (per 21-02 omgezet naar prepaid). Eén telefoontje naar KS, hier was in het systeem bekend dat ik een mondelinge toezegging had over het meenemen van beltegoed naar prepaid. Medewerker heeft ter plekke een mail naar betreffende collega gestuurd. 1 dag later is beltegoed bijgeschreven (€204,00), kan ik mooi meenemen op mijn vakantie naar Griekenland. Bedankt Orange!

› reageer

24 februari was mijn abonnement ook omgezet naar prepaid met behoud van beltegoed. Ik kreeg ook een sms erbij dat de resterende tegoed binnen 48 uur zou worden omgezet. Vandaag heb ik ff mijn beltegoed controleerd, zoals verwacht was er niks bijgeschreven.
NEt even de klantenservice gebeld, hij verzekerde mij dat het morgen wordt overgemaakt.

› reageer

Ook ik heb in februari 2005 een Orange abonnement afgelsoten. Ik heb iets te laat opgezegd, waardoor de einddatum nu op 23 mei 2007 komt. Eerst zonder behoud van beltegoed, na een brief waarin ik alleen de consumentenbond maar genoemd heb, nu met behoud van beltegoed. Nu zou ik graag met mijn huidige nummer in mei weer een abonnement willen afsluiten en dan het resterende beltegoed van Orange als prepaid in het buitenland willen gebruiken. Ik heb met de klantenservice van Orange gebeld om te vragen of het mogelijk is een nieuw nummer voor de prepaid te krijgen, daar zeggen ze dat dit niet mogelijk is.
Heeft er iemand hier een tip hoe ik dit het best aan kan pakken?

› reageer

vandaag werd mijn beltegoed omgezet in een prepaid met behoud van beltegoed, maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmiddag een sms. U heeft nog ..... 0,0 euro over. Terwijl ik kreeg toegezegd dat ik in de coulance regeling viel en dat ik mijn beltegoed kon behouden. Heb een mail gestuurd naar orange. Nu maar afwachten op het resultaat. Ze gaan toch niet zomaar even het opgespaarde beltegoed door mijn neus boren.

› reageer

Oplichters bij orange weet nog hun mooie slogan te herinneren, wat van jou is blijft van jou.
Nou bij mij dus mooi niet had het nummer al meer dan 4 jaar en kon dus mijn beltegoed niet behouden.
Kreeg nog wel een vriendelijk sms je van ze aan het einde dat ik 0 beltegoed had en hun dus hebben ze meer dan 100 euro van me afgepakt, laat ze er maar lekker blij mee wezen maar mij zijn ze kwijt als klant.
Ben blij van ze af te zijn neem ook nooit meer een abbonnement bij ze.

› reageer

vandaag werd mijn beltegoed omgezet in een prepaid met behoud van beltegoed, maar tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmiddag een sms. U heeft nog ..... 0,0 euro over. Terwijl ik kreeg toegezegd dat ik in de coulance regeling viel en dat ik mijn beltegoed kon behouden.
Kan bijna geen toeval zijn, bij mijn vriendin gebeurde exact hetzelfde... Twee keer naar de klantenservice moeten bellen en die hebben het naar grote tevredenheid opgelost
[sub]Staat nu ipv €250, €500 beltegoed op [/sub]

› reageer

@ giel... bel nog een keer, misschien krijg je nog een keer e250 erbij! lol

› reageer

Bij mij is de migratie afgelopen maandag succesvol uitgevoerd, inclusief de overzetting van het beltegoed. Het kan dus wel gewoon.

› reageer

Gisteren was mijn abo afgelopen.Kreeg een sms-je dat abo was omgezet naar prepaid.Ongeveer een uur later nog een sms-je met een casenummer dat overgebleven beltegoed binnen 48 uur overgezet gaat worden.

› reageer

Vorige week vrijdag verliep mijn abonnement. Kreeg in eerste instantie ook een sms met de mededeling dat ik geen beltegoed had. Best vervelend aangezien ik in het buitenland zat en dus niet bereikbaar was. Belletje met de klantenservice leverde veel excuses op en de toezegging dat het na het weekend direct in orde gemaakt zou worden. Maandagmiddag was dat ook keurig het geval.

› reageer

Maar dus weer fout gegaan...

› reageer

Ik ben weer happy! Mijn beltegoed werd na 2 dagen weer bijgeschreven. Orange bedankt!_/-\o_ Dus ze kunnen hun afspraken toch nakomen. Ze hebben mij als klant niet kwijtgeraakt.

› reageer

met een naam als "maffia" zou ik je ook niet kwijt (willen) raken...lol

› reageer

Een acceptgiro thuis gekregen of ik abo kosten wil betalen voor een periode na de omzetting naar prepay.

Volgens mij lezen ze hier mee en doen ze het erom, ik kan me toch niet voorstellen dat ze zoveel fout kunnen doen...

Orange... zucht....

› reageer

Ook hier maken ze op de valreep nog/weer fouten: wel bevestigen dat je met behoud van beltegoed naar prepaid gaat, de aansluitingen op de goede dag omzetten, en een sms'je sturen dat het tegoed eraan komt... En dat laatste dan natuurlijk niet waarmaken.

Wel zo onhandig, want zonder tegoed kun je tegenwoordig dus ook de klanteservice niet bereiken

› reageer

OT: Ze hebben toch wel een 06 of 0900 nummer?

› reageer

Vandaag mijn omgezette abo maar even gecomtroleerd (was ik al bijna vergeten...) en ja hoor, nul euro beltegoed. Dus 1200 gebeld met mijn andere abo en in het systeem was prima te zien dat ik omgezet zou moeten zijn met behoud van bundel en hoeveel dat zou moeten zijn (ruim 110 euro ). Wordt als het goed is maandag gecorrigeerd. Zo niet, bel ik maandagavond weer (en dan gaan we voor de bonus, 2x 110 euro ).

› reageer

Hier het zelfde had ook een tegoed van 149 euro stond ook op nul word nu aangewerkt door orange. Beetje jammer dat het zo moet gaan, als je niet reageert ben je gewoon je geld kwijt.

› reageer

Inderdaad gevalletje jammer... je moet er wéér achteraan voor ze zich aan hun afspraken houden.

En als je toch de klantenservice aan de lijn hebt kun je gelijk de 0900-blokkade laten weghalen, die zetten ze er uiteraard op want "u heeft nog niet opgewaardeerd" . Alsof die 400 euro beltegoed bij een prepaid nokia'tje zaten...

› reageer

Bij mij uiteraard ook 0 euro beltegoed na omzetten, maar als ik het 1200 nummer bel (met abo) dan krijg ik geen medewerker aan de lijn, alleen keuzemenu-opties. Hoe krijgen jullie een medewerker aan de lijn?

Edit: laat maar, *** invoeren was voldoende.

› reageer

als ik met orange bel maak ik standaard gebruik van de optie voor randdebielen... namelijk, achter elkaar op 9 drukken totdat een stem zegt "u heeft wederom een onjuiste keuze gemaakt... wij verbinden u door met een van onze medewerkers" en dat werkt

› reageer

hahahahaha. ja, zo moet dat bij orange. zo is het systeem. (ik moest het even kwijt). net zoals: 3 x naar de klantenservice bellen. en dan uit de heel verschillende verhalen begrijpen wat ze ongeveer bedoelen.

› reageer

Inderdaad - goed storend trouwens, want het is een fluitje van een cent om het goed te doen, zou ik zo denken. Bij mij stond na het bellen met de KLS het beltegoed voor beide nummers (samen toch ca. €1000) binnen 5 minuten erop.

Tsja, ik vermoed dat ze ervan uitgaan dat het mooi verdiend is als je er niet achteraan belt. Beetje zoals met de cashbacks van GSMeasy indertijd.

› reageer

Zo, daar ben ik weer, terug van weggeweest (lekker een half jaar op vakantie in Vietnam van mijn cashback geld via Mollie .

Maar goed, ook ik heb dus, in tegenstelling tot wat in de brief van Orange staat, ook een beltegoed van 0,- euro. Het lijkt/is dus systematisch mis daar bij Orange: ze proberen het beltegoed te stelen: "Wat van jou is wordt van ons" moet de slogan zijn. Dan maar KS bellen, zucht...

› reageer

Stelen doet Orange niet. Gebruik maken van de gelegenheid wel.
Je verbreekt een overeenkomst (die van een abonnement) waarvoor de voorwaarde was dat van wat van jou is van jou bleef.

Einde overeenkomst is einde geldberg. Prepaid is nieuwe overeenkomst.

› reageer

Het gaat niet al te soepel met overzetten, maar alles komt goed als je er achteraan gaat. Maar orange is volgens mij de enige provider die hem in een prepaid omzet met behoud van het beltegoed. Dus we mogen niet klagen en dankbaar zijn voor deze service. _/-\o_

› reageer

leuke aardigheid: ik ben er net achter gekomen dat als je je abo migreert naar een business abo, je beltegoed meegenomen kan worden!!!!
er zijn wel wat aardige aanbiedinkjes op het moment
(beetje offtopic)

› reageer

doet orange moeilijk met een KVK nummer voor een zakelijke aanbieding? ik ben gewoon een werknemer en niet een eigen baas oid. sorry , ook dit is off topick maar ik wil het graag weten.

› reageer

Weer wat meer on-topic:
Op de site van Orange staan nog steeds de bekende slogans van 'vroeger':
- wat van jou is, blijft van jou
- alles uit 1 bundel
- betalen per seconde

Alleen is de inhoud (lees voorwaarden) hiervan nu wel wat anders...

› reageer

Is dat niet misleidend? Naar mijn mening mogen ze die slogen "wat van jou is blijft van jou" niet meer gebruiken! Een zaak voor de opta? Of de reclamecodecommissie? Wie klaagt ze aan?

› reageer

En zo had ik gisteren een brief binnen dat mijn (reeds 5 jaar lopende, maar 9 maand geleden op de laatste tarieven overgezette) abo met behoud van bundel naar prietpraat wordt gemigreerd.

Het lijkt dus puur te gaan om de datum van aansluiting, verlengingen of het overstappen op een ander tariefplan lijkt niet uit te maken.

› reageer

Kun je bij een zakelijk abonnement ook na 6 maanden het abonnement verlagen.

› reageer

@Netgez:

Is het zo ingewikkeld? Einde overeenkomst, einde voorwaarden?
Nergens in die voorwaarden staat dat resterend beltegoed wordt overgezet naar Prepaid. Hoe koppig kun je zijn

› reageer

Dit lijkt mij toch niet zuiver:
einde ovk --> einde voorwaarden --> einde resterende beltegoed --> wat van jou is, is nu weer van ons......
Nergens in de voorwaarden staat ook dat wat van jou is ook van jou blijft: dit klopt dan toch niet met de reclame die ze hierover maken. Dit is puur misleidende reclame, hoe je het ook wendt of keert.
Oke, ze willen het resterende beltegoed niet op een prepaid kaartje zetten; laten ze het dan maar uitkeren!

Wat van jou is blijft zo inderdaad van jou

› reageer

@elsinga: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om zo maar naar de nieuwe tarieven over te stappen? Ik heb dat ook gedaan, maar toen hebben ze mijn abo wel verlengd!!! (liep eerst af begin feb en nu begin jun)

› reageer

Mijn abo is toen ook verlengd hoor, liep eerst tot 19 maart en toen dus tot 19 juli.

› reageer

ik heb gehoord van een medewerker van een orange shop dat orange in de toekomst weer "met behoud van beltegoed" wil invoeren. ik hoop dat dit klopt. (en jullie ook, denk ik!)

› reageer

Nou dat is niet logisch, omdat Orange uit NL vertrekt.

De enige reden om het misschien wel te doen, is om nog veel klanten binnen te hengelen onder de Orange vlag, zodat de directeuren een extra bonus krijgen als ze overgenomen worden.

› reageer

Na mijn mail naar csbomail.nlmb@orange-ftgroup.com heb ik bericht gehad van Orange:

Beste heer ...,

Dank u voor uw email.

Wij zullen het overgebleven beltegoed a .... euro binnen 48 uur bijboeken.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Orange Nederland N.V.

Klantenservice

De slogan had dus moeten zijn:
Wat u niet terugvraagt is van ons

› reageer

Let op: bij de één gebeurt dit dan ook vrijwel direct (bij mij na bellen met de klantenservice voor twee nummers binnen een kwartiertje), bij de ander na een week en een paar keer extra bellen (bij m'n vriendin aan wie werd uitgelegd dat zoiets nu eenmaal van afdeling naar afdeling naar afdeling gaat - morgen zus en morgen zo, niks vandaag).

› reageer

Mijn beltegoed staat nu op mijn prepaid, dat is gelukt, maar helaas is daarbij 5,- euro 'verloren' gegaan heb ik gemerkt. Reactie van Orange:

Beste heer,mevrouw,

U kunt binnen 48 uur uw 5 euro extra beltegoed op uw nummer verwachten. Excuses voor het ongemak.

Hebt u nog vragen? We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar. Bel 1200 vanaf uw mobiele telefoon (€ 0,10 per minuut). Of bel 06 28 500 777 vanaf een vaste telefoon.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland N.V.
Klantenservice

Grrrr, moet ik die lui echt blijven controleren??

Nieuwe slogan:
Als je niets vraagt krijg je ook niets

› reageer

wow!
Ik heb het gewoon ook nog ff geprobeerd. Opgezegd met verzoek behoud beltegoed ivm consumentenbondactie en ik heb een bevestiging gekregen!!!!!!!!!

Ondertussen een nieuw abotje afgesloten met studentenactie en een SPV VOX E650 met daarbij een gratis gig sd micro kaartje (omdat er geen 25,- euro meer korting gegeven kon worden op het toestel omdat die al gratis was)

als de prepaid werkt en het beltegoed overgezet is ga ik natuurlijk ff proberen of ik die dan weer op het nieuwe abo kan zetten

› reageer

Ook mijn abo is nu prepaid. Ging helaas niet helemaal vlekeloos... abo afsluiten ging prima, maar toen werd vergeten er prepaid van te maken... Dat is een dag later alsnog gebeurd, waarna ik nog een dag mocht wachten op mijn ruim 100 euri aan belbundel.

› reageer

Betreft dit nog een oud abonnement of is het na de bekendmaking van Orange dat je je beltegoed niet meer om kunt zetten naar prepaid, ingegaan?

› reageer

Ik heb een oud abonnement en wilde dit overzetten naar prepay met behoud van beltegoed maar kreeg net een brief dat dit niet mogelijk is. Overzetten wel maar zonder behoud van beltegoed. Raar maar waar !

› reageer

@boots, niet opgeven, gewoon via de Consumentenbond proberen, heb ik ook gedaan en het kwam allemaal in orde, kost je helaas wel weer tijd.

› reageer

Ik heb in mijn brief ook verwezen naar de consumentenbondactie !

› reageer

@boots, heb je het ook doorgegeven aan de Consumentenbond? Ik heb dat toen gedaan en hoefde eigenlijk zelf niets meer te doen. De Consumentenbond heeft het daarna voor me geregeld.

› reageer

Iedereen die later toch zijn beltegoed kon behouden heeft eerst een standaardbrief gekregen.
Gewoon nog een brief sturen met de verwijzing naar de betreffende consumentengids en de kans is groot dat je daarna toch het beltegoed kan houden (En als je geluk hebt krijg je het opgespaarde beltegoed dubbel )

› reageer

Ik ga het proberen ! Ik hou jullie op de hoogte !

› reageer

Ik heb kortgeleden voor een vriend een 2-jarig telefoonabo schriftelijk opgezegd. Abo eindigd in september 2007, dus afgesloten in 2005. Vriendelijk gevraagd om abo om te zetten naar prepaid met behoud beltegoed.Vriendelijke brief teruggekregen van Orange: was geen enkel probleem. Consumentenbond heb ik niet genoemd, wellicht viel dit abo nog onder de oude voorwaarden?

› reageer

Hmmmmmmm..... ik heb ook nog 2 Orange abonnementen lopen, waarvan er ééntje begin 2008 gaat aflopen. Die valt dus onder de nieuwe voorwaarden. Zo over het algemeen lees ik dat bijna iedereen die er wat moeite voor doet, het lukt om het abonnement om te zetten naar prepaid.

Als je in aanmerking wilt komen voor deze actie, dan moet je je zeker wel opgeven (en aanmelden?) bij de consumentenbod?

› reageer

@van-the-man...laat wel weten of het je lukt.heb weinig hoop maar je weet mar nooit!

› reageer

Gisteren bericht gehad dat mijn abonnement omgezet wordt naar prepay met behoud van beltegoed. Dit abonnement viel wel onder de oude voorwaarden. Ik heb me niet aangemeld bij de consumentenbond.

› reageer

Ik wil het net andersom doen; mijn prepaid omzetten naar een abbo. Maar dan met behoud van mijn beltegoed. Weet iemand of dat mogelijk is..??

› reageer

@ Sjelter,

Zoveel beltegoed dan over op je prepaid?

› reageer

Tja - ik heb dik half jaar terug mijn abbo naar prepaid gezet; maar nu blijkt dat prepaid niet werkt in canada. (dat houdt je eigenlijk niet voor mogelijk bij zo'n bedrijf). En nu vind ik de shine voor 15 euro per maand (jaar) en 1e jaar voor half geld wel interessant. Maar ja - 80 euro op de prepaid gooi je ook niet zomaar weg.

› reageer

Een orange shop heeft mij verteld dat ik in december mijn prepaid tegoed over kan zetten naar een al afgesloten abo.

› reageer

kan je nu bij orange je beltegoed nog meenemen als je het overzet naar prepaid?

› reageer

Ik heb een beetje lastige vraag.
Ik heb een Orange 12,50 abo welke al lang loopt (meer dan 2 jaar), ik zit dus buiten de contractperiode van 12/24 maanden.
Nu wil ik graag gebruik maken van een nieuwe Orange actie (webshop Orange), dit is een 2-jarige actie met 50% maandelijkse korting + gratis toestel. Dan zou ik dus € 10 per maand netto gaan betalen en krijg ik bovendien nog een nieuw toestel ook.
Dat is beter dan ik nu heb, en ik blijf bij dezelfde provider.

Nu is de vraag kan dat en hoe pak ik dit aan.
Ik heb nog aardig wat beltegoed (ca 100 Euro), dat ben ik vermoedelijk dan kwijt maar het belangrijkste is dat ik mijn nummer kan behouden.

Kan ik gewoon een nieuw abo afsluiten en het nummer porteren? (van
Orange naar Orange dus), of moet ik eerst een prepaid nemen (van een andere provider of Orange) en kan ik dan weer terug naar Orange?
(Orange biedt de mogelijkheid voor max. 3 maanden uitstel activering na afsluiten van een nieuw contract).

Van de KS van Orange heb ik begrepen dan omzetten naar prepaid kan maar dan met een maximum van 25 Euro beltegoed meenemen.
Dat zou nog acceptabel zijn maar kan ik dan toch terug van prepaid naar het abo die ik nu wil gaan afsluiten?

› reageer

Dat kan. Ik zou het zelf los van elkaar koppelen, dus eerst nieuwe actie aanvragen, daarna oude abonnement omzetten naar prepaid, daarna nummerbehoud aanvragen

› reageer

en in de tussentijd maar eens gaan bellen zodat je dat tegoed niet zomaar kwijt bent.

› reageer

Ik heb net aan het einde van mijn contract gevraagd naar omzetting van mijn abonnement naar prepaid met behoud van beltegoed. Inmiddels heb ik keurig een schriftelijke bevestiging binnen dat mijn nummer prepaidnummer wordt met behoud van beltegoed. Wat mij betreft goed nieuws, al begin ik mij wel af t vragen of ik straks nog wel weer met behoud van tegoed terug kan naar een nieuw Orange abonnement ivm. de overgang naar T-Mobile.

Zouden Orange prepaids onder het nieuwe T-Mobile regime nog wel onbeperkt houdbaar zijn zonder de kaart elke 6 maanden te moeten gebruiken?

› reageer

@Koen: Volgens mij was het nooit mogelijk om met een prepaid met beltegoed terug te gaan naar een abo met behoud van datzelfde beltegoed. Orange heeft immers liever dat je dat tegoed opbelt tegen 0,25-0,35 p/min dan tegen 0,12 p/min.

› reageer

Iemand enig idee wat er nu precies gaat gebeuren bij eventueel omzetting van net afgesloten (+/-2 mnd geleden) Orange E20,- voor E10,- p mnd (2jr lang), met gratis nokia 6300 (inclusief 1GB micro-SD Card) naar prepaid aan het eind van het contract?
KS geeft tegenstrijgige info:
1) Ja,kan, maar dan met max E25,- meenemen op ppkaart
2) Ja,kan, met behoud van resterend beltegoed.

Lees ik in dit draadje "nieuwe voorwaarden".
Wat is voor mij dan van toepassing (afgezien of ik dat al dan niet zou willen); kan het nu wel of niet met behoud van volledig beltegoed?

› reageer

met behoud van beltegoed kan volgens mij alleen als je een cotract bij orange heb van al voor 2005 ander is het niet mogelijk door de nieuwe voorwaarden die in 2005-2006 zijn ingevoerd.

› reageer

als je je prepaid nummer van orange wilt meenemen naar een orange abonnement kunt je je volledige beltegoed meenemen, zelfs al is dat 1000 euro.

› reageer

Er zit een duidelijk verschil tussen het meenemen van beltegoed naar een abo OF een prepaid. Van prepaid naar abo gaat zo te zien zonder limiet terwijl van abo naar prepaid er een max. geldt van € 25.

› reageer

@Han;
Dus het bedrag van E25,-, in mijn eerdere post genoemd, is correct?
Wat is je bron? De AV van Orange vermelden hier niets over.

› reageer

Even een schopje omhoog met deze post.

Iemand anders die mijn vraag aan Han kan beantwoorden? _/-\o_

› reageer

Van abo naar prepaid is maximaal 25E, dat is een tijd terug al besloten. Staat niet in de AV.

› reageer

@leendertsinnema;
Thanks voor de reactie.

› reageer

De bron over de maximaal € 25 beltegoed meenemen naar prepaid is de Klantenservice van Orange zelf.
Wellicht hebben ze een maximum gesteld om misbruik te voorkomen.

› reageer

Misbruik? Ik snap niet zo goed wat dat inhoudt. Je kan het beltegoed niet verkrachten of vermoorden en je kan er ook geen misdaad of terroristische beweging mee financieren. Wat is misbruik? Beltegoed krijg je pas als je ervoor hebt betaald en iets waar je voor hebt betaald kan je volgens mij mee doen wat je wilt zonder dat je dat op welke manier dan ook misbruik zou kunnen noemen...

› reageer

oho!

› reageer

Tja, hoe zit het nou: Vandaag 2 medewerkers gesproken: orange shop den haag en ks die beide zeiden dat tegoed van prepay naar abo niet mee kan. Had alleen gekund als ik mijn prepaid had omgezet in abo ipv eerst abo nemen en dan porteren.
Tegenstrijdigheden dus. Wie schijnt er licht op?

› reageer

De info over de €25 max. overzetten naar prepaid heb ik toch van de klantenservice gekregen, misschien dat ze zelf ook niet goed weten hoe het nu zit.
Hoe dan ook, ik ga deze constructie van abo naar prepaid niet gebruiken want ik kan bij Orange nu ook omgezet worden naar een nieuw abonnement. Een soort verlenging, maar dan zonder de mogelijkheid om het opgespaarde beltegoed mee te nemen. Wat er overblijft ben ik kwijt. Ik win echter wel omdat ik met het nieuwe (Orange) abo minder per maand ga betalen en ook nog een nieuw toestel erbij krijg.
Dat beltegoed wat ik kwijt raak bouwt zich vanzelf weer op omdat ik per maand wel € 20 erbij krijg en er minder dan de helft voor betaal.
Zo is iedereen blij. Orange omdat ze een klant houden (+ de rest beltegoed) en ik, omdat ik minder ga betalen en een toestel erbij heb.

› reageer

@ birdie Na inloggen ,zoeken naar formulier nummerbehoud en zie:

gegevens vorige prepaid
(ook wanneer je Orange prepaid belde en nu overstapt op een abonnement)

simkaartnummer (je simkaartnummer vind je op je simkaart)
De vorige Orange prepaid simkaart.
Mijn vorige simkaart is van Orange.
Is je vorige prepaid simkaart van Orange, dan wordt die simkaart gedeactiveerd en
het beltegoed automatisch overgezet naar je nieuwe abonnement. Alleen bij
nummerbehoud tussen Orange nummers bij Prepaid naar Postpaid.
* deze velden zijn verplicht om in te vullen

› reageer

Aha, interessant. Alleen kan ik op het moment niet inloggen in mijn orange.

› reageer

@kor: Op een nummerbehoudformulier (deze maand nog ontvangen) van Orange staat letterlijk:

Helaas is het niet mogelijk beltegoed (mobiel), opgebouwd bij uw vorige aanbieder (inclusief Orange), mee te nemen naar Orange.

Kan jij mij uitleggen waar jij je op baseert als jij beweert dat dat wel kan?

› reageer

@RikkiRikki Inloggen op Orange site neem zoekfunctie toets formulier nummerbehoud in en na wat zoekwerk moet je dit formulier kunnen vinden.

› reageer

Ok, ingelogd met mijn Orange Prepaid-nummer en bijbehorend wachtwoord, daarna na de Orange hoofd-pagina gegaan omdat daar wel een zoekfunctie aanwezig is. Vervolgens formulier en nummerbehoud ingetypt. Resultaat:

Helaas zijn er geen resultaten gevonden die voldoen aan je zoekopdracht "formulier nummerbehoud".

Is het een pdf-je? Heb je dan een bestandsnaam zodat erop gegoogled kan worden?

Ok, na een tijdje blind rondrennen en herhaaldelijk opnieuw mijn paswoord invullen (zonder uitgelogd te hebben), ben ik nu inderdaad dat formulier tegengekomen. Nu is dat wel leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat een gloednieuw toegestuurd formulier keihard vermeldt dat het niet kan!

› reageer

Ik ben toch wel heel nieuwsgierig geworden naar dat formulier.
Ben ingelogd en aan het zoeken geweest? Maar ik kan het niet vinden!? Kan iemand het opsturen of op het web plaatsen?

› reageer

Ik heb een aantal weken geleden hetzelfde ondervonden. Het formulier staat niet meer op de site. Tevens zijn er ook andere pages niet meer beschikbaar. Het lijkt alsof ze de site al aan het afbouwen zijn.

› reageer

Tekst die ik heb geplaatst heb ik gisteravond nog gecopieerd.

› reageer

Ik twijfel sterk aan de zekerheid die je hebt als je dat formulier invult. Ik verwacht dat je je beltegoed toch gewoon kwijtraakt, dat het ze spijt en dat het niet anders kan.

› reageer

Ik zou er inderdaad niet op gokken dat het wel werkt , ik het het diverse keren gevraagd toen ik iemand van de KS aan de telefoon had , en telkens zeiden ze : oude tegoed eerst opbellen , daarna nummerbehoud aanvragen , want beltegoed wordt niet overgezet. terwijl men mij in dec. in de shop nog verteld had dat je beltegoed gewoon verrekend werd met je facturen bij overzetten van prep. naar abo. Schijnt dus per jan. veranderd te zijn met overgang naar Tmobile

› reageer

Heb maandag aanvraag gedaan om prepaid met tegoed (Oud abo van 2006) over te zetten naar een in dec afgesloten abo.Heb tegoed eerst terug gebracht van ruim 85 naar 29 euro.Ik laat het jullie weten of dit lukt en wanneer.

› reageer

Ik heb het formulier ingevuld, stond idd duidelijk dat je beltegoed wordt verrekend. Het is ruim 23 euri. Afwachten nu dus

(trouwens: T-mobile heeft me gemeld dat van mijn flex abo dat afloopt het beltegoed (6eu) wordt verrekend met de laatste factuur en anders teruggestort!)

› reageer

@kor. Ok, ik ben benieuwd. Ik heb nog 2 prepaid's met 300 en 500 euro tegoed, dus ik vind het nogal een issue

› reageer

formulier

› reageer

@kor: Inderdaad, dat is degene die ik ook had gevonden. Ik ben zelf bang dat ze contact gaan opnemen om te vertellen dat beltegoed niet behouden kan blijven. Of beter gezegd, dat er à la Orange niets gezegd wordt, en dat je beltegoed vervolgens foetsie is. En dan moet je er weer hard voor gaan werken ;-)

Misschien moet je de link even editten en de laatste slash verwijderen - die geeft foutmeldingen (althans bij mij in firefox) - zonder die laatste slash wordt het correct weergegeven. Zo dus.

› reageer

@Rikki: jouw link geeft hetzelfde resultaat...het inlogscherm

› reageer

@ciao: ...en dat is dan ook niet de fout die ik bedoel. Dat login-schermpje is correct: die info is gereserveerd voor geregistreerde klanten (overigens heel simpel, je kan jezelf zo een wachtwoord laten toe-SMS-en). De error die ik bedoelde luidde onder andere:

Warning: Failed opening '/data/apache/includes/page_start_mijno.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /data/apache/OrangeWeb -v08.00/htdocs/mijnorange/mijntools/vragen/printformulier.php on line 6

en die werd wel degelijk veroorzaakt door die extra slash.

› reageer

Vandaag is nummerportatie uitgevoerd.Mijn nummer wordt niet herkend in het beltegoed menu, maar morgen kan ik horen of mijn beltegoed ook is meegegaan.

› reageer

Beltegoed van 28 euro is niet meegegaan.Zal binnenkort ks gaan bellen.

› reageer

kor> Superprettig dat je ons op de hoogte houdt. Ik ben toch nog huiverig, zie ze toch niet makkelijk gaan doen over 500 euro beltegoed.

› reageer

De ks gebeld om het verdwenen beltegoed.Mij is zojuist verteld dat dit bij de eerst volgende factuur erij komt.Nieuwe factuur krijg ik de 27e.

› reageer

Dus je beltegoed wordt gewoon met het resterende prepaid-beltegoed opgehoogd? (en dus niet, zoals eerder elders gesuggereerd is, in mindering gebracht op je rekeningen? - het idee!)

Is er ook expliciet door de KS gezegd dat je inderdaad je beltegoed moest kunnen behouden? Of alleen 'we gaan het in orde maken'?

› reageer

@RikkiRikki
Zij moest het eerst navragen,en mogelijk dat het met de rekeningen wordt verrekend.Waarom zou het pas bij ingaan van de nieuwe bundel kunnen.Nog even geduld dus.

› reageer

@RikkiRikki;
Vriend van mij heeft bij verlenging (nogal wat belgeld over van de bundels) steeds van z'n oude belbundel-overschot het nieuwe abogeld betaald; nieuwe belbundel werd er gewoon weer aan toegevoegd... ; misschien is dit toch nog een optie voor jou, i.p.v. omzetten naar ppaid? Wel snel zijn, want verlengen kan nu nog... .

› reageer

@whiskysherry: Het gaat bij mij niet om omzetten naar prepaid, dat heb ik begin vorig jaar al succesvol gedaan: ik heb nu juist twee prepaid SIM's met ca. 300 en 500 euro beltegoed. Het online nummerbehoudformulier van Orange vermeldt de optie dat je nummerbehoud met behoud van beltegoed kunt aanvragen van Orange prepaid naar Orange abonnement.

Omdat ik de CZ-Superdeal (die met de Nokia 6300 voor 24 maanden à 7.50 per maand) heb gedaan, speelde ik met de gedachte om dat enorme beltegoed van één van die prepaidkaarten te porteren naar mijn Superdeal-abonnement. De vraag is nu: is dat ècht mogelijk? Het knelpunt is:
Je kunt het wel vragen aan de KS van Orange, maar daar schiet je niets mee op. Welk antwoord je ook krijgt, je weet niet wat er daadwerkelijk gebeurt als je dat prepaidnummer porteert. Kwesties waarbij het zinsfragment "behoud van beltegoed" een rol speelt, veroorzaken bijna automatisch een grote diversiteit in de mogelijke antwoorden van de Orange KS. Zie ook andere berichten in deze thread.

› reageer

@RikkiRikki;
Heb al je posts nog eens gelezen. Wat laat misschien, maar nu snap ik je pas .
Als ik jou was zou ik z.s.m. een aangetekende brief met deze glasheldere uitleg in je laatste post ter informatie aan Orange sturen. Fax ze, als je de gelegenheid hebt ook. Én stuur een email. Zet in alle drie dezelfde uiteenzetting, PUUR ter info met t verzoek dat zowel als het wel/niet kan jou daarover z.s.m. (neem een termijn van max 2 weken/10werkdagen) schriftelijk, ondertekend, te berichten. Zet in alle drie dat je ze per "aangetekende"/fax/email dezelfde info vraagt, voor jou voor de zekerheid, voor Orange (én voor jou) om kruisen van dit verzoek tegen te gaan. Vraag duidelijk hoelang je na dagtekening van je ontvangen bericht nog kunt handelen ("omzetten", er vanuitgaande dat t kan.

Afhankelijk van de reactie kun je dan beslissen wat je wilt.
Zoals ik boven beschreven heb, zou ik het doen, met toegevoegd de nadrukkelijke vraag hoe het beltegoed (als opgehoogd bundeltegoed of als "tegoed bij Orange", waarvan je abo-geld betaald wordt) omgezet kan worden; er vanuitgaande dat t kan. Het zou kunnen, dat je je superdealkorting kwijtraakt en de volle pond moet betalen, voordat ze accoord gaan. Hopelijk helpt je dit verder! Succes!

› reageer

Beltegoed van 28 euro is nog steeds zoek.Ks zou mij terug bellen want ik had er recht op dat het beltegoed meegenomen zou worden maar belt niet terug.

› reageer

Zojuist even ingelogd om de rekening in te zien.In april is inderdaad ruim 27 euro bij het tegoed bijgeschreven.

› reageer

@kor: Wow - toch nog goed gekomen! Ik heb besloten om mijn SIMs met 350 en 450 euro beltegoed te doneren aan mijn ouders (die nog nooit een mobiele telefoon hebben gehad), zodat ik dit traject niet hoef te proberen ;-)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.