Vrouwen snappen niets van mobieltje

Ik ben man en snap niets van mijn mobiel!

› reageer

Driekwart van de vrouwelijke gsm-bezitters heeft moeite met het gebruik van haar toestel. Zo'n 75% gebruikt het toestel enkel voor de basisdiensten, zoals telefoneren en sms'en.
Volgens een Brits onderzoek zijn er meer vrouwelijke dan mannelijke gsm-bezitters. Uit de enquete, bij duizend mannen en vrouwen, bleek verder ook dat veel vrouwen de gebruiksaanwijzing bij hun gsm niet lezen en het liever 'zelf uitvissen'. Dat zou kunnen verklaren waarom 70% van de ondervraagde vrouwen bij hun partner of kind ten rade gaat voor het omgaan met camera's en mp3-spelers.

Bron: Telegraaf 16 juli

› reageer

Erg suggestieve titel en een eenzijdig artikel
Een mobiele telefoon is om mee te bellen en ik ben benieuwd hoeveel personen (zowel man als vrouw) alleen belt en sms't en alle fratsen op de foon bewust niet benut.

› reageer

en alle fratsen

Ff denken, waar heb ik die trilfunctie ook alweer voor, ......, o ja, als ik rust wil hebben. Echter ben ik nog niet voorzien, dus heb rust genoeg.

Ff zonder "slappe" humor:

Ik denk dat de één gewoon meer behoefte heeft aan bepaalde functies dan de ander, het is maar net wat je er mee wilt en wat het mag kosten.

Overigens kan ik alle ouderen of minder goed begrijpenden de Nokia 2600 zeer aanraden, zeker hoe goedkoop het toestel nu aangeboden wordt.

Het is een mooi, ligt, eenvoudig en niet te groot toestelletje waar je als beller en/of sms-er veel aan hebt.

› reageer

Waar ze al onderzoek naar doen... Het lijkt me logischer dat het mensen simpelweg niets kan schelen! Ik heb ook nooit de handleiding van m'n Nokia 3310 gelezen, ik wil bellen, en de rest boeit me niets!

Daarentegen zijn er ook mensen die opgewonden raken van een nieuwe telefoon, of van die koters van 8 die je in de stad hoort roepen: "kijk, de nieuwe ....", waarbij op de plek van de .... een of ander typenummer staat... 't Is een telefoon, een 100 jaar oude uitvinding, die door de vele reclames weer helemaal "hip" is!

› reageer

Zeer generaliserend onderzoek .
Zelf ben ik ook vrouw en geen tiener meer, maar ik heb tot nu toe nog al mijn mobieltjes (en dat waren er wel een paar ) helemaal begrepen en ik lees ook de gebruiksaanwijzing, als het om nieuwe functies gaat, omdat ik alles, wat erop zit, ook wil uitproberen . Voor al langer bestaande mogelijkheden van een bepaald merk of type toestel lees ik idd de handleiding niet, omdat ik dan toch wel weet, hoe het werkt, doordat ik al veel verschillende toestellen van diverse merken gehad heb.

Ik ken trouwens ook een man, die, als hij een nieuwe gsm heeft, aan zijn beide tienderdochters vraagt, hoe alles werkt .

› reageer

de waarheid is hard ,waarom zou dit suggestief zijn,vrouwen vinden het vaak oninteressant wat alle mogelijkheden zijn van hun gsm tje

› reageer

@simon72

suggestief omdat oninteressant wat anders is als "niets snappen van"

› reageer

nee je moet het anders uitleggen ... het wordt onintressant omdat ze er niks van snappen

› reageer

@greg

Als de functies oninteressant worden dan zijn er altijd nog de games

Beter dan tierend de hele avond zeuren dat "het" aan het toestel ligt.

› reageer

je kan beter zeggen: sommige mensen snappen niets van mobieltje

› reageer

sommige mensen snappen niets van hun mobieltje. Toevallig zijn dat voornamelijk vrouwen

waar ik meer naar benieuwd ben is hoeveel mannen niets van hun mobieltje snappen...

› reageer

In welke landen heeft dit onderzoek plaatsgevonden?

› reageer

Volgens mij gebruikt zowieso het gros van de mensen zowel vrouw en man hoofdzakelijk om te bellen. De meeste fun van de functies is er na 2 weken ook wel af.

Geef mij maar een goedkoop mobieltje en een leuk product erbij ( zoals tv , laptop ,etc) Speel liever 2 jaar met bijvoorbeeld een laptop dan 2 jaar met m'n mobiel. of neem gewoon een goedkoop Sim-only abonnement.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.