Nou...ik heb een GOEDE ervaring met BNNED. ik internet er nu over...
We gaan in November verhuizen, dan zal ik wel kijken hoever VODAFONE is,(ik heb nu Orange,me moeder gaat miss naar Vodafone)
Ik hou me zelf in stand!
Vodafone stapt in vast breedband
(P7) Vodafone Nederland gaat breedbandinternet en voip aanbieden. Aankoop van BBned is een optie.
De raad van bestuur van Vodafone heeft besloten om in een aantal landen de schaal van activiteiten verbreden. Het betreft landen waar de markt voor mobiele diensten afgeroomd is. Daar hoort ook Nederland bij. Deze week werd een teruggang in aantal klanten en omzet van Vodafone Nederland bekend.
Vodafone Duitsland begon aanvang 2006 met aanbod van Zuhause: adsl met bellen over internet. Dat loopt goed. Na een paar maanden waren er al 900.000 klanten, waarvan 450.000 zich aanmeldden in het afgelopen kwartaal.
Het tweede land met diezelfde dienst is Italië, waar Vodafone adsl en internetbellen aanbiedt onder de naam Vodafone Casa. "Dit financiële boekjaar zullen we voor de meerderheid van onze Europese markten met dit soort diensten komen en de komende maanden verwachten we enkele aankondigingen", klinkt het uit het hoofdkantoor van Vodafone in Engeland.
De woordvoerder van Vodafone Nederland in Maastricht bevestigt dat het bedrijf een verbreding van de dienstverlening onderzoekt. Veel mag hij er niet over kwijt: "We kijken vooral strategisch: hoe kunnen we nieuw aanbod het best laten aansluiten bij wat we mobiel al doen. Want mobiel blijft de kern."
BBned kopen
Vodafone begon op eigen kracht in Duitsland. De concurrent O2 kocht recent in Engeland het adsl-bedrijf 'Be' om een snelle start te maken in vaste verbindingen.
In Nederland is momenteel BBned te koop. Deze zou Vodafone een bestaand netwerk en klantenbestand kunnen bieden. BBned staat al een aantal maanden in de etalage. Belangrijkste kandidaat is uiteraard KPN, die de afgelopen jaren alle concurrerende adsl-aanbieders kocht die er te koop waren.
het probleem is dat BBned veel eigen infrastructuur heeft in de centrales van KPN, die voor KPN van weinig waarde is. Een bijkomend probleem voor BBned is dat KPN aan het overstappen is naar een All-IP net en BBned al haar waarde ontleent aan de verbindingen in het huidige telefoonnet.
Inez Jolink, bedrijfsjuriste van BBned, die namens de directie van BBned het woord voert, houdt zich op de vlakte over de verkoop van het bedrijf in Hoofddorp: "Op dit moment is er geen sprake van verkoop."
'Op dit moment' is de taalkundige constructie die in dit soort gevallen steeds vaker wordt gebezigd. Ze biedt uitkomst, omdat de situatie elk moment kan veranderen en er dan niet is gejokt.
De perswoordvoerder van Telecom Italië weet niets van BBned. Hij beloofde gisteren vragen per e-mail nog dezelfde dag te beantwoorden. Maar het bericht kwam niet.
Bron: Planet
Ik zag dat Vodafone het domein vodafonethuis.nl al heeft geclaimd. Het zou logisch zijn dat de dienst in Nederland deze naam krijgt, gelet op Duitsland en Italië.
Er komt zo langzamerhand lekker wat concurrentie op deze markt
Belangrijkste kandidaat is uiteraard KPN, die de afgelopen jaren alle concurrerende adsl-aanbieders kocht die er te koop waren.
dat concurrentie valt dus wel mee. een heleboel ADSL providers zijn (op zijn minst voor een deel) van KPN.
om even 2 te noemen die bij mij bekend zijn: Planet internet en speedlinq.
en overname van een al bestaand bedrijf klinkt mij ook niet in de oren als *meer* concurrentie...
Maar als ze BBned overnemen, en het netwerk wat uitbreiden dan opent dat wel weer de deur voor resellers (zoals ook HEEL veel op de kpn lijn gebeurt). En die zorgen dan weer wel voor meer concurrentie.
Planet en Speedlinq zijn voor 100% van KPN.
Resultaat voor vodafonethuis.nl
Domeinnaam vodafonethuis.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant Vodafone Libertel N.V.
Avenue Ceramique 300
6221 KX MAASTRICHT
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact Daniel Nordstrom
+31 (0)654670389
daniel.nordstrom@vodafone.com
Registrar BBeyond BV
Planeetbaan 4 44
2132 HZ HOOFDDORP
Netherlands
Technisch contact R.M. van schie
+31 9002239663
rik.vanschie@bbned.nl
Nameserver ns1.bbeyond.nl 62.177.144.11
Nameserver ns2.bbeyond.nl 82.204.127.40
Datum registratie 13-04-2006
Record laatst gewijzigd 13-04-2006
Record onderhouden door NL Domain Registry
Nou...ik heb een GOEDE ervaring met BNNED. ik internet er nu over...
We gaan in November verhuizen, dan zal ik wel kijken hoever VODAFONE is,(ik heb nu Orange,me moeder gaat miss naar Vodafone)
Ik hou me zelf in stand!