Tip, orange heeft ook een gratis klantenservicenummer: 0800-2870728
Op deze manier heb ik al uren met hun aan de telefoon gehangen, en elke keer vragen ze maar of ik het niet erg vind om te blijven hangen, nee hoor
(overigens hoor je wel het standaard bericht dat het geld kost, maar dat is niet zo, op je factuur staat gewoon gratis service nummer)
Onlangs voor mijn vader het 2-jarige Orange 25 abonnement afgesloten van GSMbox. Hij wilde weten of de sms-voordeelbundel die je inkoopt, blijft staan na een maand (en langer) - omdat beltegoed wel onbeperkt houdbaar is.
Omdat je deze inkoopt (bijvoorbeeld 60 voor 5,50) is het mij niet duidelijk of je deze houdt of niet (ondanks de slogan wat van jou is, blijft van jou ofzo).
Op de site kon ik het niet vinden. Omdat de klantenservice geld kost, probeerde ik snel een medewerker aan de lijn te krijgen, maar ik kon geen juiste "weg" vinden door het keuzemenu, en was het na 2 pogingen zat. Weet iemand toevallig welke keuzes je in dit menu moet maken om snel een medewerker aan de lijn te krijgen (dit is misschien ook voor andere mensen handig)?
En weet iemand misschien of die sms voordeelbundels onbeperkt geldig zijn? Hopelijk trap ik geen open deur in!
Staat op de Orange site:
Als je niet alle sms berichten uit je Sms voordeelbundel verbruikt, kun je deze dan meenemen naar de volgende maand
Nee, de ongebruikte smsjes vervallen aan het einde van de maand. Mocht je nu merken dat je veel minder sms berichten stuurt per maand dan de grootte van je sms voordeelbundel, dan kun je zonder kosten maandelijks je sms voordeelbundel wijzigen of stopzetten.
Ja en diezelfde FAQ op hun website zeggen ze bij SMS voorraad, (dus dat hoort bij de oude abo's: )
De smsjes neem je onbeperkt mee, want wat is van jou, blijft van jou, ook je sms voorraad
Ik vind de nwe abo's daardoor stuk minder interessant want mi kan dat niet meer, zeker als je een wisselend sms gedrag hebt.
Daarnaast gaan bij de nieuwe smsbundels smsjes naar het buitenland niet meer uit de bundel! Genoeg reden voor mij om na m`n contract over te stappen naar KPN mobiel.
Ja klopt, ook dat is veranderd. Kan je bij KPN wel smsn naar het buitenland vanuit je voordeelbundel? Je kan bij hun voor 6 euro per maand smsn voor 12 ct per bericht (wat nog steeds duur is..) maar ik zou ff checken of dat ook voor niet NL nummers geldt.
› reageermmm, nu ik nog eens er naar kijk: ook bij kpn mobiel gaat het niet uit je voordeelbundel, maar wel uit je beldundel. Naar buitenland sms'en (Slowakije als voorbeeld) is 29 cent...(met orange is dit 30 cent)
› reageerJa ze flikken dat allemaal he, er zijn er maar weinig waarbij het gewoon uit je normale smsbundel gaat, of waar het voor normaal tarief is.
› reageerJa heel erg irritant, want ik sms best wel wat naar buitenland, daarnaast binnenlands misschien 50 smsjes per maand. Ook bel ik regelmatig in het buitenland.
Ik heb besloten niet meer moeilijk te doen over het afsluiten van een (sim only)abonnement van 3 a 5 euro per maand duurder, want met een goedkoper abonnement 1x in het buitenland naar nederland bellen en je krijgt gelijk een flinke factuur.
voorbeeld: bij orange 30:
100 minuten binnen nederland naar mobiel
50 sms'jes binnen nederland
80 sms'jes naar buitenland
12 minuten naar buitenland
dat is al 53,50 euro aan beltegoed. Dan zit bellen in het buitenland er nog niet eens bij.
En dan vergeet je het starttarief nog. Maak er maar 60+ euro van.
› reageervoor bellen en smsen in het buitenland heb je nu
bel op reis €15.00 uit je bundel en dan krijg je 20 min gratis bellen
sms op reis €5.00 uit je bundel en dan krijg je 50% korting op smsen
Lijkt me op zich een mooi iets. Daar is Orange het goedkoopst in
IN het buitenland of NAAR het buitenland is toch wel een groot verschil hoor.
› reageerTip, orange heeft ook een gratis klantenservicenummer: 0800-2870728
Op deze manier heb ik al uren met hun aan de telefoon gehangen, en elke keer vragen ze maar of ik het niet erg vind om te blijven hangen, nee hoor
(overigens hoor je wel het standaard bericht dat het geld kost, maar dat is niet zo, op je factuur staat gewoon gratis service nummer)