T-mobile stuk slimmer dan Vodafone

Ik vind de Planet titel aardig misleidend tov. de inhoud van het stuk. Het gaat er niet om wie slimmer is, maar het gaat er om dat je een bepaald nummer wilt hebben aangezien je er geld in ziet. De hoeveelheid die je er mee denkt te kunnen verdienen bepaalt vervolgens de prijs die je er voor geeft. Alleen al het feit dat Vodafone zoveel minder heeft hoeven te betalen dan ze boden, betekent dat ze er veel geld in zien en nu in verhouding weinig er aan hoeven te besteden.

De vraag moet vooral zijn: welk nummer is het makkelijkst te onthouden, zodat een klant het ook vanaf zijn werk of een andere dan zijn eigen GSM wil bellen. Had ook best mee kunnen doen voor die 200,- inleg.......

› reageer

Ik kwam onderstaande op planet.nl/pmm tegen. Moest er wel om lachen De tarieven van Voda zullen wel gaan stijgen binnenkort


T-Mobile stuk slimmer dan Vodafone

Gepubliceerd op woensdag 02 augustus 2006

(P7) Bij de verdeling van nieuwe korte informatienummers is T-Mobile spekkoper, Vodafone bepaald niet.
De Opta hield eind juli een eerste verkoop voor de nieuwe 18xy-nummerreeks voor abonnee-informatiediensten. Er kwamen twintig aanvragen binnen, waarvan dertien partijen een overlappende aanvraag indienden. Die nummers dienden te worden geveild.

Partijen die deel wilden nemen aan de veiling dienden binnen een week tweehonderd euro entreegeld betalen. Drie van de partijen deden dat niet of te laat.

Op 24 juli 2006 heeft OPTA een veiling georganiseerd voor de tien resterende partijen. Deze partijen moesten pokeren. Dat ging T-Mobile het best af en Vodafone tastte uiteindelijk het diepst in de buidel.

De winnaars van de veilingronde betalen het op één na hoogste bod uit die ronde. Zo bood Vodafone 1,5 miljoen euro voor het nummer '1800' en betaalde het de 500.000 euro van de tweede bieder. T-Mobile bood voor '1801' 11 eurootjes en betaalt niets.

De verdeling is als volgt, in euro's:


Vodafone: 1800, 500.101 euro

KPN: 1888, 50.002 euro

De Telefoongids: 1819, 45.107 euro

118 218 Le Numero: 1808, 10.000 euro

Tele2: 1802, 3.100 euro

UPC: 1872, 1.026 euro

Casema: 1828, 1.003 euro

Orange: 1881, 503 euro

European Directory Assistance: 1810, 11 euro

T-Mobile Netherlands, 1801, 0 euro

› reageer

Sure, that's one way of looking at it.. je kan het ook anders zien; vodafone had slechts 30% van de prijs betaald dat ze bereid waren te betalen

Dat T-mobile een half miljoen euro bespaard heeft tov VF is totaal niet relevant. (Jan koopt een huis in Amsterdam Centrum voor 700.000, Kees koopt zelfde huis in Pakistan voor 10.000, is kees nou zo slim?)

1800 is the most premium number, het feit dat VF 1,5 mil wil alleen zeggen dat VF graag 1e keus wilde hebben en bang was dat KPN ook een bedrag boven de miljoen zou bieden.

Met nrinfo diensten wordt gigantisch verdiend, gemiddeld 1.30 per gesprek en meeste gesprekken duren 20-30 seconden. Ontzettend veel zakelijke klanten maken dagelijks gebruik van zulke diensten. Explotatiekosten zijn heel laag, je hebt geen duur betaald personeel nodig of andere hoge investeringen. Half miljoentje is in no time terugverdiend.

Als je niet de beste nummer hebt dan zal je meer moeten uitgeven aan reclame en met 1800 hoef je bijna niet te adverteren

› reageer

zie je dat vriendjes bij de opta hebben best nuttig kan zijn voor de telecommers...

of zijn dit soort veilingen wel echt goed 'beveiligd'?

› reageer

Dan is Vodafone wel een Einzelgänger

› reageer

ik denk dat uit de uitslagen duidelijk blijkt dat er geen sprake is van vriendjespolitiek.
T-mob, Orange, Casema, UPC etc waren duidelijk niet uit op beste nummer. KPN en VF wel.

Tele2 wilde een logisch nummer dat goed bij ze past en dat anders niemand toch wil hebben. En het is leuk dat Tmob niets heeft betaald maar ik denk dat ze graag een paar duizend op tafel zouden leggen als 1888, of zelfs 1800 nog te koop waren.

› reageer

Tja je kan het idd van 2 kanten bekijken ;-) vaak staat nummer info al gelijk op je sim, dus dan is het telnummer niet super belangrijk meer.

› reageer

Leuke actie: 0 euro betalen!
Wel een rare manier van de Opta om dit te regelen... Uiteindelijk draaien de consumenten hier voor op, en is het dus gewoon een extra "belasting"!

› reageer

Ik vind de Planet titel aardig misleidend tov. de inhoud van het stuk. Het gaat er niet om wie slimmer is, maar het gaat er om dat je een bepaald nummer wilt hebben aangezien je er geld in ziet. De hoeveelheid die je er mee denkt te kunnen verdienen bepaalt vervolgens de prijs die je er voor geeft. Alleen al het feit dat Vodafone zoveel minder heeft hoeven te betalen dan ze boden, betekent dat ze er veel geld in zien en nu in verhouding weinig er aan hoeven te besteden.

De vraag moet vooral zijn: welk nummer is het makkelijkst te onthouden, zodat een klant het ook vanaf zijn werk of een andere dan zijn eigen GSM wil bellen. Had ook best mee kunnen doen voor die 200,- inleg.......

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.