Steeds meer abonnees voor T-Mobile.

Hoe komen julie erbij dat T-Mobile migratie niet toestaat? Een
T-Mobile prepaid klant kan gewoon met behoud van eigen nummer migreren naar postpaid. Wel bij de les blijven hoor jongens.


Alleen via de klanten service helaas...niet te doen als je dealer bent.

› reageer

PERSBERICHT

Den Haag, 10-08-2006

Steeds meer abonnees voor T-Mobile.

T-Mobile Netherlands heeft het klantenbestand zien groeien van 2.250.000 eind juni 2005 tot 2.381.000 eind juni 2006. Het percentage abonnees (versus PrePaid gebruikers) steeg van 49% een jaar geleden tot 55% eind juni 2006. De totale omzet over het tweede kwartaal bedroeg 282 miljoen euro tegenover 267 miljoen euro een jaar eerder. De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) steeg van 37 euro eind juni 2005 naar 38 euro eind juni van dit jaar. Klanten besteden momenteel gemiddeld 17% van hun maandomzet aan datacommunicatie, zoals mobiel Internet. De lagere EBITDA van 26 miljoen euro in het tweede kwartaal van dit jaar tegenover 34 miljoen euro in het tweede kwartaal in 2005 is onder andere het gevolg van de hoge kosten voor verwerving van nieuwe klanten. Zo stegen de acquisitiekosten per abonneeklant van 364 euro in het tweede kwartaal 2005 naar 391 euro in het tweede kwartaal van dit jaar.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'We merkten in het eerste kwartaal al dat de introductie van het abonnement T-Mobile Flex een succes was. De groei van het aantal abonnees dat kiest voor T-Mobile Flex heeft ook in het tweede kwartaal doorgezet. Daarmee is het percentage abonnees binnen ons klantenbestand nog verder gestegen. De kosten voor het verwerven van nieuwe abonnees op de Nederlandse markt zijn echter zeer hoog en gaan ten koste van het resultaat. Bovendien leggen voorgenomen maatregelen van de overheid, zoals verlaging van gespreksafgiftetarieven en roamingtarieven, steeds meer druk op de opbrengsten. T-Mobile heeft daarom besloten kritisch te kijken naar de kosten die in de verschillende verkoopkanalen worden besteed aan de verwerving van klanten.'

Investeringen
In het tweede kwartaal van 2006 investeerde T-Mobile 35 miljoen Euro, onder meer in een nieuw IT systeem dat de Klantenservice in staat stelt haar dienstverlening te optimaliseren. Daarnaast vond verdere uitbreiding van het 3G-netwerk plaats evenals de uitrusting daarvan met HSDPA voor mobiel breedband Internet.


Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,38 miljoen actieve klanten aan het einde van juni 2006 en met een omzet van 282 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2006 bekleedt zij een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.

T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als een van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom leveren aan het eind van het tweede kwartaal in 2006 mobiele diensten meer dan 90 miljoen klanten. Zij doen dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds meest succesvolle digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.

T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier leidende Europese mobiele operators -- Orange, TIM (Telecom Italia Mobile), T-Mobile and TeliaSonera. Hiermee ondersteunt FreeMove haar klanten in hun communicatiebehoeften, wanneer zij op reis zijn in het buitenland, op een manier zoals zij thuis gewend zijn.

Bron: T-Mobile Netherlands BV

› reageer

Dat betekent dus dat ze grip verliezen op de prepaidmarkt. Vraag me af hoe de balans weer een tijdje later is met de lagere bonussen.

› reageer

Dat zou goed kunnen en de kans is klein dat de PrePaid-gebruikers overstappen naar PostPaid aangezien het voor ons als retailers nog steeds niet mogelijk is klanten te migreren binnen TMO.

Alleen TMO zélf of de Shops kunnen klanten migreren van PrePaid naar PostPaid, vandaar dat we dan maar porteren naar een ander netwerk.

Slim van ze hoor, heel slim!

› reageer

Gepost door blabla op 10/08/2006 11:03
Dat betekent dus dat ze grip verliezen op de prepaidmarkt. Vraag me af hoe de balans weer een tijdje later is met de lagere bonussen.

Dat is wel heel erg overdreven! Ze hebben 76.000 prepaid klanten verloren van de 1.147.000 die ze hadden, dat is slechts 6,6%.

Daar staat tegenover dat ze 207.000 abonnee klanten meer hebben, een stijging met 18,8% Dat is pas écht nieuws. En abonnee klanten leveren ook nog eens veel meer op.

_________ 2005 _____ 2006 ____ verschil __ %-age
Totaal __ 2.250.000 _ 2.381.000 _ +131.000 _ + 5,8%
Prepaid_ 1.147.500 _ 1.071.500 __ - 76.000 _ - 6,6%
Abonnee 1.102.500 _ 1.309.500 _ +207.000 _ +18,8%

[sub]%$#&&* tabellen ^%&*#&#$[/sub]

› reageer

Als je 76.000 klanten verliest op de prepaidmarkt dan vind ik dat een behoorlijk aantal.

› reageer

BASENL Je hoeft niet perse te migreren naar een ander netwerk...
Gewoon migreren naar een Orange prepaid kaart en dan weer terug naar een abo. van T-mobile. Kost de klant € 7,50 voor een prepaid kaart
Enige nadeel is dat het ongeveer 2 weken duurt en de klant zijn nummer 1 week op een prepaid kaart staat. Maar ja als je echt gebruik wil maken van een actie van T-mobile en nummer wil behouden.

› reageer

Ach die rompslomp is alleen iets voor die-hards, de gemiddelde consument heeft daar geen trek in. Het is dus inderdaad dom van T-Mobile dat ze migratie niet toestaan.

Ik weet niet hoe het nu is, maar ik heb T-Mobile ooit eens gevraagd of ze een aanbieding hadden voor overstap van prepaid naar abonnement. Antwoord: je moet 1 jaar abonnement tekenen en krijgt geen nieuw toestel er bij met korting. Verder vervalt al je beltegoed, dit is niet te crediteren.

Dan haast je je als klant natuurlijk snel naar een andere provider om daar een abonnement te nemen met toestel en vaak ook nog een leuke abonnee actie.

› reageer

Daar heb je gelijk in.
Alleen is niet voor de die hards.
1) Nieuw T-mobile abo afsluiten
2)Orange kaartje bij prepaid invullen voor nummerbehoud.
3) als nummer over is op prepaid naar winkel om alsnog nr. behoud aan te vragen

3 stappen om toch je prepaid nummer over te laten gaan op een abo.
Eerst waren de aanbiedingen van T-mobile zo goed ( bijvoorbeeld 150 belminuten SO voor € 0,- per maand) dat je graag van deze actie gebruik wou maken en om dan aan iedereen een nieuw nummer te geven....

› reageer

Maar het wel dom van T-mobile idd

› reageer

Het is inderdaad niet echt handig, ik begrijp wel waarom t-mobile het doet (zodat ze zelf die vernieuwing kunnen doen). Voor klanten maakt het weinig uit, vaak als ik hier prijzen vergelijk heeft t-mobile.nl het beste aanbod.

› reageer

Hoe komen julie erbij dat T-Mobile migratie niet toestaat? Een
T-Mobile prepaid klant kan gewoon met behoud van eigen nummer migreren naar postpaid. Wel bij de les blijven hoor jongens.

› reageer

Zoals aangegeven kan dit volgens de andere shops alleen via T-Mobile zelf (klantenservice of T-Mobile shop). Gewone of internet winkels krijgen het niet voorelkaar zover ik weet.

› reageer

Klopt Koen, maar cyberella's telecomwereld reikt niet verder dan de roze winkels geloof ik

› reageer

Wat doen ze toch met die personeelsleden bij T-Mobile (oogkleppen verplicht?)

› reageer

Hoe komen julie erbij dat T-Mobile migratie niet toestaat? Een
T-Mobile prepaid klant kan gewoon met behoud van eigen nummer migreren naar postpaid. Wel bij de les blijven hoor jongens.


Alleen via de klanten service helaas...niet te doen als je dealer bent.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.