Mobiel belverkeer in Limburg ontregeld

Telefoonstoring Maastricht nog niet opgelost

Uitgegeven: 11 augustus 2006 10:01
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2006 10:18

MAASTRICHT - Voor enkele honderden Maastrichtenaren is het vrijdagochtend nog steeds onmogelijk om via het vaste net van KPN te bellen. Het mobiele belverkeer in de stad is in de nacht van donderdag op vrijdag wel helemaal hersteld. Een woordvoerder van het bedrijf heeft dat gezegd naar aanleiding van de grote telefoonstoring die donderdagochtend begon met de vernieling van verschillende kabels bij werkzaamheden.

Vrijdag werd duidelijk dat bij de aanleg van een ondergrondse parkeergarage in het centrum van Maastricht een betonnen bak waarin meerdere telefoonkabels lagen, dwars door midden is gezaagd. Hierdoor was mobiel bellen in Midden- en Zuid-Limburg overdag vrijwel onmogelijk. Omdat ook het transmissienetwerk van KPN uitviel, werden ook klanten van andere belbedrijven als Vodafone en Orange getroffen.

Twintig monteurs zijn de hele nacht met herstelwerk bezig geweest, legde de woordvoerder vrijdagochtend uit. Naar verwachting zijn de laatste vaste lijnen aan het begin van vrijdagmiddag weer te gebruiken. KPN onderzoekt of de schade is te verhalen op de aannemer of opdrachtgever. "Overal liggen kabels in de grond. Daar dien je rekening mee te houden."
(bron: nu.nl)

› reageer

MAASTRICHT - Het mobiele netwerk van KPN in Limburg is donderdagochtend ontregeld. Klanten kunnen sinds 8.30 uur slechts moeizaam bellen of gebeld worden, meldde een woordvoerder. De oorzaak van de storing is onbekend.

Ook is onduidelijk hoe lang die gaat duren.

Nu.nl

› reageer

Op de site van Webwereld is te lezen dat ook Vodafone, Orange en de politie getroffen zijn in het gebied. Blijkbaar gedeelde zendmasten.

› reageer

Storing is inmiddels zo goed als verholpen, in vrijwel geheel Zuid-Limburg kan men weer bellen (Noord- en Midden-Limburg hebben er geen last van gehad), alleen op een paar plaatsen in Maastricht zijn er nog problemen.
Oorzaak was het kapottrekken van een netwerkkabel tijdens graafwerkzaamheden voor een parkeergarage in Maastricht.
In Sittard kon ik vanmorgen niet mobiel bellen met KPN, met het vaste net had ik geen problemen.
Maar ja, als rechtgeaarde TV'er heb je meerdere simkaartjes en ben je dus niet voor een gat te vangen . Met mijn Orange-simkaartje kon ik in Sittard gewoon bellen, Vodafone heb ik ook, maar niet geprobeerd.
Na 14.00 uur kon ik ook met KPN weer mobiel bellen .

› reageer

Toen ik tegen de avond belde naar 1200 via mijn Vodafone sim kreeg ik als eerste te horen dat er netwerk problemen waren in het zuiden van het land. Daarna ging de IVR verder zoals normaal.

› reageer

Telefoonstoring Maastricht nog niet opgelost

Uitgegeven: 11 augustus 2006 10:01
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2006 10:18

MAASTRICHT - Voor enkele honderden Maastrichtenaren is het vrijdagochtend nog steeds onmogelijk om via het vaste net van KPN te bellen. Het mobiele belverkeer in de stad is in de nacht van donderdag op vrijdag wel helemaal hersteld. Een woordvoerder van het bedrijf heeft dat gezegd naar aanleiding van de grote telefoonstoring die donderdagochtend begon met de vernieling van verschillende kabels bij werkzaamheden.

Vrijdag werd duidelijk dat bij de aanleg van een ondergrondse parkeergarage in het centrum van Maastricht een betonnen bak waarin meerdere telefoonkabels lagen, dwars door midden is gezaagd. Hierdoor was mobiel bellen in Midden- en Zuid-Limburg overdag vrijwel onmogelijk. Omdat ook het transmissienetwerk van KPN uitviel, werden ook klanten van andere belbedrijven als Vodafone en Orange getroffen.

Twintig monteurs zijn de hele nacht met herstelwerk bezig geweest, legde de woordvoerder vrijdagochtend uit. Naar verwachting zijn de laatste vaste lijnen aan het begin van vrijdagmiddag weer te gebruiken. KPN onderzoekt of de schade is te verhalen op de aannemer of opdrachtgever. "Overal liggen kabels in de grond. Daar dien je rekening mee te houden."
(bron: nu.nl)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.