Vodafone datacard prepaid

Persoonlijk zou ik toch echt niet die zo'n dure umts router gaan aanschaffen (als ik al umts neem). Er zijn zat andere opties om je internet dat via umts binnen komt te delen over een netwerk. Neem als eerste de mogelijkheid om de verbinding van de pc/laptop waar de kaart in zit te delen. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om van een oude pc een servertje te maken (met PCMCIA pcikaart, waar die datacard in zit) waarmee het verkeer dan over het netwerk gedeeld kan worden (evt. via een accesspoint).

› reageer

Bij de zakelijke onlinewinkel van Vodafone is nu ook de Mobile Connect Card te bestellen zonder abonnement. Je krijgt hier dan een prepaid simkaart bij.
link

› reageer

Goeie zet, maar de hoeveelheid informatie houd niet over. Ik wist eigenlijk niet eens dat Vodafone intussen ook GPRS en UMTS ondersteunde op prepaid voor datakaarten etc. Dacht dat ze dat bij prepaid alleen voor Vodafone live op de toestellen aanboden.

KPN had een tijdje terug een prepaid GPRS simkaart met daarop 50MB aan datategoed (3 maanden geldig) als introductie actie voor zakelijke gebruikers. Helaas was daarmee geen UMTS mogelijk aangezien er geen USIM kaarten in het pakket zat maar een gewone. Bij Vodafone werkt elke gewone simkaart tegen normaal tarief ook op UMTS.

Edit: hier staat de info. Slechts 2 Euro per MB, dat is niet veel en je kan bij Vodafone ook UMTS gebruiken (UMTS gebruik kost hetzelfde, maar je verbruikt je data natuurlijk wel sneller)

Een datakaart heb ik al. (maar geen Vodafone kaart) Weet iemand trouwens het internet APN van Vodafone voor internetten via de laptop? Op de site van Vodafone kon ik die niet vinden voor laptopgebruik (wel voor live).
Nu nog wachten op prepaid databundels. Ik gebruik met vlagen veel data en dan weer even niet. Een dataabonnement is daarom minder gunstig voor mij. Als ik echter bijvoorbeeld 50MB data kon inkopen tegen een voordelig bundeltarief, dan zou ik dat mogelijk direct doen. Zou goed zijn als de providers daar aan gaan werken.

› reageer

@ Koen
APN voor de datacard: office.vodafone.nl.

› reageer

office.vodafone.nl doet het niet bij mij...

En 2 euro per MB vind ik persoonlijk EXTREEM DUUR!

Koen> als je jaarlijks meer dan 80MB verbruikt is een 10 euro/mnd abo met een MB prijs van 50 cent goedkoper.

› reageer

Overige APN's van Vodafone:
live.vodafone.com
live.vodafone.nl

› reageer

web.vodafone.nl stond in de instel wizard. Helaas werkte dit niet. office.vodafone.nl werkte ook niet. Als test heb ik toen maar eens aangevinkt "automatisch apn verkrijgen" en nu werkt de verbinding prima. (en weet nog niet welk apn dan het juiste is). Bij alle andere providers werkt de verbinding met als apn "internet". Alleen Vodafone gebruikt een afwijkend apn.

› reageer

Ik heb gisteren geprobeerd mijn Mobile Connect Abonnement om te zetten in een Mobile Connect PrePaid. Dit blijkt helemaal niet mogelijk. Ik kan alleen mijn abonnement opzeggen en een prepaid pakket kopen.

› reageer

@ ErikS:
Wat is hier het probleem van? Je zegt dus je abonnement op, kortom je hebt dan al die datacard in huis. Nu alleen nog even een prepaid sim bestellen bij de Online winkel van Vodafone en je kan prepaid umts'en.

› reageer

Dat vind ik dus een probleem van VF; altijd halstarrig als het om een omwisseling gaat of een niet altijd courante combinatie van spraak e/o data. Dat kost ze ook klanten. Ik wilde zelf sim only data Flat Fee. Kon niet; alleen met data card. Die hoef ik dus niet, want ik heb er een, dus maar overgestapt naar een andere aanbieder.

› reageer

De Nederlandse providers zijn blijkbaar nog niet klaat voor simonly voor dataverkeer. In Duitsland loopt dat bij Base als een trein, alleen een simkaart met flatfee tarief. Men koopt dan zonder problemen zelf voor de volle prijs een datakaart of UMTS toestel. Vooral in de zakelijke markt zou het een klapper kunnen zijn, maar ook veel studenten en particulieren zouden graag af en toe eens mobiel online willen zijn. Ook zonder UMTS datacard kan je vaak je laptop wel koppelen aan je UMTS toestel. Tijdens mijn ADSL verhuizing heb ik op mijn Vodafone V800 via het UMTS netwerk gesurft. Dat werkte perfect! (de software zit er zelfs al bij om een verbinding te maken).

In Duitsland verkoopt Vodafone al internetabonnementen via het UMTS/HSDPA net met een speciaal UMTS modem voor thuis. (dus bedoeld als vervanger voor UMTS op bijvoorbeeld je studentenkamer of daar waar geen ADSL te krijgen is). Dat komt vast ook naar Nederland. Een draadloze Router waar je een datakaart in kan steken hebben ze ook al (dan kan je op je project met meerdere personen draadloos je UMTS verbinding delen).

Ook ik heb eeb UMTS toestel en een datakaart, dus hoef nu alleen nog een voordelige databundel en dan kan ADSL er wat mij betreft ook uit.

› reageer

Persoonlijk zou ik toch echt niet die zo'n dure umts router gaan aanschaffen (als ik al umts neem). Er zijn zat andere opties om je internet dat via umts binnen komt te delen over een netwerk. Neem als eerste de mogelijkheid om de verbinding van de pc/laptop waar de kaart in zit te delen. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om van een oude pc een servertje te maken (met PCMCIA pcikaart, waar die datacard in zit) waarmee het verkeer dan over het netwerk gedeeld kan worden (evt. via een accesspoint).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.