Marktaandeel providers augustus 2006

Voor zover ik weet heeft vodafone de laatste jaren (dat er 5 netwerken waren) altijd op hooguit 25 - 30% gezeten, niet meer..

Of heb ik echt iets gemist?

› reageer

Uit een artikel van Planet de marktaandelen van de providers:

Marktaandelen in omzet tweede kwartaal 2006 (eerste kwartaal)

KPN 46,8 (46,5)
T-Mobile 17,5 (17,7)
Vodafone (27,5 (27,5)
Orange 8,1 (8,3)

KPN en Telfort zijn opgeteld, dus zodoende een hoger marktaandeel. Als je nagaat dat KPN en Vodafone voorheen allebei ca. 50% marktaandeel hadden dan moet Vodafone flink aan de bak.

› reageer

Nou Orange mag ook wel even zn best gaan doen... Ze hebben net nieuwe tarieven gelanceerd en hopelijk gaat dat nog zn vruchten afwerpen. Maarja de concurrentie zit ook ni stil.

› reageer

De experience marketing waar Orange het van moet hebben wil gewoon niet in NL omdat we daarvoor hier te nuchter zijn.

› reageer

Koen, heb je een link naar het artikel? Kan het niet vinden.

› reageer

Kijk eens onderaan dit artikel van Planet.

› reageer

Ik heb zo het idee dat Orange Nederland (mobiele tak) op den duur wel wordt opgekocht door Vodafone of T-Mobile. Orange is al jaren de kleinste provider en het gaat blijkbaar niet zoals ze willen, tevens hebben ze dan ook nog de niet al te goede dekking die ze ook nog tegen werkt.

› reageer

Ja maar dat is persoonlijk dat laatse. Zijn genoeg voorbeelden van T-mobile, Telfort en ja ook Orange...

› reageer

@Koen

De verhouding KPN (PTT) - Vodafone (Libertel) is nooit 50-50 geweest. Vraag je collega moderator Pinokkio om de juiste cijfers, ik heb zo'n vermoeden dat hij precies weet/kan uitzoeken hoe de verhoudingen (van alle providers) in de loop van de jaren is geweest.

› reageer

Voor zover ik weet heeft vodafone de laatste jaren (dat er 5 netwerken waren) altijd op hooguit 25 - 30% gezeten, niet meer..

Of heb ik echt iets gemist?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.