Adviesonderzoek:Aanschaf Abbonement + Tel

En wat betreft belcompany.. om advies vragen daar is compleet nutteloos. Verkopers daar weten alleen in de grote lijnen de voor en nadelen van verschillende providers en hun salaris is voor een groot gedeelte afhankelijk van bonussen.. kans is dus groot dat zogenaamd beste deal voor jou gewoon beste deal is waarbij jij redelijk tevreden bent en hij meeste bonus mee binnensleept.

De meeste verkopers bij BC (zal wel van ervaring afhangen) weten tot in de kleinste details de verschillen te noemen van verschillende providers (ze lulden me de oren van m'n kop over services, starttarieven, afrondingen, mogelijkheden om je tariefplan te wijzigen etc etc).

terug naar de topic;
Ik zou gewoon verschillende shops langs gaan om te kijken wie de beste deal VOOR JOUW heeft. Succes!

Daarnaast is volgens mij het doel van een verkoper dat zowel de klant als hijzelf met een tevreden gevoel de koop sluiten (kan me niet wijsmaken dat ze lekker in hun vel zitten als ze je iets 'aansmeren').

Een echt tevreden klant die vondt dat hij/zij prettig is geholpen komt ongetwijfeld terug naar de winkel waar hij of zij in 1e instantie is geholpen en daar heeft een winkel uiteraard meer aan dan die enkele euro's die hij wellicht op dat ene abo'tje meer of minder verdiend.

Conclusie:
Je verkoopt de klant niet iets wat niet aantrekkelijk voor hem/haar is want die staat vervolgens na dat ene jaar (of 2) bij de concurrent op de stoep.

› reageer

Ik ben op zoek naar een nieuw abbonement en mobieltje (met eventueel leuk cadeau).
Voor het eerst wil ik deze aanschaf wellicht via het internet doen.
Maar aangezien de mogelijkheden eindeloos zijn en ik door de bomen het bos niet meer ziet. Heb ik ervoor gekozen om gewoon alle(lees:veel) webstores om via e-mail advies te vragen. Hierdoor krijg ik hopelijk ook een redelijk beeld van de service (Omtrent advies).

Kan het niet laten om deze e-mailuitwisseling met jullie te delen.
En wellicht heeft 1 van jullie een goed idee als het gaat om mijn voorkeuren?

Hier het mailtje:
Verstuurd om 1:50-Donderdag 26 augustus 2006
Beste Tele/webstore,

Ik van plan om een abonnement inc. mobiele telefoon aan te schaffen.
Vooral op internet zijn de mogelijkheden haast eindeloos. En dus is het ook moeilijk om een keuze te maken.

Daarom het volgende idee: Deze mail gaat naar groot aantal store's om hierover meer advies te vragen.
Hierin vertel ik (zeer) gedetailleerd wat mijn eventuele voorkeuren zijn, en mijn uiteindelijke keuze zal dan ook grotendeels afhankelijk zijn van jullie antwoord.

Hierdoor kan ik namelijk ook redelijk aflezen welke service (omtrent adviesgeving) de verschillende webshops bieden.

Bij deze:

Zoals ik al zei ben ik dus van plan om een 2-jarig (mag zelfs langer) abbonnement af te sluiten met hierbij een mobiele telefoon.

Enkele aandachtspunten hierbij zijn:
Het "Totaalpakket (dus Abbo/Tel en evt. Accessoires/Cadeau's)" dient gratis te zijn. Dus geen eenmalige kosten maar gewoon maandelijkse betaling.

Geen Orange als belprovider, hier heb ik net 2 jaar een abbonement gehad en wil nu iets anders proberen.

Maximaal 40 euro per maand

Nu vraag ik jullie om advies over mijn 3 mogelijke keuze's:

Een Abbonement met een toestel met "veel" mogelijkheden
Een Abbonement met een simpel (lees: goedkoop) toestel met "gratis" cadeau: PSP
Eigen invulling: Wat jullie zelf aanraden.

Toelichting: Abbonement met toestel met "veel" mogelijkheden:
Een toestel wat dus binnen de gestelde mogelijkheden zit, doch enkele functies heeft. Hierbij valt te denken aan Mp3speler/Bluetooth/Wi-Fi e.v.a.
Voorkeur voor een geheugenuitbreidbaar toestel met Sd/Mini-SD.

Toelichting: Abbonement met Simpel toestel en "Gratis" Psp:
Omdat de betreffende spelcomputer op veel webshops word aangeboden. En deze al aan veel van mijn voorkeuren voldoet (Portable Wi-Fi/Mp3 Speler/Fotoslide etc),
Is het niet nodig (en wellicht niet mogelijk) om hierbij een toestel te nemen met veel "extra" functies. Hiervoor voldoet een simpele doch degelijke telefoon.
Deze optie geniet mijn voorkeur.

Toelichting: Eigen invulling:
Na het lezen van deze uitgebreide e-mail kan het natuurlijk zijn dat jullie een veel beter idee/aanbieding hebben omtrent een goed abbonement inc. mobiel.
Graag ook hierover enige ingevingen.

Bijzonderheden:
Ik zal dit abbonement vooral gebruiken om mobiel te bellen naar mijn vriendin, dus advies over voorkeurnummers/tel-tel acties ook welkom!
Ik kwam geen shops tegen met Abbomentstermijnen langer dan 2-jaar, maar mocht dat toch zo zijn en het ook gunstig uitpakken dan graag ook hier advies over!

Bij voorbaat dank!

Update 1:55 : Gsm.nl als eerste (automatische) reactie (binnen 1/2 dagen antwoord)

› reageer

Heb ik ervoor gekozen om gewoon alle(lees:veel) webstores om via e-mail advies te vragen.

Gepost op 24/08/2006 02:41

Ik wil niet lullig doen hoor, maar....ik heb één advies: ga slapen!

› reageer

Ik denk dat de informatie die je in dat mailtje verstrekt misschien wat beperkt is..

"toestel met veel mogelijkheden"

Ik weet van een hele mooie sagem.. erg compleet.. maar niet van de beste kwaliteit. Wat ik zeggen wil. Misschien dat je een aantal voorkeurs merken had kunnen aangeven. Nu loop je de kans dat je 10 verschillende telefoons aangeboden krijgt. Waardoor vergelijken ook lastiger word.

Daarnaast geef je aan dat je veel met je vriendin belt and als dat goedkoper kan is dat handig. Maar misschien had je dan ook kunnen laten weten welke provider zij gebruikt.

Maar goed, ik denk dat dit wel een aardige manier is om een beetje te kijken wat welke shop voor jou wil doen. Maar mischien had je je wensen wat duidelijker moeten uitleggen om een goed advies te krijgen.

› reageer

Het is abonnement....

› reageer

Ik wil niet lullig doen hoor, maar....ik heb één advies: ga slapen!
Ik heb de e-mail bewust lekker laat gestuurd zodat ik goed kon zien welke shop het snelst is met antwoorden.

Belarjan:
Ja dat is inderdaad zo, maar op deze manier heeft kan de shop zelf een goed voorstel doen. Vergelijken kan ik achteraf ook nog via deze website bijvoorbeeld.

Floris:
Argh stom van me!

› reageer

Ben ik de enige die denkt dat er weinig reacties op deze vraagmail zal komen?

De kracht van een webshop is de lage prijs; deze wordt gegenereerd door bestellingen die gedaan worden, en verder geen 'problemen' opleveren. Aanvragen, inpakken, opsturen & klaar.

Een simpel mailtje met de vraag of een toestel op voorraad is, zal uiteraard worden beantwoord. Een lastigere/uitgebreide vraag waarin om advies gevraagd wordt, zijn tijd consumerend & werken dus tegen het eerder genoemde voordeel wat een webshop heeft: snelheid.

Dus mijn advies: stap een Belcompany binnen, vraag ze het hemd van het lijf & bestel daar. De prijzen/aanbiedingen zijn ook scherp, en bieden precies wat jij zoekt: advies.

Succes!

› reageer

Ik denk dat de mail ook te lang is. Zelf laatst een mailtje van 4 regels ergens heen gestuurd, een mailtje van 1 regel met 2 typfouten terug. Lijkt heel slecht maar het is alleen hooguit slordig, het moet snel; zo gaat het bij webshops.

Ik denk dat je alleen antwoord krijgt als je vraag heel open/algemeen is (zoek een nieuw toestel met mp3 / doe mij 't beste aanbod)
Of juist heel specifiek: (Zoek Samsung, Serie E, mp3, bt, 2mpx)

› reageer

Maar aangezien de mogelijkheden eindeloos zijn en ik door de bomen het bos niet meer ziet.

Is dit nu niet juist de kracht van Telecomvergelijker: consumenten het bos weer laten zien? Het lijkt mij inderdaad ook dat je weinig tot geen reacties zult krijgen op je e-mail. Het overgrote deel van de webshops is niet gericht op service, maar op cost leadership.

Mijn advies is dus: ga naar de vergelijkingspagina en vind zelf de perfecte aanbieding.

BTW. Let voortaan op spelfouten en punten op de juiste plaats neerzetten.

› reageer

Is dit nu niet juist de kracht van Telecomvergelijker

Qua abonnementsvergelijk wel, ideaal alle filters etc. Voor de beginner is het misschien wat lastig, maar je moet je erin willen verdiepen of niet.

Qua toestelvergelijk is TV (helaas) niet the place 2 be. De filters zijn erg verouderd, wel filteren op cam, maar niet op vga, mpx etc. Maar ik denk dat de kracht daar ook niet moet liggen. Dit deel is voor TV bijzaak. Qua abonnementsvergelijk neemt TV een unieke positie in.

Overigens zijn de toestel ervaringen wel erg leuk.

› reageer

Stel nou dat je deze vragen niet aan de webshops zou stellen maar hier op het forum, weet ik zeker dat je op de [tvr] wordt gewezen, met name op de passage dat je eerst zelf iets uit moet zoeken, voordat je vragen gaat stellen

Zeker de keuze van een toestel is een nogal persoonlijke aangelegenheid, wij (maar ook de shops) weten niet wat jij mooi vindt. Het advies om eens een Belcompany binnen te stappen is helemaal niet zo gek, daar kan je zelf eens de toestellen beklijken die voor jou in aanmerking komen. Vervolgens kan je hier vij eenvoudig de beste aanbvieding opzoeken.

› reageer

Bij webshops hebben ze geen tijd, om voor jou een toestel uit te zoeken, zeker als je vrijwel niets zegt, over wat je eigenlijk zoekt in een toestel.
Zoek op NieuweMobiel en hier op TV een toestel en een abo uit en kijk dan, ook hier, welke webshop het gewenste het voordeligst kan leveren.

› reageer

Belangrijkste eigenlijk..Heb je nog antwoord gekregen van de verschillende shops?

› reageer

Beste Tester,

je vraag is wel erg uitgebreidt en ik ben het met een eerder reactie enigszins eens dat je wel je wensen qua toestel specifieker kunt stellen. Is namelijk erg afhankelijk van smaak uiteraard.

Ik ben wel erg benieuwd naar de uitslag van test. Ik mag hopen dat de meeste shops nu wel een antwoord hebben gegeven

› reageer

ik heb eerder eens een iets simpelere vraagstelling rondgestuurd, maar ik kreeg wel een reactie. in sommige gevallen zelfs nog binnen een dag ook!

helaas is toch mijn conclusie geweest dat webshops geen vragenstellende klanten willen. dit geldt in mijn ogen voor alle webshops.

waar die oude vertrouwde winkel toch allemaal goed voor is...

overingens is de belcompany ook goedkoop, je zal wellicht een tientje kunnen besparen via een webshop maar op 960 euro (40,- x 24mnd) maakt dat ook niet veel uit.
eigen trucje: van dezelfde shop of vraagstelling zo veel mogelijk verschillende personen peilen. bijvoorbeeld op zuidplein zitten er 6 shops op een rij, ga ze eens een voor een langs.
bij een andere t-mobile shop langsgaan leverde voor mij ook nog voordeel op. simpelweg omdat de eerste winkel geen korting meer gaf voor PIT en de tweede nog wel...

› reageer

Tsja, wat moet je hier mee.. Kan je niet beter, zoals al eerder aangegeven, een belwinkel binnenlopen om een toestel te kiezen (of een aantal) die je graag zou willen hebben? Dan daarna op het internet gaan zoeken waar deze het goedkoopst is? Kan je meteen even de providers af-surfen om te kijken naar de tarieven e.d.
Als je bovenaan deze site op "shops" klikt kan je ze allemaal afgaan. Staan er ook veel bij die cadeau's "geven" en kan je zelf een beetje knutselen met samenstellen abo/telefoon/cadeau.

› reageer

Als je wilt dat iemand je een goed advies geeft dan moet je aangeven wat je belgedrag is.

Het is volkomen zinloos om te kijken naar tientje meer of minder voor een PS2 als je per jaar 300 euro meer of minder aan belkosten hebt. Daarom dus;

- hoeveel min bel je ongeveer per maand naar je vriendin en wat voor provider belt zij mee en beschikt ze over een vaste lijn ook?
- hoeveel min bel je in totaal per maand naar alle nummers en hoeveel sms stuur je?
- bel je veel in t buitenland en welke landen en hoeveel ongeveer?

qua toestel; wat is belangrijk?
- navigatie?
- best mogelijke cam?
- compact of maakt formaat nie uit?
- kick je op fashionable design of gaat je alleen om de functies?
- wil je ook data gebruiken en zoja wat voor.. beetje tv kijken enzo of juist vooral open internet en msn?

Beantwoord eerst deze vragen voordat je iemand kan vragen om fatsoenlijk advies.

En wat betreft belcompany.. om advies vragen daar is compleet nutteloos. Verkopers daar weten alleen in de grote lijnen de voor en nadelen van verschillende providers en hun salaris is voor een groot gedeelte afhankelijk van bonussen.. kans is dus groot dat zogenaamd beste deal voor jou gewoon beste deal is waarbij jij redelijk tevreden bent en hij meeste bonus mee binnensleept.

› reageer

De meeste verkopers bij BC (zal wel van ervaring afhangen) weten tot in de kleinste details de verschillen te noemen van verschillende providers (ze lulden me de oren van m'n kop over services, starttarieven, afrondingen, mogelijkheden om je tariefplan te wijzigen etc etc).

terug naar de topic;
Ik zou gewoon verschillende shops langs gaan om te kijken wie de beste deal VOOR JOUW heeft. Succes!

Daarnaast is volgens mij het doel van een verkoper dat zowel de klant als hijzelf met een tevreden gevoel de koop sluiten (kan me niet wijsmaken dat ze lekker in hun vel zitten als ze je iets 'aansmeren').

Een echt tevreden klant die vondt dat hij/zij prettig is geholpen komt ongetwijfeld terug naar de winkel waar hij of zij in 1e instantie is geholpen en daar heeft een winkel uiteraard meer aan dan die enkele euro's die hij wellicht op dat ene abo'tje meer of minder verdiend.

Conclusie:
Je verkoopt de klant niet iets wat niet aantrekkelijk voor hem/haar is want die staat vervolgens na dat ene jaar (of 2) bij de concurrent op de stoep.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.