KPN: gegevens klanten op straat

› reageer

Storing KPN-site legt factuurgegevens klanten bloot

Vrijdag 8 september 2006, 14:09 - Klanten die afgelopen weekend inlogden op Mijn KPN om hun factuurgegevens te bekijken, kregen de betalingsinformatie van onbekenden te zien.

Tenminste één KPN-abonnee die afgelopen weekend de factuur van zijn gsm-abonnement wilde bekijken, kreeg de betalingsgegevens van een andere klant voorgeschoteld. Dit blijkt uit documenten die in het bezit zijn van de Webwereld-redactie.

De ingelogde klant kon de facturen, rekeningnummers en gebelde nummers van een andere klant uit Overijssel bekijken. Vervolgens logde hij opnieuw in. Ditmaal kreeg hij de facturen van een bedrijf uit Gelderland te zien, en bij een volgende poging wederom die van een particuliere klant.

Na diverse inlogpogingen op zaterdag en zondag, die de verbaasde abonnee niet bij zijn eigen gegevens brachten, nam de klant contact op met KPN. De storingsdienst kon hem niet verder helpen en raadde hem aan een e-mail met screenshots naar KPN te sturen. Nadat hij dit gedaan had, heeft de klant niets meer gehoord.

Afgelopen dinsdag probeerde de klant opnieuw zijn factuur online op te vragen. Na enkele meldingen dat het niet mogelijk was om de factuur te raadplegen, werden eindelijk de juiste gegevens getoond.

KPN wilde nog geen commentaar op de storing. Een woordvoerster verklaarde slechts dat de problemen 'hier nog niet bekend waren'

Bron: Webwereld

Wel heel erg slecht

› reageer

KPN weet nooit van problemen, ik heb al diverse malen gemeld dat er fouten in die site zitten/zaten.

Als ze een prijsvraag hebben, niet doen, is verspilde tijd.

› reageer

Knap waardeloos inderdaad. Daar komt nog eens bij dat het nu ook al niet meer mogelijk is om de site met Safari te raadplegen. Ik heb hier net speciaal Firefox voor moeten downloaden.

› reageer

Hetzelfde heb ik bij bol.com ooit gehad... Daar werd het veroorzaakt door sessie-afhankelijke-URL's, die blijkbaar geen IP-lock hadden. Dus 1 linkje op een druk forum (Tweakers), zorgde er voor dat veel mensen dezelfde gegevens door elkaar gingen gebruiken...
Dat hebben ze uiteraard opgelost na een klacht

› reageer

Safari ? Dat is toch een drankje ? Ik vind het niet raar dat bepaalde sites daar niet op gebouwd zijn. Dat mcafee updates niet met firefox werken vind ik wel kwalijk ! Firefox heeft inmiddels toch een behoorlijk marktaandeel en mcafee lijkt me ook geen klein bedrijf. Als ik een website ontwikkel moet ie tegen explorer en firefox kunnen.

› reageer

@Desteef: Weet je dat zeker, dat McAfee updates niet met Firefox werken? Bij mij gaat dat namelijk gewoon goed.

› reageer

extreem off-topic> mcafee, dat is toch de reden dat de dual-core processor is uitgevonden.... sinds ik mcafee door AVG heb vervangen gaat alles merkbaar sneller (op mn pc uiteraard )

› reageer

ja iedereen heeft weleens een slechte ervaring met een provider gehad... Nu doe je net alsof elke toekomstige klant van kpn/hetnet jouw problemen ook zal krijgen!

› reageer

Update!

Ab Deisz mailde ons over zijn nieuwe Hi abonnement. Toen hij namelijk op de Hi-site zijn telefoonrekeningen online wilde raadplegen, kreeg hij tot zijn stomme verbazing de gegevens van iemand anders te zien.

Hij kon precies zien met wie er het afgelopen jaar was gebeld en hoe hoog de telefoonrekeningen waren. Zijn vermoeden dat dit de gegevens van de vorige eigenaar van zijn 06-nummer waren, blijken te kloppen. En deze persoon is not amused over dergelijk nalatig privacybeleid van KPN.

De oorzaak is volgens KPN van technische aard, want het online rekeningenoverzicht op de Hi site is vreemd genoeg niet gekoppeld aan je abonnement. Als mensen hun abonnement opzeggen wil dat dus niet zeggen dat daarmee ook hun online rekeningenoverzicht wordt opgeheven. Dat zou je apart moeten doen. Eigenlijk heel slordig, vindt ook de KPN en dus hebben ze ons beloofd dat dit vanaf nu niet meer kan gebeuren.

Bron: Kassa - website.

Erg slordig om het op niet op klanten nr's maar op telefoon nr's te ordenen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.