T-Mobile: Nieuwe Relax-abonnementen

Jeps bij TM kan je alleen wijzigen naar de huidige tarieven als deze anders zijn als wat jij toen afgesloten had. Helaas...heb ik ooit ook last van gehad. Bij Voda kan je gewoon bij een abo uit het jaar stenenkruik nog een sms bundel ophogen.

› reageer

T-Mobile verlaagt per 17/9 de tarieven van haar Relax-bundels. Relax 50 verdwijnt en Relax 250 wordt toegevoegd. Ook de SMS-Voordeelbundels worden verlaagd. SMS 75 en SMS 450 worden vervangen door SMS 100 en SMS 500. SMS'en vanaf 0,06 eurocent.

De wijzigingen in het kort:
* Daling van de maandbedragen en tarieven binnen de Relax-bundels voor zowel het bellen als het SMS'en.
* Het tarief voor een SMS-bericht buiten de SMS-bundel wijzigt van 0,22 eurocent naar 0,12 eurocent.
* T-Mobile Relaxt 250 vervangt Relax 50
* Relax SMS 100 vervangt SMS 75, SMS 500 vervangt SMS 450
* De klant betaald zowel binnen als buiten de bundel per seconde, met een minumum van 1 minuut.
* HET TARIEF VOOR BELLEN BUITEN DE BUNDEL WIJZIGT VAN 0,22 EUROCENT NAAR 0,25 EUROCENT
* HET STANDAARDTARIEF VAN EEN SMS WIJZIGT VAN 0,22 EUROCENT NAAR 0,25 EUROCENT
* Voor bestaande klanten wijzigt er niets, deze kunnen dus niet zomaar opzeggen.

Nieuwe tarieven in het kort:
100 - 14,50 - 0,15
150 - 19,50 - 0,13
200 - 24,50 - 0,12
250 - 29,50 - 0,12
300 - 34,50 - 0,12
400 - 42,50 - 0,11
500 - 49,50 - 0,10
750 - 72,50 - 0,10
1000 - 94,50 - 0,09
1500 - 134,50 - 0,09

Nieuwe SMS-bundels;
SMS25 - 2,50 - 0,10
SMS50 - 4,50 - 0,09
SMS100 - 7,50 - 0,08
SMS150 - 10,00 - 0,07
SMS250 - 15,00 - 0,06
SMS500 - 30,00 - 0,06

Dit is allemaal even smel getypt, hoop dat het duidelijk is!

Bron: T-Mobile

› reageer

SMS'en vanaf 0,06 eurocent.

DAT is wel HEEL goedkoop!!

› reageer

Net gelezen deze tarieven in de winkel. Ik vind het jammer dat de laatste provider zonder startminuut verdwijnt.

Verder over de sms tarieven:

Heb je een sms bundel dan sms je voor het tarief behorend bij je bundel, daarna 12 ct.

HEB JE GEEN BUNDEL BETAAL JE VOLGENS MIJ DUS ALTIJD 25ct

Al met al vind ik het een slechte zaak dat de tarieven omhoog gaan terwijl de toestelvergoedingen ook nog eens omlaag gaan. De tarieven zouden juist omlaag moeten gaan als compensatie vind ik.

› reageer

Het zat er aan te komen... die eerste minuut.

Opvallend is wel dat het verschil in minuutprijs tussen flex en relax wel groot wordt.....

200 belminuten flex: 30,00 euro
200 belminuten relax: 24,50 euro

Zou de relax web ook naar beneden gaan? Of zal het verschil tussen direct en indirect kopen kleiner worden?

› reageer

Ja dat FLEX duur is moet je toch wel eerder gezien hebben, je hebt een hoop voordelen maar de minuten zijn gewoon schreeuwend duur. Neem bijvoorbeeld orange15 12cent en een flex15 20cent p/m!.

Maar ik vindt het een goede deal zo alleen jammer van die eerste minuut. Als ik telfort of relax aansluit neemt in 95% van de gevallen men er een sms bundel bij omdat men steeds vaker smst.

Maar dit was te verwachten met de hoge toestelprijzen dat de tarieven weer wat omlaag moesten gaan, de klant moet toch op een manier over de streep getrokken worden. Alhoewel ik hoop voor telecom land dat een de providers wel allemaal tegelijk over de streep gaan met het verlagen van de toestelvergoedingen want anders hebben er een aantal wel een paar slechte maanden bij. Alhoewel het wel gezonder is voor je jaarcijfers

Maar al met al 19.50 + 2.50 blijven de meeste mensen toch rond de 20-25e per maand hangen met hun abo. Alleen zit sms er nu "bij" wat dan weer voordeliger is. Als je bundel dan op is blijf je voor 12cent door smsen dat is ook zeker geen slecht bedrag, alleen heb je een nadeel als je compleet geen sms bundel neemt 25cent.

Lijkt me een goede zet van T-Mobile, alleen jammer van die eerste minuut.

› reageer

Ik als trouwe TM klant en onregelmatig smser ga na bijna vier jaar nu toch echt een andere provider zoeken. Jammer.
Bedragen buiten de bundel omhoog, een belachelijke startminuut (!), smsen zonder bundel omhoog, welke provider gaat weer eens aan z'n klanten denken?!
Ik wil gewoon goedkoop bellen en het toestel waar ik dat mee doe daar zorg ik zelf wel voor.

› reageer

Een startminuut hebben ze allemaal dus dat kan geen reden voor vertrek zijn. en 3 cent per smsje meer betalen zal ook geen grote ramp zijn als de maandelijkse kosten met 2 euro omlaag gaan.
Maar als je goedkoop wil bellen en het toestel zelf regelt ben je tegenwoordig beter af met een telfort sim-only.

› reageer

Op zich is een tariefverlagimg altijd welkom, alleen jammer dat die ~10% lagere tarieven teniet gedaan worden doordat je door die startminuut ~20% van je bundel verliest (persoonlijk belgedrag, geen algemeen feit).

Die enorme tariefverlaging buiten de sms-bundel is natuurlijk erg fijn, alleen zonder bundel betaal je wel heel veel

edit> het is ook eigenlijk schandalig dat je biuten je bundel 25ct betaalt, en dat dat bij bijna alle providers zo is

maar goed, de nominale prijs van een abo is natuurlijk totaal oninteressant... Het gaat erom hoeveel je uiteindelijk (sim-only of cashback) per maand betaalt en welk toestel je er gratis bij krijgt

› reageer

Verplaatst naar Nieuws

› reageer

Weet iemand of bij deze nieuwe abonnementen de belminuten of smsberichten uit de bundel mee te nemen zijn naar de volgende maand(-en)?

› reageer

Ik neem aan (omdat dit niet specifiek als wijziging genoemd is in de startpost) dat hier niets aan verandert ten opzichte van de huidige situatie

/edit: op de website van TM is hier nog niets over te vinden. Dit zal vanaf de 17e vast anders zijn

› reageer

Tja rob, je eerste punt, dat is dus marketing, oftewel de meeste consumenten weten over te halen in de winkel met lagere vaste maandprijzen...

› reageer

Ze waren de laatste grote provider met vanaf de eerste seconde per seconde. Er zijn echter nog best een paar MVNO's e.d. die wel per seconde bieden.

› reageer

ben niet kapot van deze wijziging.
-
Ze hebben alles heel keurig 50cent onder een rond bedrag geprijsd zodat het goedkoop lijkt maar qua eerste minuut en hoog sms tarief zonder bundel, ben je feitenlijk eerder duurder uit.

Wel een goede reden om meer sms bundels te verkopen, loont zich nu al bij 10 smsjes p/m.

› reageer

@ R-OO-B

Ja alleen bij Flex is 201 minuut maar EURO 26,13
En het blijft dat veel mensen een laag maand bedrag willen omdat ze denken niet veel of minder te gaan bellen. Vervolgens verhogen ze hun bundel nooit voordeel van Flex is wel dat je tarief buiten de bundel lager wordt dus minder kans op verassingen.
Bij relaxt met € 0,25 buiten je bundel wordt verassing best groot als je er een paar keer overheen belt.

Ook was het met relaxt eerst zo dat als je bijvoorbeeld veel SMS berichten verstuurde naar je vriendin je een SMS bundel nam van 250 berichten. Ineens ga je samenwonen en betaal je voor een bundel waar je niks aan hebt.

Voordeel van nieuwe SMS bundel is wel dat je vrij goedkoop smsjes verstuurd buiten je bundel als je een SMS bundel neemt.
Kan je dus wat lager instappen. Wel SMS je met Flex met een verdubbelaar een stuk goedkoper.

Welke bundel van welke provider dan ook verstandig is ligt dus helemaal aan je bel en SMS gedrag cq. persoonlijke situatie.

Zo is Vodafone simonly op het moment erg goedkoop met 450 minuten voor € 19,95, maar bel je dan 500 min en stuur je 100 sms heb je een rekening van € 57,45 en met Flex SO maar +/- € 45

Dus wat goedkoop is hangt helemaal af van je bel en sms gedrag.

› reageer

Wat is toch dat gehannes over die eerste minuut? Wie belt er ooit korter dan een minuut? Ik niet...

› reageer

nooit een voicemail gekregen en snel /meteen opgehangen? zie op mn rekening vrij veel gesprekken van 1 tm 3 sec.

ook inspreken kost een stuk minder dan 1 minuut!

› reageer

Prijzen en tarieven van de Relax abonnementen zijn nu ook aangepast op TV

› reageer

De T-Mobile web bundel kortingen zijn wel minder geworden nl. 3,75 ipv van de 5 euro.
Dus daar zijn de bundels slechts 0,75 cent goedkoper geworden terwijl dat bij regulier 2 euro is.

Dus de kortingen in de web aanbiedingen moeten nog wel aangepast worden nl geen 60 euro factuurkorting meer maar maar 45 euro.

› reageer

Als je dan toch een voicemail inspreekt, neem er dan maar de tijd voor als je niet voor 1 min. wil betalen terwijl je nu maar 1 tot 3 seconden op je factuur ziet staan.. Waar voor je geld

Maar het is inderdaad jammer dat de 1e minuut helemaal gerekend wordt.

Die 25 ct buiten je bundel is wel duur, maar daarom hebben ze ook een diversiteit aan bundels.

@Warn: Heb je het elders beter dan?? Er wordt toch meerdere malen aangegeven dat IEDERE provider een starttarief heeft en de prijzen buiten de bundel heb je geen last van als je een belbundel hebt die bij je belgedrag past.

› reageer

ik heb net met t-mobile klantenservice gebelt om een sms bundel te nemen. Nou kan ik alleen overstappen naar een sms bundel, als ik daarbij ook de nieuwe beltarieven van t-mobile neem. Heel jammer dus als je meer minuten wilt of een sms bundel wil nemen

› reageer

Jeps bij TM kan je alleen wijzigen naar de huidige tarieven als deze anders zijn als wat jij toen afgesloten had. Helaas...heb ik ooit ook last van gehad. Bij Voda kan je gewoon bij een abo uit het jaar stenenkruik nog een sms bundel ophogen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.