T-Mobile[Orange] Heeft Orange gelijk?

Ja als je verlegd in je contractsvrije periode dan tellen ze er 2 of 3 maanden bij op, dat klopt. Heel gek natuurlijk, want je zegt immers niet op. Je hebt dus eigenlijk een verlengtermijn...

› reageer

Het volgende, heb 2 abonnementen die ik per 3 januari aflopen.
Heb deze al opgezegd en om laten zetten naar prepaid.
Echter op de dag dat ze omgezet worden komt ook de bundel.

Mijn abonnementen worden per 03-01-07 beeindigd.
Ik lees dat als dat op 02-01-07 om 23.59.59 uur mijn bel mogelijkheid stopt, en dat op 03-01-07 om 00.00.00 uur mijn abonnement is beindigd.

Hoe kan er dan nog een bel bundel op 03-01-07 worden toegevoegd aan mijn abonnement ?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
btw. ik heb ze ook nog gemaild van mijn opzegging voor dat de brief er aankwam. Overweeg dit maar aan mijn rechtsbijstand voor te leggen.
Is voor mij een principe kwestie en scheelt weer 45 euro.

› reageer

Heb je het al schriftelijk aan ze voorgelegd? Dat is nl een hele andere afdeling die de klachten afhandeld, dan de telefonische KS die je vaak op dit gebied van het kastje naar de muur stuurd en ook geen toezeggingen mag of kan doen.

› reageer

@Marlene - Als je die laatste buldel nog wilde, waarom heb je je abonnement dan niet 1 februari laten aflopen? (ik bedoel, je kunt toch zelf een datum noemen wanneer je je abo wilt beeindigen?) Dan heb je je bundel die je blijkbaar nog wilt en kun je nog een maand voor de abonnement tarieven bellen i.p.v. de prepay-tarieven. Of denk ik nu te makkelijk?

› reageer

@Bramovic: als je een abonnement afsluit voor 1 jaar, wil je niet "omdat het van de provider moet" er een maand langer aan vast zitten. Een nieuwe bundel verstrekken met de voorkennis dat deze niet meer door de klant gebruikt kan worden (abonnement is opgezegd) maar wel door de klant betaald moet worden, is natuurlijk kolder.

Ik denk dus inderdaad dat je het te simpel ziet

› reageer

Het ligt er helemaal aan wanneer het contract is ingegaan.
Als op de derde een bundel ingaat, ook bij de opzegging, dan heeft de klant gelijk omdat hij iets voor exact 12 maanden afsluit.

Je kunt echter NIET moeilijk gaan lopen doen als je de betreffende factuur nog niet eens gehad hebt.

Dus chill people

› reageer

Als je nu al weet dat Orange het gaat doen zoals marlene omschrijft, is dit juist het moment om daarover met Orange te gaan corresponderen, hebben ze mooi even de tijd om het recht te zetten

[sub]De reacties zijn nog vrij gematigd, dus "chill" lijkt me niet echt op z'n plaats ...[/sub]

› reageer

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk voor Orange. Orange kan natuurlijk nooit een belbundel in rekening brengen die na je contract toegevoegd wordt. Als je contract de tweede afloopt , en Orange vind dat ze je de derde nog een bundel moeten geven , lijkt het me sterk dat je deze moet betalen. Gewoon even netjes contact opnemen met Orange. Doe je dit telefonisch , altijd de naam ven de medewerker opschrijven , en van mondelinge afspraken altijd een schriftelijke bevestiging vragen.

› reageer

Je gaat een contract aan voor 12 maanden, dus je krijgt 12 bundels. Bundeltoewijzing wordt niet gedaan op het moment dat je je abonnement afsluit maar op bepaalde data. In de TS haar geval is dit iedere derde van de maand.

Toen zij het abonnement afsloot heeft zij ook geen bundel gehad, en ook niet betaald. Je bundel betaal je namelijk ook vooruit. Orange heeft ook recht op twaalf bundels. Je twaalfde bundel krijg je dan ook op de derde van januari.

Overigens wil ik niet geloven dat jij iedere derde van de maand je bundel krijgt EN dat je abonnement afloopt op de derde, want als je je abonnement afsluit op de derde van de maand krijg je meestal je bundel op de 19e of de 25e. Je was dus hoogstwaarschijnlijk al iets te laat met opzeggen.

Beste wat je zou kunnen doen om dus je geld niet verloren te laten gaan is de opzegdatum van 03/01 te verplaatsen naar 02/02, betalen moet je namelijk toch. Kan je het beter gebruiken.

› reageer

Als ik me niet vergis , zal Orange je abo. pas stop zetten op het moment dat je inderdaad 12 of 24 bundels gehad hebt. Orange kan in mijn ogen niet je abo. voor je 12e bundel laten stoppen , en na je beeindiging de laatste bundel toevoegen. (je hebt immers geen overeenkomst meer met Orange).

Uit eigen ervaring weet ik dat de opzegging vaak een aantal dagen later ingaan i.p.v. 1 of 2 jaar na het begin van het contract (dit i.v.m. de 12e of 24e bundel). Heb anderhalve week geleden 2 abo`s bij Orange opgezegd. Maar eens kijken wat de einddatum gaat worden.

› reageer

Tegelijk met de twee Orange abo`s ook een T-Mobile flex opgezegd , en deze schijnen dezelfde regels te hanteren. Zojuist met de post een bevestiging ontvangen. Contract gestart op 05-02-2005 en zal worden afgesloten op 17-02-2007. Is dus iets meer dan 24 maanden , maar precies een dag voor de nieuwe bundel. Nu weet ik eerlijk gezegd niet meer of ik tussen 05-02-2005 en 17-02-2005 al een gedeeltelijke bundel heb gehad (vind ik ook niet belangrijk) , maar dan klopt het inderdaad (24 bundels).

Het verschil met de TS is dat ik 18-02-2007 geen nieuwe bundel krijg waarvoor ik zou moeten betalen.

› reageer

Niet om het een of ander, maar als je niet precies weet wanneer je abo afloopt, vraag je dat dan toch eerst even?
Als jij een datum zelf bepaalt, vind ik het logisch dat de provider die gewoon aanhoudt. Zelfs als je laatste bundel een dag later ingaat.

Dat heet gewoon "afkopen" en dat gebeurt vaak zat. Helaas ben je dan (zeker bij Orange) inderdaad een dief van je eigen portemonnee.

› reageer

Ik heb mn orange abo opgezegd en heb nummerportering aangevraagd. Op 13 feb gaat mn nummer over. Mn nieuwe maandbundel krijg ik op de 3e. Klopt het dus dat ik in 10 dagen mn bundel moet opmaken? Je krijgt dus geen abo kosten pro rato? (Na 3 feb ben ik contractsvrij)

› reageer

het klopt idd dat je in 10 dagen je bundel op moet maken.
je hebt waarschijnlijk de 13de van februari een nieuw abonnement afgesloten, maar 3 maart is je bundel pas ingegaan.en zo werkt het dus ook bij het einde van het contract.

het is nu verandert stel je neemt nu een nieuwe abo op 23 nov en je bundel gaat 3 dec pas in, krijg je van Orange om die periode te overbruggen, gratis de helft van je bundel. als je dat tegoed niet opmaakt, kun je die gewoon meenemen.

› reageer

ik zit nu met precies hetzelfde probleem:

Mijn contract liep tot 1 oktober 2006, had dit contract op 1 oktober 2004 afgesloten, dus 2 maanden opzegtermijn.

Ik zeg 17 juli 2006 op, dus ruim 2 maanden van tevoren en krijg van hun schriftelijk dat het abonnement per 2 oktober wordt omgezet in prepaid.

Krijg opeens een eindafrekening met een belbundel van 1/10/06-1/11/06 met de gevoerde gesprekken in de VORIGE periode (die eigenlijk moeten worden verrekend met de vorige belbundel want je betaalt vooraf) ..... en dat terwijl mijn gsmnummer per 1/10/06 een prepaid is geworden zonder beltegoed !!!

Het is echt een zooitje daarzo, reeds diverse faxen gestuurd (naar 0648996225 = faxnummer orange) met de bewijsstuken en het enige AUTOMATISCHE antwoord wat ik krijg is dat ik nog die eindafrekening moet betalen binnen 5 dagen.... terwijl mijn nummer reeds prepaid zonder beltegoed was.

Ook de servicenummers worden tegen een veel te hoge tarief berekend !

Controleer die Orange rekeningen dus goed en hou je papieren altijd op orde, want zulke zaken hebben vaak een lastig staartje en je komt snel op een zwarte lijst met alle gevolgen vandien !!!

› reageer

Knappekloon: Mn bundel gaat elke maand op de 3e in, maar ik heb de 13e nov opgezegd.Door de opzegtermijn van 3 maanden stopt het 13 feb. Maarja ik had gehoopt dat ze dan een pro rato bundel doen. Maarja dan heb ik pech.

› reageer

zo ver ik weet hoort orange dan officieel 2 maart je abonnement stop te zetten, en niet 13 februari.
dus bel het effe na bij de klantenservice.

› reageer

Ik had van Orange een bevestiging gekregen dat mijn abo op 9 januari 2007 omgezet zou worden (met behoud van beltegoed)naar prepaid. Maar op 11 januari kreeg ik gewoon weer een bundel erbij, dus liep mijn abo door. Heeft iemand tips??

› reageer

Als je een geschil hebt met Orange kun je het beste meteen een advocaat inschakelen is mijn ervaring. Tot voor kort was ik klant van Orange. Heb met enige regelmaat foutieve facturen gekregen. Pas na maanden correspondentie werden fouten toegegeven. Enkele zijn nog steeds niet opgelost. Ik heb het er maar bij laten zitten. Maar feit is wel: voor mij NOOIT meer Orange!

› reageer

@Ineke
ik zal als ik jou was eerst een mailtje sturen met je vraag en zeg wat er fout is gegaan.meestal beloven ze dan om het op te lossen. En je hebt het dan op papier! (email)

› reageer

Email is niet rechtsgeldig. Officiƫle klachten moet je altijd op papier en per aangetekende post verzenden.

› reageer

E-mail is wel rechtsgeldig ! En al helemaal als deze bevestigd is/wordt, al dan niet d.m.v. een automatisch gegenereerd bericht.
En aangetekend hoeft niet, het is alleen een bevestiging dat er een brief door de geadresseerde is ontvangen, meer niet.

› reageer

Een e-mail heeft niet dezelfde juridische status als een aangetekende brief, een fax met verzendrapport is ook niet gelijkwaardig, maar wel erkend door de Hoge Raad. Gezien o.a. het ontbreken van de handtekening bij een e-mail (een IPnr is niet voldoende), zou ik toch een verwittiging versturen per aangetekende. Een (aangetekende) brief is ook wettelijk noodzakelijk bij het instellen van een vordering tot nakoming van de tekortkoming.

Brieven zijn ook handiger in het geval van het voorleggen van dit geschil bij de Geschillencommissie Telecom.

Een email is wel een handige schriftelijke uiting voor andere zaken, aangezien schriftelijke uitingen vaak prevaleren boven mondelinge. (indekking bedrijven tegen uitspraken werknemers)

› reageer

bij orange is t hoe de wind waait .....
heb al een aantal jaren een abonnement bij orange al dan niet dmv verlengingen
lig nu ook in discussie , ben 14 oktober bij de orange winkel geweest en heb mn abonnement verlengd met een telefoon (dit was hoognodig) in de winkel wisten zij mij te vertellen omdat ik al over de datum heen was dat ik per direct verlengd zou worden.
Rond de 20ste werd het nieuwe bedrag van 30 euro (ipv 32.50) afgeschreven. twee of drie weken later ontving ik een bevestiging waarin stond dat ik per 14 december verlengd werd. Deze datum heb ik op de brief gewijzigd in, de met de medewerkers van de shop afgesproken, datum van 14 oktober en terug gestuurd.
Hier heb ik geen brief meer op terug ontvangen.
een aantal dagen later moest ik bellen met de ks om wat instellingen goed te krijgen en daar werd mij dan ook meteen verteld dat ik per 14 dec verlengd was. Hierop legde ik t verhaal uit en het antwoord was dat ik al lang een nieuwe brief had moeten ontvangen. Tot op de dag van vandaag niks ontvangen. Nu vraag ik mij af hoe t zit. Heeft orange nu gelijk en heb ik alsnog 2 maanden extra opzegtermijn al dan niet met de nieuwe bundel van 30 euro in acht nemen of heb ik gelijk en zou mijn contract 14 oktober in gaan.

› reageer

Ja als je verlegd in je contractsvrije periode dan tellen ze er 2 of 3 maanden bij op, dat klopt. Heel gek natuurlijk, want je zegt immers niet op. Je hebt dus eigenlijk een verlengtermijn...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.