Geheugenkaart Micro SD

Maakt voor een telefoon-kaartje niks uit denk ik, neem aan dat je er hoogstens mp3'tjes op wilt stoppen en een paar foto's?
Zelf heb ik voor m'n digitale camera zowel een 1gb Extreme-III (nog een snellere) SD-kaart als een 512mb goedkope kaart. Zelfs daar merk ik totaal geen snelheidsverschil. Ik zou zeggen de ultra-II voor micro-sd is geldverspilling!

› reageer

Ik sta op het punt een geheugenkaart aan te schaffen (micro SD) en zit te twijfelen tussen een 1 gig en een 2 gig. Volgens de handleiding van mijn toestel (nokia 3250) ondersteunt de telefoon tot 1 gig. Maar wat als ik er toch stiekem een 2 gig in stop... wat voor gevolgen heeft dat?

ps: mijn Nokia 6230i ondersteunde officieel ook maar tot 512 mb, maar werkte ook prima met 1 gig.

› reageer

als ze aangeven dat de gsm tot 1 gb accepteert zou ik er niet "eigenwijs" 2 gb in stoppen.

› reageer

De meeste Nokia toestellen kunnen zonder problemen de 2GB aan indien ze werken op Micro of MiniSD, je zou het kunnen proberen, maar weet dan wel zeker dat als t niet werkt je je geld terug kan krijgen..

› reageer

mmm, dus 't blijft een gok

› reageer

Wat is het verschil tussen een gewone Sandisk MicroSD Card 1 GB en een Sandisk MicroSD Card 1 GB Ultra II? Ik heb een Nokia 3250... maakt het enige verschil (behalve het foste prijsverschil dan?)

› reageer

@thoma-swa!: UltraII kaartje is sneller (10Mb/s read, 9Mb/s write), maar dat lijkt me in je phone relatief onbelangrijk. Overigens is het niet gek om zelf gewoon op sandisk.nl te kijken - je geef wel aan dat je liever de vraag stelt dan nara het antwoord zoekt ;-)

› reageer

ik had wel gekeken, maar er stond vrijwel niks bijzonders over op
En ik was benieuwd of het voor een mobieltje iets uitmaaktje

› reageer

Maakt voor een telefoon-kaartje niks uit denk ik, neem aan dat je er hoogstens mp3'tjes op wilt stoppen en een paar foto's?
Zelf heb ik voor m'n digitale camera zowel een 1gb Extreme-III (nog een snellere) SD-kaart als een 512mb goedkope kaart. Zelfs daar merk ik totaal geen snelheidsverschil. Ik zou zeggen de ultra-II voor micro-sd is geldverspilling!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.