Bellen naar United Mobile fors duurder

Gebeld worden op je eigen mobiele nummer kost nog maar 8ct. Ik heb een gsm gateway aangeschafd op ebay voor €50,- , daar mijn sim ingestopt en via de telefooncentrale doorgestuurd naar mijn UM nummer, via profibel.nl kosten ongeveer nu 7 ct. per minuut.
Alleen bellen in het buitenland is nog iets te duur, maar gebeld worden is nu te doen.

› reageer

Bron: www.bellen.com

KPN verhoogt per 8 november de gesprekstarieven voor het bellen van het vaste net naar mobiele nummers van twaalf landen. Turkije is met een verhoging van 8 cent per minuut het land dat het minst getroffen wordt, Liechtenstein daarentegen is de grootste stijger met 82 cent.

Tot dusver kostte het evenveel om via de vaste telefoon naar een vast of mobiel nummer in deze 12 landen te bellen. Zo betaalt u voor het bellen naar Turkije tot op de dag van vandaag 37 cent per minuut, ongeacht of u naar een vast of mobiel Turks nummer belt. Vanaf morgen betaalt u naar een mobiel nummer 45 cent. Wat de tariefsverhogingen voor de overige elf bestemmingen zijn, ziet u in onderstaande tabel in afgeronde eurocenten per minuut.

Bellen naar mobiel nummer in:
(oud)
(nieuw)

Albanië
45
54

Andorra
28
46

Aruba
55
64

Bosnië-Herzegowina
45
56

Gibraltar
38
65

Kroatië
43
55

Liechtenstein
13
95

Litouwen
44
53

Macedonië
53
66

Malta
33
48

Servië en Montenegro
43
55

Turkije
37
45

Opvallende uitschieter is Liechtenstein: een verhoging van 82 cent per minuut! Dat betekent een lelijke tegenvaller voor bellers naar UM klanten. Voor de bezitters van deze simkaarten zélf verandert er weliswaar niets, maar wanneer zij gebeld worden in het buitenland, wordt de beller vanaf morgen geconfronteerd met een gigantische prijsstijging. Dat komt omdat de Europese aanbieder United Mobile werkt met inbelnummers in Liechtenstein.

Belde het thuisfront tot nu toe voor 13 cent naar uw United Mobile nummer in het buitenland, vanaf morgen kost dat 95 cent per minuut plus een internationaal starttarief van ruim 10 cent per gesprek. Althans, wanneer de thuisblijvers van het vaste KPN-netwerk gebruik maken.

Tip: Maakt u in het buitenland gebruik van een United Mobile simkaart, adviseer de thuisblijvers dan om naar u te bellen via een zogeheten 0900-aanbieder. Of te bellen via een goedkope alternatieve aanbieder, zoals Yiggers Telefonie. Wie regelmatig naar hetzelfde buitenlandse nummer belt, zou dit als KPN-voordeelnummer kunnen instellen, wat 30% korting oplevert.

Gebeld worden is nog steeds gratis voor United Mobile klanten in 80 landen. Ook het bellen vanuit deze landen is nog altijd heel voordelig vergeleken met de roamingtarieven van andere mobiele aanbieders. Zo kunt u al bellen voor 39 cent per minuut, plus een eenmalig starttarief van 25 cent.

› reageer

Wel een heel duidelijke uitleg van het "onafhankelijke" bellen.com. Is het niet toevallig... United Mobile is een sponsor van www.vakantiebellen.com

› reageer

Tja... toch lullig... veel minder voordelige optie nu dan... voor de thuisblijvers dan

› reageer

wie belt er nog via KPN? Het bellen naar een mobiel in liechtenstein is via teledump, telestunt, belgigant etc rond de 10 eurocent. Daarna komen er een fors aantal aanbieders voor 13 a 16 cent. Gewoon bellen via een 0900-nummer of Carrier.

› reageer

via belpiraat.nl kun je ook voor 10 cent naar mobiel-lichtenstein bellen. En voor de mensen die gewoon uit hun belbundel willen bellen is www.06internationaal.nl ook een zeer goede optie. Hier bel je gewoon met je abo in op een nederlands mobiel nummer waarna je doorgeschakeld wordt naar het buitenlandse nummer.

› reageer

Hebben jullie ooit wel eens geprobeert met die 0900 nummers of 06internationaal naar lichtenstein mobiel te bellen?
Ik wel en er komt dus 1 op de 10 keer verbinding, andere keren is dus geld of beltegoed weg.
Verder is het met de meeste andere vastnet carriers ook, behelpen met de verbindingen naar lichtenstein mobiel. Kortom ik kon alleen met KPN naar lichtenstein mobiel bellen. En het was altijd het goedkoopst

› reageer

Wellicht een beetje off topic...

Ben wel benieuwd hoe groot de markt is voor het bellen naar mobiele nummers in Lichtenstein. Hoeveel Nederlanders hebben daar vrienden/kennissen wonen?

› reageer

weet iemand bij welk netwerk het nummer
06-32008008 van http://www.06internationaal.nl is aangesloten?
Als het nou een Telfort nummer is, dan kan ik met m'n
samenbellen simmetje gratis bellen

› reageer

Wat jullie mogelijk niet weten is dat Mobiele Liechtenstein nummers gebruikt worden als internationaal "0900" nummer. Er zit dan namelijk een Kick Back op. Die Kick back kan oplopen tot ca 15 cent afhankelijk van de routering.

Hoe ik dit weet? wij leveren namelijk ook van deze nummers ;-).... zie www.xadero.nl

Kom net van telecombeurs in Budapest, daar heb ik nog veel over deze nummers gesproken met internationale partijen. Zo zijn zijn er ook Satteliet nummers en enkele landen in Afrika met gelijkwaardige oplossingen.

› reageer

weet iemand bij welk netwerk het nummer
06-32008008 van http://www.06internationaal.nl is aangesloten?
Dit is (was) Scarlet. Nu staat er afkoelen. Wat dit inhoud, geen idee.

› reageer

Gebeld worden op je eigen mobiele nummer kost nog maar 8ct. Ik heb een gsm gateway aangeschafd op ebay voor €50,- , daar mijn sim ingestopt en via de telefooncentrale doorgestuurd naar mijn UM nummer, via profibel.nl kosten ongeveer nu 7 ct. per minuut.
Alleen bellen in het buitenland is nog iets te duur, maar gebeld worden is nu te doen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.