Meer klanten voor T-Mobile in Q3

@ Maria:

Ik kopieerde dat van de Orange site:
http://www.orange.nl/mobiel/abonnement/voordeelbundels/tarievenoverzicht/

Als het nu wel 24/7 is dan moeten die amateurs de website eens aanpassen. Ik kan er weinig aan doen dat Orange foute informatie laat staan.

› reageer

Meer klanten voor T-Mobile in Q3

T-Mobile Netherlands heeft het klantenbestand in het derde kwartaal van 2006 zien groeien tot 2.466.000. Ondanks lagere vergoedingen aan dealers en een verlaging van de toestelsubsidies steeg het totale aantal klanten met 85.000, van wie 24.000 abonnees en 61.000 prepaid gebruikers. De kosten voor verwerving van nieuwe klanten daalden naar gemiddeld 129, - euro tegenover 145, - euro een jaar geleden.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: “Afgelopen zomer hebben wij aangekondigd dat wij de vergoedingen aan dealers en de subsidies op toestellen naar een gezonder niveau zouden terugbrengen. Ondanks deze lagere vergoedingen hebben wij de groei die is ingezet met de introductie van T-Mobile Flex kunnen volhouden. De EBITDA over de eerste negen maanden van dit jaar bedraagt 118 miljoen euro tegenover 113 miljoen euro over dezelfde periode een jaar geleden. Dat is vooral het gevolg van de groei van het aantal klanten en het daarmee gestegen gebruik.”

Web ‘n’ Walk
In september 2005 introduceerde T-Mobile Web ‘n’ Walk, open Internet op je mobiele telefoon. Inmiddels hebben 49.000 klanten gekozen voor Web ‘n’ Walk. Het datagebruik voor bijvoorbeeld mobiel Internet en SMS blijft sterk stijgen en bedraagt in het derde kwartaal 19% van de gemiddelde omzet per gebruiker. In mei genereerden de Web ‘n’ Walk klanten 1 Terabyte (1.000 Gigabyte) aan datagebruik op het netwerk. Eind september was dit gestegen tot 2 Terabyte.

T-Mobile Thuis
In oktober 2006 opende T-Mobile de aanval op de vaste lijn met de introductie van de nieuwe dienst T-Mobile Thuis. Hiermee bellen klanten thuis mobiel automatisch tegen de lage vaste nettarieven. Door deze eenvoudige oplossing is er voor veel mensen geen reden meer om naast hun mobiele telefoon ook nog steeds de vaste telefoon thuis te gebruiken. T-Mobile verwacht dat steeds meer mensen hierdoor thuis uitsluitend voor mobiel zullen kiezen.

09-11-2006 http://www.autoconnect.nl/news/?v=2&lid=1&id=1153

› reageer

Kun je SMSsen over Web 'n Walk dan? Wat kost dit bij T-Mobile?

› reageer

Dan heeft T-mobile het toch een stuk beter gedaan dan Orange qua acquisitie van nieuwe klanten.

› reageer

Jij bedoelt wat data betreft? Gek he, als ze daar bij Orange nog niet eens UMTS / HSDPA hebben....

› reageer

Napsju, je bedoelt geen UMTS producten? Orange heeft inmiddels een UMTS dekking die vele malen beter is dan die van T-Mobile. Ik snap zelf niet zo goed waarom ze het niet in de markt zetten.

› reageer

De kosten voor de verwerving van nieuwe klanten zijn NIET drastisch gedaald ondanks de verlaging van de dealervergoedingen....

Ik denk dat ze de factuurkorting (web-abo's) ook meerekenen bij de marketingkosten. Dit kan de geringe daling van de marktetingkosten uitleggen.

M.a.w. T-mobile zet de dealers heel handig buiten spel. De directe verkopen van T-mobile nemen toe. Klanten wennen steeds meer aan de directe koop bij T-mobile. De macht en omzet van dealers daalt hierdoor....

Deze trend zie je ook bij KPN, €5,- korting bij koop via internet. Verlaging dealervergoedingen... gelijkblijvende kosten -> omzetverschuiving van dealers naar providers...

Nadat de macht en omzet van de dealers is verminderd; zullen de kortingen bij de directe verkoop van de providers op lange termijn weer afnemen...

Heb ik het mis?

› reageer

ik vraag me alleen 1 ding af: het gaat over het derde kwartaal voor T-Mobile. Derde kwartaal is dan toch van begin juli t/m eind september? Dan snap ik waarschijnlijk wel waarom er zo'n aanwas is aan klanten en waarom prepaid zoveel meer is dan postpaid.
In juli waren de bonussen nog lekker en hebben waarschijnlijk veel mensen alsnog een abo afgesloten.
Daarnaast kwamen er een aantal zeer aantrekkelijke acties mbt prepaid en ik vermoed dat daardoor het aantal klanten van prepaid zoveel is.
Dus vraag me een beetje af of het idd wel klopt dat ondanks de lagere bonussen er nog steeds veel klanten zijn die naar TM gaan. Ik denk dat er een realistischer beeld ontstaat wanneer de cijfers voor het vierde kwartaal gaan uitkomen, dan zit er namelijk geen overlap meer in met een periode met hoge bonussen.

› reageer

Het is inderdaad een vertekend beeld. De aanwas moet wel terug zijn gelopen de afgelopen maanden.

Waarom zou je T-Mobile thuis nemen als je trouwens voor 17,50 onbeperkt naar vast kunt bellen bij Orange, zonder afhankelijk te zijn van waar je bent

› reageer

Ondanks lagere vergoedingen aan dealers en een verlaging van de toestelsubsidies steeg het totale aantal klanten met 85.000, van wie 24.000 abonnees en 61.000 prepaid gebruikers.

Ze hebben het hier over 61000 nieuwe prepaid gebruikers.. ik betwijfel hoeveel echte nieuwe klanten hier bijzitten. Volgens mij hebben ze nog geen beeld hoeveel flatliners hier in verwerkt zitten. Ik refereer hierbij aan de belnu-actie waarbij duizenden prepaidkaartjes weg zijn gegeven aan gretige telecomvergelijker-mensen. Met de verkregen 15 euro beltegoed en de gratis 400smsjes kwam je toch al uit op een gratis simkaart met 614 smsjes. Dit trekt mijns inziens niet echt veel winstgevende klanten aan. Het is mij immers gelukt om 6 van die kaarten voor mezelf te bestellen om tot 31maart 2007 nooit meer te betalen voor een smsje.

Kortom, die 61000 prepaidgebruikers geven geen getrouw beeld van de daadwerkelijke klantenstijging. Ik beschouw mensen die die gratis simkaarten op-sms-en en daarna wegflikkeren niet als klant waar T-mobile wat aan heeft. Daar verliezen ze op, de flatliners.

› reageer

Die belnu actie heeft inderdaad veel "klanten" opgeleverd, maar ook ik zet daar grote vraagtekens bij.

Daar komt nog bij dat naast de actie van Belnu dit ook op diverse prepaid pakketten met en zonder telefoon door diverse andere firma's wordt aangeboden, dus het wachten is hoeveel klanten T-Mobile eind 2007 daarvan zal over hebben.

Zolang je de telefoon gebruikt, wordt je niet afgesloten, maar als de sms-actie op eind maart voorbij is, dan gaat er nog een halfjaar + 90 dagen overheen voordat de echte klanten overblijven.

Ik denk het voor T-Mobile dan een dure les zal worden.

› reageer

"niet als klant waar T-mobile wat aan heeft. Daar verliezen ze op, de flatliners"

Van die mensen die alleen die smsjes opmaken en daarna de sim weggooien, zijn ze hooguit een paar euro kwijt per sim, niet echt een substantieel bedrag dus voor een dergelijk bedrijf, denk je nou echt dat ze dat niet bedenken van tevoren? Er zijn heel de dag mensen bezig om dit soort acties in elkaar te zetten...

› reageer

Ik denk dat een mooi aantal klanten meer telt voor de boekhouding dan de rest, maar we zullen het volgendjaar zien.

› reageer

orange thuis voor 17.50 moet je verbonden zijn met je modem dus dat is alleen voor binnenhuis of niet?? bij TM kun je verder van huis om nog gratis te bellen

TM gaat van actieve bellers uit qua klantenbestand dat doen de meeste providers niet

› reageer

Sry Jimmy maar je zwetst maar wat:

Met Orange Vast kan je overal voor 17,50/mnd onbeperkt vaste nummers bellen met je mobiel, nix met een modem.

Waarschijnlijk ben je in de war met Unique waar je telefoon automatisch bij overschakelt naar de modem van Orange telefonie.

Met T-Mobile thuis kan je echter niet overal in Nederland voordelig naar vaste nummers bellen, maar alleen via de 2 of 3 masten die als jouw thuis gezien worden

› reageer

ik vroeg toch of dat zo was? gelijk in de aanval
en heb ook niet gezegd dat je in heel nederland onbeperkt kan bellen met TM
je hebt wel gelijk het is goedkoop 17.50
hopen dat orange toch nog wat wordt

› reageer

@ Windstorm

Orange heeft wel als nadeel dat het alleen 's avonds en in het weekend is:

'Vaak heb je overdag zoveel dingen aan je hoofd, dat je pas 's avonds en in het weekend toekomt aan je vrienden en familie. Voor € 17,50 per maand kun je onbeperkt bellen van Orange naar vaste nummers, 's avonds en in het weekend, tot een maximum van 2000 belminuten.'

Beetje jammer, dan is het gewoon te vergelijken met t-mobile thuis (meeste mensen zijn 's avonds en in het weekend thuis) met als voordeel dat het overal geldig is (maar of je buitenshuis echt lange gesprekken hebt?) en als nadeel: duurder, minder minuten en geen voordel voor internationaal bellen.

Ontopic:

Ik heb ook het idee dat het niet helemaal goed gaat, t-mobile richt zich voornamelijk op verkopen via t-mobile shops en de eigen internetsite en niet op dealers. Er zijn maar weinig dealers die nog t-mobile verkopen, ik heb het idee dat t-mobile qua abonnementen constant blijft en qua prepaid-klanten groeit (richten zich op jongeren, die later doorgroeien naar abo)

› reageer

Je bent denk ik een beetje verkeerd geinformeerd; Orange naar vast heeft geen tijdsbeperking mee, dus 24/7.

› reageer

@ Maria:

Ik kopieerde dat van de Orange site:
http://www.orange.nl/mobiel/abonnement/voordeelbundels/tarievenoverzicht/

Als het nu wel 24/7 is dan moeten die amateurs de website eens aanpassen. Ik kan er weinig aan doen dat Orange foute informatie laat staan.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.