Waarom breekt 'msn op mobiel' nog niet door?

Ik gebruik de webclient van www.msn2go.com op mijn Psion netBook. Wellicht is die ook interessant voor smartphonegebruikers ?Hij is veel lichter dan de officiele Messenger webclient.

› reageer

Een jaar of drie geleden was ik er van overtuigd dat rond deze tijd MSN op de mobiel helemaal HOT zou zijn....

Gewoon een beetje vanaf de stoeprand, vanuit bank, bed of bus enz enz.. msn'en met je vrienden. Mijn verwachting was dat het goedkoper zou worden dan sms... Iedereen weg van die computer, gewoon in alle vrijheid communiceren...

Smsjes waren in die tijd standaard nog meer dan 20 cent, dus dat moest goedkoper kunnen.

Inmiddels zijn we dus drie jaar verder, sms-en is goedkoper geworden... maar een msn-hype is er (nog) niet gekomen.

Hi heeft een poging gedaan met de chatman. Veel reclame, weinig omzet volgens mij... Vodafone en T-mobile hebben wat geintroduceerd.... maar wat is het effect?

Op dit moment msn-en volgens mij alleen maar een paar smartphone-freaks en 31 chatman-klanten? Of heb ik het helemaal mis????? Volgens mij is het mobiel msn-en onder TV-ers wel gemeengoed, maar wanneer breekt dit nu echt door?

Ik kan me niet voorstellen dat deze msn-mobiel-hype nooit komt?

› reageer

1) Veel mensen weten niet hoe ze het moeten doen, welke verbinding etc.
2) Het is nog steeds redelijk prijzig,
3) Het typen is alleen aangenaam met QWERTY toetsenboord, welke weinig telefoons maar hebben.

Denk ik zo.

› reageer

mijn verwachting is dat als de data diensten doorbreken, msn interesant gaat worden.

› reageer

Ik gebruik het wel vrij regelmatig op mijn Nokia 3120 en de prijs valt ook wel mee... 1.50 per MB normale GPRS kosten...

En dan de mobiele versie van eBuddy gebruiken... Echt fijn werkt het niet, maar is toch geinig...

› reageer

Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom ik zonodig met iemand moet gaan msnnen als ik 'm ook gewoon kan bellen, maar dat zal vast aan mij liggen

› reageer

is toch duur voor internet wat zo langzaam is, zou best goedkoper kunnen als je dit vergelijkt met vaste internetaansluitingen, die zijn tig keer zo snel als via je mobiel, en naar verhouding is zo'n vaste aansluiting veel goedkoper dan op je mobiel... Dus als je onbeperkt kan internetten voor een euro per maand denk ik dat meer mensen gaan msnen. Vraag is natuurlijk willen de operators dit, denk het niet, die hebben liever dat er meer gesmst wordt, dat brengt namelijk meer op.

› reageer

Gebruik het al een tijdje op mijn MDA Vario maar ideaal is het niet. Berichtjes komen soms niet aan. Smilies werken niet.

› reageer

Mag ik vragen waar jullie de instellingen van msn vandaan hebben? Ik heb onlangs een 9300 aangeschaft en wil heel graag msn op geinstalleerd hebben, echter ik weet niet hoe. Graag jullie hulp.

› reageer

@ Sonja

› reageer

Lol, Dan sms je zeker ook nooit, je belt degene gewoon hihi

Gepost door REC op 20/11/2006 23:46
Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom ik zonodig met iemand moet gaan msnnen als ik 'm ook gewoon kan bellen, maar dat zal vast aan mij liggen

› reageer

@Ellen: Oh jawel hoor, ik heb in 1997 nog een SMSje verstuurd. En daarna meteen gebeld om te vragen of-ie ontvangen was
Maar wat ik verder van SMS vind staat in dit topic :

Tja, ik vind MSN-nen op de PC al een ramp, laat staan op een mobieltje. Op de PC zit ik me al zeker een uur wezenloos te typen terwijl ik er aan de telefoon maar 5 minuten nodig voor zou hebben. En dan gaat het meestal nog helemaal nergens over ook

Ik denk eerlijk gezegd dat MSN via je mobiel het net niet is. Het toetsenbord van vrijwel alle telefoons leent zich niet voor lange gesprekken, en voor korte berichten is SMS inmiddels al niet meer weg te denken.

En dan wordt de die-hard gebruiker het ook nog onnodig lastig gemaakt: Ik heb bijvoorbeeld een MDA Pro, toch bij uitstek geschikt als je zonodig mobiel moet MSN-nen... Maar dan hebben ze de standaard MSN-client eraf gegooid, en moet je die er apart weer bij kopen

› reageer

@REC: Als je je MDA Pro update, bij t-mobile online, krijg je er wel MSN op. Misschien wist je dat al.

› reageer

@robert-jan: Ah, is-ie dan tóch nog gekomen :
Nee dat wist ik nog niet, ik heb destijds maanden een boel fora bijgehouden op zoek naar nieuws, maar hij kwam maar niet. Uiteindelijk had ik de hoop maar opgegeven en het niet meer gevolgd. Maar ik ben blij dat-ie er nu is als update, kan ik al m'n programma's weer opnieuw installeren

Wat ik me echter wel meteen afvraag natuurlijk, nu die MSN-client er blijkbaar toch gewoon weer standaard bijzit: Waarom hadden ze 'm dan voordien verwijderd, en moest je 'm er los weer bijkopen? Had dat nog een plausibele reden, was deze telefoon nog niet duur genoeg, of was het puur pesten en uitzuigen

› reageer

Het gebruik is voor de meeste users niet eenvoudig genoeg of zij weten niet dat het ook mobiel kan. Verder gooien veel kopers naast de simlock ook meteen de provider software voor bijvoorbeeld Imode en VF-Live van hun toestel, zonder er bij na te denken welk nut ze hier mogelijk van kunnen hebben (zie de KPN Moto L7i Imode draad). En waarom MSN-en op je toestel als email al ingebouwd zit? Bij Imode is het zelfs pushmail die direct verzonden wordt en direct binnen komt als iemand reageert.

Dat MSN uit de MDA gehaald is heeft er vast mee te maken dat T-Mobile een eigen betaald systeem wilde aanbieden net zoals Vodafone dat doet. Blijkbaar zijn ze nu van die gedachte af en hebben ze toch de standaard applicatie er op gezet. Met T-Mobile PIT gebruik je ook MSN dan gratis volgens mij. Samen met het volledige toetsenbord zou MSN op een MDA pro dus eigenlijk best prettig moeten zijn.

› reageer

Allereerst kan het bij mijn weten op veel telefoons niet zonder zelf eerst software te installeren (voor zo ver mogelijk, dat überhaupt mogelijk is) Uiteraard enkele smartphone's etc uitgezonderd.
De meeste mensen kennen programma's installeren alleen maar van de jamba abonnementen (à 6 euro per week) En daar zit nooit msn (of iets wat er op lijkt) bij.

Daarnaast is het zoals al eerdergezegd gewoon niet handig met de huidige gsm's. Ik heb het op een Siemens SX1 geprobeerd, en dat was totaal niet te doen. Op mijn RW6815 gaat het al net iets beter (pas na dat ik een fullscreen toetsenbord programma had geinstalleerd) En ik heb het eens op een MDA vario geprobeerd, maar om de een of andere reden werkt het toch niet prettig.

Daar komt nog eens bij dat mobiel MSN-en verre van gratis is. Thuis heb je je breedband internet, daar moet je voor betalen of je nu msnt of niet. Msn-en kost dus niets extra's. Voor zover ik weet moet je echter bij de meeste vormen van mobiel internetten per gegenereerde data betalen. Msn-en kost zo dus extra, en ja, dan kun je natuurlijk netzo goed even bellen of sms-en.

Ik heb zelf een t-mobile web-n-walk abo afgesloten wat binnenkort in gaat, dos heb ik dat laatste probleem niet meer. Misschien dat ik ooit nog eens een volledig toetsenbord aanschaf maar met een prijs van boven de 100 euro geef ik het weinig kans....

› reageer

Ik heb een data abonnement en MSN op mijn mobiel (Samsung SGH 770) mbv IMHere. Draait volgens mij op bijna alle mobieltjes.

Gratis te downloaden van www.funrungames.com

› reageer

ik heb al sinds 1,5 jaar turbo msn! is inderdaad nog niet heel populair, maar wel erg leuk!

› reageer

Ik heb het ook eens geprobeerd om die progs te downloaden, maar steeds zegt hij bestand te groot... ik heb een Nokia 3120... vrij geheugen voldoende aanwezig.... iemand die een ander kleiner programma weet?

› reageer

Ik gebruik de webclient van www.msn2go.com op mijn Psion netBook. Wellicht is die ook interessant voor smartphonegebruikers ?Hij is veel lichter dan de officiele Messenger webclient.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.